Szeretlek is, meg nem is – Nissan Navara V6 teszt
Nissan Navara 3.0 V6 dCi 7A/T Platinum teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
V6-os dízelmotorral és 7 fokozatú automata váltóval, csúcsfelszereltséggel járt nálunk a Nissan Navara. Szerettük is, meg nem is.
A váltó amúgy átlagos gyorsasággal és finomsággal kapcsol, motorfékből nem sokat nyújt. Nagy kár ezért az áttételezési blamáért, mert különben kényelme elvitathatatlan (hogy nem kell kuplungolni), és autópálya-tempónál is alig forgatja 2000-nél följebb a motort, ami zaj- és fogyasztási szempontból sem mellékes. Mennyit eszik? Sztrádán 10, országúton 7-8, városban, hidegben, rövid távokon, dugóban, csöppet terepezve és a hóban mókázva sok-sok litert. A mi tesztátlagunk 12,3 l/100 km lett, a gyár 9,5 literes vegyes fogyasztást ígér. Az együtt töltött napokat általában hátsókerekesen töltve, a 4x4-et csupán szükség esetén aktiválva. Egy ízben parkoláskor kellett, másszor dombnak fel. Azért jó volt tudni, ha muszáj, nem csak hátra, előre is jut nyomaték.
[kepallobal=412095]Elektromos mozgatás, deréktámasz, állítható dőlésszögű fejtámla, fűthető bőrkárpit - elöl az ülések nagyok, de oldaltartásuk minimális[/kepallobal] Értékeli közben, naná, hogy értékeli sofőr és elöl székelő utasa is az ülésfűtést, a tárolórekeszeket, a kényelmes, motoros mozgatású, deréktámaszos, dőlésszögében is állítható fejtámlájú bőrfoteleket, a prémiumos Bose hifit, a navigációt meg mindent, hátul ugyanakkor csak a bőséges helykínálat ad okot örömre, a rövid ülőlap már nem. A pad mögött lakik egyébiránt az emelő meg az egyéb kötelező tartozékhad, alatta csempészrekesz, szuper. Szuper még a tempomat, a fény- és esőszenzor, a napfénytető, az USB-csatlakozó, a merevlemezes zenetár, a Bluetooth-kihangosító - a Platinum ellátmány eleve fényűző, erre jön még a V6-csomag a már említetteken kívül például Fine-vision prémium műszeregységgel és 18 colos alufelnivel, hát nézzen ki valahogy a melós munkagépből rittyentett puccos szabadidő-autó...
A pickupok legerősebbike listaáron most közel 13 millió forintba kerül, viszont egyrészt nyilván minden vásárló visszaigényli az áfát, másrészt az importőr 10 százalékos engedménnyel teszi még vonzóbbá az ajánlatot. De ha már pickup, s ha már Nissan Navara, a kettőfeles négyhengeres - 5 fokozatú automatával és szintén Platinum felszereltségi szinten - több mint 2 millió forinttal kevesebbért hazagurítható. Az is izmos, az is jól megy, plusz kevesebbet is kér a méregdrága gázolajból. Voltaképp nem kérdés, megéri-e V6-ost venni. A kérdés, okos dolog-e pickupot venni. Városba. Csikidám.
Árak
Tesztmodell alapára
12 956 000 Ft (2012.02.27.)
Tesztautó ára
14 061 530 Ft (2012.02.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Teljesítmény:
170 kW (231 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
550 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
9,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5296 mm
Szélesség:
1848 mm
Magasság:
1906 mm
Saját tömeg:
2110 kg
Össztömeg:
3010 kg
Tengelytáv:
3200 mm
Karosszéria-kivitel:
pickup
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
920-950 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1560 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1130 mm
Csomagtér hossza:
1611 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
550 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
170 kW (231 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
CO2-kibocsátás:
250 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
9,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Vettem egy V6-ost , előző is jól felszerelt Japán volt . Az újba már beköltözött a RENÓ a fele kiss apró dolgokat elfelejtették beszerelni. Az importőr nem tudom mit spótólt meg rajta de az árához viszonyítva talán 200.000 ft lehet. Amúgy bosszantó!
Mi az a gablini.hu és a cz rendszám? Na az a raktérbeázás elég gyászos, nem juthatna be oda a víz, illene reklamálni a felépítmény gyártójánál, hogy ott bizony valamit elszúrtak!
Azt hozzá kellene tenni a cikkben hogy festés az olyan mintha vízfestékkel festették volna.
4×4-et csak nagy sárban és hóban lehet használni csak egyenesen mivel megáll az autó kanyarodáskor, megszorul. A gyári fogyasztási értékhez hozzá lehet adni 3-5litert attól függően, hogy ki mennyire vezet dinamikusan vagy nagypapásan. Ja és akármit javítani kell rajt egy vagyonban kerül. Ami elég sűrűn előfordul, még az újabbaknál is.
a hátsó üléssorról lehetett volna pár képet csinálni