A márka története
A történet '80-as évek elején kezdődött. Eiji Toyoda, a Toyota elnöke bizalmas megbeszélésre hívta vállalatának vezetőit. Toyoda be akart szállni a legjobbak versenyébe, és úgy gondolta, cége luxusautók gyártásával további sikereket érhetne el. Megszületett a döntés, melynek nyomán titokban elindultak az F1 projekt munkálatai. Az F1 kódnév F betűje a Flagship-re (azaz zászlóshajó), míg az 1-es szám a Nr1-ra (number one, vagyis első) utalt.
1988-ban, a Los Angeles-i Autószalonon hivatalosan is bemutatkozott a Toyota prémiummárkája, a Lexus. Az F1 koncepcióból létrejött LS 400 az új márka első modelljét jelentette. A négyliteres, V8-as benzinmotorral szerelt, hátsókerék-hajtású luxuslimuzin csendessége, ergonomikus utastere, kiváló minősége, valamint erős motorja sokak szívét megdobogtatta.
1990-ben megkezdődött a típus exportálása Ausztráliába, az Egyesült Királyságba, Kanadába és Svájcba, időközben elkészült a Lexus második járműve, az ES 250, amelyet csak az észak-amerikai piacon forgalmaztak. Ebből a két típusból egy év alatt összesen 63 594 darabot értékesítettek az Egyesült Államokban. Ez a szám 1991-ben tovább nőtt, így a Lexus az USA legjobban teljesítő importmárkájává vált. Ekkor látott napvilágot a Toyota Soarer típussal azonos karosszériájú SC 400 is, amelynek motorházteteje alá az LS négyliteres erőforrását építették. A kocsi impozáns menetteljesítményekkel rendelkezett, 6,9 másodperc alatt gyorsult 0-100km/órára, míg végsebessége elérte a 250km/órát.
Egymást érték a Lexus újdonságai: az ES 250-t az ES 300 váltotta, amely hamarosan a márka legnagyobb példányszámban értékesített típusává vált; majd 1993-ban bemutatkozott a GS széria első képviselője - a GS 300 -, egy év múlva pedig az LS második generációja következett. 1996-ra elkészült a márka luxus szabadidőjárműve, az összkerékhajtású LX 450, amelyet két év elteltével egy trendi crossover, az RX 300 követett. Az RX azonnal sikeressé vált, letaszította trónjáról az ES-t, és a márka legkeresettebb típusa lett az Egyesült Államokban. Még ebben az évben új belépőmodell debütált a Lexus kínálatában. Az IS 300 kompakt szedán Európában csak 1999-ben, kisebb alapmotorral került a kereskedésekbe. Két évvel később megjelent a márka első kabriója, az SC 430.
2005-ben ismét bővült a kínálat, méghozzá a világ első hibrid szabadidő-autójával, az RX 400h-val. További érdekességet jelentett a legújabb IS, amely az első dízelmotorral (is) kapható Lexus volt. A hibrid hajtás több modellnél is megjelent: 2006-ban a GS 450h, 2007-ben pedig az LS 600h kapott elektromotort. Utóbbi a világ legerősebb és egyetlen V8-as, összkerékhajtású hibrid járműve volt. 2008-ban a márka egy vérbeli sportkocsival lepte meg a közönséget. Az M3-as BMW ellenfelének szánt IS F - az IS csúcsváltozata - ötliteres, V8-as 416 lóerős motorjához nyolcfokozatú automatikus váltó társul, melynek kapcsolási sebessége mindössze 0,1 másodperc. A Lexus tehát egyre szélesebb rétegeket ér el modelljeivel, a márkanév pedig manapság ismerősen cseng a világ legtöbb szegletében. Ám a japánok célja a további növekedés: 2010-ig 76 országban kívánnak megjelenni.