Tömegsport – Kia ProCeed GT
Ebből mérce lesz – Kia ProCeed GT 1.6 T-GDi 7DCT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hot hatch kategória egy hangyányit kinőtte már saját magát, de mi van, ha nem kell több 200 lóerőnél? Újra kell értelmezni a hétköznapi csapatósat, és ebben most a Kia eltalált valamit.
Sokat komolyodott a Ceed, de elölről már ismerjük, a feneke a lényeg
A megváltozott piaci igények alaposan leáldoztak a sportos háromajtós ferdehátúaknak, de alapvetően az ötajtós katetória sem a legnépszerűbb már. Arra a Kia is rájött, hogy a pro_cee'd a korábbi klasszikus háromajtós csapotthátú fazonjával nem lenne piacképes harmadjára sem, így nagyot léptek előre a fazonban. Körülnéztek, miből van kevés, ami egyébként divatos, és belevágtak. Annak ellenére, hogy messze nem úgy ismertük a márkát, hogy ekkora bugi lenne bennük.
Könnyen írhatóra változtatták a Ceed nevét a sportos variánst pedig alaposan újragondolták,
Ledes fényszóróiba költözött a nappali menetfény, a GT piros féknyergeket és felniközepeket kap
Van benne fantázia, de kicsit sokat nézték a Panamera fotóit, ami nem feltétlenül hátrány
A GT karosszéria elemeiben nem különbözik a GT Line-tól, csupán az alsó szegélyeket festik pirosra.
A kék fényezéshez nekem annyira nem passzol, de ezüstben, vagy akár feketében már jó lehet az összkép. Ja, a hűtőmaszk is piros belső részt kap, ez mondjuk klassz részlet, de az látszik, hogy a klasszikus Golf GTI képe fönt volt a falon, amikor a dizájnerek ötleteltek.A piros kiegészítők mindenhol ott vannak a ProCeed GT-n
Ha már Golf GTI, érdemes feleleveníteni, miről is szólt a hot hach kategória. Alig pár lóerővel nagyobb teljesítményű motort, hangyányit keményebb futóművet és könnyebb karosszériát. Ma egy Golf GTI 245 lóerős, a Megane R.S. 280, a Civic Type R 320, valódi sportautós menetdinamikával, hétköznapra finoman szólva is túl durva technikával. Mi van azoknak, akik csak a járkálós autóból szeretnének valami olyat, ami nem esik ki a kanyarból és mondjuk meg lehet vele viccelni a TDI-s srácokat a lámpánál? Nem nagy a választék, de oda most belőtték a Ceed és ProCeed GT-t az 1,6-os turbómotorral.
204 lóerő nem az, amitől hanyattvágjuk magunkat, de már egészen jól esik kimondani, és rendes négyhengeres, nem valami kávédaráló.
Épp csak annyival erősebb a hétköznapi autóknál, hogy legyen egy hangyányi fölénye, valami ilyesmiről szólt a GTI korszak a kategória hajnalán.Nem rosszak az anyagok, a zongoralakkot tudnám feledni
Csak a GT kap piros varrású utasteret, a multimédia mindenképp okostelefon tükrözéses
Elég a csomagtér 594 litere, az okos, állítható rendszerezővel a pakolás is kellemes élmény (A fotón Eneos termékmegjelenítés látható)
Jó hangja van a motornak, de alapjáraton alig venni észre. Remegése alig, hangja nincs, csak a kipufogórendszer fura cicergéséből venni észre, hogy már jár. Ez egyébként egyedi a GT-hez, és aktív szelepekkel hangolható, egy Kia Ceedben! Van egy fura zörgése, már a sima ötajtósnak is volt, szóval gondolom ez a sztenderd, de a végeken egész combos hang távozik. A kisebb rakásnyi katalizátor, részecskeszűrő és hangtompító gajra vágja, mire a fenekéhez ér, de 3000 környékén így is van egy erőteljes szörcsögése, amit jólesik újra és újra hallani. Sportosan szól, na, nincs ezzel baj egy olyan modellnél, ami alulról karcolja a sportmodellek kategóriáját. Kellőképpen erős is, pillanatok alatt eléri a 100-at érzésre, kézivel ez 7,6 másodperc hivatalosan, az automatára még nincs adat. Nem is nagy baj, valahogy ez a duplakuplungos hétfokozatú még mindig nem valami jó, a hatos kézivel sokkal jobb gép. Érzésre sokat elvesz az erőből ez a váltó, kellemetlen az indulása, össze-vissza csúsztatja a kuplungot, mire megmutatná, mennyire villámgyorsan váltja a fokozatokat, megcsinálja a rossz érzést a sofőrben (ezen persze lehet, hogy csupán egy szoftverfrissítés is segíteni fog).
Elég a hely hátul is, de inkább szól ez a vezetőről, mint mondjuk a családról, kicsit kemény ahhoz
Kiváló a kormányzás, kevésbé az automata váltó, a vezetéstámogatók viszont jól működnek
Szerencsére ott a futómű, ami kőkemény és utasként nem egy álom, cserébe a sofőr imádni fogja. Lényegében nem dől a karosszéria, van rugózása is, vagyis nem koppan fel, de érezni fogunk mindent, amit érezni kell a fenekünkön és a gerincünkön. Ehhez kapott négy kiváló Michelin Pilot Sport 4 abroncsot is, amivel a tapadás hihetetlenül jó, nincs fardobálás, vagy orrtolás, odaragasztja az úthoz a ProCeed GT-t. Súlyos a kormányzás, kicsit olyan, mintha a Golf 7-ről másolták volna, ami nem akkora baj, mintha körül se néztek volna a kategóriában, mielőtt csináltak volna valamit. Nehéz, nagyautós érzete van, ami szintén lehet sokaknak vonzó, elég merev a karosszéria, bár a napfénytető azért szeret mocorogni, de
a lényeg, hogy tökéletesen érezni az autót a sportüléseken keresztül.
Az 1,6-os turbómotor erejét ügyesen viszik útra a Pilot Sport 4 abroncsok
Kellően gyors, persze nem egy GTI verő, de a hétköznapokra már kellemes szórakozás
Élvezhető, kristálytisztán, miközben nem egy egetverően erős autóról van szó. Minőségre lehetnének jobbak az anyagok és kevesebb a zongoralakk, de azt hiszem, ennyi lemaradás belefér, ha már a technikára tisztességesen odafigyeltek. A GT-hez lényegében már minden jár, üvegtető kérhető csak, valamint a navigációs, motoros raktérnyitós, JBL hifis Luxus csomag. Ezekkel együtt sem kúszik 10 millió fölé az ára, míg egy Golf GTI automatával már afölött kezdődik. Nem is érdemes hozzá hasonlítani, hisz nem egy liga, de valahogy hiányoznak a ProCeed GT-hez hasonló, csak kicsit hergelt modellek a kínálatból. Nem mondom, hogy családi autónak ne lenne túl kemény, mert szerintem a hosszú út nem valami pihentető vele, de a feszes hangolás az alap Ceedre is igaz. Hatalmas értéke, hogy nem csak egy külső látványcsomag, hanem tényleg többet ad a kategória hasonló motorral szerelt autóinál mind erőben, mind élményben, és továbbra is egy Kiáról van szó, 7 év/150 ezer km garanciával.
Csinos a forma, és így is akad 594 liternyi csomagér, a ProCeed GT váratlanul izgalmasra sikerült
Nem rossz, de én biztos, hogy inkább a sima 5 ajtós GT-t választanám.
Az ára is irreálisan drága.
hát ez nagyon púpos lett, pfej, a hullaszállító kombikat is utálom, ez se sokkal jobb, az 5 ajtós rendben van.
Manapság már egy S-Cross-szal is meg lehet viccelni a TDI-s srácokat a lámpánál. 🙂