Így jó, nem bonyolítanám tovább! Honda Civic 1.6 i-DTEC teszt

Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kilenc fokozatú automatával próbáltuk már a Civic dízelt, most viszont kézi váltóval járt nálunk. Még meggyőzőbb volt.


Egy kicsit összecsúsztak, sőt, fel is cserélődtek a Civic tesztautók. A tavasszal megjelent kézi váltós 1.6 i-DTEC ugyanis csak nyár végére jutott el hozzánk, a nyár közepén megjelent automata váltósra viszont sikerült gyorsan lecsapnunk, így azt már e hó elején kipróbálhattuk. Remek gép volt az is, most viszont automataváltó-fanatikusként is azt kell mondjam, a Civic dízel kézi váltóval még jobb, mint az amúgy kikezdhetetlen 9 fokozatú automatával.
Ki is fejtem, miért! A Civic 9 fokozatú automatájának felára kiviteltől függően 680-750 ezer forint. Utóbbi, magasabb összeg él a legtöbb verziónál, de a csúcs Executive ellátmánynál "csupán" 680 ezer forint fizetendő a fokozatszámban a kategóriában bajnok váltóért. Igazából nem csak fokozatszámával bajnok, finomságával sincs gond. Az alapkoncepcióval viszont van egy kicsi, méghozzá az, hogy túl jó a Civic kézi váltója. Pont egy kellemes utazóautónál abszolút nem fájó, amikor néha-néha hozzá kell nyúlni. Annyira korrektül megvezetett, annyira finoman klattyan a fokozatokba, s még a kuplung sem kemény, így aztán a városi dugózás sem túlzottan fájó a kézi váltós dízel Civickel. Már csak azért sem, mert a 120 lóerőt és 300 Nm nyomatékot adó motor van annyira erős alapjáraton is, hogy a dugóban araszoláshoz elegendő a kuplungot finoman felengedni, gázadásra nincs szükség az elinduláshoz.
Az élmény persze az, ha haladhatunk, mert a Civic tud. A dízellel még az Executive 17 colos kerekeivel is 10,2 másodperc alatt ér 100 km/órára, de az alapverzió 16 colos kerekével csupán 9,8 másodperc a gyorsulás. Az automatát pedig ellátmánytól függően verjük. Megfutható a 200 km/óra feletti végsebesség, de a lényeg talán nem is ez, hanem az, hogy gyakorlatilag mindig dinamikus a Civic, s bár a 6 fokozatú kézi váltó nyilván nem lehet olyan hosszúra áttételezett, mint a 9 sebességes automata, a 130 km/órás utazótempó itt is csendesen, mindössze 2300/perc fordulattal futható. Az automatával persze még szerényebb, 2000/perces fordulat látható a műszerfalon. Hallani pedig autópályán sem itt, sem ott nem halljuk a motort, ami városban is igen tompa, visszafogott hanggal jár. Itt ráadásul aszkétábban, katalógusérték szerint 100 kilométerenként 0,6 literrel takarékosabb, tesztünk alapján még jelentősebb az előnye. Országúton nyilván hozható akár a 3,5 l/100 km vegyes érték is, a zömében városi és autópályás tesztátlagunk viszont 5,7 l/100 km lett, ami nem rossz, de tény, hogy nem bajnok.
Hirdetés

A Civic nem olcsóságával, hanem minőségével, összeszedettségével fogja megnyerni vevőit, dízellel persze leginkább a hosszabb távokat autózóknak ajánlható. Autópályára azért, mert stabil és csendes, országútra pedig még azért is, mert iszonyatosan jó vezetni: közvetlen a kormány, stabil és még a 17 colos kerekekkel is jó csillapítású a futómű. Itt, az Executive ellátmánynál van, pontosabban kapcsolható adaptív lengéscsillapítás, aminek mondjuk túl sok értelmét nem láttam, a Civic futóműve nélküle is nagyon jó.
A Honda - elsőre furának tűnő módon - valaha volt legsportosabb Civicnek mondja az aktuális generációt, de meg kell hagyni, van ebben igazság: már a dízel is elképesztően jól vezethető, formatervével pedig olyan az ötajtós, hogy a legtöbbek fejét elcsavarja, sőt olyan szemlélő is akadt, aki fotózkodott vele. Közben pedig egy meglepően tágas, kezes, kényelmes utazóautó. Bár Angliában készül, minden porcikájára a japán precizitás jellemző. Kezdve azzal, hogy ülései nem csak elöl, a szélső helyeken hátul is meglepően kényelmesek, óriási a hátsó lábtér, a belső szélesség pedig elöl-hátul feltűnően nagy. Méretes és jól is pakolható az egyedi, oldalra húzható rolóval fedhető csomagtér, egyszerű az üléshajtás, de még az utastéri pakolóhely-kínálatra sem lehet panasz. Utóbbival egyetlen rendszer, az érintőképernyős infotainment illethető. Használata körülményes, a menürendszer teljesen egyedi, de nagyobb gond, hogy a rendszer lassú. Így aztán hiába van Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás, ebben az autóban kizárólag a telefonomat használtam a navigáláshoz, ami viszont jó hírként a kijelző tetejéhez állítható, az ugyanis kellemes peremet hagy a műszerfal előtt.

És végeredményben meg is érkeztem a teszt legfőbb tapasztalatához: a Civic dízel akkor lehet a legjobb, ha nem extrázzuk agyon. Nem mondom, hogy az alapot vegyük, inkább az annál csupán 50 ezer forinttal drágább, már 200 ezer forintos kedvezménnyel adott Comfort szinttel. Az ugyanis sok egyéb mellett már alufelnis, fényszórómosós, Bluetooth kihangosítós, fűthető külső tükrös. Ha belefér, persze nem járunk rosszul az Executive csúcsverzióval sem. Egyebek mellett kellemesen nagyméretű és nyitható panorámatetővel, jól működő távolságtartós tempomattal, holttérfigyelővel és sávtartóval vagy például kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, legfontosabb tételként pedig automata reflektoros, igen jó fényerejű LED fényszóróval. Ha ezeket mind számba vesszük, a Civic 7,8 milliós ára ismét nem vészes, még akkor sem, ha ezúttal a kézi váltós tesztautó drágább volt, mint az automata. Az én titkos tippem viszont egy kézi váltós, Comfort felszereltségű Civic i-DTEC, 6 399 000 forintért, már amennyiben dízel kompaktra vágyunk, mert sokat utazunk.
Értékelés
Pozitív
Erős LED fényszóró, kultúrált motor, remek futómű, helykínálat, kidolgozási minőség
Negatív
Infotainment, a gyakorlati használatban nem olyan extrém takarékos
Árak
Tesztmodell alapára
7 799 000 Ft (2018.08.29.)
Tesztautó ára
7 979 000 Ft (2018.08.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
201 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4518 mm
Szélesség:
1799 mm
Magasság:
1434 mm
Saját tömeg:
1340 kg
Össztömeg:
1835 kg
Terhelhetőség:
495 kg
Tengelytáv:
2697 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
495 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1280 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
480-770 mm
Csomagtér hossza:
900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1760 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
950 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
300 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
201 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
CO2-kibocsátás:
93 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

        • 2018.08.30. at 18:53
          Permalink

          Zöldike, akkor tessék: sorold a Honda Európa-specifikus modelljeit… Jól gondold át a választ 😀

          Ja, elfelejtettem, hogy neked az a 20%-nyi Rover-részvény egy durva, mindent elsöprő bekebelezés volt a Honda részéről, ami megrengette az autós világot 😀 Azért remélem, látod az ordító különbséget a Hyundai/Kia és a Honda európai piachoz fűződő viszonyát illetően…

          • 2018.08.30. at 20:04
            Permalink

            Pl ott a Honda Accord EU – 1990-2016
            Az V. Gen Accord messzemenően megyegyezett a Rover 600-zal, Az a 20% azt eredményezte, hogy az Honda európai palettája és a Rover gyakorlatilag azonos műszaki alapokra épült. Sok mindenre elég volt a 20% amíg a BMW rajtaütésszerűen nem szerzett többséget.

            A VI. gen EU accord eladásai láttán aztán megpróbálták inkább az Acurával hasznosítani az EU modellt: a 7 és 8 Gen Acura TSX néven futott de nem nagy sikerrel.

            Az 5 ajtós 6 Gen Civic (Ázsiában Domani) szinte teljesen megyegyezett a voantkozó Rover 400-assal (ill annak egyik karosszériaváltozatával), még a széria faberkás is maradt.

            Jelenleg a swindoni üzem szerintem a végét járja ha nem jön össze valami tuti dolog a briteknek, a Brexit után szerintem le fogják hőzni ott a rolót.

          • 2018.08.30. at 20:09
            Permalink

            Emlékeim szerint az UFO 8. gen civicet sem árulták odaát csak Acura néven, és mintha azt is talán csak Kanadában…. A Civicnek szinte mindig vol,tak EU vátlozatai, amit az USÁban nem árultak.

  • 2018.08.29. at 22:18
    Permalink

    Nem tetszik ez az elhúzható roló, nagyobb fékezésnél vagy balesetnél a hagyományos roló nagyobb eséllyel védi az utasokat. Ebből apró tárgyak könnyebben kaphatnak szárnyat.
    Akkor is gáz ha “púposra” pakolják a Civic csomagtartóját a roló alatt. Nagyon feszes sem lehet, akkor nem tudná egy pehelysúlyú bezárni.

  • 2018.08.30. at 11:06
    Permalink

    Még mindig az első ülések alatt van az üzemanyagtank? Rettentő bosszantó dolog volt az előző verziónál, hiába a tágas hátsó sor, nem lehet becsúsztatni a lábakat az első ülés alá, felnőtt méretű lábakkal iszonyó kényelmetlen. Másik: több helyről hallom hogy az újabb Honda dízelek egyszerűen nem bírják a városi használatot, rendszeresen kell tisztíttatni az eltömődő DPF szűrőt. Jó lenne erről többet tudni, mennyire jellező ez a probléma.

  • 2018.08.30. at 20:29
    Permalink

    Zöld: azért ez nem az a fajta Európa-specifikusság, mint amit a Kia csinál a Ceed-del. Hiába lett európai modell az UFO-nak mindkét generációja, ha az itteni átlagember azt mondja rá, hogy “pfúj”, és ha beleül, akkor is azt mondja, hogy “pfúj”. Direkt ide készültek, de mégsem feleltek meg abszolút az itteni ízlésnek(persze, én szeretem őket, de ez most nem számít). A konklúzió szerintem akkor az, hogy a Honda ehhez abszolút nem ért… (Szeretsz ilyeneket olvasni, mi? :D)

    • 2018.08.30. at 20:59
      Permalink

      Pedig az UFO civicet kifejezetten az EU piacra szánták, csak nem sikerült valami jól a forma (amúgy engem nagyon meglepett hogy mennyire funkcionális volt (jó értelemben) csak drágább is, mint egy akkor kifutó S60).

      Jó esetben az európai léptékű modelleket esetleg el lehet sózni Japánban is, meg egy két kisebb piacon, de az európai kereslet adta a modell túlélésének alapját,

    • 2018.08.31. at 17:07
      Permalink

      Én is szeretem az UFO-t és nem találkoztam még olyan emberrel, aki pfújjolt volna se a külsejére, se a belsejére. De nyílván van ilyen ember is. Egyébként egyre többet látni az utcákon belőle. Pedig még ma sem olcsó és már öregszik, igaz a formája és a belseje nem igazán…

      • 2018.08.31. at 17:18
        Permalink

        Nekem nem állt össze, a 9. gennel már sokkal inkább megbarátkoztam. De a 8. gen fő baja az elmebeteg ára volt. Én egyikből se nagyon látok az utakon, igaz én többet mozgok Ny-Európában mint otthon, és a 10 éves benzines autókat már régen eltüntették a co2 alapú környezetvédelmi audók.

        • 2018.09.01. at 16:40
          Permalink

          Helyette a negyvenszeres kibocsátású dízeleket támogatták.😄 Pedig az enyém tisztább sokkal, mint elmúlt 10 évben gyártott dízel, az euro6 előttiek.

  • 2018.08.30. at 23:02
    Permalink

    Mátyás, Toyotás vagyok / Auris / soha nem voltam elragadtatva az aut o külsejétöl ! De a Honda valami olyan extrem irányba tart a Civiccel ami az emberek felének abszolut nem tetszik. A belsö és a müszaki tartalom ami eladja a kocsit. Hollandiában a Cirtoennél dolgozik a sógorom, és a DS töl a kacsáig mindig Citroennel járt. Mikor egy-egy tipusnál megjegyzést tettem a kocsi külsejére, mindig azzal szerelt le hogy miért, ha benne ülsz úgysem látod !! Én is így vagyok a Civiccel, a külsö nekem idegen !

    • 2018.08.31. at 17:12
      Permalink

      A Honda az UFO óta különc lett a külső és a belső szempontjából is. Nekem nagyon tetszenek, nem hétköznapi formákat hoznak össze az biztos. De nekem bejönnek. Már sokszor megdícsérték a kocsit (UFO).

    • 2018.09.02. at 21:20
      Permalink

      Nagyon jól néz ki az autó úgymond élőben, messziről megismerni. Nem “egyen” autó mint sok más európai, akár koreai amit meg sem lehet ismerni milyen autó. Honda az egyik legjobb autó most is régen is. És nem csak szárazföldön hanem vízen, levegőben stb is 🙂

    • 2018.09.05. at 14:32
      Permalink

      Ez nagyjából minden mai autóra igaz. Vagy elbaszott aránytalan, túldesignolt autók jönnek ki, vagy érdektelen, semleges autók szenvtelen nyárspolgároknak. Szép autókat nagyjából 2000-ig gyártottak, csakhogy azóta – nem elfelejtendő! – megszűnt a Rover, Saab és a Lancia…

  • 2018.09.05. at 14:31
    Permalink

    Hiába jó, ha ronda, mint a bűn. A Honda nagyjából 15 éve mélyrepülésben van design terén. Egyik típusa ocsmányabb, mint a másik.

    Ez a Civic a maga gagyi, bazári, kaotikus “stílusával” a Honda épületes szégyene.

Vélemény, hozzászólás?