Tömör gyönyör – Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt
Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.
Végre. Sok huzavona és másfél évtized után a Mercedes-Benz eljutott oda, hogy most már én is bólogatva és csücsörítve tekintek rá az új modellekre. Korábban nagyon nem voltam Merci párti, mert a formaviláguk nem győzött meg. Mostanában viszont sorra jönnek az újdonságok, amelyek végre olyan formát kaptak, amiket már azt gondolom, hogy sokan vártak. Az éles, "faragott" vonalak helyett lekerekítések sora és lágyság jellemző az új C Coupéra.
Régi-új. Volt kavarodás a stuttgartiak marketingosztályán is. A korábbi C Coupét a 2008-as modellévnél átnevezték CLC-re. Talán azt gondolták, hogy az új név majd nagyobb eladást generál, vagy csak feltűnést akartak kelteni azzal, hogy egy nevében teljesen új szériát dobtak piacra, holott csak a korábbi C-osztály kétajtós változatáról van szó. Nincsenek egyedül ezzel, a BMW is nemrégiben állt át a 3-as Coupé helyett a 4-es modellnévre. Újként hat, ami igazából valóban csak egy marketingfogás, plusz jobb elkülönítést tesz lehetővé a mára már igen széles modellpalettákon. Mindenesetre Merciéknél úgy gondolták, hogy visszaállnak a korábbi névre, és a legújabb modell már ismét a C Coupé nevet viseli.
Fűszerezve az igazi. Ahhoz, hogy egy étel igazán finom legyen, meg kell bolondítani némi ízkavalkáddal. Ahhoz, hogy egy mai C Coupé jól nézzen ki, meg kell bolondítani némi optikai tuninggal. Eredeti formájában egy átlagos szürke színben talán észre sem venné az ember. Ezekkel a lökhárítókkal, felnikkel, a krómozott gyémánt hűtőráccsal és a 19 colos felnikkel, ráadásul a Mazda Soul Red színére hajazó fényezéssel nem lehet elmenni úgy mellette, hogy ne vennénk észre. Azt gondolom, hogy a férfiak is elfogadnának egy ilyet, a nők pedig egyenesen álomautóként tekintenek rá. Meg tudom érteni.
Szól is, meg nem is. A belső tér, az anyagok kivitelezése és minősége kifogástalan. Dizájn szempontjából egyetlen dolog emelhető ki, ez pedig az úgymond már jól megszokott, mai Mercedesekre jellemző infotainment kijelző. Úgy hat, mintha a tervezés végén már nem maradt volna idő, és csak úgy odahajították volna középre. Az ajtókban azonnal feltűnik a Burmester felirattal ellátott hangszóró, amelyből összesen 13 darab van, a rendszer 530 Wattot nyom ki magából. Ez még közel nem a csúcs, de így is pazarul szól. Nem úgy a motorháztető alatt lévő sornégyes turbós benzines. Sport+ módban elforgatva is elég lagymatag a hangja. Ezt teszi az Euro 6 és a leredukált CO2 kibocsátás.
Dinamikus. A 211 ló nem kevés, a 350 Nm egész alacsony, 1200 1/perces fordulatszámtól rendelkezésre áll, és egészen 4000 1/percig használhatjuk ki ezt az értéket. A valóságban ez megállja a helyét, szépen passzíroz az ülésbe padlógáznál. Álló helyből 6,8 másodperc alatt érünk 100 km/órára, a megállásban nagyméretű lyuggatott féktárcsák segítenek, a lassítás jól adagolható. A kormányzás pontos és közvetlen, az áttételezését jól eltalálták. A komfortot egyetlen dolog rontja el, de az nagyon, mégpedig a 19 colos felnik, melyeken defekttűrő abroncsok feszülnek. A rosszabb budapesti utakat nem ajánlom senkinek ezzel a csomaggal, kivéve ha kifejezetten szereti, hogy megrázkódtatásban lehet része.
Mindenben segít. Ahogy a tesztautóknál szokás - főként egy Mercedesnél - minden földi jóval teletömködik, hadd legyen mit kapcsolgatni és próbálgatni. A C Coupé sem panaszkodhat, lényegében az összes elérhető vezetősegéd funkciót megkapta. A legalább hétféle nézetet mutató kamerarendszerrel többé nem gond a pontos parkolás, a távolságtartós tempomat amellett, hogy fékez, még a kormányt is finoman terelgeti, hogy a sávon belül maradjunk. Sőt! Időnként még olyat is csinált, hogy sávelhagyásnál megfékezte kicsit a tempót, úgy húzta vissza a megfelelő helyre, hogy a kormány lényegében nem is mozdult. Talán csak a jobb oldali kereket fékezte, mert ugye így is lehet irányt váltani.
Kéne? Ha azt mondanák, hogy itt van, járj vele, és még egy benzinkártyát is kapok mellé, akkor természetesen elfogadom. Ellenben viszont erősen elgondolkodtató egy ilyen szépség birtoklása. Közel 22 millió forintos vételárával és közel 10 literes vegyes fogyasztásával erősen elgondolkodtató. Utóbbi igaz főként városban jött ki, egy-egy út során nyugodtan autózva 7-8 literes átlag is adódhat, ilyenkor viszont valóban lájtos módban kell közlekedni, amihez elég egy 1,0 literes háromhengeres blokk is, nem kell ide 2,0 liter + turbó. A forma mindenesetre pazar, aki a C 250 Coupé mellett teszi le a voksát, nem fog csalódni.
Árak
Tesztmodell alapára
12 968 820 Ft (2016.05.18.)
Tesztautó ára
21 832 150 Ft (2016.05.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Teljesítmény:
155 kW (211 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1200-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,8 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4686 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1400 mm
Saját tömeg:
1420 kg
Össztömeg:
2020 kg
Terhelhetőség:
600 kg
Tengelytáv:
2840 mm
Karosszéria-kivitel:
coupe
Csomagtér:
400 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1991 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7G-TRONIC PLUS) sebességváltó
Nyomaték:
350 Nm 1200-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
155 kW (211 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,8 s
CO2-kibocsátás:
135 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Ez igaz , hogy működjön is az autó 20-30 év múlva is , na a Merci működik az enyémben úgy 500 ezer kilométer lehet és jó szeretem nagyon és tudom a keleti autók is jók mert van Hondám is azt is ugyan úgy 🙂 Tehát nem fikázni a Mercedest mert az csinálta az első autót:-) A W 123-as 124-es meg legenda úgy ahogy a Honda CRX, Civic…ja és az NSX is 🙂
A Vitomon folyik a rozsdalé ez igaz, de 17 éves és így is előbb eladnám, megvennék mint a KIA autókat. Van egy mondás Kia ….kia f….sznak kell .-) Ja és az újabbaknak az ára már már a Honda, Toyota árával vetekszik. De azért Maga csak vegyen Kia-t.
Minden értelmet és logikát nélkülöző hozzászólás. A Kia kb. ’95 óta van jelen Magyarországon hivatalosan, ezért 30 éveset hogy a túróba láthatnál itthon? És mivel akkoriban egy új márka volt, amitől idegenkedtek a magyarok, ezért nem is fogyott túl jól, kb. a Cee’d megérkezése hozta meg a nagy áttörést. 20 éves Sephiát egyébként lehet látni, 15-20 éves Pride-ot, Shumát, Pregiot, Bestát szintén. Úgyhogy nem nyert, tisztelt kolléga:)
Nagyon dilettáns gondolkodásra vall a mai fogyasztói társadalomban még mindig azzal előhozakodni, hogy csak az a jó autó, amelyik megéri az oldtimer-kort. Az első tulajdonosra vannak optimalizálva, és az, hogy utána az autóval mi lesz, a gyártókat m*rhára nem érdekli. Persze, a szögegyszerű régi Mercik még mindig mennek, de ha megnézed pl. a modern Sprintereket, Vitókat, látszik rajtuk, hogy azoknak már a 10 év is sok lesz, mert orrukon-szájukon folyik a rozsdalé:)
Hát koma Én még nem láttam még 30 éves,DE még 20 éves kiát,
se lelakotatt,se szép állapotut.
de Mercibe nem ritka.
Gyönyörű ez az autó,látszik rajta,hogy nem egy igénytelen koreai tucatszemét,mint a ssangyong tivoli:)
Tudod, nekem a legfontosabb, hogy egy autó működjön is, méghozzá hosszú távon, ezért számomra a távol-keletiek az AUTÓK. A szemellenzős sznoboknak persze a Merci az ideális választás, ezt aláírom:)
Hát nem tudom, az E klassénakl igazán csak “odadobott” az a kétképernyős megoldása, még a Tesla szőgletes középképernyője is szebb.
Ezt pedig személyes tapasztalatból mondom…
Lehet hogy kicsit utólagosnak hat C klassban a TFT, de sajnos rajzoltak egy közel tökéletes műszerfalat amin elfelejtettek helyet hagyni neki 🙂 Erre pedig kifejezetten nehéz lesz rárajzolni egy olyan széles duplaképernyőt…
Igen az a “tablet” elég gusztustalan, primitív megoldás vagy talán én nem értek az ultra modern dolgokhoz.
A másik ami nekem nem tetszik az az aránylag jól eltalált kerék közepén a merci embléma, 9 éve minimum már használják, lehet valami újat kellene kitalálni.Hozzá teszem nem nézegettem végig a palettát melyiken milyen van.
“Az éles, “faragott” vonalak helyett lekerekítések sora és lágyság jellemző az új C Coupéra.”
Ezen a mondaton jót mosolyogtam, legalább 15 éve nem szögletesek, éles vonalasak a mercik. Azt nem tudom kézzel melyik évjáratú mercit mosta már le a szerkesztő, de nem ártana ilyen teszteket is csinálni néha.Mikor törik le a köröm, melyik márkánál mikor lemossák.Persze tudom nagy nyomású, meg kefe, de az nem élvezet.:-DDD
Nekem 2 dolog nem tetszik benne az első ez a kint felejtett kínai 10 colos gps-re emlékeztető tablet . C faceliftnél már egybe TFT műszerfalas lesz mint az S és az új E az szerintem sokkal jobban fog kinézni mint ez a megoldás . A második pedig az AMG line modellek hátsó fekete oldalsó műanyag buzerátor betétje ez olyan vásárian gagyi megoldás ami nem kellene oda . Ettől nem lesz sportosabb csak nevetségesebb …
A Német autógyártás csúcsa ha Mercit nézzük az egy S Coupe és nem egy belépő szintű C Cupe …
Téged biztosan nem, sőt hányingered van tőle azért nem tudsz fikázni.Ne aggódj lesz KIA is a teszten, meg volt is akkor kiteljesedhetsz.Mi meg gyönyörködünk egy AUTÓBAN.
Pedig ez a járgány tényleg remekül sikerült. Amennyire ambivalens volt az előző, annyira jó lett a mostani C kupé- A múltkor két ilyen kupé állt a Mercedes szalon közepén, és bizony igen látványosan feszítettek, kívül belül “dögösek”, ami a legfontosabb tényező egy kupénál.
Az új C kupé egy kategóriával nagyobbnak néz ki kívülről, ugyanakkor nem hízta túl magát
22 milka egy autóért rengeteg. FŐleg egy olyanért ami mellé még kell egy “autó” is, ha bevásárolni megy az ember.
Főleg a tekintetben, hogy fele ennyiért kínélgatnak akciózott raktáros 200 CDI E klassékat.
Ha valaki viszont ennyit akar egy évlezeti cikkre küölteni akkor döntse el maga.
Lehet jobb a konkurencia de a csillagos jelvény és ez a megfoghatatlan instant get nagyon sokat nyom a latba, pár hülyeségtől eltekintve ennek a kocsinak nincs gyenge pontja.
Pár év múlva ha elindulnak az akciók egy ésszerű konfigurációval egy C180 kupét fele ennyiért simán bevállalnám. Sokkal inkább mint az elődjét ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/15/c180_coupe[/url])…
Szinte el lehet veszni a hozzászólások tengerében. Mi van, senkit nem érdekel a német autógyártás csúcsa?:)