Pompakupé – BMW 320d GT
BMW 320d Gran Turismo xDrive Steptronic Sport Luxury teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromféle karosszériával juthatunk hozzá a normál, négy oldalajtóval szerelt 3-ashoz, csak az egyiket 4-esnek hívják. Kényelmesnek kéne lennie, de sportos. Van ennek így értelme?
Egy autó, három fazon. Régóta gondolkozom azon, vajon miért forgalmaz a BMW ennyi karosszériavariánst egy autóból? Ha a kupét és a kombit nem nézzük, valamint az újféle számozást sem, akkor kijön, hogy szedán 3-ast tulajdonképpen háromféle karosszériában kapni jelenleg. Tudom, ez erős túlzás, de a 3-as szedánban, a 3-as GT-ben és a 4-es Gran Coupéban is pont ugyanazt az autót kapjuk, apró eltéréseket leszámítva. Megpróbáltam kibogozni, miben és kinek jó egy Gran Turismo, a legrosszabb arányú 3-as BMW, és a feladat nem volt egyszerű. Persze, most a frissítés kedvéért járt nálunk, ami külsőre kimerül az új rajzolatú lökhárítókban és hátsó lámpákban, valamint a legújabb iDrive rendszerben, amire aztán nem lehet kifogás. Remekül teszi a dolgát, az új felület mutatós és elegáns, minden elég egyértelmű, csak éppen nem érintős a kijelző, mint a 7-esben, és kisebb is. Ezek mellett az első fényszórók már alapáron LED-esek.
Emelt tetejű kupé. Ha a formáját nézzük, egyszerű a recept. A 4-es Gran Coupét teljesen egyszerűen megnyújtották fölfelé. hogy miért a Gran Coupéhoz áll közelebb, arra magyarázatot ad, hogy a csomagtérajtó egyben nyílik a szélvédővel, kvázi a GT ötajtós, akárcsak a GC. Emellett ráadásul az oldalsó ablakok is keret nélküliek, amik borzasztóan vagánnyá és izgalmassá varázsolják, kár, hogy ilyet a normál 3-as nem tud. Valamint ott a gombnyomásra, vagy magasabb sebességnél automatikusan nyíló hátsó spoiler, már-már sportkocsis a GT. Gran Turismo, még a neve is olyan, mégis a magasabb üléspozíció, a tágas fejtér és a még tágasabb hátsó rész miatt inkább idősebbeket, vagy családosokat tudok elképzelni benne.
Gombnyomásra, vagy automatikusan is nyílik, valamit biztos javít a légellenálláson, a látványon garantáltan
Keret nélkül. Sportossággal persze mindent könnyebb eladni, így egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy a legunalmasabbnak ígérkező 3-ast is így dobják fel. Tesztautónk ráadásul félig nyitható panoráma üvegtetős kivitel, így a kabin elég szellős, tágas érzetet keltett - még úgy is, hogy fekete tetőkárpitot és barna Dakota bőrüléseket kapott. Sajnos a hátrányát is érezni a hiányzó kereteknek és a tetőablaknak, csúnyákat tud reccsenni a karosszéria, amellett, hogy a csomagtérben folyton zörög valami. A sportosság előnye a kényelem hátránya, a GT futóműve BMW-sen kemény, így aki ezt szereti, az a GT-t is imádni fogja, aki kényelmet keres benne, azt csalódni fog.
Húszdé. Hajtása a jól megszokott és bevált 20d motorral, vagyis a kétliteres turbós dízel blokk, immáron frissített, jelenleg 190 lóerős verziójával érkezett. 8 fokozatú Steptronic automataváltót és xDrive összkerékhajtást is kapott. Ahogy eddig is, nagyon nehéz belekötni. Viszont sajnos lehet, a motor ugyanis túl hangosan hallható az utastérben, főleg alacsony fordulaton nagyon erős a hangja. Magasabb fordulatszámon kisimul ugyan, valószínűleg a sok városi közlekedés miatt zavart sokszor a kerregése. Bivalyerős, 400 Nm nyomatéka alacsonyról, 1750-től ébred, így jó vele autózni. A váltó mindig tudja, melyik fokozat lesz jó, az xDrive pedig mindig megfelelő tapadást biztosít, főleg a meglehetősen zordra fordult hazai időjárásban segít sokat.
Élmény minden nap. Vezetni tipikusan BMW-s, így azt is ezerszer írtuk már, hogy súlyos a kormányzás érzete, pontos, szinte mindent érzünk az első kerekektől, ami remek vezetési érzetet kínál, főleg azoknak, akiket ez egy picit is érdekel. Maga a kormány lehetne jobb is, az M-est annyival jobb fogni, annyival finomabb a borítása. Még jó, hogy a Luxury csomagon belül csak 66 600 Ft a felára, megéri. A durva felületű bőrülések tartása kitűnő. Szinte minden irányban magunkra szabható, mindig is tetszett, hogy az oldaltámasz egészen szűkre húzható a BMW-kben. Mivel nem vagyok túlzottan nagydarab, sőt, nem mindegy, hogy mennyire passzentos az ülés, a GT-ben hamar megtaláltam a helyem. Minden a megszokott helyen, a versenytársakhoz képest minden egy kicsit egyszerűbb és nehézkesebb. Az iDrive kezelőjét szinte erőből kell tekerni, nyomni, taszítani, míg más márkáknál ez egy fokkal komfortosabb művelet. A gombok nyomkorászása is erőt kíván, ezt azért nem nevezném hátránynak, masszív, nehéz érzetű minden kapcsoló, így komoly autó hatását kelti.
Praktikus. Alapvetően nem túl nagy autó a 3-as, a GT-ben viszont annyi helyet csináltak, amennyit nem szégyelltek. Elöl nagyjából minden ugyanolyan, leszámítva a magasabb üléspozíciót és a tágas fejteret, hátul viszont akkora lábtér van, hogy táncolni lehetne. Sokat csaltak a rövid ülőlappal, de akkor is piszkosul sok a hely, nyilván nem 2 méter feletti utasoknak, átlagos termetűek viszont imádni fogják. 520 literes csomagtere akár motorosan, láblendítésre nyitható ajtóval is elérhető, radaros az adaptív tempomat, de a sávelhagyásra csak figyelmeztetni képes, nem terelgeti a GT-t. Önmagában praktikus és egyben sportos a 3-as GT, a 20d motor a szokásos fogyasztási adatait hozta, 8 liter alatt elboldogult városban is. Viszont talán a BMW-nél is látják, hogy ma már sokra nem viszi egy praktikus, ám nem szép kocsi, a pletykák szint a GT csupán egy generációt élt meg.
Árak
Tesztmodell alapára
13 330 000 Ft (2017.01.18.)
Tesztautó ára
19 628 000 Ft (2017.01.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
225 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4824 mm
Szélesség:
1828 mm
Magasság:
1508 mm
Saját tömeg:
1660 kg
Össztömeg:
2230 kg
Terhelhetőség:
570 kg
Tengelytáv:
2920 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós kupé
Csomagtér:
520-1600 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-600 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
950 mm
Csomagtér magassága:
450-700 mm
Csomagtér hossza:
1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1950 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
600 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
225 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
126 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Az Active Tourer mellett a másik BMW,amit fenntartások nélkül elfogadnák,mert ésszerűnek is mondható….ez a 3-as GT igazából szinte egy 5-ös méretű autó,belső térben mindenképp.
Szerintem nem is annyira aránytalan,a fellengzős 5 GT-hez képest szinte légies jelenség 🙂
“…javít a légellenálláson…” – az eszed tokja!
Nekem kifejezetten tetszik, ez a nyithato hatso spoiler, de a keret nelküli ajtoktol nem vagyok elajulva, arra nem feltetlen lenn szüksegem, de nem vagyunk egyformak szerencsere. Kicsit valoban gnom, de nekem összessegeben bejön ezzel kicsit ormotlan hatso traktussal is.
Kivancsi lennek ra, hogy az emlitett nyöszörges, zörges, csavarodas csak a tesztelt modellt erintette, vagy altalanos a 3 GT modelleknel.
Azert elvarhato lenne, hogy alaparon 13 millio forintert ne nyöszörögjön, es csavarodjon…