Új köntösben a vaddisznó – BMW X6 teszt
BMW X6 30d teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bajorok legújabb, legnagyobb, sportos kupé szabadidő-autóját a márka egyik legnépszerűbbjének számító 30d motorjával teszteltük.
Különc. Hét évvel ezelőtt a BMW új kategóriát teremtett, amikor az X5 után elsőként dobta piacra a sportos szabadidő-autó kupé változatát, az X6-ot. A külső miatt a bajorok úgy gondolták, hogy ezt már nem lehet az általuk SUV-okat jelző SAV (Sports Activity Vehicle) elnevezéssel illetni, új név kellett a gyereknek, ezzel megszületett a SAC (Sports Activity Coupé), azaz a sportos szabadidő kupé. Akkoriban sokan feleslegesnek tartották a formát, az új külső viszont bejött a vásárlóknak. Jól jelzi ezt, hogy az egyik legnagyobb versenytárs, a Mercedes is hamarosan piacra dobja hasonló formájú modelljét.
Kikockult. A X6 második generációja első ránézésre nem sokat változott külsőleg, ha közelebbről megnézzük akkor az első szembetűnő dolog, hogy az orr rész szögletesebb lett. Az előd lágy vonalai eltűntek és sokkal agresszívabb, vagányabb lökhárítót, lámpákat és veséket kapott az új X6. A jelenleg futó 3-as sorozatnál bevezetett, a vesékkel összeérő lámpatest itt is megfigyelhető, úgy tűnik ez lesz most a trend a BMW-nél, ugyanis az év végén érkező 7-es és a jövőre debütáló 5-ös sorozat is hasonló dizájnt kap. Profilból nézve a legnehezebb eldönteni, hogy a régi vagy új modell mellett állunk, a sziluett lényegében maradt a régi. A hátsó traktust megszemlélve ismételten az első szembeötlő változás a lámpatestek formája, természetesen a lökhárítókat is némileg átrajzolták. Lényegében úgy fest az új X6, mintha egy komolyabb faceliftet eszközöltek volna rajta, ami összességében jót tett az autó megjelenésének. Új modell révén a méretek is változtak, a hossz 32 mm-rel, a magasság 33 mm-rel, a szélesség pedig 6 mm-rel nőtt.
Pazar belső. Az autóba beülve azonnal megcsap minket a prémium fíling, az új X6 igazán exkluzív belsőt tár elénk. A tesztautó konyak/fekete színű bőrkárpitja, a bőrbe varrt műszerfal, a vaskos, ugyanakkor puha és rendkívül jó fogású bőrkormány érzékelteti, hogy itt bizony nem spóroltak az anyagminőséggel. A BMW komfortülése még továbbra is az autógyártás egyik legkényelmesebb foteljeit adja nekünk, melyből immár egy teljesen folyadékkristályos műszerfalra tekinthetünk. Eleinte furcsán hat, hogy teljesen vetített kilométerórát és fordulatszámmérőt kapunk, a következő funkció miatt viszont nagyon hamar bele lehet szeretni. A számok mérete annak függvényében változik, hogy hol állnak éppen a mutatók. Az aktuális értékek leolvasása egy szempillantásig tart, hiszen a számok nagyjából kétszer akkora méretűre nőnek a mutató mellett, mint az addig volt.
Öröm vezetni. A start gombot megnyomva felmordul a sorhatos dízel, amely az X6 esetén az alapmotort jelenti. Nem kell félni, ebben az autóban ez nem egy olyan alapmotor, mint pl. az 1-es sorozatban megtalálható 14i. Az X6 30d olyan teljesítményt és dinamikát nyújt, mint más márkáknál a csúcsmodell, illetve sok esetben még annál is többet. A 258 lóerős teljesítmény és az 560 Nm nyomaték több mint elegendő, még akkor is, ha közel 2,2 tonnával és összkerékhajtással van dolgunk. A gázra taposva termetét meghazudtoló módon lódul meg, a meggyőző dinamikához nagyban hozzájárul a ZF nyolcfokozatú automatája is. A kormány és a fék precíz, nincs is ezen mit csodálkozni, hiszen a BMW-kben ezt mar megszokhattuk. Az adaptív futómű komfort módban jól tűri az úthibákat, és a nagy, 20 colos kerekekkel is komfortos az utazás még Budapest legrosszabb útszakaszain is.
Egy komolyabb autónyi felár. Ennyi extrát sikerült a tesztautóba belesuvasztani. Szám szerint kicsivel több mint 12 millióról van szó, amelyből akar egy vadonatúj, fullos autót is vehetnénk. Mi a fenéből tud ez a plusz ár összejönni? - kérdezhetik sokan. Van például egy professional adaptív felfüggesztés csomagunk 1,7 millióért, külső Pure Extravagance dizájnunk 1,5 millióért, belső Pure Extravagance konyak/fekete színű belső dizájnunk 900 ezerért, profi navink 860 ezerért, LED-es adaptív fényszórók 660 ezerért és még számos apróság, többnyire 100-500 ezer forint közötti árakon.
Megéri? Az új X6 alapára az alap, 30d motorral 19,842 millióról indul, innen felfelé pedig elérhetjük az akár 32 milliós árat is, a tesztelt példány ugyanis ennyit kóstál. A legtöbbek számára ez az összeg természetesen túl van a józan ész határain. A prémium szegmensben és a SUV/SAV/SAC kategóriában ez az árcédula viszont teljesen normális, elég ha megnézzük a többi német versenytárs kínálatát és árait. A fenntartási és üzemeltetési költség szintén prémiumos, még a gázolajos üzemet figyelembe véve se várjon el senki a dízelektől általában megszokott fogyasztást. A nagy felépítmény és tömeg, továbbá az összkerékhajtás miatt 9,6 literre adódott a vegyes fogyasztás 100 km-re vetítve. Ez ez érték egy ilyen X6-hoz képest elfogadható, ugyanakkor a 70 literes tankjával is 700 km-enként kell kiállni, majd kb. 25 ezer forint kifizetése után lehet tovább autózni.
Summa summarum. Az új X6 minden tekintetben szebb, jobb és modernebb lett. A sok pozitívum mellett az árat kivéve akadt egy-két dolog, melyen még lehet finomítani. Az egyik a távolságtartós tempomat. Autópályán haladva ugyanis már-már komfort zónán kívüli intenzitással kezd el lassítani, ha valakit utolérünk. Ezen a területen lenne meg mit javítani, más márkák ugyanis ezeket a helyzeteket finomabban tudják kezelni. Remélhetőleg egy szoftverfrissítéssel ezt korrigálni fogják a bajorok. A másik dolog, ami kevésbé tetszett, az a be/kiszállás nehézsége. Ez ellen nincs mit tenni, az ilyen magas építésű járgányoknál ez egy "szükséges rossz". Összességében az X6 egy patent és szerethető autó, akinek van szíve és módja kiadni 25-30 milliót érte, vegye meg és élvezze a kényelmet, luxust és a vezetés élményét.
Árak
Tesztmodell alapára
19 842 000 Ft (2015.05.03.)
Tesztautó ára
32 045 700 Ft (2015.05.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Teljesítmény:
190 kW (258 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
560 Nm 1500-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
Végsebesség:
230 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4909 mm
Szélesség:
1989 mm
Magasság:
1702 mm
Saját tömeg:
2140 kg
Össztömeg:
2780 kg
Terhelhetőség:
715 kg
Tengelytáv:
2933 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidőautó
Csomagtér:
580 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
910-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1010 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
810 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2993 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
nyolcfokozatú automata
Nyomaték:
560 Nm 1500-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
190 kW (258 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
230 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,7 s
CO2-kibocsátás:
158 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
A motorzaj menet közben egyik dízelben sem zavaró, márpedig az ember a kocsijával helyet változtat, és nem álló helyzetben járatja. Engem legalább is se a D4D, se a PDTDI kerregése nem zavart, pedig azok kevésbé kultúráltak, mint a BMW dízelek. Ettől függetleneül utazóautónak, sok éves megtett km-el csak is dízel, még a 3-as szintjén is. Azért jó anyagi helyzetben sem jó szórni a pénzt, még ha az ember áldoz egy ilyen prémium termékre. Ja, a fő piacán, Németországban konstans 20 eurocent az árkülönbség a dízel javára…
Jó hát van aki madárcsicsergés és hörgő benzin motor helyett egy harkály ihlette fakopács koromokádó diesel motort választ . Egyébként ha már itt tartunk a 3 Német prémium között ha 3.0 liter tartományban nézzük a BMW nek van a legszarabb traktor hangja még a Merci v6 is simábban jár nem is beszélve egy Audi V6 ról . De mint írtam kinek mi jön be … én már zárt tetős autóba sem veszek dieselt nem hogy kabrióba . És mit vettél a maradék 4 millión amit 8 év alatt sikerül szerinted összespórolni ? Mert ugye évi kb 500.000 ft az hatalmas nagy pénz egy ilyen kocsinál …
Ez a dízel kabrió nekem is eléggé perverz -már a coupe is az volt- de tényleg röhejes a fogyasztáson vergődni prémium kategóriás új autóknál, miközben évi 4 milliót esik az értéke akkor is ha ki sem tolod a garázsból. Aki ezt megengedheti magának, az tankolni is tud, akármit és akármennyit 🙂 Használtan persze ezt is beárazza a piac, aztán mindenki azt vesz amit akar, vagy amit tud 😀
Igen, volt olyan hülye, és 8 kontra 13 literes fogyasztással 200k km-rel 400Ft/l-t számolva 6,4M Ft kontra 10,4M Ft az üzemanyagköltség, tehát az a hülyegyerek most 4M Ft-tal gazdagabb. A BMW sor6 dieseleinek alapjáraton sem zavaró a kerepelése, ha pedig jön a fordulat, egy hozzá nem értő még benzinesnek is mondaná, ennyit a traktorozgatásodról.
Látszik kabriód sem volt, felvilágosítalak, már kis sebességtől is nagyobb a szélzaj/menetzaj, mint ami a motor felől jön, tehát csakis 35i esetén hallanál a motor/kipufogók felől egyáltalán valamit.
Az, hogy a sok csóré használtbmw-snek nem telik szervizelésre, nem az én saram, de koromokádás elvileg csak autópályán van fix fordulatszámnál, de akkora sebességnél gondolom nem sok látszódhat belőle, megint csak a hülye sztereotípiád nyilvánult meg.
Én szeretek haladni, és kell egy kis izgalom a vezetésbe, jó néha megnyomni neki, de akkor gondolom ha M3asod lenne, biztos alapjáraton kergetnéd a versenymotorját, 50k km után dobhatnád is ki, idióta f*sz.
Szóval összegezzük volt olyan hülye valaki aki egy 3 as kabrióba traktor diesel motort rendelt csak azért mert az kevesebbet eszik pár literrel mint a szép hangú 6 hengeres benzines motor???? Naaa az igazi szarrágóság itt kezdődik 😀 😀 … nekem is diesel kocsim van de a következő biztosan nem az lesz pedig én is gondolkodtam v6 os dieselben de inkább egy v6 benzines mint megint azt hallgassam ahogy kerepel a motor … hát kösz de nem pedig nekem nem kabrióm van … ha az lenne biztosan nem rendelném meg traktor motorral . De persze kinek mi …. egyébként meg amit itt részleteztél hogy így meg úgy gyorsul a kutyát nem érdekli már egy 300 lóerős autóban hogy hogyan megy … az esetek 99% úgy sem állsz le vele versenyezni mert tudod hogy a közúton lévő autók 90%-nál biztosan gyorsabb vagy … akkor meg minek mérni … számomra elég a tudat hogy gyorsabb vagyok mint a tuning suzukis nyomorék nem kell ehhez bizonyítanom a lámpánál csak azért mert beáll mellém és üveg hangon bőgeti a szarját …. 😀 De persze van aki egy koromokádó disel traktorral is leáll mérni … lásd a lentebbi írásodat 😉 😀
Autópályán közlekedem, ovi ide vagy oda, nekem számít, hogy ha pl. van egy belső sávos rohadék, aki befékezget és nem húzódik le, akkor biztonsággal kikerüljem és otthagyjam a francba. Többségében 2ezres dieselek voltak ezek a delikvensek, és egy x6 30d motorral nem fogja tudni otthagyni ezeket a külföldi majmokat, és bármennyivel is jobb az x6, közel 2xer annyi pénzért engem igenis zavarna, hogy egy újonnan közel fele annyiba kerülő autót nem tudok kikerülni, vagy szimplán végig a seggemben van.
A 30d motorral biztos soha nem venném meg, sőt, még az M50d is csak egy 530d-vel van pariban az autópályán. Akinek persze nincsenek ilyennemű preferenciái, annak megteszi a 30d az 520d dinamikával, de nekem nem.
“milla”, “misi”, “paci”, “lehagy”, nőj már fel könyörgöm, ne ezek jussanak már eszedbe egy autóról.
A dinamika meg nem a “kigyorsítást” jelenti. A kigyorsítás valami más, autóversenyzésben használatos főként és a kanyarokból gyorsítunk ki, autópályán azt sosem fogsz, max gyorsítani.
Az 5-öst meg nem lehet hasonlítani az X6-hoz, már csak a lényegesen eltérő súlypont miatt sem, függetlenül a motorizáltságtól. Autópályára mindkettő jó, az meg hogy melyik mennyivel hagy le mit, meg mit gyorsul le… oviban még elment. Versenypályán számítana, de ott ezeket körberöhögik.
Akkor kicsi mese: németországban élt két ember, az egyik vett egy E93-as 330d-t 231 lóerővel, a másik pedig egy E93 335i-t 306 lóerővel (csak ezer Euróval volt drágább a 35i a 30d-hez képest). Mivel mindkét autó kabrió, a kabrió pedig örök autó, ezeket mindketten örök életükre vásárolták. A 30d tulaj keveselte a teljesítményt, és felchipeltette a járművét egy egészséges 269 lóerő 609nm-re, holott 290-300 lóerős chipek is léteznek. Ezek után a két barát kíváncsi volt, mit tud az egyik a másik ellen az autobahnon, hiszen ott közlekednek javarészt mindketten. A megbeszélést tettek követték, és 100km-en keresztül többször gyorsulva megállapították, hogy 110-130ról gyorsulva egészen 220-230km/h-ig kereken 1 autónyi távolságra tud meglépni a 35i, és csakis ezután nő meg jobban a különbség, hiszen mire a 30d óra szerint a 250et eléri, a 35i már kamionnyi hosszal vezet, de ezt is csak csupán 1xer volt lehetőségük kideríteni, mert a forgalom miatt legtöbbször 220 környékén már fékezni kellett. A 30d tulaj boldog volt, mert nem elég, hogy nem tudta érdemben otthagyni az ismerőse, hanem még 0,3-0,5 literrel csökkent is a fogyasztása. Mostanra 10-13 ezer Euróval költött többet üzemanyagra a 35i tulaj 170ezer km alatt, míg a 30d tulaj ezt megspórolhatta.
A 35d már megkajálja a 35i-t, főleg most újonnan.
Épeszű ember dieselt vett, és rendesen használta is a kocsit, míg a kevésbé épeszűek / akik megengedhették a pazarlást maguknak, azok benzinest vettek, de a kilométereket nézve általában fele annyi km is van a benzinesekben, így már ki is jön a matek, miért lehet értékálóbb a benzines.
Mielőtt traktorozgatsz, inkább halgass meg egy sor6 dieselt [url]https://www.youtube.com/watch?v=lLNlweEnSa4&hd=1[/url], nekem speciell kifejezetten tetszik, a sor4es diesel viszont nekem sem jön be, de azért tudnék élni vele, mert bentre kevesebb szűrődik át.
Én ha most vennék bmw-t, akkor 3as GT-t vennék, legalábbis jókat írtak róla. Nagyobb hátsó lábtér, nagyobb csomagtartó, és létezik 335d xDrive variáns 313 pacival. 3 évesen full extrásan 10misiért szerintem jó vétel lesz az újonnan 20 millára felextrázott kocsika. Normál használatra persze már egy 30d is túlzás.
Én csak arra akartam kilyukadni, hogy 30d motorral 110-230 km/h között nem hagy ott érdemben a 35i, és ha már spritmonitor, akkor 7,54l kontra 11,16l a fogyasztáskülönbség. 0-100as sprintben simán lehagy egy 35i, de 80-90%ban autópályázásnál semmivel sem tud jobb teljesítményt nyújtani, és teljesen felesleges ezért többet eltankolni. Ha pedig tempósan halad az ember, a benzinesnek durvábban elszáll a fogyasztása.
Egy X6 30d a 2140kg-jával és a tetemes légellenállásával 230at tud és 6,7 alatt van 100-on, papíron a városi átlaga 6,8, ami spritmonitort nézve 9,55l körül lesz vegyesben…
Ezzel az X6 30d-vel egy 525d már könnyedén elbánik (243 km/h, 6,9 sec 0-100, 1730kg), így dinamikában inkább egy 520d-vel lesz pariban (233 km/h, 7,7 sec 0-100, 1705kg), hiszen a többleterő ellenére az autópályán ott a tetemes súlytöbblet + az egyre durvább légellenállás, és máris ott tartunk, hogy az X6-os az életben nem fogja tudni lehagyni az 520d-t (chipeltetni is lehet őket, azzal is csak az 520d nyerne többet). Az 520d, szintén spritmonitor szerint, 6,5l környékén eszik. Ezzel el is érkeztünk a prémiumság prémiumságához, hiszen “nagyjából” azonos a belső hely egy 5ösben mint az x6-ban, mégis az alsóhangon 12millás kocsi az alsóhangon 20millás x6 dinamikáját hozza, miközben 3literekkel kevesebbet eszik az 5ös, tehát a kötelező szervizektől eltekintve (ami lehet h magasabb anyagköltségeket és óradíjakat is jelent az x6-ra nézve), és csakis a fogyasztást nézve új autóként 200k km-t kalkulálva (400Ft-os üzemanyagárral) 5,2milla lesz 520d-re, és 7,64milla x6 30d-re. Máris még tovább tágul az a 8millás “felár” 10,5 misire. Na ez az igazi prémiumság kezdete, és ezért sem mászkál annyi belőlük, persze használtan már idővel leolvad az a felár.
Te a körtét hasonlítod össze az almával … 335i vs 330d ? 335d vel kellene összemérned és máris kiderül hogy jó 1 millióval drágább a diesel verzió ráadásul fogyasztásban is bő 1-1.5 literrel többet eszik mint a 330d . Így már nem is olyan vészes az üzemanyag különbség … egyébként a 335i-t használt piacon sokkal jobban el lehet adni mint egy 330d-t amiből 10 szer annyi hirdetés van mint a benzinesből … ergó a benzines jobban értéktartóbb bármennyire is fura … mert ugye ki akarja örök életére megtartani az autót valamikor ki kell belőle szállni …. Én biztosan nem vennék traktort 30 millióért mert úgy sem az üzemanyag különbség lesz a legnagyobb bukta hanem az autó értékvesztése .
Ha 8 vs 13 literrel számolsz, akkor lehet, de nem az a reális. Azonos teljesítményű, azonos típusú kocsiknál mindig 25-35 % a benzines többletfogyasztása, és nem 62 %, mint amivel Te számoltál. A Spritmonitor szerint is 8,1 vs 10,3 a reális, és akkor azért egészen más jön ki.
Hát hiszed vagy sem, nekem anno volt döntési lehetőségem, hogy 335i vagy 330d legyen (többletfogyasztás mértéke hasonló), csak 300ezer Ft volt a 335i felára akkoriban újonnan. Most járok 7 év után 167ezer km-nél. Üzemanyagra kb. 5millát költöttem, ugyanez 335i esetén 8-9 milla lett volna. (8liter kontra 13literel kalkuláltam, dinamikáról meg csak annyit, hogy autópályán közlekedem 90%ban, és 230ig egy autónyi távolságra tud elszökni a 35i…, persze szép kis hangorkán közepette)
Fenntartási költségeimből a legtöbb szerintem gumikra ment el, mert 120-130ezer Ft 2db hátsó gumi, ami 30ezreket bír ki, tehát elsőkkel együtt kb 8-900k ment el téligumikkal együtt. Olajcserék 15ezrenként 55ezer körül, tehát legyen 600k. Váratlan probléma volt két első lengőkar cseréje 130k-ért, és most megelőzésképpen vezérműláncot cseréltetek 350k-ért, ill. vmi nem stimmel szerintem a lengőkarokkal, az talán 200k körül ki is jön (ratyi magyar utak + sportfutómű) + 65k-ért 7 év után egy új bika aksi sem ártana.
Tehát fenntartásra 2,2misinél több nem ment el 7 év alatt, míg üzemanyagtöbblet 3-4 misi lett volna 5 literes különbséggel számolva.
Egy német importos, tekertkilométeres, sokadikgazdás bmw-nél persze már más az arány, hiszen 2-3 évnél tovább úgysem lesz az illetőnél, a gatyája is rámegy a szervizekre mert mindig vmi elromlik, és passzolja tovább a következő delikvensnek, közben meg pislog, hogy megint tankolni kell, megint tankolni kell. (kb 2/3ad annyiszor kellett kútra mennem, mint egy 35i-snek)
Azért bakker dobálózunk itt néha 1-2 literekkel vagy többel, de saját magam is tapasztalom, hogy nem mind1, hogy ráérősen megyek 6,3 környékén a pályán, vagy nyomom neki és 8,5es átlagokra jövök ki, kapásból a 60literes tankommal már nem tudok 800-850km-eket megtenni, hanem csak 650eket, és ez csak 2 liternyi különbséggel! Néha megfordul a fejemben, miért nem lett sima 320d véve, mert azok még 1,5 literrel kevesebbet kérnek, és azért 160-180ig még úgy-ahogy nem is szakadnak le pályán, de aztán elvetem a gondolatot, mert förtelmes hangja van a bmw 4hengeres kerregősének 😀
Azért magasan ülni elég jó érzés, pláne ha még nyomaték is van alattad, így már élvezetes is.
Fura, hogy valaki 10 milliókat költ autóra és az egyik meghatározó szempontja továbbra is az, hogy mennyit fogyaszt a kocsi 😀 10 vagy 14 liter (hacsak nem utál tankolni)….. az autó éves fenntartási költségeit (beleértve az üzemanyagot) kiderül h nem is annyira a fogyasztás-többlet számít…
Egyébként szuper autó…. ennyi pénzért legyen is.
Na igen a biztonság az biztonság és oda lehet hogy jobb bár erősen kétlem hogy egy hasonlóan felszerelt és talán pár millióval drágább ” ebben az árkategóriában 10% már szinte mindegy ” 730d ne lenne ugyan ilyen vagy sokkal biztonságosabb . Ráadásul annak még autó formája van nem úgy néz ki mint egy Koreai dizájner lázálmában papírra vetett forma … de kinek mi . Én ha BMW ben gondolkodnék biztosan a 7est választanám ezzel szemben .
Kis apróságként még annyit megemlítenék, hogy országúton/autópályán dinamikában a súlytöbblet és a tetemes légellenállás miatt egy 120d/320d/520d dinamikájára lehet képes a 30d motorral, legalábbis én 258pacival(530d) jobban tudtam kigyorsítani előzéskor vagy autópályás kigyorsításnál, mint egy x5 381pacival(M50d).
Bármennyire is irracionális egy X5-X6, biztonságmániákusoknak főnyeremény, hely is van dögivel, ill. egész klassz magasról szemlélni a forgalmat, még ha kényelmetlen is parkolni, csak hát nem elég, hogy jó pár millióval eleve drágábbak, hanem fenntartási költségben is ott van legalább 2-3liter többletfogyasztás 100km-enként, ami az évek alatt szintén jobban terheli a költségvetést. Na ez az igazi prémiumság, nem a 20d-s bmw-k 🙂
Az emberiség szégyene ez a jármű, “racionális” döntések sorozatának végeredménye!
Természetesen ezt a pár apróságot leszámítva egy mérnöki remekmű!