Most akkor olcsó vagy drága? Chevrolet Cruze teszt
Chevrolet Cruze 5 ajtós 1.8 LTZ teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Irgalmatlanul elszálltak az árak a kompakt kategóriában (is), s ha innen közelítünk, a Cruze akár még olcsónak is mondható. De nem az, és motorpalettája sem az igazi, mégis van miért kedvelni a ferdehátú csokornyakkendőst.
Az utastérben nincs változás - hátul talán hangyányival nagyobb a fejtér, de ennyi. Négy felnőttnek mindenesetre elég tágas a Cruze, a közel 2,7 méteres tengelytáv hátul is uras térdhelyet enged. Pirospontos a műszerfalra felfuttatott szövetborítás, tárolórekeszekben sincs hiány, különben a műanyagok átlagosan kemények, az összeszerelés pedig átlagosan korrekt. A vezetőüléssel viszont nem sikerült megbarátkozni. Az ülőlap hosszával és a támla szélességével nincs baj, de mintha túl magas és vastag lenne az oldaltámasz, illetve szűk a középrész - napok múltán sem találni az ideális pozíciót, feszeng benne a konfekciótermetű sofőr. Hogy fér el itt egy testesebb ember?
Tesztautónk LTZ felszereltségű volt, azaz a bőrkárpitozáson és az ülésfűtésen kívül apait-anyait beleadott, hogy elkényeztessen. Csak pár extra tétel bizonyítandó a gazdag ellátmányt az egyebek mellett széria menetstabilizálón, 6 légzsákon és MP3-at is olvasó hifin túl: tolatóradar, 17 colos alufelni, automata légkondi, tempomat, bőrözött, 4 irányban állítható multikormány, fény- és esőszenzor, Bluetooth-kihangosító. Ülésfűtés külön sajnos nem szerepel a listán, napfénytetőt 156, navigációt 200 ezer forintért mér a magyar Chevrolet-importőr.
Arról már nem a honi képviselet, de nem is a Cruze tehet, hogy mindössze háromféle motorral választható. Van 1,6 és 1,8 literes benzines, illetve egy kétliteres dízel - nekünk most a középső jutott. Papíron nem fest rosszul a 141 lóerő és a 10 mp-es 100-ra gyorsulás, viszont a valóságban ez az erőforrás úgy 4000-es percenkénti fordulatszám alatt tompa és lomha, ráadásul étvágya sem visszafogott. A tesztautót 2/3-adrészt városban űzve a fedélzeti számítógép kerek 9 literes fogyasztással lombozott le - a 6,6 literes gyári vegyes érték valljuk be, utópisztikus.
Csoda, ha arra a következtetésre jutunk, hogy a Chevrolet olyan a GM-nek, mint a Skoda a Volkswagen-csoportnak? Ha e két mellékszereplő ugyanúgy mindent megkapna, mint a főhős Opel és VW, végképp lejátszaná őket a színről. Mit kéne kapnia a Cruze-nak? Kisebb, maximum 1,4 literes, turbós benzinmotort és kisebb, 1,6-1,7 literes dízelt. Hatos váltót alapból. Okosabb vezérlő elektronikát, jobb légellenállást biztosító formát és légterelő-elemeket például. Állítólag minden fronton van ok a reménykedésre - ha egyszer tényleg eljön a csokornyakkendős kánaán (márpedig tavaszra, a Genfi Autószalonra frissítést jövendölnek a pletykák), őszintén javallott lesz egy Cruze megvásárlása a tágas kompakt kategóriában nézelődőknek.
Addig be kell érnünk annyival, hogy a szedánnál valamivel olcsóbban kínált, 1.6 LS, azaz alapkivitelben 3,4, 1.8 LTZ-ként 4,57 millió forintba kerülő ötajtós Cruze "csak" egy jó és kedvelhető, karakteres autó sok-sok hellyel és pazar felszereltséggel viszonylag elfogadható áron. De amint dobjuk a szomjas és tunya benzineseket, a vérbő dízel már sokkal drágább, az árkülönbözet pedig jelen körülmények között kiautózhatatlan.
Árak
Tesztmodell alapára
4 569 000 Ft (2012.01.04.)
Tesztautó ára
4 569 000 Ft (2012.01.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1796 cm3
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6200 1/min-nél
Nyomaték:
176 Nm 3800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,1 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4510 mm
Szélesség:
1789 mm
Magasság:
1477 mm
Saját tömeg:
1310 kg
Össztömeg:
1823 kg
Tengelytáv:
2685 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
413-833 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
900-1000 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1020 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
890 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1650 mm
Raktérnyílás szélessége:
950 mm
Raktérnyílás magassága:
750 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1796 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
176 Nm 3800 1/min-nél
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,1 s
CO2-kibocsátás:
155 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Nekem meg az ilyen gyik gyurikkal az a bajom,hogy a 40 kilójukkal felérik a billentyűzetet és osztják a frankót,miközben a hitelre vett handy ,amit úgy vett,hogy vitt 2 kezest meg három lábast,lehúzza róla a szaros gatyát.
Jobban ismeri a Skodás vásárlói réteget mint maga a vezérképviselet.Ami nem is csoda ugyanis nagyon korán megcsapta a benzingőz,amikor 2 részeg idegen megcsinálta egy EDDA koncert után egy platos BARKAS platóján,rá 6 hónapra meg behajitották egy inkubátorba,ami diesel agregátorról ment.
a bal egyen meg akkor ült,amikor felvette egy inglis gentlemanyus.
Miért fáj neked az,ha valaki hitelre vesz autót? legyen az ő baja.Ja értem,savanyú a szőlő.
Olvassad el a hozzá szólásomat még egy párszor és hátha bejut a sötétség birodalmába.
Itt autókról kellene kulturáltan vitatkozni,de már elegem van,hogy ,1-2 diszkópatkány verje a nyálát,holott se tapasztalata,se pénze,-hogy tapasztalatot szerezzen.
Úgy,hogy csak a holdat fogod ugatni……..valószínű örökké.
tisztelt PRESSZÓS ,SENKI SEM MONDTA HOGY ROSSZ AUTO! majd légyszives,mondjál véleményt 160000km és 9 év után is.octávia után senki nem vesz ilyet,hacsak nem szereti a benzinkutas presszókat,is.
Mr.Bobi, ha már mindkét autóval többezer kilométert megtettél, akkor ez egy hiteles magánvélemény, de ha csak úgy octaviahisztiből mondod, akkor olyan mindha nem is mondtál volna semmit. Nem rossz autó ez fiúk így 30000km távlatából. JAAAAA, és octavia után vettem.
gondolom az octaviával azért nem hasonlitották össze,mert egy napon nem is lehet emlegetni őket.