Majdnem tökéletes: Hyundai i40 dízel-automata teszt
Hyundai i40 cw 1.7 CRDi HP A/T Premium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Először manuális váltóval és benzinmotorral próbáltuk a dél-koreaiak középkategóriás kombiját, most pedig az igen népszerű dízel-automata párosítást vizsgálhattuk meg.
Tehát van egy szép nagy, puttonyos dízelautónk 136 lóerővel és automata váltóval. Jól néz ki? Nyilván szubjektív, de tapasztalataink szerint a többségnek tetszik, így hát a válasz: igen. Csak a csicsás-divatos, LED-es menetfényéért kapott némi szidalmat, de mások meg pont azt kajálták... Elég nagy a csomagtartója? De még mennyire! Alapból is több mint félköbméteres, bővítve pedig hangárnyi, de még örvendetesebb, hogy szabályos alakú, pereme alacsony, padlója sík, illetve többszintes, és olyan rögzítő- meg elválasztó rendszert is ad, hogy minden poggyász ilyesmiről álmodik.
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel és automata váltóval. De hiszen csak 1,7 literes, biztos gyengécske! Nos, a 136 LE mellé a 325 Nm hogy hangzik? Abszolút korrekt a motor, bár tény, hogy nem szaggatjuk fel vele az aszfaltot. Manuális váltóval 10,6 mp alatt gyorsít 100-ra, ami nem rossz.
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel, 325 Nm-rel és fogyasztásnövelő, gyorsulásrontó, ugyanakkor kényelmes automata váltóval. Mennyibe kerül? Belépő, Life szinten 8 290 000, Premiumként 10 290 000 forint az autó listára. Ha lemondunk az automatáról, 600 ezret spórolunk. Ha elég a 115 lóerő, még 300 ezret. A csúcsfelszereltség sem kötelező. Mindegy, voltaképp így is, úgy is drága az i40, hiába Hyundai, hiába koreai, s nem európai vagy japán. Ugyanakkor van olyan jó, mint a konkurensek, és nem drágább náluk, sőt többségüknél picivel még olcsóbb is. Ez van, ennyibe kerülnek az új autók.
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel, 325 Nm-rel és fogyasztásnövelő, gyorsulásrontó, ugyanakkor kényelmes automata váltóval sok pénzért, viszonylag mégsem drágán. Futómű? Hajós, komfortos hangolású. Zajszigetelés? Átlagos. Törésteszt? Öt csillag. Bosszantó hibája azért csak van?! Igen, mint manapság mindenkinek: a vaskos oszlopok rontják a kilátást, ennyi. Jó autó az i40, tényleg az, csupán az a kérdés, lehet-e sikeres, meggyőzi-e a vevőkört, hogy hasonló összegért ne Volkswagent, Fordot, Opelt vásároljanak, hanem őt válasszák. Meglátjuk.
Árak
Tesztmodell alapára
10 290 000 Ft (2012.01.16.)
Tesztautó ára
10 840 000 Ft (2012.01.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1685 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
325 Nm 2000-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4770 mm
Szélesség:
1815 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
1514 kg
Össztömeg:
2150 kg
Tengelytáv:
2770 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
553-1719 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
910-985 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1060 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
720-820 mm
Csomagtér hossza:
1140 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
890 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1685 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
tiptronic - 6 fokozatú
Nyomaték:
325 Nm 2000-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
nnekem an egy 95′-ös 1.6os lantrám és nagyon szuper ha beülnél egy pőrgős jó hyundaiba te is beleszeretnél és mindig azt a mákát vennéd,nekem nagyon bejön.
Ez igaz másik Hyundai-ra is. Pl az I20-at 3 millióért adják, 1,25-ös 78 LE benzinmotorral, még a Fiat Bravo 1,4 90LE alapmotorral 2,8 millióért megkapható.
Szép, jó, de ennyiért szerintem én se ilyet vennék!
Elfoglalta a cikk felét, ez a duma. 😀 Ennyiért már majdnem vannak német prémiumok is szép számmal. Audi BMW stb. Európában ezek nem lesznek még szerintem sztárok mostanában, akinek van 10 milliója, van több is és nem Hyundait fognak venni mármint a nagy többség. Nem rossz autók ezek, sokat nézelődtem a standjukon Frankfurtban de akkor sem egy BMW, hanem egy no name kóreai és ez így is marad még egy ideig a tehetősebb emberek szemében.
“Ez van, ennyibe kerülnek az új autók”
Nem, nem ez van. Ez itt Magyarország, 10 m. kva sok egy új autóért pláne egy Hyundai-ért.
Pont erről gagyogtam az Astra tesztnél,hogy itt tart az árszint…
Érdekes lesz megnézni,majd 4 év múlva, mennyiért is mennek ezek a mai autók a használtpiacon
Tehát van egy szép, nagy, öblös és jól pakolható puttonyos, elöl-hátul tágas, kitűnően felszerelt, 5 év garanciás dízelautónk 136 lóerővel, 325 Nm-rel és automata váltóval….
10 misiért már igen jó autók közül lehet válogatni, még ha ez sem rossz, tuti mást vennék