... Military csillag csak a Trailhawk kivitelhez jár'>
You're in the army now... Military csillag csak a Trailhawk kivitelhez jár
Keménykötésű. A Renegade a Jeep belépőtípusa hazánkban, de ennél fontosabb, hogy ez ma messze a legolcsóbb minden Jeep közül. Ára a kompakt SUV-k mezőnyébe sorolja, ám igencsak kilóg azok közül, valójában sok tekintetben többet tud azoknál. Megjelenésében és részleteiben egyaránt a márka dicső múltját igyekszik felidézni, érdemes ezeket megnézni a galériában. Ugyanakkor abszolút versenyképes a mai kompakt SUV típusokkal, sőt az összkerékhajtású modellek szinte teljes értékű terepjárónak tekinthetők, ahogy arról már
írtunk is másfél éve. A Jeep Renegade tehát igazán sokoldalú autó, amely nem teljesen tunyult el, nem is olyan kényelmes, mint egy hagyományos kompakt SUV, keménykötésű legények, belevaló, vagány csajok járgánya.
A komputere szerint a gyári átlagfogyasztást is sikerült teljesítenie egy 50 kilométeres városi-M0-ás szakaszon, míg finomkodás nélkül 7,6 literes tesztátlag adódott, bár a fedélzeti számítógép ekkor 6,9 literes átlagot írt ki
Szerethető. Mivel nyilván a tervezők is tudják, hogy a modern kor cowboy-ainak zord külseje is érző szívet takar, ezért a Renegade is megannyi szerethető részletet hordoz. A lépten-nyomon - belső visszapillantó-tükör házán, hangszóró-kereteken, hátsó lámpaburában - felbukkanó Willys Jeep jellegzetes arcától kezdve a szintvonalas térképmintás üléshuzatig és morzsatálcáig a váltókar előtt. Mindez a szinte szögletes karosszéria miatt az autó külső méreteit meghazudtolóan tágas utastérben fogad, mögötte egy szögletes formájú, jól kihasználható csomagtérrel. Ebbe a talajtól 76 centiméternyire, tehát magasra kell emelni a holmit a bepakoláshoz, no de mit is várhatunk egy olyan autótól, amelynek a szabad magassága 21 centiméter.
Kényelmes a tologatható kartámasz a két első ülés között, a mai divathoz mérten régivágásúnak hat a műszerfal, pedig minden szükségeset megad
Renegade, 4x4 on demand - azaz összkerékhajtás igény szerint, olvashatjuk a két fő műszer közti kijelzőn. Aszfalton, nyáron, négyévszakos gumikkal ez azért nem mindig sikerült. Az utasnak vaskos kapaszkodó jut
Trailhawk - több, mint SUV. A Jeep Renegade csúcsváltozatát jelentő Trailhawk kivitel hozza a kategória elvárásait, így alapáron ad remekül működő, elektromos automata rögzítőféket, lejtmenetvezérlőt, stop-start rendszert. Utóbbit megpróbáltam bekapcsolva használni, amíg az irodaház mélygarázsához értem. A sorompó kinyitásáig tapostam a féket, így leállt a motor, ám utána is csak kissé engedtem fel a féket, mert a mélygarázsba vezető lejtő ezt megkívánja. Így viszont gurulás közben sem kapcsolt be a motor, meg utána akkor sem, amikor vízszintesre érve már levettem lábamat a fékpedálról. Sikerült zavarba hoznom a rendszert - neki is engem - csak az újraindítás segített. Az extrákra visszatérve, fűthető kormánykerék és sávtartó rendszer is kérhető, utóbbi egészen ügyesen kormányozza az autót a sávfelfestések között. Az emelt szabadmagasságon túl a Trailhawk terepáttételt és az autó alját védő burkolatokat is kap, ezek a többi kivitelhez nem rendelhetők. Ugyanakkor a többihez kérhető távolságtartós tempomat és a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer felárért sem érhető el a Trailhawkhoz.
Ügyes megoldásokból nincs hiány a Jeep Renegade-ben. Ilyen az előrebillenthető első utasülés alatti jókora tároló is
Csak extracsomagban rendelhető az utastér 230 voltos csatlakozója. A csomagtér oldalfalából zseblámpa pattintható ki
Finomkodás nélkül. Gyújtást adva a manapság szokásos táncoló mutatók és üdvözlő kijelző fogad. Külön menüből kezelhető a középkonzoli szórakoztató-rendszer és a két fő műszer közötti információs kijelző. A kezelőszervek a kormánykeréken kaptak helyet, a hifié láthatatlanul, a volán hátsó felén, ezt érezni kell. Sok más egyéb mellett még az utasoldali légzsák is a központi kijelzőről kapcsolható ki- és be. Az irányjelző egy érintésre nem a szokott hármat, hanem ötöt villan. A bajuszkapcsolók működésüket tekintve is illenek az autó karakteréhez, nem prémiumos finomságúak, hanem határozott bánásmódot igényelnek. Az anyósülés előtt vaskos kapaszkodó fogadja az utast, és a kormánykerék is vastag, masszív darab. Ennél fontosabb, hogy jó fogású és közvetlen.
Tágas utastér, térképmintás ülések és színes betétek a szögletes karosszériában
A kis bice-bóca. A kormány minden tekintetben dicséretet érdemel, felépítéséhez képest remekül irányítható az autó, a ballonos - 215/60 R 17 - gumik ugyan inkább terepezésre szabottak, a futómű viszont feszes. Nehéz igazán jó kompromisszumot találni a terepezéshez és országúti poroszkáláshoz is megfelelő felfüggesztés tekintetében, de a Jeep ráérzett. A kényelemről persze le kell mondani, mert a Renegade úthibákon ráz, zötyög, de valójában az lenne meglepő, ha nem így lenne, mert ez a mackós járás illik a karakteréhez. Az már inkább meglepő, hogy ha tövig nyomjuk a gázpedált, akkor az összkerékhajtás automata üzemmódválasztójának állásában is olyan tüneteket mutat az autó, mint egy elsőkerék-hajtású. Mintha a rendszer nem kezelné kellő hatékonysággal a kerekekre szabaduló 350 newtonmétert, aminek némi kormánykerék-birkózás az eredménye.
Szabályos alakú, jól pakolható a Renegade 351 literes csomagtere, a poggyászt persze magasra kell emelni
Bővítve is síkpadlós a csomagtér. A hátsó ülés középső része lehajtva kartámasznak is tökéletes. 80 ezer forintért rendelhető normál méretű pótkerék
Dörmögő Dömötör. A kétliteres dízelmotor korántsem terepjárós megfontoltsággal mozgatja a bő másfél tonnás Jeepet, hiszen az alapáras kilencfokozatú automataváltó szorgos kapcsolgatása mellett lendül neki a Renegade. Ehhez azonban szintén férfias határozottsággal kell a gázpedálra taposni, mert udvarias paskolásra visszakapcsolás nélkül, „izomból” dolgoztatja a motort, amely egyébként mély morgás kíséretében így is partner a gyorsításban. Máskor a dízelmotor csak hörög és dörmög, városban e hangok töltik be az utasteret, míg nagyjából százas tempó felett a szélzajé a főszerep. Lassításkor aztán hiába próbálunk a váltókar manuális állásában visszagangolni néhányat - motorfék reményében - mert ebben egyáltalán nem partner a kilencfokozatú egység. Inkább vitorlázva gurul az autó, de lassításkor nem engedi az elektronika 2500 fölé a motor fordulatát. Egyébként valószínűleg e motor 30 lóerővel gyengébb változata is elegendő a Renegade-be, és azzal már nyolcmillió forint alatt is megkapható a legkisebb Jeep, így ár-értékarányt tekintve, a kínálatból az lehet a legjobb választás.
Jeeppel jött a Yeti, az első szélvédőn parkolt, onnan gyalog ment tovább, és már a hátsó szélvédőn jár...
Értékelés
Pozitív
Terepjárós élmény, jó ár-érték arány az olcsóbb változatoknál, méreteihez képest tágas, 5 év garancia
Negatív
Szélzaj autópályán, dízelmotor zaja városban, feszes futómű
Árak
Tesztmodell alapára
9 667 500 Ft (2016.07.25.)
Tesztautó ára
11 054 500 Ft (2016.07.25.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
970-1050 mm
Belmagasság hátul:
1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
990 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
980 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú)
Nyomaték:
350 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
nekem jeep patriotom van de baromira jó autó,addig nem is gondoltam hogy ennyire jó autó még nem sikerült megvennem,olaj cserén kívül semmi szervizezés 44 e km van benne közel múltban gondolkodtam az eladásán,de lehet hogy várok még vele az a baj nem tudom igazán kihasználni,egy évben kétszer megyek vele itt az országban rokonlátogatásra más semmi,itt helyben poroszkálok vele ahol lakom ez nemigazán jó egy dizel autónak
Március óta hajtok egy 2.0 multijet Limited Renegade-t. Minden percét imádom a vele töltött időnek. Szórakoztató, megdöbbentően kényelmes, még mindig lehet felfedezni új jópofaságokat rajta. Megnézik mindenhol, sokszor meg is kérdezik, hogy mi ez. Rengetege a fikázó, de aki egyszer vezette, rögtön szeretne egy ilyet. (Én is így jártam, tavaly láttam egyet az utcán, rákerestem a neten, jelentkezzen tesztvezetésre! Jó, jelentkeztem, kipróbáltam és kellett….)
A csomagtérrel semmi baj, előtte F30 BMW volt, azelőtt Auda A4: hiába volt papíron nagyobb csomagterük, nem volt akkora nyílás rajtuk sehol, ahol egy nagyobb doboz beférne. Egyetlen negatívuma a 45 literes tank: míg a BMW-vel 1000 km-ként kellett tankolni, ezzel 550-600 km a táv.
Néha elmegyünk “terepezni” is, egész vad helyeken megfordultunk már és bírta.
A mottóm ezzel az autóval: You can go fast, but I can go anywhere… 🙂
Elnézést kérek Öntől, méltóságos uram. Ön sincs tisztában a Jeep eladási adataival, ezért valóban nincs miről beszélni. És amíg a Jeep neve hallatán a világ bármely részén elégedetten csettintenek, a Renault-ról sok helyen azt sem tudják, mi fán terem. Ezek tények, úgyhogy felőlem úgy csapkod és hadonászik, tisztelt Uram, ahogy csak akar:)
Nincs mit írni a hozzászólására! 1. nem tereltünk együtt libát, tehát ne TEGEZZ! 2. nincs tisztába az eladási statisztikával. ezért nincs miről beszélni!
Reklámozd a Renault-t itt is, amiből Európán kívül marginális mennyiség fogy. “Ennyire elhülyültek az európaiak, mert azok veszik ezt max…”
:)))
Ház ezen aztán van vagy 40 % -os haszonkulcs…351 literes csomagtér: nevetséges, de mindenki lüke lenne aki ilyet vesz? Vagy ennyire elhülyültek az Amicsik, mert azok veszik ezt max, no és ez a csillag az oldalán…vörösre festjük és akkor hátha betiltják nálunk! No azért egy jó dolog van benne, a felhajtható ülésrekesz!
Ez a szín… Ezek a kerekek… Ez a forma… Teljesen olyan mint anno a Lemezárugyár játékautói… Nevetséges…
Szerintem a Jeep kapcsán emlékezzünk meg Anton Yelchin orosz származású amerikai színészről is, akit nemrég saját szériahibás Grand Cherokee-ja gázolt halálra az otthonánál. R.I.P.(Aki néz filmeket mostanság, biztos ismerte.)
[url]http://index.hu/kultur/cinematrix/2016/06/21/vizsgalat_indul_az_anton_yelchin_halalat_okozo_auto_miatt/[/url]
Jóvan Maki, akkor vegyél kettőt 🙂
Ennek az autonak az arányaival valami nem stimmel. Akinek bevásárlókocsi dizájnú autó kell az most megtalálhatja a számításait. 🙂
Ja, és Kaktuszka, azért akkora a kerékjárat, hogy tudjon hol rugózni. (Kisebb kerékre olcsóbb a gumi is, meg ballonosabb gumi jobban rugózik, rémlik, ugye?)
Neked semmi sem jó? Szóval ez egy majdnem terepjáró.
Srank! Nézd meg már az orrát a hétszer vágott hűtő
ráccsal, VÁGOD?
A formája tök buli! Nem kell megvenni és az ára sem FIAT,
kaktuszka! Tök jó kocsi, nyilván nem csóróknak tervezték.
A színen kívül mi egyezik még? Tipikus Jeep, tipikus Jeep ismertetőjegyekkel. 🙂
Nekem aránytalan a formája, hatalmas kerékjárati ívek apró kerekekkel, nem szép. Belül meg egy Fiat, és az árát is soknak tartom.
Azért a Grand Cherokee és a Commander az igazi, de ez sem rossz. Senki meg nem mondaná a külseje alapján, hogy ez az autó a Fiat 500X ikertestvére…(A műszerfal meg emlékeztet az új Tipoéra.) Nagyon jó dolognak tartom a hagyományokhoz való ragaszkodást és az erre utaló külső-belső jegyeket(a rivális Land Rovernél ez ennyire markánsan nem jelenik meg), ill. azt, hogy a trendeknek nem hódol be teljesen a cég, mert az elveikhez ragaszkodnak. A németeknek óriási fricskát mutatnak azzal, hogy bizony így is lehet az egységes márkaarculattal operálni. Mindig nagy rajongója voltam a márkának és ez így is fog maradni.