Pár napra Párizs volt a modern autósport fellegvára
Villanyautókkal vonult a Renault, debütált az önvezető Roborace
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Villanyparádét rendezett otthonának fővárosában a Renault. Az új Zoe e-Sport a francia gyár Formula E autójával vonult végig a város utcáin.
Monaco után Párizs felé vette az irányt a Formula E mezőnye, amire természetesen nagy ünnepléssel, városi parádéval készült a bajnokság egyetlen francia csapata, a Renault e.dams. Erre meg is volt az okuk, hiszen jelenleg vezetik a bajnokságot Sebastien Buemi segítségével. A parádé elektromos Renault modellek hosszú sorának felvonulását hozta, a sort pedig a Renault e.dams R.S.16 versenyautó, valamint a Genfben bemutatott Renault Zoe e-Sport koncepció vezette. Egy nagyszerű kisfilmmel is készültek a Párizs látványosságait érintő felvonulásról és számtalan Zoe és Twizy is feltűnik, amiknek a sűrű párizsi forgalom szereplői valószínűleg kevésbé örültek. A videó alapján nem eresztették el annyira a villanylovakat, pedig egy "lámpától-lámpáigra" sokan kíváncsiak lennénk. Lehet, meglepődnénk az eredményen, hiszen az apró hot hatch 3,2 másodperc alatt van százon, ami gyorsabb a Formula E versenyautónál. Ahogy korábban is írtuk, a Zoe e-Sport két tengelyre szerelt villanymotorjának köszönhetően 456 lóerős, 450 kilós akkupakkjával 1400 kilogramm. Azonban nem csak a Renault miatt dobbantott nagyot a Formula E párizsi futama. Most debütált ugyanis először nagyközönség előtt a világ első önvezető versenyautója. A DevBot tesztmodult a Roborace "futamokon" szeretnék versenyeztetni, bár érthetetlen, hogy egy programozott autó miként fog "versenyezni". Most is mindössze egyetlen lassú kört tett meg az utcai pályán.
A Roborace önvezető autója a szervező nyilatkozata szerint milliméterekre közelítette a kerítéseket, ez a pálya szerinte kissé szűk volt a fejlesztés alatt lévő autó számára. Végül a pályavonalon szélesítettek és kísérőautó is követte a DevBotot a biztonság kedvéért. A francia fővárosból egyébként Berlinbe utazik tovább az "elektromos száguldó cirkusz", miközben a Renault e.dams svájci pilótája tovább erősítette vezető pozícióját Párizs után. Visszatérve a Zoéra, a következő generáció állítólag a hamarosan érkező Nissan Leaf II platformját használhatja. Részletek egyelőre nem ismertek, bár a Nissan már lassan csepegteti az információkat. A nagyobb akkumulátorkapacitásban és hatótávban biztosak lehetünk.