Armani gumicsizma – E-osztály All-Terrain
Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain 4Matic teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Merci is csatlakozott a terepjárónak álcázott normál autók táborához, a G-osztály után most az All-Terrainnek van a legkarcosabb megjelenése. Ilyen lehet lakkcipőben erdőt járni.
Nem csak a SUV-okban, hanem a terepesített személyautókban is látja a lehetőséget a Mercedes. Kár, hogy erről mindenkinek az A6 Allroad jut eszébe
Az új E-osztály talált be a leginkább most a Mercedesnél formatervileg. Valahogy erre passzol leginkább az egyen öltöny, ami a C-re túl nagy, az S-re meg egy kicsit szűk, itt jó az összhang. Tavaly volt egy nagyon szép kombi tesztautó, abba az összeállításba bele tudtam zúgni, a sötétkék fényezés a világos belsővel, ahol ráadásul masszíroztak is az első ülések, mennyei volt. Annyira, hogy tényleg nem érdekelt semmi a közlekedésből, csak hagytam, hogy vigyen a hátán. Az All-Terrainnel kicsit az az érzésem, hogy elrontották ezt az összhangot. Na nem mintha nem lenne jó, csak az E-osztály, ahogy a Merci összes modellje, egy finom autó, elegáns, csinos megjelenéssel, amibe egy porszem nem rondíthat bele. Ezzel szemben most itt áll előttem gumicsizmában, nyakig sárosan, borostásan.
Körbeműanyagozták tisztességesen, ám a 19-es kerekekkel inkább divatos, mint hasznos, a hűtőrács is az SUV vonalról érkezett
4Matic összkerékhajtás, 9 fokozatú automata váltó és légrugós futómű az All-Terrain alapáras extrái, 2 centivel emelhetjük a futóművel
Van ez a vonal, amit az Audi megindított az Allroad sorozattal, de persze ott vannak a Volvo Cross Country-k, Skoda Scoutok, meg a mai SUV-ok. A prémium hármasból már csak a BMW-nek nincs ilyen körbeműanyagozott kombija, és lehet, hogy jobb is, ha tartják magukat még. Az All-Terrain külsőre még tisztán is mocskos, passzol hozzá ez a barna fényezés, de elég drabális a megjelenése. Más az első lökhárító és a hűtőrács is a crossover/SUV kínálatukból érkezett, de ami igazán feltűnő, az a magassága.
Az All-Terrainhez alapból jár a légrugós futómű, amivel plusz két centit képes emelni saját magán.
Pazarlás sötét színben kérni ezt a belsőt, precíz a kidolgozás, az anyagok is nagyon jók, szépek a varrások és a formák, olyan érzelmi kavalkád ez, amihez méltatlan a fekete
A két 12,3 colos kijelző képe tűéles, de a középső sem érintős. Mindkettőt külön érintőpaddal irányíthatjuk a kormányról, vagy a jellemző Merci kezelőfelületről középen
A légrugós futómű a szedán tesztautónál feltűnően zajos volt a nagy kerekek miatt, pedig itt is 19-esek, és mégis egészen más a futása. Nincs az a puffogás, ami korábban zavart ennél a futóműnél és egészen jó összhangba került. Ilyennek kell lennie egy jó légrugós megoldásnak, semmi zaj, rezgés, vagy fura mozgás, csak siklás, mintha repülő szőnyegen utaznánk, ez így rendben van. A csend nagyon feltűnő odabent, a 2,2-es dízelmotor hangjából sem szűrődik be sok, csak magasabb fordulatszámon, de oda évente ha egyszer forgatja majd a tulajdonos, mégis talán egy benzines jobban passzolna hozzá. Az viszont nem érné be 5,5 literrel, amit ez tudott. Persze nem városban, úgy inkább 8,5-tel számoljunk. Valójában nyomatéka miatt is jó hozzá a dízel, egyenletesen adja le a teljesítményét, persze van némi késlekedés már a váltó miatt is, de az 1600-as fordulaton érkező 400 Nm nyomatékkal hamar meg lehet mozdulni. Egy Mercedesben persze nem fontos, mikor indul el, hiszen ha ilyen autóban ülünk, már révbe értünk és időnk mint a tenger.
Nem kérdés, hogy tágas, hátul is fűthetőek az ülések, elöl állítható az ülőlap, de elegánsan egy felületnek álcázták, lehetne jobb az oldaltartás, de annyi baj legyen
A csomagtérből is ledönthetjük a hátsó üléseket, az alap 841 literből közel 1,2 köbmétert csinálhatunk
Valódi nyugalomsziget egy ilyen Mercedes, teljesen jól hozza azt, amilyen sztereotípia körülöleli a márkát. Nyugdíjas éveimet el tudom képzelni egy ilyen autóban, amikor már nem számít a gyorsulás, a fürge mozgás, csak a kényelem. Kicsit belőlem is papát csinált, hirtelen jólesett a külső sávban araszolni, nem volt kedvem előzni, vagy kilőni a lámpától. nagyon jót tesz az idegeknek. A Mercedes vezetéstámogató rendszerei erre még rá tudnak dobni egy lapáttal.
Dugóban araszolni úgy képes, hogy még a kormányt sem kell fognunk.
Csak magasabb tempónál szól ránk, dugóban viszont intézi, amit kell. Szinte túl is van biztosítva, sávelhagyáskor nem csak figyelmeztet, ha lassan közelítünk a felezővonalhoz, bele is fékez. Erre azért fel kell készülni, mert meglepő tud lenni, ahogy az is, ha csak úgy vészfékez. Lehet, hogy a sötét, vagy talán az eső zavarta meg, de egy olyan úton taposott bele a fékbe és rántotta rám az övet, ahol senki nem volt abban az órában sem.A sofőrülésből is állíthatjuk az utasét, a fűtést-, a szellőztetést is, a klíma pedig háromzónás
Földúton teljesen jól mozog, de ha kicsit vizes a talaj, az utcai gumikon csak csúszkál, persze rajtam kívül valószínűleg még ennyire komoly helyre sem merészkedik majd vele senki
Ennél csak egy furcsább történt, amikor egy zsúfolt kereszteződésben túl közel került hozzám mindkét oldalról egy-egy autó és még előttem is araszolt egy, nem akart átengedi. Kiakadt a tolatóradar sípolása és megfogta az autót, hiába tapostam a gázt, csak akkor engedett el, amikor koppant a padlón a pedál. Ezzel persze beszorultam a kereszteződésbe, és a kínos pillanatokból még kínosabb lett, szóval semmi kapkodás egy ilyennel. A radaros tempomat ügyes, de a kapcsoló logikáját továbbra sem értem, kétszer egymás után nem lehet bekapcsolni a tempomatot, mert felváltva aktiválja a limiterrel, még jó, hogy a Mercedes új kormányán már gombokkal oldották ezt meg. Ennél csak a hatalmas kijelzők fényereje zavart jobban, amikből csak a középsőét sikerült letekernem, a műszeregység éjszaka is virított. Nem tudom hová dugták el ezt a menüt, de hosszú percekig túrtam a menüket, és nem találtam meg, persze a kijelző körüli díszkivilágításét igen. Itt jegyzem meg, hogy a színskála bármely árnyalatát megjeleníti, de ennél jobban örültem volna annak, ha megvan a kijelző fényerejének állíthatósága.
Mutatós még így is, de a sima T-modell jóval elegánsabb, így egy kicsit karcos a megjelenés
Mindkét végén vannak érdekességek a fényszórókban, az elsők adaptív LED-esek és a hátsók is diódával világítanak
A két 12,3 colos kijelző képe tűéles, a grafika szép, és a kormány érintőgombjaival egyszerűbb a kezelése, mint gondoltam. Variálható a műszeregység, ahogy éppen kedvünk tartja, a menüben viszont vannak logikai buktatók szinte mindenhol. A Comand rendszer néhol kicsit bonyolult, kezdve azzal, hogy a párosított telefont külön kell hozzáadnunk médialejátszóként is. Hozzá lehet szokni a menürendszerhez, minden tanulható, és egy ilyen finom hangulatú beltérben megéri megtanulni, mi hogyan működik. Érdekességként okostelefonunkat is használhatjuk hasonló logikájú érintőpadként, mint ami a kormányon van, így akár hátul ülve is írhatunk be például címet a navigációba.
A beltér kivitelezése parádés, nagyon jók az anyagok, a műszerfal bőrözése is pazar, hát még az ülések rombuszmintás kárpitja.
Terepen korlátozottan használható az All-Terrain, ha nagyon nagy a szükség, biztos megoldja a szorult helyzeteket, de ilyen utcai gumikon csak korcsolyázás lesz, hiába a jól dolgozó 4Matic összkerékhajtás. Magától parkol, telefonról is irányíthatjuk az autón kívülről – már ha fizettünk a Connect me ezen szolgáltatásáért. Minőségben nagy a kontraszt mondjuk a GLA-val szemben, az E-osztály valóban precíz és aprólékosan kivitelezett, jó anyagokból, ám ennek az All-Terrainnek nem sok értelmét látom. Ezért az összegért, de valójában ennél kevesebbért is össze lehet rakni egy sima E kombit majdnem hasonlóan, és abba beleférnek a masszázsfunkciók is az első ülésekhez. Oda is van légrugó, meg 4Matic, meg ugyanez a motor, csak közben még elegánsak is lehetünk.Az E220 d nem rossz hajtáslánc, a 400 Nm nyomatékkal elég jól mozog, fogyasztása odafigyelve nem éri el a 6 litert 100 kilométerenként, persze nem a városban
A világításkapcsoló mellett van a műszerfal fényerejét szabályzó tekerő. Valószínű, ezért nem volt a menüben…
Meh. Ez viszont!
https://www.youtube.com/watch?v=uF5Qxa3_L7A