A legjobb magyar autó?
Mercedes-Benz A 200 7G-DCT automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Negyedik generációjával már hazánkban, Kecskeméten is készül a Mercedes-Benz A-osztály. Nagyon erős pályázó a felvetett címre.
Ahogyan a fényszórók, úgy a hűtőmaszk alakja is ismerős lehet a CLS-ről, viszont az A-osztály így is önálló, nem is rossz egyéniség
Erősen rágyúrt az egységes arculatra a Mercedes-Benz is, de ügyesen is csinálják. Hiába emlékezetet az új, immár negyedik generációs A-osztály a szintén idén érkezett, amúgy harmadik nemzedékénél tartó CLS-re, mégis önálló karakter, de még milyen! Az 1997-ben tömzsi, szendvicspadlós egyterűként debütált ős, vagyis az első A-osztály után a második generáció még annak sémájára készült, a harmadik azonban már egy teljesen hagyományos prémium kompakt lett, persze már azért is lehetett rajongani, az új pedig egészen megdöbbentően állakat ejtő.
Sarkokba tolt kerekek, vasalt övvonal, krómkeretes ablakok - nem hiányzik az elegancia, de a sportosság sem
Sajátosak az arányai, hiszen elődjéhez mérten leginkább tengelytávja nőtt, az már 2,73 méter, ami azt jelenti, hogy a 4,42 méteres karosszériának egészen a hátuljára került a hátsó tengely független felfüggesztésű kerékpár, s elöl is elég szerény a túlnyúlás. Ennek ellenére döbbenetesen jól manőverezhető az autó, de a kormányműnek nem csak az a különlegessége, hogy elég jól kitekerhetők a kerekek. Erről azonban kicsit később! Időzzünk még a karosszériánál: a mai mercedeses hűtőmaszk természetesen kaphat króm berakásokat, de azok nélkül sem buta, az ajtók szolid ívelése és a hozzá társított élre vasalt övvonal nagyon kecses vonalakat ad a krómkeretes ablakokkal, amikből egyébként többet kapunk, mint az elődnél, így jobb az átláthatóság, illetve a kilátás.
Ahogyan a tömegmodelleknél megszokhattuk, fentről lefelé érezhetően egyszerűsödnek a műanyagok, a kesztyűtartó fedele már csöppet sem minőségi, de a formák és a konfigurálható kijelzők kárpótolnak (A fotón Orbit termékmegjelenítés látható)
Helyhiány igazából hátul sincs, a de az első támlák azért elég tolakodóan nyúlnak hátra, az ülőlap hátul rövid, alig tartó, elöl csak az oldaltartás hiányzik
Nem csak a megjelenés minőségi, a legtöbb részlet is. Például nem csak a menetfény vagy a hátsó lámpák, a főfényszórók is LED-esek, van is fényük rendesen. A kulcs nélküli nyitórendszerhez az összes kilincshez tettek nyitó és záró érintőfelületet - apróság, de hasznos, s ilyen kényeztetés nincs sok helyen. Még nagyobbat ámulunk, ha végre bejutunk az utastérbe. Az S-osztálynál kezdett, majd az E-nél és a CLS-nél is bevetett dupla kijelzős műszerfal itt a leginkább kecses. Végre nem nagyméretű paneles, hanem kecses, lapos, de széles kijelzőket kapunk, amelyeknek felbontása és képe is untig elegendő. Szabadon konfigurálhatjuk, stílusokat állíthatunk be, turbónyomás- vagy épp olajhőmérőt is lapozhatunk, de például az utastéri LED hangulatvilágításnak sem csak a fényereje, hanem a színe is állítható, úgy 64 ezer árnyalatból. Itt is elérhető már a hangvezérlés a "Hey, Mercedes" parancsszóval, aminek mondjuk túl sok értelme nincs, pláne úgy, hogy például a napfénytető nyitására rendszerint csak az árnyékolóját tolta hátra, s ha addig épp le volt halkítva a zene, akkor minden esetben visszahangosította egy picit. Jobban járunk a hagyományos gombokkal, amiből szerencsére van a legfőbb funkciókhoz, így például a klímához is, ráadásul nagyon finom billentyűkkel.
Két kijelzőből épül fel a műszerblokk, a középkonzoli érintésérzékeny
Kereszteződéshez érve kiteszi nekünk a frontkamera a képét, navigáláskor pedig kiterjesztett valóságként mutatja az úton, hogy merre kell menjünk, akár nyíllal és utca-név táblával terel. Mindez azonban a középkonzoli kijelzőn fölöslegesnek, s a vezetésről való figyelemelterelésnek tűnik
A navigáció és a teljes információs rendszer érintőpaddal, vagy az érintőkijelzőn keresztül is vezérelhető, ahogy csak tetszik, a tapipadhoz pedig kéztámaszt is kapunk. Jutott még jó sok zongoralakk borítású felület középre, hiszen a váltókar, pontosabban az előválasztó csak egy apró bajuszkapcsoló. Az elv jó lenne, kár, hogy a hátramenetre rendszerint nem reagál elsőre. Nem tetszett még, hogy a kormánykerék egy kicsikét nagynak tűnik, az üléseknek pedig elöl, legalábbis az ülőlapnál elég gyér az oldaltartása, hátul pedig az egész ülőlap minimális támasztást ad, szinte csak a tövénél érintkezik vele a felnőtt ember fara. Viszont az a döbbenet, hogy maga a kormányzás olyan precíz és élénk, a menetmódokkal is hangolható, adaptív csillapítós futómű olyannyira stabil és mellette még 18 colos kerekekkel is jó csillapítást adó, a fekvőrendőröket jól simító, hogy mindezek ellenére óriási élmény az A-t vezetni.
Bár az A 200 motorja csupán 1,33 literes, ezzel is egészen jól mozog az elődjénél könnyebb A-osztály
A 163 lóerős A 200 a kezdetben a belépő volt, ám ma már a kínálat harmadik lépcsőjét jelenti, s valójában ugyanaz a hajtáslánc dolgozott az A-osztályban, amit nem is olyan rég a Renault Grand Scenicben is vallattunk. Igaz, a 163 lóerős 1,33 literes turbómotor itt hengerlekapcsolást is tud. Az itt 7G-DCT névre keresztelt duplakuplungos automata alapvetően ügyes, de elinduláskor azért kell rá várni egy kicsit, s a céges mélygarázs 15 fokos felhajtójánál ő is képes volt második fokozatba kapcsolni lassú kihajtásnál, ami nem a legbölcsebb dolog. Viszont a hajtás mentségére szóljon, hogy míg ebben a helyzetben számos erősebb autó (például a Skoda Octavia RS) dadogásba kezd, az A egészen szépen kijött.
A műszerfal légbefúvói és kevlár hatású betétje csinos, a kéztámaszos érintőpanel is jól használható
A különféle mérési szabványok szerint 345-370 literes a csomagtér, nem túl nagy, de elegendő, középen síalagutas
Összességében tehát a dizájnhoz hasonlóan elismerést érdemel a hajtáslánc is, ám negatívumként elmondható, hogy a motor hangja gyorsításkor mindig erősen hallható, s nem is túl szép, még a közvetlen gázreakciója és sportautós futóműhangolása miatt imádható sport üzemmódban sem, a többiben pedig kifejezetten kelletlen. Ha valaki a fogyasztására kíváncsi, a gyári vegyes érték 5,6 l/100 km, ami higgadt vezetéssel, országúton nyilván hozható, viszont az A-osztály van annyira vérpezsdítő, hogy nem fogjuk higgadtan vezetni. Amennyiben kóstolgatjuk gyorsulását (100-ra kereken 8 másodperc), akkor 9-10 literes étvágyat kapunk, ami nem szerény, de a teljesítményhez mérten talán még fájdalomküszöb alatti.
Kanyarodáskor gyakorlatilag nem ismer lehetetlent, de a 18 colos felnik ellenére rugózást is ad a futómű
Ha szeretnénk egy kicsit javítani, van Eco mód (az alap Comfort, a futóművet és a kormányzást is egyértelműen keményítő, a váltási pontokat kitoló Sport és a minden szempontból személyre szabható Individual mellett), de még fontosabb, hogy gyakorlatilag nincs olyan kanyar, ami előtt lassítani kellene, az A-osztály be fog kanyarodni. Hibátlan az egyenesfutás is, így autópályás utazóautónak ugyanúgy remek az A-osztály, ahogyan városi szaladgálósnak is. Igaz, hangját szokni kell, s az A 200-ast azért itatni is. Jó hír, hogy szintén Renault-féle, 1,5 literes dízellel is megvehetjük, ráadásul ugyanezzel a váltóval. A rövid távon már az A-osztályban is próbált 1.5 dCi ebben az autóban minden eddiginél jobb arcát mutatja, persze élményautózni jobb a benzinmotor. Az új A-osztály tesztautó nem csak az "eddigi legjobb magyar autó" címet érdemelte ki nálam, az elmúlt évek legkellemesebb meglepetése is volt számomra és még számos ismerősöm számára a Mercedestől. Az apróbb hibák, hiányosságok ellenére is annyira kerek, sokoldalú és minőségi kompakt lett, hogy az egészen meglepő. Persze tudja mindenki, hiába kecskeméti (már), valójában sosem lesz a mi autónk az A-osztály, amiből a próbált A 200 automata váltóval csaknem 9 millió forint, a konkrét, távolságtartó tempomatot, elektromos ülésállítást vagy head-up display-t nélkülöző példány pedig már több mint 13 millió. Aki viszont megengedheti magának, nem szerény árát azzal együtt ítélje meg, hogy 4 év/120 000 km ingyen karbantartás és még vezetéstechnikai tréning is jár hozzá - a sofőrsegédek mellé.
Elöl-hátul LED technikásak a lámpák, a rendszámkeret vicces, egy fehér csíkkal ad lebegő hatást a plakettnek
Hátulról is megvan a sportos elegancia, a kipufogóvégek a középső csíkhoz hasonlóan gusztusosak
A legjobb magyar autó?
Ülései nem jók, csomagtere inkább kisebb az átlagosnál, hangutasítás-ostoba, sokat fogyaszt (nagyon sokat), mitől ez a legjobb? Az áráról nem is beszélve.
Sok ponton rettentoen gagyi belteri anyagokat kihagytad.
Fele ennyiért, Renault emblémával és nagyobb, minőségibb beltérrel jöhet. Még akkor is, ha úgy már nem a „mi autónk”. Nem hogy nem tudok a címmel egyetérteni, de sajnos erősen gyanús, hogy jelenleg az A-osztály a leggyatrább hazákban gyártott személyautó – az Ignis gagyibb, de a többi Suzuki és Audi modell mind kínál olyan felszereltségi szintet, amely élhetőbbé teszi a típust, még ha egy-két technikai mutatvány hiányzik is belőle. Ez a cucc közelében sincs mondjuk a konkurens BMW 1/2-nek.
Nem azoknak talaltak ki akinek Renaultra van penze. Ha all mar otthon egy-ket Merci anyanak meg apanak, akkor el fognak mennk es megveszik a kislanynak, vagy hasonlo helyzetek. Aki mercit akar es van ra penze nem fog renaultot nezegetni.
Az 1-es bmw se nagyobb durranas ugyanezert a penzert, de a 3-as belsoter minosegetol se dob hatast az ember, max akkor ha feltolja a potmetert a 20 millas arsavba.
Egy percig sem kételkedem abban, hogy megveszik az újgazdag családok női tagjainak – de meddig folytathatja egy autógyár azt a stratégiát, hogy 6 milliós ársávba eső modellt 13 M-ért árul? Szerintem a következő válságig – amikor is a Merci tulajok is összehúzzák a nadrágszíjat és ha fogvicsorgatva is, de átülnek valami kevésbé menőbe, Kecskemétből meg rozsdaövezet lesz. S most ne a magyar piacból induljon ki senki, hiszen itthon még a kommersz márkák kereskedései is kiürültek, de bizony egy Daciának kevésbé kell tartania az ínséges gazdasági helyzettől, mint a Mercinek.
S vajon miért választja ezt az árazást a Daimler? Talán ha oda pozicionálnák a terméküket, ahova ár/érték arányban való lenne, akkor nem tudnának versenyképes terméket előállítani? Ez is ugyanolyan autóipari tucat alkatrészekből épül fel, mint egy KIA, Renault vagy Suzuki – Bosch, Valeo, Mahle, Continental: tényleg nem tartalmaz semmi olyan egyedi megoldást, ami racionálisan növelhetné a hasznosságát, a többieknek is készen veszik le ugyanezeket a technológiákat a polcról.
Kimaradt a cikk elejéből , hogy ” termékmegjelenítést tartalmaz ” ott az Orbit reklám . Azért mert a propaganda tévébe néha bevágnak szagértőnek amiken jókat mulatok” még a törvény az autonavigátorra is vonatkozik . Legközelebbi ilyennél megy is szépen a levél az illetékes hatóságoknak és lehet fizetni szépen a büntiket .. nem azért nézek fel ide hogy a pofámba vigyorogjon egy fos rágógumi reklám aminek mellesleg még az íze is full szar . Már a múltkor is volt egy kék Orbit reklám akkor nem szóltam most igen …
Egyébként az autóról annyit hogy ez nem Magyar ” kisbetűvel a címben ” autó elvégre a Mercedes Benz nem Magyar cég hanem Magyarországon gyártott autó ami nagy különbség . Nem tudom milyen nem ültem még benne nem próbáltam , de ami elsőre meglepett , hogy egy általam konfigurált autó amit én megvennék 17 millióba került a végén 1.3 Renault motorral és egy full elavult duplakuplungos rángató DCT váltóval … ahogy a mondás is tartja a hülyének is megéri … de nekem nem 😀
A kep alatt olvashato hogy termekmegjelenitest tartalmaz.
A magyart pedig kis betuvel kell irni, nem naggyal…..melleknev.
Én nem olvastam hogy termékmegjelenítést tartalmazna .. egyébként a címbe kell kiírni jó nagy betűkkel , hogy még mielőtt elkezded olvasni eldönthesd hogy egyáltalában belefogsz e az olvasásba vagy nem .. én nem olvasok el olyant amiben termékmegjelenítés van .. alapból X elem . Törvényileg az elején kell a cikkben kiírni nem a kép alá … ja megnézed a tv reklámokat ott is előbb bemondják hogy termékmegjelenítést tartalmaz és nem akkor mondják be mikor már ott a termék előtted … sajnos itt ezen az oldalon em ez az első eset következő ilyennél full felnyomom ezt az oldalt aztán elmehetnek a pxxxxba !
Azért örülnétek ti egy ilyen mercinek, hiába savazzátok. Én örülnék. Nem telik rá, ahogy nektek sem. Van ez így 😀
Pont ezt akartam írni:) Nem a belsején kell kötekedni hanem venni egy ilyet.
En sem dobnam el ha hozzam vagnak. mindenbe bele lehet kotni,
Persze a legjobb auto a vitara…. mert az fizetheto meg sokaknak….
Itthon ha mar valakinek tobbre telik akkor azt mar utalni kell es annak ne legyen jobb…
imadom
Az is beteg, hogy neked egybol ez a demagog szoveg ugrik be.
Itt arrol van szo, hogy a szokasos Autonavigatoros reszrehajlas tapasztalhato. Merci, nemet akkor az uber alles, es csoda minoseg. Aztan beulsz, es nem esel hasra tole, mert minosegre tucat belseje van, maximum Golf szintu, de itt-ott meg az se. Mennyiert is?
Szerintem nem beteg és nem demagóg 🙂
Nézz utána hogy mit jelent a demagóg !
Létezik a golfon túl is világ , és most nem feltétlenül a németekre gondolok …
Volt német autóm , jó volt , prémium volt szerettem .
Most japán van , nem annyira prémium nem olyan gyors , ezt másért szeretem.
De mondjuk 5-6 év után elég komoly minőségbeli különbség alakulhat ki a kettő között használtan.
Ha neked a Duster a nyerő vegyél azt
Tudom mit jelent, ha nem esik le, hogy melyik mondatodra irtam, az a te bajod.
Ki irt Dustert?
Ennyire nem tudsz olvasni? Vagy a szovegertessel van baj?
Azért elég gáz egyik másik komment.
A Prémiumkompaktok legsikeresebbjéről van szó, és bár a legjobb is hibázik, azért a Mercedes a legnagyobb presztizsű autógyár, és azért ez nem véletlen. Ha nem is feltételnül ők a legjobbak általában ők a mérvadók.
Ez kocsi ráadásul most magyar gazdaságot erősíti, magyar jövedelmet termel és minket gyarapít. Akkor is ha nem a te kezedbe perkálják a pénzt, a németeknél azért képesek felfogni hogy az a pénz is része annak amiból neked jövedelmed lesz.
Az átlag magyar sajnos nem hajlandó az orránál messzebb nézni…
A problémát én abban látom kedves Zöld , hogy pl a Magyar állam igen csak bőkezűen bánt a Mercedes Benzzel ” de az Audival sem bánt fukarkodva” mikor adókedvezményeket adott a Kecskeméti gyár indítására nevezetesen az ott dolgozóknak a gyárból 2 évig nem kell fizetni utánuk semmilyen járulékot továbbá kaptak vissza nem térítendő támogatást persze szintén a milliárdos Mercedes Benz . És ha mindez nem lenne elég a Merci egész egyszerűen átpumpálja a Kecskeméti gyár nyereségét más veszteséges gyártó vagy a fejlesztő részlegbe és huss már nincs is adózás előtti nyereség .. magyarán a munkaerő felvételen kívül amit adókedvezmények formájában mi állunk az adónkból más egyéb konkrét bevételt nem termelt a gyár … Persze örüljünk neki hogy idejöttek nagylelkűen és van egy ” Magyar” autónk amihez azon kívül hogy 1/4 annyi fizetést adnak Magyarban egy Merci munkásnak mint Németben egy szintén Mercinél dolgozó Török munkás semmi egyéb hasznot nem látok benne … ja de igen legális rabszolgatartást láthatunk Magyarországon … A probléma forrása az az , hogy a Magyar állam mikor megköt egy megállapodást nem köti ki hogy a forgalom után kelljen adóznia egy külföldi off-shore tulajdonú cégnek jelen esetben a Mercedes -Benznek és ne a hazudott nyeresége alapján adjon egy kis alamizsnát … Továbbá érdekes mód Magyar tulajdonú cégek nem részesülhetnek ilyen kedvezményekben mint amiben egy Mercedes szintű gyár részesül… és akkor most mégis a multikat pumpáljuk pénzzel ? Vagy ők most már Magyarok lettek mert idehoztak egy gyártósort ? 😀
Mérhetetlenül szűklátokörű és ostoba hozzáállás. Amit nem a te kezedbe fizetnek arra nagy ívben tojsz.
Az összes adó amit a munkavállalók vagy az alvállalkozól fizetnek azt mind a Mercedes fizeti. Idehoznak egy valag pénzt amivel magyar föld, a magyar munkaerő és a magyar megítélést erősítik. Közben pedig megemelik a GDP-t 10-20%-kal.
A Mercedes többet tesz a magyar gazdasághoz, mint a teljes magyar mezőgazdaság… (ami mellesleg sokkal durvább, közvetlen támogatást kap, nem adókedvezményt).
Az offshorozásod alapján pedig végképp nem vagy képes felfogni semmit. Azt sem tudod mit jelent a fogalom…
Szerintem kifejezetten szép autó, de ha ilyet szeretnék, akkor inkább egy 308 GT 225LE-s benzinmotorral 35e€ körüli alapáron.
Annyiért, amennyiért ezért a kis Mercedesért kérnek, márkán belül sokkal komolyabb gépet is el lehet hozni, például ezt: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mercedes-benz/c_220/mercedes-benz_c_220_d_9g-tronic_exclusive-12989763
Ha ebben ülsz, tényleg nem úgy fog tűnni, mintha a sajátod helyett a feleséged autójával jöttél volna el dolgozni.
Öööö…izééé. Ez hátulról kiköpött előző generációs Kia Ceed.
Ha valaki egyedi formájú autót akar venni, akkor vegyen FIAT 500-t, FORD Mustang-t vagy MINI-t. A többi autó sajnos nagyon hasonlít egymásra. Aztán majd 10 év múlva kiderül, hogy milyen minőségű. A prémium sajnos nem egyenlő a tartóssággal.