Képes Krónika – Nissan X-Trail e-Power
Egy nagyon különleges hajtáslánccal is elérhető az X-Trail
Természetesen a Nissan X-Trail aktuális generációja is felült már a zöld vonatra, így egy érdekes hibrid hajtáslánccal gazdagodott a motorpalettája.
ez valójában egy hibrid bár zavarbaejtően villanyautós.
Az autó orrában háromhengeres, másfél literes benzinmotor dolgozik, de nincs közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, csupán az 1,73 kWh kapacitású akkumulátor töltésére szolgál, ami a villanymotort látja el energiával. A benzinmotor az összkerékhajtású e-Powerben 158 lóerős és 250 Nm a csúcsnyomatéka, de a rendszerteljesítmény már 213 lóerő és 330 Nm a forgatónyomaték - igazából ez a lényeg. Hiszen a belső égésű motor mondhatni függetlenül működik. Persze erős gyorsításkor azért felpörög, hogy legyen elegendő energia, de néha kicsit fura, ahogy a gázpedál állásától függetlenül is működik. Cserébe a gyorsulás mindig villanyautós, hiszen a kerekeket az elektromos motor forgatja, és ahogy már említettem nem a benzinmotor. Amelynek különlegessége, hogy a változó szelepvezérlés mellett a sűrítést is képes változtatni az igénybevételtől függően.Árak
Tesztmodell alapára
12 899 000 Ft (2024.08.26.)
Tesztautó ára
18 999 000 Ft (2024.08.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
156 kW (212 LE)
Nyomaték:
330 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4680 mm
Szélesség:
1840 mm
Magasság:
1725 mm
Saját tömeg:
1886 kg
Össztömeg:
2535 kg
Tengelytáv:
2705 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
575 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Nyomaték:
330 Nm
Teljesítmény:
156 kW (212 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,1 l/100km
Sziasztok. Nekem a Mild-Hybrid van. Elővárosban 6,5 litert fogyaszt, hosszabb távon országúton 5 liter alá is levihető a fogyasztása, a legjobb egy Budapest Kecskemét volt, amikor 4,4-et írt a computer a teljes útra. Ide képet is beszúrok a fedélzetiről https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/x-trail/nissan_x-trail_1.5_vc-t_mild-hybrid_visia_xtronic_csak_3ezer_km_magyarorszagi_elso_maganszemely_tulaj-20598556#sid=ee5ec425-12d3-4b89-9fbd-8470f5eefd35
Az szép! Sajnos az e-Powerrel meg sem tudtam közelíteni a 6 litert. Hagyományos vegyesben az autópályás szakaszon elvérzik.
A teljesítmény a táblázatban el lett írva. A fogyasztást pályán eddig valóban senki sem dicsérte.
Töltöttem fel képeket a hybrid X-Trail fogyasztási átlagjairól. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/x-trail/nissan_x-trail_1.5_vc-t_mild-hybrid_visia_xtronic_csak_3500km_magyarorszagi_gyari_fenyezes_nissan_garancia-21046104#sid=8cb56994-2ccd-4a6d-b5ba-caca38583850
Nagyon jó kis gép ez, 2 dolgot nem értek
1: Kicsivel nagyobb aksi kéne és kevesebbet járna a motor, azért egy 3-4 kWh simán elférne nem lenne akkora súly növekedés. talán csőkkene a fogyasztás
2: nyamvadt ülésszellőztetés miért maradt ki? még a 20 millió feletti csúcsváltozatba se kérhető..azért níyáron az a bőrülés izzasztó tud lenni