Sárga Zsiguli – Lada Kalina LUX teszt
Lada Kalina LUX AT 1.6 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az automataváltó a legjobb része a nálunk jelenleg kapható legmodernebb Ladának. Tömve extrával nagyon sokat nyújt, csak nem mindegy, hogyan.
A 21. század Ladája Esélytelen bármiféle párhuzamot találni a régi Ladák és a jelenleg kapható modellek között. Jó, a 4X4 (Niva) ugyanaz, mint volt, de a Granta és a most próbált Kalina nagyon messze van a régi Ladáktól és igazából a ma kapható bármelyik autótól is. Itt nyilván az újakra gondolok, ugyanis a használt, minimum 10, de inkább 15 éves kocsik között lehetne találni olyat, aminek a szintjét hozza a Kalina. Mindenkinek azt mondtam, amikor megkérdezte, milyen, hogy akárcsak egy első generációs Daewoo Kalos.
A nyugodt tempót szereti. Padlólemeze megegyezik a valamivel nagyobb Grantáéval, így szerkezeti elemei is nagyjából azonosak. Például a futómű, aminek felfoghatatlan része a villanyszervós kormánymű csatlakoztatása. A vezető combjának magasságában van maga a szerkezet és fölül kormányozza a kerekeket. Teljesen érthetetlen, ráadásul az első kerekek kicsit kifelé dőlnek, így a magas építés és súlypont kanyarban maradandó élményeket ad. Mintha folyamatosan ki akarna fordulni az autó alól az egész futómű, és szeretné, ha bukfenceznénk egyet. Ráadásul így a kanyaríveket sem képes tartani túl nagy tempónál – ami itt alacsonyabb, mint más autóknál – higgadt közlekedésre tanít.
Van közös tulajdonsága a BMW M2-vel. A kormány is rendkívül érzéketlen és folyamatosan változik a keménysége, legalábbis úgy érezni. Talán ez a Kalina legkényesebb része, a többi, mint például az 1.6-os 96 lóerős motor már nem akkora fájdalom. Igaz, furcsa módon hosszan kell indítózni – ezt egy idő után meg lehet szokni –, viszont nem túl hangos, ellenben kellemetlen hangú és az automataváltóval a kelleténél többet fogyaszt. Joggal válthat ki bárkiből felháborodást a 13-14 literes városi fogyasztás. Ez az adat elfogadható például az M2-es BMW-től, de itt egyszerűen irreálisan sok. Vállaltam a kihívást, célom volt levinni 10 liter alá, mert tudtam, hogy a Grantának ment a 9,9 is. Na, a Kalinának nem, 10,1 lett a legjobb érték, amit kiírt a fedélzeti számítógép, és akkor már nagyon sok tojás volt a gázpedál alatt.
Váltóláz. A váltó továbbra is a legjobb pontja a hajtásnak. Csupán 4 fokozat, de fantasztikusan puhán kapcsol, persze nem szabad a gázpedállal agresszívan bánni, mert olyankor sokat kell gondolkodnia. Aminek a vége jellemzően az, hogy inkább visszakapcsol két fokozatot, és kezdi elölről a gondolkodást, mindezt akár 60-nál is. Pár perc viszont elég, hogy hozzászokjunk, és onnantól ügyes váltásokkal boldogít, ráadásul negyedikben még tud rákapcsolni egy fél fokozatot, így vissza tudja ejteni a fordulatszámot akár egy ezressel.
Nagykanállal méri a luxust. Nem csak a hajtás teszi a legmodernebb nálunk kapható Ladát a Kalinák csúcsává, hanem a temérdek extra is, amit a csúcsfelszereltség tartalmaz. Az egyetlen felár a feketétől és a fehértől eltérő fényezésért fizethető 99 ezer forint, minden felszereltségnél. Alapáras a távirányítós központi zár csomagtérnyitással, a négy elektromos ablak, a villanyos tükörállítás és az állítható magasságú vezetőülés.
Alacsony ár, alacsony minőség. Lesz, akit majd nem zavar a belső anyagok minősége, az ezüstre fújt alkatrészeknek maximum egy évet jósolnék kopás nélkül, már csak a vezetőülés gyűrődött huzatából kiindulva. Majdnem kimaradt a kijelző, pedig hogy lenne már modern anélkül?! Működik, határozottan, kellően érzékeli az ujjunkat, Bluetooth-szal kapcsolhatjuk hozzá a telefont, képeket, videókat nézhetünk rajta, szóval szórakoztat. Viszont a hangszórókon kívül semmivel nincs összeköttetésben, így például be-és kikapcsolni is manuálisan kell, nem elég csupán kihúzni a slusszkulcsot, lezárni az autót. Ja, meg az óra sem jár, ha nincs bekapcsolva, de egye fene, ott a másik a műszerek között. Egy ilyen csúcs-Kalina, ebben a fantasztikus, a Vad Fruttik örökzöldjét eszünkbe juttató narancssárga fényezéssel kicsit több mint 3,2 millió forintba kerül. Igaz, sokat ad, és nem kell hozzá bal láb.
A nyugodt tempót szereti. Padlólemeze megegyezik a valamivel nagyobb Grantáéval, így szerkezeti elemei is nagyjából azonosak. Például a futómű, aminek felfoghatatlan része a villanyszervós kormánymű csatlakoztatása. A vezető combjának magasságában van maga a szerkezet és fölül kormányozza a kerekeket. Teljesen érthetetlen, ráadásul az első kerekek kicsit kifelé dőlnek, így a magas építés és súlypont kanyarban maradandó élményeket ad. Mintha folyamatosan ki akarna fordulni az autó alól az egész futómű, és szeretné, ha bukfenceznénk egyet. Ráadásul így a kanyaríveket sem képes tartani túl nagy tempónál – ami itt alacsonyabb, mint más autóknál – higgadt közlekedésre tanít.
Van közös tulajdonsága a BMW M2-vel. A kormány is rendkívül érzéketlen és folyamatosan változik a keménysége, legalábbis úgy érezni. Talán ez a Kalina legkényesebb része, a többi, mint például az 1.6-os 96 lóerős motor már nem akkora fájdalom. Igaz, furcsa módon hosszan kell indítózni – ezt egy idő után meg lehet szokni –, viszont nem túl hangos, ellenben kellemetlen hangú és az automataváltóval a kelleténél többet fogyaszt. Joggal válthat ki bárkiből felháborodást a 13-14 literes városi fogyasztás. Ez az adat elfogadható például az M2-es BMW-től, de itt egyszerűen irreálisan sok. Vállaltam a kihívást, célom volt levinni 10 liter alá, mert tudtam, hogy a Grantának ment a 9,9 is. Na, a Kalinának nem, 10,1 lett a legjobb érték, amit kiírt a fedélzeti számítógép, és akkor már nagyon sok tojás volt a gázpedál alatt.
Váltóláz. A váltó továbbra is a legjobb pontja a hajtásnak. Csupán 4 fokozat, de fantasztikusan puhán kapcsol, persze nem szabad a gázpedállal agresszívan bánni, mert olyankor sokat kell gondolkodnia. Aminek a vége jellemzően az, hogy inkább visszakapcsol két fokozatot, és kezdi elölről a gondolkodást, mindezt akár 60-nál is. Pár perc viszont elég, hogy hozzászokjunk, és onnantól ügyes váltásokkal boldogít, ráadásul negyedikben még tud rákapcsolni egy fél fokozatot, így vissza tudja ejteni a fordulatszámot akár egy ezressel.
Nagykanállal méri a luxust. Nem csak a hajtás teszi a legmodernebb nálunk kapható Ladát a Kalinák csúcsává, hanem a temérdek extra is, amit a csúcsfelszereltség tartalmaz. Az egyetlen felár a feketétől és a fehértől eltérő fényezésért fizethető 99 ezer forint, minden felszereltségnél. Alapáras a távirányítós központi zár csomagtérnyitással, a négy elektromos ablak, a villanyos tükörállítás és az állítható magasságú vezetőülés.
Jéghideg a légkondi, tűzforró a kályha és fűthetők az első ülések, valamint a szélvédő is fűthető a Fordéhoz hasonló fűtőszálas megoldással. Az index egy nyomásra hármat villan, a lámpa pedig automatán kapcsolja magát.
Van itt miről beszélni, annyi biztos, és jellemzően mindegyik működik is, bár szintén megvan az egyszerre egy oldalon csak egy ablak húzható jelenség és a folyamatosan kattogó relék hangja, mint a Grantánál.Alacsony ár, alacsony minőség. Lesz, akit majd nem zavar a belső anyagok minősége, az ezüstre fújt alkatrészeknek maximum egy évet jósolnék kopás nélkül, már csak a vezetőülés gyűrődött huzatából kiindulva. Majdnem kimaradt a kijelző, pedig hogy lenne már modern anélkül?! Működik, határozottan, kellően érzékeli az ujjunkat, Bluetooth-szal kapcsolhatjuk hozzá a telefont, képeket, videókat nézhetünk rajta, szóval szórakoztat. Viszont a hangszórókon kívül semmivel nincs összeköttetésben, így például be-és kikapcsolni is manuálisan kell, nem elég csupán kihúzni a slusszkulcsot, lezárni az autót. Ja, meg az óra sem jár, ha nincs bekapcsolva, de egye fene, ott a másik a műszerek között. Egy ilyen csúcs-Kalina, ebben a fantasztikus, a Vad Fruttik örökzöldjét eszünkbe juttató narancssárga fényezéssel kicsit több mint 3,2 millió forintba kerül. Igaz, sokat ad, és nem kell hozzá bal láb.
Árak
Tesztmodell alapára
3 149 000 Ft (2016.11.07.)
Tesztautó ára
3 248 000 Ft (2016.11.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5600 1/min-nél
Nyomaték:
145 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13.10 s
Végsebesség:
168 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3893 mm
Szélesség:
1700 mm
Magasság:
1504 mm
Saját tömeg:
1125 kg
Össztömeg:
1560 kg
Terhelhetőség:
435 kg
Tengelytáv:
2476 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
240 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
930-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
930 mm
Csomagtér magassága:
440-850 mm
Csomagtér hossza:
630 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1270 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
790 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (4 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
145 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
168 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13.10 s
CO2-kibocsátás:
164 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Ugyanezt az automata váltós kocsit megkaptam 24 órára a Lada Hungary-től. Ugye a rendszám a tesztben nincs kitakarva, innen tudom. 70km-t mentem vele Budapesten Óbuda és dél-Pest között a szokásos budapesti forgalomban Januárban, +4 fokban. Érdekes módon 7,4 l/100km lett az átlagfogyasztás.
Ennyire falábú a tesztelő vagy kapott zsebbe egy kis pénzt, hogy jól lehúzza a gépet?
Úgy érzem – mint Kalina tulajdonos – hozzá kéne szóljak a témához, csak későn találtam rá a cikkre.
10 hónap és közel 10 ezer km használat után írom a következő gondolatokat.
Először is kedves Hamvas Tamás!
Az autó leállított motorral és kikapcsolt audioval is mutatja az órát, csak a megfelelő gombot kell megnyomni hozzá – habár ez apróság. A formatervről vitázni nem érdemes, nem túl időtálló karakter, de ez szubjektív. Az pedig egy ordas nagy baromság, hogy nincs benne semmi az előző Lada modellekből; tessék alánézni, egy fél Samarányi alkatrész csereszabatos vele.
Hogy milyen vezetni? Pontosan olyan, mint egy átlagos kisautót. Érzéketlen a kormány? Hozzászoktam… Nem lehet körbemenni 100-al egy körforgalomban vele, mert felborulna? Nem lehet. Sokat fogyaszt az 1.6-os 16 szelepes benzinmotor? Itt szerintem user error-ról lehet szó, ugyanis nálam a közel 10.000 km alatt a nagyátlag (!) 7.1 L, kb. 50%-50% városi – városon kívüli használattal – igaz, a manuális váltós. Kötve hiszem, hogy normálisan közlekedve az általad agyondicsért automata 14 litert enne városban, ami nálam max. 8,5. Nem tudom, hol sikerült ezt megálmodni, de nem kéne terjeszteni. 10 liter körül van az az átlag városi fogyi automatával, ami neked is kijött.
A felhasznált anyagok az enteriőrben pedig pont dekára megegyeznek ugyanazokkal a hulladék élettelen műanyagokkal, ami a legtöbb hasonló kategóriájú kiskocsiban megtalálható, csak + 1,5 millióért. Kár ezt firtatni.
További egyetértek azzal, hogy 3,2 millió sok ezért a felszereltségért. Túl sok cicoma került egy alapvetően megfizethető árú autóba, ezért én a Norma kivitelt választottam, ami 2,6 misi, mégis totálisan kielégítő.
Nem kell elvárni az oroszoktól azt a fenenagy innovációt, amivel teletömte az emberek fejét a sok vezető autógyártó vállalat. Ez a kocsi kevés pénzű embereknek alternatíva, akik 5 év garancia tudatában gondtalanul akarnak nyugodtan autózni, ahogyan én is teszem azt nap, mint nap. Vehettem volna 3-as BMW-t is, vagy TDI Passatot vagy TSI Golfot… de minek… bármi elromlik benne, máris hónapokig nézegetem az udvaron.
Nem akarok én meggyőzni senkit arról, mi az igaz, mivel az esetek nagy részében az autóvásárlás emocionális indíttatásból történik, kevesebb részben racionális okokból. Jártam én már vadiúj Golf IV Variant-tal, Golf Plussal, Poloval, Kia C’eed-del, Peugeot Partnerrel (mind újonnan elhozva a szalonból) és mindegyiknek kijött valami nyűgje, ami zsebbe nyúlós sztorival végződött természetesen szinte minden esetben garanciaidő után max. 1-2 évvel, pedig minden előírt karbantartást megkaptak. Az autó ilyen, elromlik idővel, de az is sokat számít, hogy hány évig megy rá a te zsebedből a zseton, ha beüt a gebasz, és lesz egy olyan egyéni baja, amire csak a 3. – 4. javításkor jönnek rá, hogy mégis mi az és mit kéne csinálni vele. Tapasztalat.
Kicsit bő lére lett engedve a történet. Köszönöm, hogy elolvastad.
Szép estét!
Feleslegesen vitatkoztok.
Aki ennyi penzert ezt veszi, legyen ugy. Sajat döntese, hogy ki, mit vesz a sajat penzeert. Ha neki Lada tetszik, vegyen azt.
Nem vagyunk egyformak, szerencsere.
En sem vennek 3,2 millio forintert Lada Kalinat, mert nem füznek kellemes elmenyek a Lada markahoz, de attol meg nem is hülyezem le azokat, akik ezt veszik. Maximum nem ertem a döntesüket, es kesz.
Nem latunk bele a fejükbe, hogy miert igy döntöttek.
Ha meg kesöbb esetleg gondjuk lenne az adott autoval, nem kezdenek el fröcsögni, hogy de ugye megmondtam, hogy nem kell ezt venni…
Egyeni preferenciak vannak, különbözö gondolkodasmodok stb. Ennek megfelelöen kell azt kezelni, hogy mar 1000 Lada Kalinat eladtak. Hasznaljak egeszseggel, en meg vennek mast, ha most autot vasarolnek. Pont.
És most már tényleg elárulhatnád mennyit fizetnek, annyiszor kérdetem már. Naaaaaaaaa.
Nekem legalább vannak saját gondolataim, nem a wikipédia helyi képviselete vagyok. Ugass csak tovább.
Vau vau…..vauvauvuauvauvauauvau
:))) Ezt pont te kérdezed? A legkiszámíthatóbb kommentelő az oldalon? Mindig ugyanazt a dögunalmas lemezt pörgeted… Mintha egy robot lennél, akit beprogramoztak ezekre a funkciókra:
Lada-teszt: Tucatka f*kázzon
Renault/Dacia-teszt: Tucatka ajnározzon
Veteránozás: Tucatka szakértsen(!!!)
Autózásról szóló cikkek: Tucatka neveljen, oktasson(!!!)
Mindezeket úgy, hogy totálisan képtelen vagy a gondolataidat egy kommentbe sűríteni. Nézd meg, rajtad kívül soha senki sem indít “kommentlavinát”. Jó lenne, ha elgondolkoznál a h***e dolgaidon – bár bebizonyítottad, hogy nincs mivel:)
Na figyi Roméró most komolyan, csak ketten vagyunk, más nem olvassa. Neked ezért fizetnek?
Na higgy senkinek Roméró! Ez egy kiváló autó igazad van, mindenki hülye aki az ellenkezőjét állítja!
“…olcsó anyaghasználat…”
Mégis milyen anyaghasználatot várunk el egy, a Renault-Nissan szövetségen belül a Dacia alá pozícionált márka autóitól? Le vannak itt osztva a lapok – a hierarchia legalján a Datsun szerepel, ami még a Ladáénál is gyengébb anyagminőséggel dolgozik(Európában nem is forgalmazzák, mert itt fintorgás meg pfujolás fogadná), aztán jön a Lada, majd a Dacia a Ghosn-féle olcsó márkák sorában.
Rőzse jól látja, a C Corsa design-ja eléggé visszaköszön, továbbá nagyon hasonló kaliberű kisautó volt még a Tata Indica is, amiből szintén volt kombi változat.
Totál vicces ahogy leszólják a Ladát abszolút látszik a nyögvenyelős erőlködés! Nincs ezekkel semmi baj: hely van benne bőven,belső kárpitok nem kényesek könnyen takaríthatóak,jó vezetni őket mert nagyok az ablakok jól kilátni nem úgy mint a mostani förmedvényeken hogy csak “lőrés” van rajtuk mint a tankokon,semmi keszekuszaság nincs a műszerfalon ahogy a tesztben írják-mondják mert nézzen meg bármilyen japán,koreai,olasz stb… műszerfalat ott van katyvasz! “kályhaezüstel” van lefestve az összes Daciának,Renaultnak az a része… És még sorolhatnám! Jó egy biztos a Ladák nem 30kg-os nyálas,nyikhajoknak készült ahogy a “Sportverdában” is kifejtették ezt amikor ott tesztelték a Kalinát!
Az a pontonos szappanopera vagy tragikomédia…. Na az nem semmi volt. De lehet az is az olvasottság miatt alakult már már ilyen burleszkké.
Élmezőnyben volt. Nagyon hatásvadász lett az utóbbi 5 évben. A veteránokhoz meg kifejezetten nem értenek.
Ez egy rakás sz.r! Ha valaki ilyet vesz az megérdemli!
Szerintem tévedsz, civil életben ugyanazt a tesztautót fogják használni, ez egy ilyen szakma 🙂 (ha nem, akkor majd valaki cáfolja meg AN-esek közül).
Amire te gondolsz, az a hobbiautójuk, amelyek általában nem (feltételnül) leharcoltak, hanem érdekes ritkaságok.
Szerintem nevezhető, sőt szerintem a magyar szaksajtó a legjobbak között van, és a TC egykor ennek abszolút élmezőnye volt.
Ha ennyi pénzt szánnák autó vásárlásra, előbb vennék néhány éves használt autót. Ebből a pénzből bőven lehet válogatni nagyobb, biztonságosabb, komfortosabb autók közül.
Elnézést a totalcar -osoktól a hozzászólást ide szántam. Persze azért rájuk is vonatkozik, mert ez rájuk is jellemző.
Nekem az a feltűnő (régebben meg-meg néztem aműsort aTV-ben,és időnként olvasom az oldalt a net-en)hogy a totalcar -ban az átlagemberek számára is elérhető autókat csak leszólják csak a tesztautóként megkapott méregdrága autókat istenítik,mindent ezekhez viszonyítanak. Nem érzem a realitást a cikkekben, csak roszzindulatú lenézést miközben tudomásom szerint acivil életben elég öreg leharcolt autókkal járnak a cikkek elkövetői. Azért elkövetőt írtam mert nem tudom hogy ez nevezhetö e autós ujságírásnak.
Képaláírás : “Totál idegen az érdi Memento Park murváján…” Érden NINCS Memento park. A cikk írója nem tudta merre van arccal. A Szoborpark a XXII. kerületben van ,itt készült a fotó. Azért ,kedves Tamás ne keverjük össze az abroncsot meg a kormányt, mert mindkettő kerek…. :-))))
Érdekes, hogy a sok nagyokos akik eddig a mellüket verték, hogy ez egy milyen kiváló autó még nem hülyézték le a cikkírót, hogy hogyan lehet ilyen tesztet írni, meg ilyeneket mondani erről a kiváló termékről…. Bezzeg amikor én kb ugyanezt felhozni mertem pillanatok alatt megkaptam és elküldtek melegebb éghajlatra.
Na, de mi ez ha nem nosztalgia?! Még, hogy csak a hátsó típusjel ad okot a visszaemlékezésre.
13 liter? Az 1200s is annyit evett télen városban. Csak az kézi volt. Van itt fejlődés kérem.
És az a durva, hogy ez a 10 liter a legjobb érték amit sikerült elérni.
Jó ez a fogyasztás csak automata váltó fogyaszt sokat kb +4l, manual váltóval 6l, az már jó nem??? :-DDDDDDDDDD
Ekkora autót miért nem Kalinka-nak hívnak, az oroszosabb lenne.
Egyébként első benyomra az Opel corsa jutott eszembe róla.
Méltó utódja a néhai daewoo 1.2-1.6 ecotec-jeinek ilyen szempontból, csak azok manuálissal nyeltek be ennyit 😀
10 literes fogyasztás…… Brutális…..
Jelentem, hogy a másfél éve, zömmel városban használt Kalinám (kombi+cross, vagyis a hatchbacknél hosszabb és magasabb) átlagfogyasztása 8,3 liter. Az automatát is el lehet vezetni 8,6-os átlaggal. Persze ha csak a padlógázt ismeri valaki, akkor lehet akár 10 fölé is menni, de mivel nem? És nem kell paráznom többszázezres lendkerekek meg ilyesmik miatt.
Lada Kalina!!!
Valahol a fos és a hulladék között. Ne vegyen senki ilyen szart, mert annyit is ér.
Ipari hulladék,az autógyártás szégyene!!!