2 turbó + 9 fokozat = Honda CR-V 1.6 i-DTEC teszt

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive AT 4WD ADAS teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly megújult, ikerturbós dízelt és kilencfokozatú automataváltót kapott a Honda CR-V. Ennek ellenére nem a legfrissebb, mégis korrekt SUV.


Benne van a korban. Bár tavaly frissült az aktuális, negyedik generációs Honda CR-V, a sorozat idén már négyéves lesz, hiszen 2012 óta készül. Hogy akkor szenzációsan jó autó volt, azt az is mutatja, hogy némi finomítással még ma is labdába tud rúgni. Tavaly a korábban érkezett 1.6-os dízel mellé ikerturbós változatot is kapott, utóbbihoz pedig kilencsebességes automataváltót is. A csúcskivitelt ma ez az 1.6-os, biturbó gázolajos jelenti a ZF által szállított automatával - aktuális tesztautónk is ilyen volt.
Hirdetés

Tudja, amit kell. A CR-V már ismert forma, mégsem hat öregnek, a frissítést követően természetesen újak rajta a két magasabb felszereltségnél kanyarkövető xenon, automata reflektoros, de már alapból LED menetfényes fényszórók és a hátsó lámpák, na meg természetesen a lökhárítók is. A 4,6 méteres szabadidő-autó a kompaktoknál egy hajszálnyit méretesebb, de még nem igazi nagyfiú. Utastere tágasabb, mint azt külseje alapján gondolnánk. Elöl hibátlan a helykínálat - ebben persze a középkonzol viszonylagos karcsúsága is segít, továbbá olyan finom részletek sora is, mint például az említett középkonzol oldalának párnázása. Mechanikus a kézifék, ósdi klasszikus kapcsolós a hiperintenzív ülésfűtés, de minden nagyon funkcionális. Nagy rekeszt rejtő, tologatható fedelű a könyöklő, másfél literes palackok rakhatók az ajtózsebekbe, pohártartóból elöl-hátul nincs hiány. Hátul egyterűsen sík az utastér padlója, az ülés nem agyonformázott és mindhárom helyén Isofix csatlakozós.
Befér hátra három gyerekülés? A hátsó ülés három Isofix csatlakozója felveti a kérdést: valóban befér három gyerekülés? Némi izmozással, vékonyabb gyerekülésekkel igen, de én például a családi Römer flottából nem tudtam hármat egymás mellé sakkozni, de egymás mellé még csak kettő sem ment be gond nélkül. Annyi értelme viszont van a középső - a szélsőknél amúgy is szerényebb formázású helyre rakott Isofixnek, hogy ha csak egy gyerekülést tennénk hátra, akkor az ott lesz a legkevésbé zavaró, oda lehet a legkönnyebben hátranyúlni az első ülésekről. Négy felnőttnek pazar a helykínálat, lehajtható könyöklő, szellőzőrostély, üléstámla- és ajtózseb jut a hátsó utasoknak is. A csomagtér alapból is nagy, 589 literes, onnan egy-egy kar meghúzásával (automata fejtámasz és támlabillentéssel, valamint ülőlaphajtással) 1627 literes, nem mellesleg síkpadlós térré bővíthető, síalagút viszont sajnos nincs.
Literteljesítmény. Az 1,6 literes dízelből kihozott 160 lóerő igen szép, 100 lóerős literteljesítményt jelent. Mindezt két turbóval éri el a Honda a már ismert 1.6 i-DTEC motorból. A plusz turbóval finomabban is jár a motor, mint a nyáron próbált Civicben, igaz, úgy rémlik, hogy ugyanaz a motor a CR-V-ben eleve szebben járt. Az ikerturbós változat nem csak plusz lóerőket, összkerékhajtást is ad. Ez persze nem feltétlen előny: akinek nem szükséges az összkerékhajtás, az talán jobban teszi, ha lemond a növelt teljesítményről is. Ha CR-V-t vennék, én is így tennék. Ha lehetne, akkor persze a 120 lóerős gázolajost kérném automatával, de olyat sajnos nem gyártanak. A 160 lóerő, meg persze a 350 Nm ugyanis nemigen autózható ki (legalábbis felénk). Ha kell, akkor nagyon nagyot tud lépni, a 10,4 másodperces 100 km/órára gyorsulás sem rossz, de a menet közbeni dinamika a leginkább letaglózó. Szürreális, hogy 130 km/órás tempónál csak 1500 1/perc a fordulatszám, ahogyan az is, hogy 90 km/óránál még csak hetedikben vagyunk, van még két plusz fokozat, a váltó pedig egészen finoman kapcsolgat. Sport módban gyors is, természetesen magasabb fordulatos váltásokkal.
Terep? Van lejtmenetvezérlő, de a hajtáslánc teljesen automata. Elég ránézni a CR-V-re, hogy lássuk, nem terepre való. Az ikerturbós CR-V "terepe" egyértelműen az autópálya, ott is egész takarékos. Pontosabban ott egész takarékos, lehet vele autózni 6,5-7 literes fogyasztás környékén. Városban inkább 8-9 liter körül, a tesztátlag pedig 7,3 l/100 km lett a hétköznapi városi ingázás és a hétvégi, szigorúan szakmai okokból eszközölt, de azért gyermekaltatással egybekötött fogyasztásteszt és zajpróba alatt. A CR-V nem csak műszer szerint bizonyult csendesnek, fiam sem ébredt fel megálláskor (ahogyan tette volna egy zajosabb autóban a zajkülönbséget észlelve).
Csillapít. A CR-V ütőkártyája a jól variálható, tágas utastér és a hajtáslánc mellett még a futómű. Elöl-hátul segédkeretes, elöl MacPherson, hátul független lengőkaros. Még az Executive 18 colos kerekeivel is igen jól csillapító, igen stabil útfogást adó. A nem egész 3 fordulatos kormányművel a kategóriában közvetlennek, élvezetesnek számít az irányíthatóság. A CR-V-t jó vezetni, jó vele együtt élni. Ami ellene szólhat, az a ma már a tavalyi frissítéssel érkezett androidos központi érintőkijelző ellenére is elavultnak mondható fedélzeti elektronika. A fedélzeti számítógép átlagon felüli "tanulást" igényel. Legyünk reálisak, ha egy autónak ez a legnagyobb baja, akkor az az autó bizony jó.
Nem olcsó, de nem is drága. Jó a CR-V, csak hát nem olcsó. A legolcsóbb CR-V 6,8, a belépő gázolajos 7,22 millió forint, az ikerturbós és összkerekes pedig már eleve csak gazdagabb felszereltséggel, 9,27 millió forinttól kapható, az automataváltós fullextrás tesztautó pedig 11,72 millió forintról startol. Kapaszkodjunk, 4,5 millió forint az árkülönbség a már szintén kétzónás klímás, 6 légzsákos, ülésfűtéses alapdízel CR-V és a persze sok más mellett tolatókamerát, bőr kárpitozást, elektromos csomagtérajtó-nyitást is adó fullos között. Utóbbihoz 190 ezer forintért kérhető sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérszenzor, táblafelismerő és ráfutásvédelem, 390 ezer forintért az előbbieken túl távolságtartós tempomat és aktív sávtartó asszisztens is. Mindezekkel már kacsint egyet az önvezető autók felé is a Honda, de nekem akkor is az alapdízel kéne. Az sem olcsó, de ne feledjük, gyakorlatilag a kisebb kompakt szabadidő-autók árában van, egy Renault Kadjar sem kapható meg hasonló felszereltséggel és alapdízellel sem olcsóbban. Így bizony már látható: a CR-V bár nem a legfrissebb, de ma is ügyes, értékarányos SUV.
Értékelés
Pozitív
Váltó, futómű, motor, helykínálat
Negatív
Fedélzeti elektronika, ötödik ülőhely
Árak
Tesztmodell alapára
11 719 000 Ft (2016.01.02.)
Tesztautó ára
11 909 000 Ft (2016.01.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Teljesítmény:
118 kW (160 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.40 s
Végsebesség:
197 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4605 mm
Szélesség:
1820 mm
Magasság:
1685 mm
Saját tömeg:
1653 kg
Össztömeg:
2200 kg
Tengelytáv:
2630 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
589-1627 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
960-1000 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
275 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
640 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
960 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (9 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
350 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
118 kW (160 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
197 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.40 s
CO2-kibocsátás:
139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:39
    Permalink

    Idén 20 éves a CRV-nk amit 14 éve hoztunk Németországból 80 ezer km-el. 2 literes benzines automata. Műszaki tökéletesség nulla technikai hibával ma 170 ezer a km. Kár,hogy a benzinest meg sem említetted a leírásodban.

  • 2017.10.28. at 09:39
    Permalink

    Így igaz, viszont különbségek vannak köztük – van, amelyik igazi terepes, csak SUV-nak álcázza magát(pl. Jeep Renegade), van, amelyik viszonylag jól elboldogul terepen(pl. Sportage, ASX, Korando), és van pl. ez a Honda, ami nagyon jó autó, de nagyon minimális szinten van a tereptudása.

  • 2017.10.28. at 09:39
    Permalink

    SUV jelentése: „Sports Utility Vehicle” vagy
    Suburban Vehicle
    kb. sportcélú haszonjármű vagy szabadidő autó. Majdnem terepjáró külsőre, de ezek terepre nem jók, csak nagyon minimális terepjáró képességük* van (*inkább telepjáró), aszfalton viszont kényelmesen elmennek.
    Így van ez(ek) NEM terepjárók!!!

Vélemény, hozzászólás?