Tökéletes plasztikai műtét – Kia Picanto teszt
Kia Picanto 1.0 LX Cool teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyliteres, háromhengeres benzinmotorral tettük próbára a teljesen megújult Kia Picanto 1.0 LX Cool kisautót. Nagyon sok mindennek örültünk, de egy valamiben nem bűvölt el minket a dél-koreai csöppség.
Egyre nagyobb lendülettel halad előre a Kia. A kezdő lökést egyértelműen a cee’d adta meg, de a Venga, a Sportage és a Sorento bizonyítja, nem pusztán véletlenről volt szó, a hamarosan érkező Rio pedig folytatja az offenzívát. Ennek tudatában nagyon vártuk a teljesen új, de alapvetően a régi padlólemezre épülő Picanto kisautót. A tesztgép nem ígért „fullextrás” kényeztetést – az LX Cool csupán a legolcsóbb klímás verzió, a tesztautót pedig a 100 ezer forintos „P1” csomaggal, azaz néhány olyan hasznos aprósággal (CD-rádió, USB és iPod-csatlakozó, elektromos első ablakok, magasságállítós vezetőülés, fényezett külső tükrök és kilincsek) is megtoldották, amit a vásárlók vélhetően megrendelnek majd a kocsihoz.
A vidám külső vidám belsőt, és nem utolsósorban a külső méretekhez képest temérdek férőhelyet rejt. A sarkokra kitolt kerekek miatt közel 2,4 méteres a tengelytávolság, és a tervezők nem gazdálkodtak rosszul a térrel. Négy személynek elegendő kényelemmel szolgál a Picanto, például 180 cm-es vezető mögött 190 mm térdhely marad, és három helyett öt ajtóval a hátra beszállást sem nehezíti meg az autó – egyébként, aki jobban kedveli a sportosabb fazont, már rendelheti három ajtóval is. Mivel a tető nem lejt hátrafelé, a frizura sincs veszélyben, és a miniautók körében a csomagtér is korrekt. A 200 literes, az ülések hajtogatásával 800 literre bővíthető poggyásztér küszöbe magas és bővítve a padlója sem sík. Mindezek ellenére a 2/1 arányban osztott támlás bővítés lehetősége még kiadhat olyan kompromisszumot, hogy családi autóként funkcionáljon a legkisebb Kia.
Noha a Picanto formája tetszetős és tudása már közel alapszinten is elegendő, 2 599 000 forintos árával azonban a klímás LX Cool a háromhengeres alapblokkal nem a legnyerőbb, a konkurensek közül például (hasonló ellátmánnyal) a Chevrolet Spark és a Suzuki Splash is olcsóbb nála. A Kiának mégis van még ütőkártyája: egyedien hosszú, 7 év/150 000 kilométeres garanciája. Az 1,0 literes háromhengerestől tapasztalt fogyasztással nem voltunk elégedettek - jó hír viszont, hogy rögtön két gyári lehetőséggel apasztható az étvágy. A már említett start-stop rendszerrel hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhet, hogy a dugóban állás nem jelent pazarlást, a még spórolósabbak pedig 300 ezer forint felárral gázüzemű MONO-FUEL változatban is megvásárolhatják az 1,0 literes, 69 helyett 82 lóerős (!) erőforrást. Utóbbi pedig már teljesen egyedi ajánlat a miniautók körében.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Teljesítmény:
51 kW (69 LE) 6200 1/min-nél
Nyomaték:
95 Nm 3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,4 s
Végsebesség:
153 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3595 mm
Szélesség:
1595 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
890 kg
Össztömeg:
1340 kg
Tengelytáv:
2385 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
200 l
Belső szélesség elöl:
1315 mm
Belső szélesség hátul:
1320 mm
Belmagasság elöl:
960-1000 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
515 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1170 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
480-830 mm
Csomagtér hossza:
470 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1120 mm
Raktérnyílás szélessége:
990 mm
Raktérnyílás magassága:
680 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
95 Nm 3500 1/min-nél
Teljesítmény:
51 kW (69 LE) 6200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
153 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,4 s
CO2-kibocsátás:
103 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
74 dB(A)