Elvtársak! Ez már jó lesz! – Vesta Kombi
Lada Vesta Kombi LUX 1.6 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jogos a kérdés, hogy miért nem ezzel kezdték? A Vesta a legtöbb szempontból európai autónak is vállalható, a kombi meg olyan praktikummal extrázza fel, amire nem is számítanánk.
Szerettük a Vestát abban a pillanatban, ahogy beleültünk. Más, mint a többi ma kapható Lada, jóval autószerűbbnek és ha nem is feltétlenül mainak, de az elmúlt pár évből származónak tűnik, nem az ezredforduló utáni évekből. Komolyabb autó a Kalinánál és a Grantánál, több benne az anyag, már csak érzésre is, persze, hisz ez már a Renault által uralt AutoVAZ terméke. Erre több helyen is van konkrét bizonyíték, például az ajtók zsanérjain feszítő Renault embléma, de ott vannak a bajuszkapcsolók, a franciákéhoz nagyon hasonló kis fedélzeti rendszerrel együtt.
A Vesta már egy európai szemmel is jónak mondható autó, de ahogy mindenki, mi is jobban vártuk a folytatást, vagyis a kombit.
Ahogy a szedán, úgy a puttonyos is teljesen rendben van formaterv tekintetében. Kerek egész, nincsenek béna részek, európai formatervező ceruzájából származó vonások ezek.
Nem rossz megoldás az X motívum sem, amit arra találtak ki, hogy a Ladának is legyen a jövőben valami hamar felismerhető formai jegye.
Ez tök jól sikerült, elöl egész jól érvényesül a króm díszítés, de az oldala is izgalmas, már ha valaki nem nézi horpadásnak, ami szerintem azért nehéz. Az ablakok aljáig szinte nem változott semmit a szedánhoz képest, fölötte már történtek érdekességek. Ott van például a tetőn végighúzódó sín a pakolhatóság jegyében, de dizájnban nekem kedves részlet a csomagtérfedél megoldása, szépen eldolgozták a vonalakat, első ránézésre nem feltétlenül mondható meg, hol is van az osztás a felső fekete elemnél.Magas felépítésű, sportosságról itt szó sem lehet, ami nyilván nem baj, a Vesta egy teljesen hagyományos kombi, tisztességes hasmagassággal és belső méretekkel. A beszállás könnyű, az ülés egész magas és jó a kilátás is, itt csak az ajtóra kell figyelnünk, ugyanis a határoló fizikailag benne van, az ajtó mégis kontrollálatlanul csapódik ki, ha nem figyelünk rá, ugyanígy vissza.
Már ajtónyitáskor is sokkal jobb a minőségérzet, mint a márka többi modelljénél.
Itt már anyag is van a lemezekben és szépen is csukódnak az ajtók. Az ötödik ajtó magasra nyílik, azon belül mindkét oldalt találunk fogantyút a lecsukáshoz, de ami itt az igazán érdekes, az persze maga a raktér.Literben nem több, mint a szedán, a kalaptartó roló alatt mért adat épp ugyanannyi, 480 liter. Nem kevés, persze kategóriájában nem is a legjobb, mégis elegendő lehet akár öt fő cuccainak is, de mint tudjuk, nem a méret a lényeg. Hisz ha csak kevés csomagot, apróságokat szállítunk, azt is tudni kell biztosan rögzíteni, amiben a Vesta több segítséget is nyújt. Összesen négy szatyorakasztó fület találunk a roló sínje alatt, a falakon pedig további rögzítőpontokat, valamint egy 12 Voltos csatlakozót, hisz ebből mindegyik sor kap egyet alapáron. A padlót kétfelé osztották, mindkét lemez ugyanolyan, így nem kell figyelni, melyiket hová tesszük vissza, valamint középen az egyik függőlegesen is rögzíthető. Alattuk habszivacs rendszerezőket kapunk, azok alatt pedig pótkereket, ami szintén mindenképp jár.
A kétféle felszereltség között nincs nagy különbség a Vestánál és a Lada szerint nincs is túl sok szükség a Comfortra, mivel úgyis a Lux-ot veszik a legtöbben.
Mindenképp van tempomat, négy elektromos ablak, automata fényszórókapcsolás és első ülésfűtés, na meg klíma.
Utóbbi alapból csak kézi állítású, de legalább van, a Luxnál már automata, és jéghideget fúj elég hamar. A tolatókamera – mert az is van – képe teljesen jól használható, kormányfordításra még a vonalakat is fordítja. Különös, de itt legalább ennyi összefüggés van a multimédia és az autó között, ugyanis a rajta és a műszeregységen lévő óra továbbra is külön jár. Kapunk navigációt is, amitől nem kell megijedni indításnál, utána már nem fogunk cirill betűkkel találkozni. Nem kimondottan rosszak bent az anyagok, utazás közben a legtöbbtől el lehet tekinteni, ilyenekkel más márka modelljeinél is találkozunk, a formák rendben vannak és a kapcsolók, kezelőszervek mozgatása is teljesen vállalható. A kormány sajnos mindenképp műanyag, ami érzetre rossz, de ez csak az én puhány, billentyűkhöz szokott kezemet zavarja.
Kedves Tamás! Több fórumtárs nevében is köszönöm az objektív cikket! Meg a videót is 🙂
Egy illetve két dologgal nem értek egyet: Kalina/Garantában is benne van az anyag bőven (tipikus orosz ‘hál isten) a másik,hogy igaz a Renault-Nissan segítségével tervezték a Vestát (Kalinát meg GM-el még 1999-ben az egyes Kalinát) DE! 300 ponton ERŐSÍTETTEK,MEREVÍTETTEK rajta mert „nyugatiautósan” a teszteken túl nyeglének (nem orosz útviszonyoknak megfelelőnek) minősült…
Visszakerült az búgós vinnyogós váltó bele a Nissan helyett, ami a grantaban volt?
Nem kifejezetten a granta váltó (már nem búg) de orosz fejlesztésű.
1:50 nél hallga csak…
https://youtu.be/EOPhPToT8pE?t=1m43s
Bizony hogy búg meg vinnyog…4.2 millióért…:D az újkorában is fele ennyibe kerülő thaliam ha ilyen hangokat adott volna ki kezdéskor, repült volna a portáról.