Luxusjárat – Audi Q3 teszt
Audi Q3 35 TFSI S line teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Végre jó ránézni az Audi Q3-ra! Az előd unalmas vonalai után nagyot lépett előre a formaterv területén a Q3. Vajon elég bele az 1,5 literes benzinmotor?
Igaz, hogy akár elöl nézzük, akár hátul csak kamu légbeömlők a lökhárító műanyag betétei, de mégis megadják a sportautós hangulatot, amit egy S Line modelltől el is várunk.
Persze fokozták még hátul szárnnyal és diffúzor hatású betéttel, illetve a kerékjárati íveket is lefényezték, így vesztett a terepjárós hangulatból a Q3 a sportosság javára. Számomra a legszebb részlet mégis a hátsó kilincsek felett megjelenő domborítás, ami egészen a hátsó lámpákig tart. Ezt sajnos nem igazán emeli ki a hupikék szín, csak bizonyos fényviszonyok között.Például az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszert, amely hatféle profilt kínál, köztük kényelmeset, gazdaságosat és sportosat. Legutóbbit, ahogy már említettem, nyugodtan el lehet felejteni, pedig az S Line felszereltséghez eleve feszesebb futómű jár.
De ennek előnye leginkább a kedvező kanyartulajdonságokban merül ki. Érdemesebb inkább a kényelmesre nyomni vagy a gazdaságosra, bár utóbbinál eléggé „döglöttre” változik a DSG. Szóval tényleg a Comfort az arany középút, de az autó szabadmagassága a telekjárást is megengedi, amihez jár offroad mód is. Bár a tesztautón 18 colos könnyűfém felnik feszítettek (135 890 forintos extraként), szerencsére a gumik eléggé ballonosak maradtak rajtuk, hogy érdemben ne rontsanak a menetkomforton, de biztos vagyok benne, hogy 17 colos kerekekkel még kényelmesebb lehet a Q3.Persze a menetmódválasztó sem alapfelszereltség az S Line csomagos Q3-hoz, de a 77 ezer forintos felára még a megérősebb kategória. Az autó alapára picivel 11 millió forint felett kezdődik. Talán ez még nem is annyira meglepő, hiszen egy luxusautóról beszélünk, ami néhány hiányossága ellenére, valóban megadja azt a kényeztető érzést, amire a vásárló vágyhat. Ugyanakkor ahhoz, hogy elérje a tesztautó felszereltségét, elég sűrűn kell ikszelgetni az extralistán és pillanatok alatt eléri a 16 millió forintot. Amiben még mindig nincs benne az a fránya tolatókamera, sem egy HUD, amik már az alsóbb kategóriákban is egyre inkább megszokottak. Szóval érdemes a mohóságot félretenni az extralistát böngészve, ha egy észszerű konfigurációt szeretne összehozni a leendő vásárló.
Árak
Tesztmodell alapára
11 015 089 Ft (2019.08.07.)
Tesztautó ára
16 018 400 Ft (2019.08.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Végsebesség:
207 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4484 mm
Szélesség:
1856 mm
Magasság:
1616 mm
Saját tömeg:
1495 kg
Össztömeg:
2070 kg
Tengelytáv:
2680 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
530-1525 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
225-240 mm
Ülőlap hossza elöl:
560 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1080 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
850 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1620 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
207 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
CO2-kibocsátás:
130-134 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
60 dB(A)