Mindent bele! Nissan Qashqai teszt

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai. Benzines csúcsverziójával megnyerő, de nem olcsó.


2006 óta van velünk a Nissan Qashqai, ami elhozta nekünk a crossover őrületet. Azóta a vevők vágya az emelt hasmagasságú, de valójában kompakt modell, azóta kíván mind több márka mind nagyobb piacrészt kihasítani ebből a még mindig dinamikusan növekvő szegmensből, ami már a hazai piacon is a leginkább meghatározó. A Qashqai első és második generációjával is bérletesnek számított a legnépszerűbb modellek 10-es listáján. A 2013-ban debütált második generáció idén frissült, mi pedig olyan modellt kaptunk, ami szépen fel is sorakoztatja az újdonságokat.
Hirdetés

Rajta a két új szín közül a valóban vérpezsdítőbb élénk kék árnyalat, a Tekna+ csúcsfelszereltség matt ezüst tükörháza, orrán pedig az aktuális Nissan egyenarc vonásain túl a remek fényerejű adaptív LED fényszóró. Új az embléma, ami egy hologrammisztikus plexilap, mögötte a ráfutásvédelem szenzora. Naná, hogy módosultak a lökhárítók is, amik 1,7 centis hossznövekedést hoztak, 6 milliméterrel a szélesség is nőtt, a lemezek közül a csomagtérajtó és a gépháztető friss, de mindez elég ahhoz, hogy a Qashqai a ráncfelvarrás után egészen új autónak tűnjön.
Erre nagyon jól játszik rá a Tekna+ csúcsverzió, ami alapból kapja a 3D párnázású nappabőr üléseket. Itt aztán csúcsra van járatva a minőségi finomítás, az ajtókilincsek egyébként mindegyik verzióban finomodtak, de javult a zajszigetelés is, ami valóban érezhető: a Qashqai csendes. Legalábbis az 1,6-os benzines az. De térjünk még vissza az ülésekhez, nem csak a kárpitozásuk friss, a korábbiaknál (elöl-hátul) hosszabb ülőlapot, a sofőrnél négyirányú deréktámasz-állítást kaptak. Valóban igen komfortosak. A kényelmet szolgálja a vágott aljú, jobb ki-beszállási helyet adó, amúgy növelt karimájú kormánykerék is.
Nem csak a kormánykerék módosult, maga kormányzás és a futóműhangolás is. Előbbi közvetlenebb, utóbbi pedig komfortosabb lett. Igaz, a legnagyobbnak számító 19 colos felnikkel azért nem lágy, de nem is vesétrázó. A láncfelvarrásoktól megszokottnál komolyabb frissítést jelzi, hogy (29 literrel) nőtt a csomagtér, de még a hátsó lábtér is. És pont ezektől lett érezhetően jobb a Qashqai: nem egész 4,4 méteren egy olyan autó, ami négy felnőttnek is kifejezetten kényelmes, kiemelendő (a Tekna+) csúcsszint hátsó üléseinek kényelme is.
A motorpaletta erősebbik benzinese, a 163 lóerős 1.6 DIG-T szintén inkább kényelmes, mint sportos. Pedig erő bőséggel van benne, de vérpezsdítő motorhang már nem jutott hozzá. Mindig egész csendes, alapjárata higgadt, de a gyors stop-start miatt nem túl sokszor tapasztalható. Már alacsony fordulatról terhelhető, ugyanakkor kedveli a pörgetést is. Jófajta hatfokozatú kézi váltó társul hozzá, nem túl hosszú áttételezéssel, ami azt jelenti, hogy városban is nyugodtan kapcsolható a negyedik, az autópályás 130 km/órás tempó pedig már 2900/perc körüli fordulattal, de még mindig elég csendesen futható. A fogyasztás a teljesítményhez illő: városban nemigen vihető 8 liter alá, országúton simán 6 liter alatti, autópályán pedig a kettő közötti. A tesztátlag 7,5 l/100 km lett, több városi, mint azon kívüli szakasszal. Nem rossz, pláne ilyen teljesítmény mellett, de nekem már fájdalomküszöb feletti, ahogyan a Qashqai ára is.
A táblafelismerős, sávlehagyásra figyelmeztetős, holttérfigyelős, bőrkárpitos, panorámatetős, tényleg fullos tesztautó a 150 ezer forintos extra fényezéssel együtt közel 9,3 millió forint akciósan is. Ennyiért már Leaf, korrekt felszereltségű - szintén idén frissült - X-Trail is kapható, igaz, Qashqai is vehető már 5,5 millió forint alatt is, ami nem is nyúlik túlzottan ki a kompakt modellek ársávjából. Hozzájuk képest meg tényleg többet ad, főként vagányságból.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes ülések, csendes motor, korrekt kormányzás, helykínálat
Negatív
Kevéssé használható parkolóautomatika, magas ár, kötött felszereltség
Árak
Tesztmodell alapára
9 135 000 Ft (2017.10.11.)
Tesztautó ára
9 285 000 Ft (2017.10.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 2000-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4394 mm
Szélesség:
1806 mm
Magasság:
1590 mm
Saját tömeg:
1494 kg
Össztömeg:
1900 kg
Terhelhetőség:
406 kg
Tengelytáv:
2646 mm
Karosszéria-kivitel:
crossover
Csomagtér:
430-860 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
880-940 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
525 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1100 mm
Csomagtér magassága:
400-700 mm
Csomagtér hossza:
1100 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1650 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
820 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 2000-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
CO2-kibocsátás:
138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:12
    Permalink

    Kedves Szerkeszto nagyon szepn cikket irt ami valoszinuleg a 95% a bulvar olvasoknak kielegiti. Vizsont egy szaklaptol elvarnank hogy konkret informaciokat is leirjanak az autokrol fokent ha uj tipussal talalkozunk. Ez alapjan senki de senkinek nem ajanlom egy auto megvetelet sem. Bar lehet hamar kiadunk 9,3 misit akkor kutyat ne erdeklejen a fenntartasi koltsegek? Szoval miert nem irnak a szervizigenyrol es azok koltsegeirol azokat is merlegeni kell egy uj auto vasarlasanal sot inkabb azokat mint a kulcsineket parasztvakitos hulyesegeket.
    Mire is gondolok: Olajcsere periodus, Olaj tipus, olaj mennyisege, Szurok, Turpissagok pl gyujtogyertyak, reszecskeszurok, “Pisitarto” es annak mennyisege, Izzok tipusa cserelhetosege, valto tipusa attetelezese karbantartas igenye stb. alapveto es a tobbi es a tobbi.
    Vagy azt miert nem emlitik hogy pl mennyire tisztithato az auto beltere pl az ules es a kozepkonzol kozotti ter csak az ules kibontasaval valik hozzaferhetove vagy ha beesik valami akkor csak a borunk lenyuzasa aran erhetunk barmit el. Vagy hogy a csodalatos tervezok adtak e eselyt hogy egy min 1,5l papalckot valahol a vezetoules kornyeken elerheto es biztonsagos modon taroljunk…. Remelem ratapintottam a lenyegre ami 100x fontosabb lenne mint a fenti maszlag…

  • 2017.10.27. at 14:12
    Permalink

    Az ára tényleg határeset már. Viszont az a 7,5 egyáltalán nem rossz.
    Maradjunk a földön. egy 163 lovas benzines Suv-tól ez nagyon jó eredmény
    Ne a P2-höz viszonyítsuk 😀

Vélemény, hozzászólás?