Miért nincs belőle kombi? Citroën DS4 teszt
Citroën DS4 2.0 HDi Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kétliteres, 163 lóerős dízelmotorral és fényűző felszereltséggel próbáltuk a DS-sorozat középső tagját, a C4 alapjaira épített divatos, prémiumos, kompakt DS4-et.
A válaszok röviden: igen, Citroën, csak a prémiumosabb fajtából, s nem, nem terepjáró, csupán divatosan magasabb egy normál kompaktnál. Mondjuk a C4-nél, amelynek az alapjaira épült.
Szemből és oldalról valóban nem könnyű azonosítani a DS-széria középső tagját, az imádnivaló DS3 és a hibridként is érkező DS5 szendvicsében a C4 alapjaira kreált DS4-et, a farára azonban reá van írva, hogy Citroën, ha máshonnét nem, hát innen tudni, mely márka terméke. Emelt, 3 centivel emelt hasmagasságú, már-már szabadidő-autós, kupéféle termék megannyi csicsával, krómmal, kipufogó-imitálással, törésvonalakkal, tetőszárnnyal és rejtett hátsó kilinccsel.
A felszereltség ellenben közel teljes ezzel a (Style-nál 450 ezer forinttal drágább) Sport ellátmánnyal, ami egyebek mellett első-hátsó parkolóradart, holttérfigyelő rendszert, némi felárért sávelhagyásra figyelmeztetést (ami egyben masszázs is, mert fenékbirizgálással jelzi, ha indexelés nélkül kóválygunk át a felfestésen) és kanyarkövető, brutális fényerejű xenon fényszórót, ülésfűtést is ad. Kár, hogy nincs kulcs nélküli nyitás és a feláras (210 ezres) navigáció sem érintőképernyős, mint a konkurencia zöménél. Kérdőjeles továbbá, hogy a mélysugárzós Denon hifi megér-e 120 ezret: nem rossz, de a jó az nem ilyen.
Ami nem mindegy, az az, hogy nem csak izmos, takarékos is a DS4 2.0 HDi: vegyes üzemben gyárilag 5,1, mérésünk szerint 5,9 l/100 km a fogyasztása, szuper. A mai világban ez sokkalta fontosabb (sajnos) a direkt kormánynál, a rövid úton járó, élményteli váltónál és az egyszerre kellemesen rugózó és megfelelő kanyarstabilitást kínáló futóműnél - ezeket nem is tudja a kocsi. Hátsó felfüggesztése egyébként csatolt lengőkaros, az imidzshez képest olcsó, hétköznapi.
Emlékezzünk még meg arról, hogy a váltássegéd, azaz a fedélzeti számítógép a fordulatszámmérő közepén megjelenített irdatlan számokkal támogatja a spórolást - így kell ezt, nem úgy, ahogy például a Subaru XV-ben tapasztaltuk.
A DS4 alapára 5,8 millió forint 1,6 literes, 120 lóerős benzinmotorral, de csak 5 fokozatú váltóval, az 1.6 HDi 110 felára 600 ezer forint. A robotváltós e-HDi kivitelé további 250 ezer. A kétliteres dízel kétféle, Style vagy Sport felszereltséggel érhető el, előbbivel 7 630 000 forinttól ugye 6 sebességesen, menetstabilizálóval, függönylégzsákokkal, kétzónás automata klímával, stb. A Sport verzió listaára 8 080 000 forint, 140 ezerrel kerül kevesebbe a 200 lovas 1.6 THP benzinesnél. A tesztautó persze már a 9 milliós kategória, s ezért az összegért vélhetően nem sokan vesznek kompakt Citroënt, még akkor sem, ha a DS4 nem C4, nem holmi ötajtós, hanem emelt hasmagasságú crossover-kupé ötajtós valami - fix hátsó ablakkal.
Árak
Tesztmodell alapára
8 080 000 Ft (2012.03.28.)
Tesztautó ára
8 910 000 Ft (2012.03.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
340 Nm 2000-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,6 s
Végsebesség:
212 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4275 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1523 mm
Saját tömeg:
1320 kg
Össztömeg:
1880 kg
Tengelytáv:
2612 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
359-1021 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
890-970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1020 mm
Csomagtér magassága:
590 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
340 Nm 2000-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
212 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,6 s
CO2-kibocsátás:
134 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
A Citroen és a Peugeot hibastatisztikái (ADAC) az elmúlt években rendre jobbak a kommersz német márkákénál (VW, Opel). A külső megjelenés és a belső minőségi színvonal egyaránt igényesebb az említett németekéhez viszonyítva. Személyes tapasztalatom is van. A munkahelyi autóm egy VW 1,6 TDI (105 Le), a privát egy Citroen C4 HDI (110 Le), mindkettő 2011-es. Kényelemben, fogyasztásban, megbízhatóságban és minőségi érzetben egyaránt az utóbbi a nyerő. Amikor a Golfba ülök mindig az az érzésem, mint ha a egy korábbi generáció lenne.
A DS szériához még nem volt szerencsém, de a képek alapján egyéniséget és minőséget mutat, a C4 technika meg úgy jó, ahogy van. Elfogadnám! *****
UI: nem tudom miért ment el kétszer, pedig azt írta ki, hogy jelenleg a hozzászólás nem működik…
Az az érdekes, hogy a PSA cég (peugeuot-citroen) által gyártott hdi motor a következő autókban van benne: mazda 2 és 3, toyota aygo (2005 körüli verziók, azóta elkészültek a saját 1.4es dieselükkel, csak addig bérelni kellett és nyilván európa legjobb diesel gyártójától vették meg, mert ajánlatot kaptak akkoriban a fiat-tól is, ami végülis 1.25m3-ként a swiftben debütált), illetve még suzuki sx4 1.6ddis, összes ma gyártott volvo és ford és nem utolsó sorban a bmw által gyártott mini cooper 1.6d, illetve pl. a jaguar és még a mitsubishi outlander. Tehát az előbb felsorolt cégeknél mind hülyék hülnek, hogy azt a szar francia technikát rakják be.
Illetve a psa cég benzin motorját ma már a BMW adja (a vti-t és a thp-t is). Tehát ha egy PSA autó szar, akkor az előbb felsorolt összes autó szar HDi esetén, ha pedig a PSA benzines akkor a bmw is szar a benzinmotor miatt és a német bosch is, mert ők adják nekik az elektronikát, immáron 12 éve 🙂
Szóval vagy szar itt mindenki, vagy senki 🙂
Csak a pontosság kedvéért 😉
Az az érdekes, hogy a PSA cég (peugeuot-citroen) által gyártott hdi motor a következő autókban van benne: mazda 2 és 3, toyota aygo (2005 körüli verziók, azóta elkészültek a saját 1.4es dieselükkel, csak addig bérelni kellett és nyilván európa legjobb diesel gyártójától vették meg, mert ajánlatot kaptak akkoriban a fiat-tól is, ami végülis 1.25m3-ként a swiftben debütált), illetve még suzuki sx4 1.6ddis, összes ma gyártott volvo és ford és nem utolsó sorban a bmw által gyártott mini cooper 1.6d, illetve pl. a jaguar és még a mitsubishi outlander. Tehát az előbb felsorolt cégeknél mind hülyék hülnek, hogy azt a szar francia technikát rakják be.
Illetve a psa cég benzin motorját ma már a BMW adja (a vti-t és a thp-t is). Tehát ha egy PSA autó szar, akkor az előbb felsorolt összes autó szar HDi esetén, ha pedig a PSA benzines akkor a bmw is szar a benzinmotor miatt és a német bosch is, mert ők adják nekik az elektronikát, immáron 12 éve 🙂
Szóval vagy szar itt mindenki, vagy senki 🙂
Csak a pontosság kedvéért 😉
Sokan negatívan állnak a Citroen felé, pedig alaptalan. Olyan ez, mint ha valami kínai, akkor szar is.
Ja, tolatva.
“a minőséget és németes precizitást sugárzó DS4-nek azt is elhiszi az ember, hogy 5-6 év múltán is zörgés- és kopásmentes lesz a bútorzata. ” – az én 8 és fél éves, 160.000 km-t futott Xsarám még mindig olyan zörejmentesen fut mindenféle magyar utakon, mintha most jött volna ki a gyárból.
Kár, hogy még mindig érezhető az a negatív előítéletesség a Citroenekkel szemben, mint régen, pedig a maiak már megfelelnek a megbízhatósági elvárásoknak is (még az én Xsarám is).
Ez az amelyikkel nem lehet 70-ről előzni?:)