Elöl kaparós sorsjegy – Mini Roadster teszt
Mini Roadster Cooper S teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minit vezetni jó, kabriózni jó, ergo Mini kabrióval autózni pazar. Akkor is, ha automata váltós, akkor is, ha csak nevében roadster.
Most, hogy tisztáztuk: a Roadster kétharmad arányban roadster, rögzítsük azt is, hogy ezzel az új modellel a Mininek már két kabriója is van. A másik ugye a Mini Cabrio. Az (alig használhatóan, de) négyüléses, s annak nagyon pici a csomagtartója. A Roadsternek egész tágas, 240 literes, síalagutas, és az ülések mögött is akad némi hely a pakkoknak, amennyiben átlagtermetűek az utasok. Ők kettecskén amúgy jó 190 centis magasságig nem fogják kényelmetlennek találni az autót, a vászontető pedig félig-meddig kitekeredve, de az ülésből is nyitható és csukható úgy 2-3 mp alatt. Felárért elektromos tetőmozgatás is rendelhető.
Míg a Coupét könnyű bántani a megfordított baseballsapkát idéző kupolája miatt, a Roadster szimplán jól néz ki, pláne a 17 colos fekete felniken. Egy csíkos, Cooper S-ként extra légbeömlős, dupla kipufogós Mini volánja mögött mindig garantált a siker, kabriózva bezzeg lehetetlen elkerülni az irigy/imádó pillantásokat. A látványhoz komoly hanghatás is párosul – Sport módban gázelvételnél vidáman rotyog, durrog a kipufogó, padlózva meg a motorral kánonban ordít, remek. Kár, hogy úgy 1500 és 2000 percenkénti fordulatszám között zavaró a búgás – egy olyan tartományban, ahol nyugodt városi vagy országúti poroszkálás közben dolgozik a 184 lóerős 1.6 Turbo.
A 10 millió forint alatti nyitható tetejűek ligájában a Roadsteren kívül csak a (hátsókerékhajtású) MX-5 vezetése ekkora élmény. Az is hangos, ez is. A Mini utastere színvonalasabb, hangulatosabb, extralistája hosszabb a Mazdáénál. Olyat is tud, mint a 80-nál elő, 60-ra visszalassítva elbújó hátsó szárny – ezt az egyébiránt fölösleges showműsort álló helyzetben, mondjuk a lámpánál várakozva is bármikor előadhatja, aztán jöjjön a tapscunami.
Mennyi a belépő a showműsorra? Cooper S-ként 6,8 millió forint. Ilyen tesztautós köntösben persze már a "tízest" is meghaladja. Sok pénzért sokat is ad a Roadster - akinek elég a két ülés, időnként kabriózni és/vagy száguldozni akar a konstans rivaldafényben, az pedig nem érdekli, hogy elöl vagy hátul van a hajtás, finom falat lehet, ami nem akad meg a torkán.
Árak
Tesztmodell alapára
6 794 000 Ft (2012.09.20.)
Tesztautó ára
10 275 900 Ft (2012.09.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1730-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Végsebesség:
222 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3734 mm
Szélesség:
1683 mm
Magasság:
1390 mm
Saját tömeg:
1205 kg
Össztömeg:
1495 kg
Tengelytáv:
2467 mm
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Csomagtér:
240 l
Belső szélesség elöl:
1370 mm
Belmagasság elöl:
910-970 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
930 mm
Csomagtér magassága:
360-440 mm
Csomagtér hossza:
710-1100 mm
Raktérnyílás szélessége:
950 mm
Raktérnyílás magassága:
400 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 6 fokozatú
Nyomaték:
260 Nm 1730-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
222 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
CO2-kibocsátás:
153 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)