A magas felszereltégű MG4-esekhez hasonló a külleme, mégis képtelenség összetéveszteni őket
Kár lenne tagadni, már
az alap 4-es is egy szerethető, feltűnő formatervvel rendelkezik. Éppen ezért nem volt nehéz dolga a formatervezőknek az Xpowerrel, csupán a szokásos sportautós dizájnelemekkel dobták fel a megjelenését. A zöld matt fényezés (Hunter Green) például csak és kizárólag ehhez kérhető, ahogy az ugyancsak exkluzív 18 colos felnik mögött megbúvó narancssárga féknyergek is. Ami a sima négyes oldalán fényezetlen fekete koptatóelem, az itt már fényes fekete, illetve érdekes módon az első lökhárító alsó élén látható karbonmintás díszbetétek pont a sportos változaton kaptak ezüst színt.
A frontrész már ismerős lehet a sima 4-esről
A sima 4-esen karbonmintás a splitter
Ugyanez a motívum az oldalt is megjelenik, szintén karbonminta nélkül
A kettéosztott hátsó szárny a matt zöldben pompázó autón különösen jól áll
Érdekesség, hogy a karosszériát egyetlen plakettel sem egészítették ki, amely a sportosságára hívná fel a figyelmet
Viszont a féknyergeken már ott figyel az Xpower felirat
Dimenzióiban tökéletesen egyezik a többi MG 4-essel: 4,29 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,50 méter magas, a tengelytávja pedig 2,71 méter. A saját tömege viszont nem azonos, de alig hízott egy keveset, hiszen 1878 kilogramm üresen
A 18 colos, kéttónusú fényezésű felnik csak ehhez a kivitelhez kérhetőek
A külsővel szemben az utastérben első pillanattól kezdve érezni a különbséget. A sportos hangulatért többek között az műbőrbőr/ Alcantara ülések felelnek, amelyek piros varrással rendelkeznek az első és a hátsó üléssorban is. Az ajtópaneleken kevesebb a kemény, kopogós műanyag, helyette a kartámasz ugyancsak megkapja a műbőr burkolatot, piros cérnával kiegészítve. A műszerfalon viszont nincs sok változás, továbbra is adott a 7 colos digitális műszeregység, és a 10 colos érintőképernyő, de fizikai gombot alig találni. Olyannyira, hogy még indítógomb sincs az autóban, beszállás után a fékre lépve rögtön üzemkész. De akkor miben más, mint egy sima 4-es? A választ a középső képernyőn találjuk, hiszen a menüben barangolva rajtautomatika és köridő mérő is felbukkan. Még mielőtt azonban rátérnék az autó lényegi részére, a 363 literes csomagtér is említést érdemel, amely a második üléssor ledöntésével 1177 literre bővíthető. Örvendetes, hogy a töltőkábel nem feltétlenül vesz el a hasznos területből, hiszen a csomagtér aljában egy kisebb méretű rekeszbe simán elrejthető.
A műszerfal letisztult, minimalista kialakítást kapott, talán túlságosan is
Az üzemmódok is a 10 colos érintőképernyőről választhatóak. A mindennapi közlekedés során kiváló alternatíva az egypedálos mód, jól szuperál az Xpowerben is
A kormányon nyomógombok, két „joystickkal” kiegészítve
A középkonzolon az irányváltó mellett az elektronikus kézifék kapcsolója található Szintén itt található a telefontöltő pad is
Az ülések kényelmesek, a műbőr-Alcantara kombó sokat dob a belső tér hangulatán. Hátul is elfogadható a térkínálat, akár négy felnőtt számára is ideális
Az ajtópanelekre is jutott a műbőrből, de azért továbbra is maradt néhol kemény, kopogós műanyag
Hátulra egyetlen USB-A csatlakozó jutott
A csomagtér alapból 363 liter, viszont a 60:40 arányban dönthető ülések lehajtásával 1177 literre bővíthető
Egy kisebb tárolórekesz is került a csomagtér alá, ide kényelmesen elrejthető a töltőkábel. Hatalmas plusz pont, hogy a táskája tépőzáras, így menet közben sem csúszkál hátul
Na, de jöjjön a lényeg! Az Xpower 435 lóerős teljesítményével és 600 newtonméteres nyomatékával
a Cyberster bemutatásáig a valaha volt legerősebb MG modellnek számított. Az összkerékhajtású modell elöl 201, míg hátul 228 lovas villanymotorja mindössze 3,8 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/órás sebességre az autót, a vége pedig kerek 200 km/óra. A 64 kilowattórás akkumulátor a gyári adatok szerint ehhez a teljesítményhez maximum 400 kilométerre elegendő energiát tud biztosítani. Azonban villámtöltőn 140 kilowattal 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra visszatáplálható.
Csakúgy mint a többi kivitelnél, jelen esetben sincs elöl csomagtér (frunk)
A gyakorlatban 150 kilométer alatt (a kedvező időjárás miatt klíma nélkül) 48 százalékot merült az akkumulátor, utcai töltőn a felhasznált energiát szűk három óra alatt sikerült visszanyerni. Ráadásul meglepően keveset fogyasztott, legalábis ahhoz képest, hogy az erejéhez mérten használtuk. 19 kilowattórát szopogatott el 100 kilométeren, ezzel nem sokkal maradt el a WLTP szerinti 16 kilowattórás értéktől.
Sportosabb modellhez képest baráti fogyasztást produkált
Érezni, hogy a mérnökök 25 százalékkal merevebb futóművet pakoltak alá, mint a hagyományos 4-esek alá, ám semettől, sem a nagyobb teljesítménytől nem váltvérbeli sportautóvá, ugyanis az 1,8 tonnás alaptömeget nagyon érezni rajta. Ettől függetlenül azért lehet vele jót autózni, a kormánymű pontos, a fék ugyancsak pontosan adagolható, a gyorsulása pedig észvesztő. Amikor pedig nem a kanyarvadászat a cél, akkor az egypedálos mód válik a sofőr legjobb barátjává, amely tökéletesen működik.
Kettős személyiséggel rendelkezik az MG4 Xpower, mindkettő szerethető a maga módján
Valójában azonban az Xpower azoknak szól, akik a sportos dizájnnal szeretnének nagyot villantani, de nem járnak pélyanapozni, és nem várják tűkön ülve a hétvégi hegyi kanyargást. A látványosabb megjelenésért nem is kell sokkal mélyebben a zsebekbe nyúlni, hiszen az eddigi csúcs 4-esnél kevesebb mint 1 millió forinttal drágább. Ez a gyakorlatban 16 499 900 forintos indulóárat jelent, és ebben ugyanúgy benne van minden, ami a legmagasabb felszereltségű 4-esekben, kivéve a matt zöld fényezést, ami még kb. újabb félmilliós tétel.
Erős villanyautóhoz mérten egészen baráti árcédulát kapott
Értékelés
Pozitív
Kiváló gyorsulás, látványos dizájn
Negatív
Kevés fizikai gomb, nagy saját tömeg
Árak
Tesztmodell alapára
16 499 900 Ft (2024.06.06.)
Tesztautó ára
16 999 900 Ft (2024.06.06.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
324 kW (441 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3,8 s
Méretek
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Motor és váltó
Sebességváltó:
irányváltó
Teljesítmény:
324 kW (441 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3,8 s
Nem vágom hogy mitől szép ez az osztott hátsó szárny? Szerintem meg nagyon megosztó lesz ez a dizájn.
Nem szép, csak agresszív. A Honda pl. régóta alkalmaz ilyen bazári formai elemeket – az ő boyracer vásárlóiknak pl. bejött a Civiceken.
Ocsmány és idétlen ez is, mint manapság az autók 80-90%-a. Teljesen amorf, öncélú formai burjánzás, alig-alig látni szép, időtállóan harmonikus autót. Ez sem sikerült.
Itt-ott már látható a forgalomban az MG4, és nemsokára jön az MG3 a Polók, Cliók, Yarisok, stb. közé rendet tenni 😀
Rendet tenni, mi?! Gratulálok az ízlésedhez.
Vegyél mellé okosórát vagy Holdról is látszó divatórát!
Ez benzinesben jó lenne, 7 milliót megérne, de többet nem. Gondolom, hogy otthon még ennél is olcsóbban megvehető.
A néhai patinás MG márka szégyene és lejáratása, a múlt filléres kiárusítása az, ami most ezen brand nevével visszaélve történik!
…ahogy a Volvot is lejáratják, a ford alapúak még Volvonak néztek ki, az 5-6-8 hengeres motorok meg tényleg emelték a szintet.
az MG legalább elveszett márka volt legalább kínai /kissé gagyi/-ként most létezik lehalább van esély rá hogy jobb lehet majd.
Az osztrák AVL féle 1.5 benzin vásárolt motor meg ha ebbe is bekerülne nem biztos hogy a vásárló önülne a magas fogyasztásnak…
” Volvot is lejáratják, a ford alapúak még Volvonak néztek ki, ”
Mégis miről beszélsz?
Elég határozott a márkaarculat és eléggé jellegzetes Volvo vonalakat kaptak még a legújabb EX-eknél is. Egyébként 2023-ig ugyanaz a sztártervező (Peter Horbury) vitte a konszern dizájn-stratégiáját akinek a jellegzetes legelső Volvo (1998as S80 I.) is köszönhető.
Szóval ez a fröcsögés most inkább mellé ment….
Az MG esetében annyival egyszerűbb dolguk van, hogy az MG márkának gyakorlatilag nincsen arculata. A csőd előtt szedett-vedett Roverek kaptak MG jelvényt, míg az MG-F egy (a 90-es években ) modern, előre mutató forma volt.
Nagyon nincs olyan forma amihez értelme lenne visszatérni. Így meg szabadon lehet tervezni.
Látod, ezzel nem értek egyet, pedig eléggé fanyalgónak, kritikusnak gondolom magam. A Volvo a kakukktojás, 2 okból is:
1. A K+F megmaradt Göteborgban. Tudtommal a kínai tulajdonos belépése nem járt az emberek kirúgásával. Minden maradt az eredeti helyzetben, az autó lelke svéd, csak” a tulajdonos kínai, aki finanszírozza a Volvo létét. Számomra ez így belefér, simán. De a Volvo a kivétel sajnos.
2. A Volvo identitása lényegében nem változott meg. A „Volvoság” megmaradt, jelen van a típusokban, sőt, van olyan Volvo, ami nekem kifejezetten tetszik, pedig általában hányok a mai autók 98%-ától. Az S60 sportszedán szerintem csodaszép, simán ott a helye mondjuk a Peugeot 508 szedán mellett esztétikában, egyszer még klasszikus lehet.
Namost ezek közül egyik sem mondható el az MG-ről. Kínai design, köze sincs a brit gyökerekhez, egy brand totális lerablása és kiárusítása történik. MG, mint MarketinG.
gnx-nek válaszoltam előbb, zölddel kivételesen egyetértek.