Családi sporttér – turbós Ford S-Max teszt
Ford S-Max 2.0 EcoBoost Powershift Titanium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sportos vérű családapák kedvencének ígérkezik a tesztelt, turbómotoros Ford S-Max.
Míg álló autóban ücsörögve az S-Max nagyon hasonlít a Galaxy-ra, menet közben nagyon másképp viselkedik. Szerencsére! Ugyanis míg a Galaxy-t kissé kelletlennek éreztem, a turbómotoros S-Max nagyon élvezetesen vezethető, sportos óriásként írta magát emlékezetembe. Közvetlen befecskendezéses, turbós benzinese alapjáraton rezzenéstelen és csendes, már alacsony fordulatról is korrektül húz, pörgetve pedig folyamatosan erősödik, 300 Newtonméter nyomatéka 1750 és 4500/perc fordulat között állandó, 203 lóerős csúcsteljesítménye 6000/percnél jön. Gyakorlatilag 1500-tól 6000-ig erőteljesen gyorsít, de higgadt vezetésre már 1200/perctől alkalmas. A sportos jelleghez mérten talán lehetne komolyabb hangja, de nincs, magasabb fordulaton, autópályán is csendes. A gázpedált sportosan taposva gond nélkül összejön a 12 l/100 km körüli városi fogyasztás, de higgadtan 10 l/100 km körül el lehet járni vele városban is, autópályán pedig 8,5-9,0 l/100 km vegyes fogyasztás kalkulálható. Ezzel az értékkel már a mai dízelekkel is versenyképes a teljesítményét azoknál jóval szélesebb tartományban adó, élvezetesebben vezethető EcoBoost. Hű társ a kétkuplungos, okosan, gyorsan és finoman kapcsoló Powershift automata váltó, mely az EcoBoost motorhoz kötelező tartozék, csakis ezzel választható. A kitűnő kombináció 8,5 s alatt képes 100 km/órára gyorsítani az egyterűt, 221 km/órás végsebességet adhat – azaz a menetteljesítmények nem csak érzetre, számok alapján is sportosak.
A tesztelt dízel Galaxy és benzines S-Max között azonban a legfőbb különbséget nem is a motor, hanem a futó- és a kormánymű jelentette. Az S-Max-ban a Galaxyból ismert jó csillapításhoz nagyon korrekt, biztonságos útfogás és minimális kanyarodási dőlés társul. Hihetetlen, de az 1675 kilogrammos gép sportosnak érződik. Ehhez passzoló a közvetlen, kis kormánymozdulatokra is gyorsan reagáló kormánymű, mellyel autópályán vagy hegyi szerpentineken is jó érzés a méretes vas terelése.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Teljesítmény:
149 kW (203 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
Végsebesség:
221 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4768 mm
Szélesség:
1884 mm
Magasság:
1658 mm
Saját tömeg:
1718 kg
Össztömeg:
2480 kg
Tengelytáv:
2850 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
755 l
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
sequenciális - 6 fokozatú
Nyomaték:
300 Nm 1750-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
149 kW (203 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
221 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
CO2-kibocsátás:
189 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,1 l/100km