Kincs, ami nincs – Ford Focus Vignale kombi teszt
Ford Focus Vignale kombi 1.5 TDCI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Benzinmotoros Focust most már csak három hengerrel vihetsz haza. Ha mégis négy hengerre vágynál, akkor a dízelmotorok jöhetnek szóba. Egyelőre azok közül is csak a 150 lóerősek, pedig már a 120 pacival is tökéletesen megfelel a mindennapok során.
Lassan, de biztosan mindenki megismeri és felismeri a Vignale névvel felvértezett Fordokat, főleg mert a karosszéria több pontján is olvasható a felirat. Viszont a jelentését sokáig nem tudták mire vélni az emberek, ám a Fiestával már abban a kellemes meglepetésben volt részem, hogy egyenesen rákérdezett egy járókelő: „Ugye, ez egy Vignale?” Persze a Fiestán is ott vannak a feliratok, emberünk azonban nem erre figyelt, szimplán a stílusjegyekből következtetett a legmagasabb felszereltségre. Szóval úgy tűnik, bevált a Ford ötlete és egy picit rangosabbá váltak ezek a modellek.
A Fiestát egy pici luxusautónak neveztem, és ezt akár a Focus esetében is elsüthetném. A felszereltség és az ár mindenképpen a luxus irányába tereli az autót, ugyanis a Vignale felszereltségű Focust teletömték minden földi jóval. Viszont a prémiummárkák szintjét azért nem éri el. A dizájnt nézegetve megállapítható, hogy igazán vonzó jelenség lett a kombi. A legmagasabb felszereltséghez természetesen a többi modellétől eltérő lökhárító és hűtőrács jár, amitől elegánsabbnak tűnik a Focus. Hozzá kell azonban tenni, hogy már a Titanium szinttel is kellőképpen látványos szemből az autó. Az ST Line modellek meg aztán végképp, bár azt korábban megállapítottuk, hogy túltolták az árazását. De vissza a kombi puttonyához!
A formatervezőknek sikerült „szünetmentesen” átvezetni az autó vonalait a hosszú fenékre, ezért bármelyik szögből is nézünk rá, kellemes látványt nyújt.
Az utastérben a sötét tónus uralkodik, ám a napfényvédő bevonattal ellátott, nyitható panorámatetőnek köszönhetően ez nem jelent komorságot, mert rengeteg fény jut be. A fekete bőrkárpitozású ülések gyorsan belopják magukat az utasok szívébe, és persze a háttámlájukon ott virít a Vignale felirat, még a hátsó sorban is. A műszerfalon is felbukkan a bőrkárpit, némi fabetétet utánzó műanyaggal.
Viszont a formát tekintve minden majdnem ugyanolyan, mint a Fiestában.
Csak egy kicsit jobban elnyújtották széltében a középkonzolt, rajta a szellőzőket és a vezető előtti műszerpultot is. A tekerőgombok és a kapcsolók ismerősek már a kisebb testvérből, ahogyan a SYNC 3 multimédiás rendszer is, az extraként rendelhető 8 colos kijelzővel. Ez a rendszer kitűnő nyelvtanár, ugyanis magyarul továbbra sem ért, a hangutasításokat is angolul kéri.Említést érdemel még a HUD is, amit valójában minden autóban áldásnak érzek, és a nagyon szép hangzású, hat hangszórós B&O Play hangrendszer szintén megfontolandó extra. A vezető persze egy 4,2 colos kijelzőt is kap a szeme elé, ugyanakkor, ha ott a HUD, úgyis mindent onnan olvas majd le. De a kombi ugye nem csak a vezetőről szól, mi a helyzet hátul? Az utasok itt sem panaszkodhatnak a lábtér bőséges, a csomagtér szintén, az ülések pedig ugyanolyan kényelmesek, mint elöl. Alapból 608 literes a csomagtér, ám a hátsó üléseket lehajtva teljesen sík, akár 1620 literes tér is várhatja a cumót, amiket könnyű bepakolni, hiszen alacsony a rakodási magasság, ráadásul a csomagtér-ajtaja elektromosan nyílik és csukódik.
Az átellenes oldalon, a motorháztető alá bekukkantva, szinte üdítően hat a négy henger látványa. Pontosabban csak a szépen burkolt motorblokk látszik, amiről tudjuk, hogy négyhengeres és 1,5 literes. Egy igazán kedvelhető erőforrás! Kívülről hallgatózva lágyan kerreg, az utastérben viszont már fel sem ismerhető a dízelsége, ha kellőképpen bemelegedett. Persze ez a hangszigetelő üvegfelületeknek is köszönhető. A 120 lóerejét 3600-as fordulatnál leadja, míg a 300 Nm forgatónyomaték már 2000-es fordulattól megérkezik.
Szóval bőven elegendő az ereje a lendületes előzésekhez és a magasabb sebességfokozatokban kigyorsításkor is.
Annyi csak a probléma, hogy jelenleg az itthoni árlistán kizárólag a kétliteres, 150 lóerős dízelmotorral szerepel a Vignale kombi. Amellyel talán még rugalmasabb, de a fenntartási költségeket figyelembe véve a 120 lóerős motor is logikus választás lehetne. A hatfokozatú, manuális sebességváltó a dízelmotorral is ugyanolyan kiváló összhangban dolgozik, mint a benzinesben, így minden egyes váltás élményszámba megy. Továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy a kategóriában még mindig a Ford az egyik legjobb ezen a téren, ahogy a kormányszerkezetével és a futóművével is remekel. Emellett az EcoBlue dízel a fogyasztásával is elégedettségre adhat okot. Vegyes használatban megelégedett 5,5 liter gázolajjal az autó.A kombi Focusok eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt, független hátsó felfüggesztést kapnak, és egyedi geometriát alkalmaznak az esetükben. A lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően még teljesen megpakolt csomagtérrel is kiváló az úttartása, ugyanolyan pontosan reagál a kormánymozdulatokra és nehéz kihozni a sodrából, ám ha mégis megcsúszik és elindul a fara, könnyű egyenesbe hozni. Emellett változtatható a karaktere is: kényelmes, sportos vagy gazdaságos üzemmódokat lehet kiválasztani, amelyek között valóban érezhető a különbség.
Persze biztonságból amúgy is jelesre vizsgázik a Focus Vignale. Hosszú lenne felsorolni mindent, amit ez a felszereltségi szint tartalmaz, de a teljesség igénye nélkül van benne sávtartó automatika, adaptív sebességtartó, ütközésmegelőző rendszer, táblafelismerő, fáradtságfigyelő és minden fényszóró, valamint lámpa LED, illetve elöl automatikus távolsági fény állítással is felszerelték. A Vignale brossúrájában végigböngészhető részletesen a további felszereltségi tételek hosszú sora, ám ott az apró betűs rész szerint csak 2019-től lehet majd megvásárolni ezt az autót. A kétliteres 150 lóerős motorral. Amellyel 9,2 millió forint az alapára. Ez az adat pedig az ST Line-hoz hasonlóan erősen elgondolkodtató. Bár annál bőségesebb a felszereltsége, azért még mindig egy alsó-középkategóriás kombiról beszélünk.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750-2250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
Végsebesség:
194 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4668 mm
Szélesség:
1825 mm
Magasság:
1481 mm
Saját tömeg:
1338 kg
Össztömeg:
1955 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
608-1620 l
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
910-1000 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
235 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
520 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1140 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1870 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
300 Nm 1750-2250 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
CO2-kibocsátás:
98-104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
62 dB(A)
– A harcsa szájjal és az alsó fekete széles, mosolyra emlékeztető fekete betéttel, plusz a béna lámpákkal úgy néz ki szemből, mint egy mutáns ebihal, amely félúton megállt a fejlődésben, hogy harcsabéka legyen Csernobilban.
http://www.termeszettar.hu/anyagok/beka/003d.jpg
– Az odaragaszott tabletért szerintem járna a fszkorbács a tervezőknek. Nem csak a Fordnál, minden márkánál. De legalább belül nem locsolták tele zongoralakkal, ez is valami.
Ha adnak belőle minimum egymillió marketing kedvezményt, meg úgy is drága.
Most már egyre többet lehet látni az utakon, így számomra egyre inkább egyértelműbb, hogy kinézetre ez az egyik legbénább autó a mezőnyből.
Mondjuk motorikusan is. 🙂
Kedves autonavigátor csapat, milyen dolog ez, hogy töröltök egy kritikus hozzászólást? Akkor is SZÉGYEN, hogy nincs magyar menü a fordokban. Még hogy vignale :d :d
Kedves kaktuszbónusz!
Tanuld meg kulturáltan megfogalmazni a véleményedet és kerülni a vulgáris kifejezéseket.
Nagyon szívesen olvasok különböző véleményeket, de a hirtelen felböfögött és ocsmány jelzőkkel telített felhördülésekkel nem tudok mit kezdeni.
Andráska, töröld már ki a saját kommentedet is.
Szerintem teljesen felesleges ezen rugóznod.
Engem csak azért tiltottak ki a vezess.hu-ról, mert az ottani moderátort megkértem, kulturált modort vegyen már fel, ha a kommentelőkkel beszélget (bár ott éppen Zöld cseszte fel az agyát)
Kitiltottak szó nélkül és törölték fél év összes kommentjét.
Hát ja, igazad van. Lehet tegnap Andrisnak, és nekem is nehéz napunk volt. Elengedtem a témát…