Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt
Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.
Ami az utas- és a csomagteret illeti, tesztautónk ötüléses volt bitang 536 literes, bővítve 1,7 m3-es raktérrel. (Nyilván van hétszemélyes kivitel is 250 ezres felárral, a harmadik sorban szerény kényelemmel és mögötte csöpp hellyel - igazából keveseknek kell ez az opció.) Utóbbival kezdve remek, hogy az ötödik ajtó emelése-zárása nem nehéz. Remek, hogy a kalaptartót használaton kívül ügyesen el lehet rejteni a padló alá. Remek, hogy a nyílás nagy, a perem alacsony, a gumitálca meg kivehető, s könnyen takarítható.
Az is remek, hogy a hátsó három ülés különálló, sínen tologatható és állítható támlájú, kevésbé örömteli, hogy az ülőlapjuk rövid. Isofix-gyerekülésrögzítő a két szélsőn van. A sofőrét leszámítva minden ülés támlája lehajtható, a padló alatt dugifiókok rejtőznek, ahogy kell. Friss levegő a hátsó utasoknak is jár, ahogy kell. A láb, a fej- és a válltér is szuper, ahogy azt el is várjuk egy ekkora családi mindenestől.
Elöl persze sokkal komfortosabbak az ülések, a sofőré egész mélyre is engedhető. Természetesen így is magasabban trónol, mint egy mezei kombiban, de nem vészes, tériszonyosoknak is elfogadható. A kormány tengelyirányban is állítható, még jó. Széria a négy elektromos ablak, pompás, hogy mind le-föl automata. Az anyagok minőségi hatásúak, pakolórekeszekben nincs hiány. A könyöklő sajnos fix, cserébe öblös.
Csak néhány szóban az így-úgy már érintett felszereltségről: egyebek mellett széria (LX) a menetstabilizáló elektronika, a 6 légzsák, a manuális légkondi, a sebességhatárolós tempomat, a LED-es nappali menetfény és a statikus kanyarlámpa. Félmilliós lépcsővel az EX ellátmány többek között tetősínt, alufelnit, tolatóradart, bőrhatású ajtókárpitot, zongorolakk-dekort, bőrkormányt, sötétített üvegezést, kétzónás automata klímát, esőszenzort, telefonkihangosítót ad. Külön vagy csomagokban meg még majd' minden rendelhető navigációtól az automata váltón, a tolatókamerán vagy a panorámatetőn át az ülésszellőztetésig. A divatosnak tartott modern sofőrsegédek közül sávelhagyásra figyelmeztetés szerepelhet.
Igen-igen, akármennyire is jó az ára a Carensnek, a dízel esetében is drága spórolást jelent. Hiszen az 1.6 GDI benzines 700 ezerrel olcsóbb, s ezt a különbséget kiautózni kb. lehetetlen még akkor is, ha az mondjuk vegyesben 8-at, ez meg 6-ot fogyaszt. A gyári 5,1-et nem is sokkal megfejelő átlagunk különben úgy lett 5,8 l/100 km, hogy a tesztút fele ráérős, és klíma nélküli országúti kocsikázás volt alig terhelten Budapest és a Balaton között.
Na de tényleg jó az ára a Carensnek? Tényleg, mert az említett 1.6 GDI LX felszereltséggel már 4,75 milliótól hazagurítható, s voltaképp az 5,45 milliós belépő dízelár sem rossz. A 115-tel szemben 136 lóerő és a 260 kontra 330 Nm 150 ezres plusz. Ha már dízelre szavaz a kedves vevő, inkább erre költsön, mint az elektromos kézifék/ülésfűtés elöl-hátul, kormányfűtés 250 ezres kombójára.
Árak
Tesztmodell alapára
5 949 000 Ft (2013.07.17.)
Tesztautó ára
6 549 000 Ft (2013.07.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1685 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
330 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
Végsebesség:
191 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4525 mm
Szélesség:
1805 mm
Magasság:
1610 mm
Saját tömeg:
1492 kg
Össztömeg:
2110 kg
Tengelytáv:
2750 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
536-1694 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
960-1030 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1070 mm
Csomagtér magassága:
420-780 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
1150 mm
Raktérnyílás magassága:
820 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1685 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
330 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
191 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
CO2-kibocsátás:
134 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Szia. Nem tudom, eljut-e hozzád a levelem, de szeretném megkérdezni, hogy ez alatt a 1,5 év alatt változott-e a véleményed a Carens-szel kapcsolatban. Autóvásárlás előtt vagyok, és a benzines 1,6-ost néztem ki magamnak (a családnak). A felszereltségben valszeg az EX Limited-et választanám. Főleg a kormányzás problémája miatt kérdezem, de érdekel, hogy azóta mennyire voltál megelégedve az autóval. Megszerettétek? Az 1,6-os motor mennyire lomha/húzós? Köszi, ha tudsz válaszolni. Üdv
Szia Zsolesz!
30.000 km van az autóban, tavaly nyáron voltunk vele Münchenben (2000 km), idény pedig erdélyben. Mindkét út rendben volt, Münchenben kiment egy szivargyújtó bizti (valszeg a GPS csalakozó miatt) .
A kormányzással kapcsolatos véleményemet azóta is tartom. Teljesen rendben van. Kényelemben, helyben és praktikumban is jó. Megszerettük. Fogyasztás országúton egyedül kb. 6, fullra rakva is 7 alatt van. Hétköznapi munkába járás kb 8-9 (városban télen, nyáron, klímával vagy nélküle.) Autópálya 130-140-el kb 8-8,5 (6 fővel vagy fullra pakolva). Szóval az 1.6 benzin az ennyit fogyaszt. Lomhának nem nevezném, de fürgének sem. Nem vagyok se versenyző se tötymörgő típus, szeretek haladni, de lehet is vele, ne aggódj emiatt. Mondjuk a 1,5 tonnát meg kell mozdítani, a 2.0 biztos jobban viszi. (3500-tól húz is). Szóval, ha tetszik, akkor én is csak ajánlani tudom.
Javítva: a fejtámlával semmi gondom, engem jobban “zavar” a jobb oldali “lábtámasz”, ami nekem [b]nem[/b] túl kényelmes, lehetne puhább, mint pl. a bal oldali könyöklő az ajtón.
Friss az élmény és nincs sok tapasztalatom, mert eddig még csak alig több mint 2000 km-et futottam a 2 hónapos Carens-el, de azt bizton állíthatom, hogy a kormányzással semmi gond sincs. Tény, hogy mióta meg van csak [b]sport[/b] fokozatban használtam, így a többiről, illetve a különbségekről nem tudok nyilatkozni. Ez kb olyan, mint amikor az átlagos felhasználó megveszi az új LED TV-jét (pl én is), maximum az elején kiválasztja a szerinte legjobb megjelenítést (pl.: film) aztán lehet, hogy az életben nem változtat rajta. Biztos jó, de szerintem az átlagnak és a célközönségnek (több gyerekes családapák) nem releváns. Majd egyszer kipróbálom a többi fokozatot is, de a [b]sport[/b] mód nekem tökéletes. 10 éves Toyota Yaris után meglepően könnyű (nyilván más az elektromos szervó), kanyarodások után a kormány visszaáll egyenesbe, 120-as tempónál sem tapasztaltam semmilyen túlérzékenységet, miközben az anyósülésen lévő 6 hónapos gyerekemnek próbálom a cumit a szájába tenni, hogy aludjon. Mondjuk az is tény, hogy ez 2015-ös gyártású, bár előtte kipróbáltam egy 2013-ast és ott sem tapasztaltam ilyet. Szóval tulajdonosként egyetértek a lentebb szóló [i]kormival[/i] és [i]dokival[/i] is. Amúgy én 1.6 GDI LX-et vettem P1-es csomaggal, 7 személyes verzióban, metálfennyel 5.060.000.- Ft-ért. Nyilván eltérőek az igények és azért sok szubjektív tényező is van egy autó vásárlásban (nekem pl. nem [b]tetszik[/b] a francia vagy német beltér és nem akarok Galaxy / Sharan nagyságú anyahajókat vezetni), de ilyen ár/érték/garancia/küllem aránnyal nem találkoztam a konkurenciánál, ami még tetszik is (ha már kiadok érte ennyi pénzt) és a megbízhatósága is megfelelő (bár erről majd 7 év múlva :-). Egyszóval, aki ebben gondolkodik, annak csak ajánlani tudom. ui.: Babosnak: 178 cm vagyok, a fejtámlával semmi gondom, engem jobban “zavar” a jobb oldali “lábtámasz”, ami nekem túl kényelmes, lehetne puhább, mint pl. a bal oldali könyöklő az ajtón.
Sajnos a teszt írójának igaza van. Tényleg nehéz egyenesben tartani az új Carenst. Normál és Komfort fokozatban szinte lehetetlen. Az ember a tükörig is félve fordítja el a tekintetét, nehogy lefusson az autó az útról. Sport fokozatban jobb a helyzet, de még így sem tökéletes. Amúgy egy nagyon szerethető, tágas autó. Arra azért kíváncsi lennék, van-e olyan tulajdonos (170cm felett), akinek a gyárilag előre döntött fejtámla kényelmes.
Nem kapok a KIA cégtől jutalékot 🙂
Ennek ellenére említem a gíanúmat: a tesztautó hibás volt.
A kormány rásegítő szervó rendszer csak akkor aktív, ha az aktuális állapotból elmozdítom a kormányt.
Ha mozdítás nélkül eltér, az kormány, vagy kormánymű holtjátékra utal, vagy a szervó rendszer durva hibájára. C’eed tesztvezetésen tapasztaltam a különbséget a három rásegítő stílus között: mindegyik kiválóan működött. Nyilván a [i]komfort[/i] olyan “készséges”, hogy ellenállása sincs, a [i]sport[/i] pedig olyan mint a go-kart kormánya.
miért tudnám jobban elfogadni ezt, mint egy hasonszőrű dci Dacia hulladékot? 🙂
Ha már egyterű Seat Altea 2.0CRTDI DSG vagy Altea XL 🙂
Nemrég voltam tesztvezetésen, a kocsi egyenesfutása csapnivaló volt. Folyamatosan korrigálni kellett. Ezt leszámítva tetszett az autó.
Egyébként mindig is megakartam kérdezni valakitől, hogy a 7 év garanciánál mennyit kérnek el egy-egy kötelező szerviznél (kicsit parasztvakításnak érzem ezt), mert lehet venni kiterjesztett garanciát más típusoknál is, aztán nem is annyira vészes az ára.
Mondjuk, mert Kia? 🙂 Amúgy van új 7 személyes egyterű 1.000.000 Ft-tal olcsóbban is, és nem Dacia névre hallgat.
Szinte forintra ugyanannyi a belépőára mint a konkurenseknek.Vadonatúj típus nem úgy mint azok nagy része(Touran,Orlandó,Scenic stb),a minősége kitűnő,jól variálható,jól is néz ki és a 7 év garancia is egyedülálló!
Miért is adnák olcsóbban mint a konkurenciát?
Szinte semmi kedvezmény nem jár a listaárból, így ez az autó gyakorlatilag eladhatatlan, amit a piaci részesedés is hűen tükröz…nem is értem minek cikkeznek róla, kinek kell ez ilyen áron?
Szerintem a kormány hibája egyedi eset lehet,mert semelyik másik tesztben nem említik maximum azt,hogy kissé szintetikus érzést kelt.(mostanában minden KIA/HYUNDAI autóé ilyen)
Amúgy a kocsi szuper,a belső tér és a variálhatóság különösen tetszik.
Az ár érték arány elsőrendű,ha új kompakt egyterűt keresnék akkor ez vagy a Chevy Orlandó jöhetne szóba!