Egy galamb tette tönkre Michelisz versenyét

WTCC: Chevrolet-győzelem, magyar pech Monzában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megvolt a túraautó-világbajnoki szezonnyitó Monzában, s csak a szokásos történt, azaz szép magyar siker születhetett volna, ha... Amúgy a címvédő Yvan Muller nyert kétszer is.


A túraautó-világbajnokság szezonnyitó monzai versenyhétvégéjén mindkét futamot a címvédő Yvan Muller nyerte Chverolet Cruze-zal, a Zengő Motorsport két magyarja közül Michelisz Norbert egy abszolút kilencedik és egy nyolcadik, Wéber Gábor egy tizenegyedik helyet szerzett. Míg ezzel abszolútban csak előbbi, a független kiírásban, a Yokohama-kupában mindkét BMW-s pilóta pontokat gyűjtött. Ennyi a tömör infó, ám nem ez a lényeg. A lényeg, hogy a WTCC-ben most debütáló Wéber remekül helytállt, Michelisz pedig akár győzhetett is volna, ha nem trafál el egy galambot. Igen, egy galambot.
Az észak-olaszországi pályán száraz, napos, de hűvös időben rendezték vasárnap délután a WTCC idei első két futamát. A szombati időmérő alapján az első, repülőstartos versenyt Michelisz a tizedik pozícióból kezdhette, Wéber tízhelyes rajtbüntetést kapott motorcsere miatt. A pole-ból Tarquini indult SEAT-tal, nyakában a gyári Chevrolet-haddal. A meccs jó volt, a Cruze persze bedarálta a Leont, győzött a zsinórban harmadik, összességében negyedik vb-címére törő Yvan Muller. Norbi kilencedikként zárt, Gabi kiállt egy ütközést követően Kakival (így hívják az egyik hongkongi résztvevőt), így több idő volt szerelni az autót, s rá is fért.
WTCC, Monza, az első futam végeredménye (12 kör, élmezőny)
  1. 1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 26:01:705 p
  2. 2. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.446 mp
  3. 3. Tarquini (olasz, SEAT Leon WTCC) + 2.305
  4. ... 9. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 8.431


A második, állórajtos versenyen Michelisz a pole-ból, Wéber a mezőny végéről startolt (ezúttal a szerelés miatt). Az állórajt általában a hátsókerekes BMW-nek kedvez az elsőkerékhajtású riválisokkal szemben - s most is így volt. Norbi a hetedik körig tartott ki az élen, s bár valószínűleg a Chevyk legyűrték volna, egy dobogó simán kinézett neki. Majd jött a galamb... Azaz ott volt, csipegetett valamit az aszfalton, s mire fel- és elröppent volna, a nem túl lassan érkező narancs-fekete BMW jobb elején lelte halálát. Norbi belassult, többen is elhúztak mellette, s végül csupán nyolcadik lett. Wéber hősiesen felküzdötte magát a vokálból, s majdnem abszolút pontot szerzett. Győzni ismét Yvan Muller győzött, a Chevrolet ez alkalommal már senki mást nem tűrt meg a dobogón.
WTCC, Monza, a második futam végeredménye (10 kör, élmezőny)
  1. 1. Muller 20:07.643 p
  2. 2. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.307 mp
  3. 3. Huff + 0.613
  4. ... 8. Michelisz + 10.238
  5. ... 11. Wéber (magyar, BMW 320 TC) + 14.202


Hogy fogadta a csapat az újabb balszerencsét (mert tavaly és tavalyelőtt is volt bőven)? Hitetlenkedve, ugyanakkor mosolygósan és emelt fővel, ahogy kell.
Az egyéni vb állása (élcsoport)
  1. 1. Muller 54 pont
  2. 2. Huff 36
  3. 3. Menu 26
  4. ... 11. Michelisz 6


A Yokohama-kupa állása (élcsoport)
  1. 1. D'Aste (olasz, BMW 320 TC) 14 pont
  2. 2. Oriola (spanyol, SEAT Leon WTCC) 14
  3. 3. MacDowall (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 14
  4. ... 5. Michelisz 11
  5. ... 7. Wéber 3


Hirdetés

És íme még egy videó a fatális és banális balesetről.
A következő versenyek Spanyolországban, Valenciában lesznek április 1-jén, kíváncsian várjuk, a jeles dátum okán is mivel tréfálja meg a sors a magyar csapatot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:30
    Permalink

    Jaj hagyjuk már ezt a parasztvakítást,Hogy mert elütötte a galambot a lámpa és a vese között azért állítódik el a futómű,bezzeg amikor nekimennek a kerékvetőnek ezerrel és métereket repülnek az nem számít a futóműnek?Gondolkodjunk már azért egy kicsit.Ennyi volt most a gépben meg Norbiban pont.Nem kell se egy galambra fogni meg semmire ez most így jött ki.Lesz ez még jó.

    HAJRÁ NORBI.

  • 2017.10.31. at 02:30
    Permalink

    ezt a pechet. nekem egyszer egy buzi macska tette tönkre az intercooleremet mert nem volt rács a lökhárítóba. azóta vettem alurácsot és remélem nem fordul elő többet

  • 2017.10.31. at 02:30
    Permalink

    Sajnálom Norbit mert nagyon szépen versenyzett. Gratulálok neki és kívánom hogy több szerencséje legyen a következő futamokon!!!!! Hajrá ZENGŐ TEAM!!!!!!!

  • 2017.10.31. at 02:30
    Permalink

    Mennyi lehet egy galamb tömege? 1 kg? Ha kb. 200-zal eltrafálsz egy egykilós tárgyat, lehet te sem röhögnél.
    Ha visszaemlékszel, három éve a Hungaroringen Massa sisakját átfúrta egy leszakadó alkatrész. Annak sem volt nagy tömege, viszont Massa 260 km/h-val ment…

Vélemény, hozzászólás?