Új kombik a piacon – melyik lehet a legjobb cégautó?
Vajon tényleg drága az új Golf Variant, olcsók a távol-keletiek? Kombiviadal újdonságokkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A cégautó-vásárlások által hajtott hazai piac legkelendőbbjei a kompakt modellek, közülük is egyre népszerűbbek a kombik. Lássuk, mennyire versenyképesek a legújabbak!
Méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Ford Focus Kombi | 4556x1823x1505 | 2648 | 490-1516 |
Kia cee'd SW | 4505x1780x1485 | 2650 | 528-1642 |
Opel Astra Sports Tourer | 4698x1814x1535 | 2685 | 500-1550 |
Renault Mégane Grandtour | 4559x1805x1507 | 2707 | 491-1567 |
Skoda Octavia Combi | 4659x1814x1465 | 2686 | 610-1740 |
Toyota Auris Touring Sports | 4560x1760x1475 | 2600 | 530-1658 |
Volkswagen Golf Variant | 4562x1799x1481 | 2635 | 605-1620 |
A fő kihívók között újdonságként is említhető a Skoda Octavia, mely egyrészt szintén idén érkezett, másrészt a kategória méretbajnokának is számító modell, s természetesen nem maradhat el az Opel Astra, a Kia cee'd, de még a Renault Mégane említése sem. Külső méreteiket összevetve feltűnik, hogy a 4,51-4,7 méter hosszú palettán messze nem a legnagyobb a legtágasabb csomagterű, s azt sem palástolhatjuk, hogy az Opel Astra Sports Tourer bizony utasterével, főként hátsó lábterével sem a legjobb, nagyjából azt adja mint a kívülről második legkisebb Renault Mégane Grandtour, a legrövidebb Kia cee’d SW pedig egészen tágasnak mondható. Hova lesznek az Opel centiméterei? Ez napjaink autóiparának egyik nagy kérdése, az viszont biztos, hogy a kívülről a Mégane-nál alig nagyobb Golf Variant óriási, 605 literes csomagterét csupán a 4,66 méterével kívülről sem kicsiny, belső méretével óriási Octavia múlja felül 5 literrel. Utóbbi modell egyébként hátsó lábterével is kétség kívül a szegmens legjobbja. Helykínálat szempontjából tehát vita nem lehet, az Octaviáé a fór.
Bár a sorozatok motorpalettája széles, a vásárlók jellemzően alap vagy alap közeli variánst választanak. Összevetésünk kapcsán mi is így tettünk, benzines és dízel verziókból egyaránt a legolcsóbb, de már 6 fokozatú váltóval szereltet szerepeltetjük. Utóbbi rendszerint már kellően jól használható autópályán is, ami fontos lehet mind a családi, mind pedig az üzleti felhasználás szempontjából is. A legkisebb motort, pont a már többszörös Év Motorját a Ford ajánlja, az 1,0 literes EcoBoost 125 lóerejével és 170 Newtonméterével nem rossz ajánlat, 5,1 literes vegyes fogyasztási értéke élvonalbeli; kár, hogy a Fiestában próbált motor a valóságban sokkal torkosabb volt.
Ajánlott és kedvelt benzinmotorok
** Bőrkormányt, tempomatot, Bluetooth kihangosítót, legalább 6 légzsákot és ESP-t tartalmazó ellátmánnyal
Teljesítmény [LE (1/min] | Nyomaték [Nm (1/min)] | Végsebesség (km/h) | Gyorsulás (0-100 km/h, s) | Vegyes fogyasztás (l/100 km) | Vételár* | |
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost | 125 (6000) |
170 (1500) |
193 | 11,5 | 5,1 | 5 645 000 |
Kia cee'd SW 1.4 CVVT | 100 (5500) |
137 (4200) |
180 | 13,5 | 6,5 | 4 754 000 |
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo | 120 (4200- 6000) |
200 (1850- 4200) |
190 | 11,2 | 6,1 | 5 820 000 |
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V | 110 (6000) |
151 (4250) |
190 | 10,5 | 7,1 | 4 780 000 |
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI | 105 (4500- 5500) |
175 (1400- 4000) |
193 | 10,5 | 5,1 | 5 135 550 |
Toyota Auris Touring Sports 1.33 | 99 (6000) |
128 (3800) |
175 | 13,2 | 5,5 | 5 530 000 |
Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI | 105 (4500- 5500) |
175 (1400- 4000) |
193 | 10,7 | 5 | 5 007 140 |
** Bőrkormányt, tempomatot, Bluetooth kihangosítót, legalább 6 légzsákot és ESP-t tartalmazó ellátmánnyal
Turbómotort még az Opel, a Skoda és a Volkswagen ajánl. Hatfokozatú váltóval egyik sem az alapverzió, az Opel 1,4 literese a mérkőzés legerősebbje, a túlsúlyos Astra mégis a leglomhább, s a turbósok közül a legtorkosabb vele. Ha a szívómotorosokat nézzük, bizony a Toyota Auris Touring Sports a leginkább aszkéta, pontosan 1 literrel múlja alul a hasonló teljesítményű Kia cee’d SW-t, s 1,6 literrel ad kedvezőbb értéket, mint a Renault Mégane 1,6 literes 16 szelepese. Persze megjegyezzük, hogy 350 ezer forintos felárért a Renault is kínál turbós, modern és takarékosabb motort. Vetélytársaihoz mérten van is annyi árelőnye a Renault-nak, hogy nyugodtan lehessen utóbbira költeni.
A dízeleknél ugye alap, hogy minden versenyző turbós, az viszont nem, hogy a 90-110 lóerős „eco”-kategóriában mindenhol lenne 6 fokozatú váltó. A Skoda Octavia, illetve a Volkswagen Golf esetében ugyanis nincs. Vegyes ciklus szerint így is a legtakarékosabbak, autópályán azonban vélhetően jobbak lehetnek a 6 fokozatú egységekkel szereltek. Ha a fogyasztás/menetdinamika arányt nézzük, a Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi és a Toyota Auris Touring Sports lehet a befutó. Utóbbi ellen pedig meg kell jegyezzük, hogy izmosabb felszereléssel és 440 ezer forintos motorfelárral kapható a Renault új, 1.6 dCi csodadízele is, mely 10,1 másodperces gyorsulásával, 200 km/órás végsebességével és 4,0 l/100 km vegyes fogyasztásával a legjobb jellemzőket adhatja – már kevéssel 6 millió forint feletti árért.
Ajánlott és kedvelt dízelmotorok
* Bőrkormányt, tempomatot, Bluetooth kihangosítót, legalább 6 légzsákot és ESP-t tartalmazó ellátmánnyal
** Csak 5 fokozatú váltósok
Az ár persze kényes kérdés, vannak listaárak, vannak ismert akciós árak, s az sem ismeretlen, hogy a flottás árakat bizony a megrendelő rámenőssége, a rendelt autók száma, valamint a múltbeli és potenciális jövőbeni üzletek száma befolyásolja. Táblázatainkban mi az ismert akciósokkal számoltunk, s természetesen az ellátmányok miatt is alaposan más összegeket kaptunk. Ami elvárt volt, az a legalább 6 légzsák, az ESP, a Bluetooth kihangosító, az automata légkondicionáló és a tempomat is – ezekkel már egészen kényelmesen használható autókat kapunk, melyek természetesen nyilvánvalóan MP3-olvasós, USB-csatlakozós CD-rádióval, elektromos ablakokkal és központi zárral is kiszolgálják a dolgozó népet.
Teljesítmény [LE (1/min] | Nyomaték [Nm (1/min)] | Végsebesség (km/h) | Gyorsulás (0-100 km/h, s) | Vegyes fogyasztás (l/100 km) | Vételár* | |
Ford Focus Kombi 1.6 TDCi | 95 (3600) |
230 (2000) |
180 | 12,5 | 4,5 | 6 095 000 |
Kia cee'd SW 1.4 CRDI | 90 (4000) |
220 (1500- 2750) |
170 | 13,9 | 4,4 | 5 254 000 |
Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI | 110 (4000) |
280 (1750- 2500) |
184 | 12,5 | 4,6 | 6 260 000 |
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi | 110 (4000) |
240 (1750) |
190 | 10,5 | 4,4 | 5 540 000 |
Skoda Octavia Combi 1.6 CR TDI** | 105 (3000- 4000) |
250 (1500- 2750) |
191 | 11 | 3,8 | 5 754 990 |
Toyota Auris Touring Sports 1.4 D-4D | 90 (3800) |
205 (1800- 2800) |
175 | 13 | 4,2 | 5 935 000 |
Volkswagen Golf Variant 1.6 CR TDI** | 105 (3000- 4000) |
250 (1500- 2750) |
193 | 11,2 | 3,9 | 5 769 951 |
* Bőrkormányt, tempomatot, Bluetooth kihangosítót, legalább 6 légzsákot és ESP-t tartalmazó ellátmánnyal
** Csak 5 fokozatú váltósok
Az egyik legmagasabb, igaz, flottáson biztosan jelentősen apasztható árért kínált Ford Focus esetében megéri az elvártakon túl sok egyéb mellett ködfényszórókat, kétzónás klímát, hangvezérlésű kihangosítót, automata fényszórót és ablaktörlőt is adó Champions Edition limitált szériát választani. A Kia cee’d esetében nincs apelláta, ha tempomatot áhítunk, akkor csakis a csúcs EX verzió jöhet szóba. Belefér, hiszen a Kia így is a mezőny legolcsóbbja. Olcsó a Renault is, hiszen a második, Advantage szintet „Komfort csomaggal” kiegészítve benzinesként 4 780 000, dízelként 5 540 000 forintért minden megvan. Az Opel azonban kifejezetten drága, kedvezményes ár hirdetése nélkül a mezőny legdrágábbja. Az elvárt tételekkel a sok egyéb mellett már 17 colos alufelniket is adó Active verzió a befutó - listaáron az 1.4 Turbo benzinmotorral 5,82, az 1.7 CDTI dízellel 6,26 millió forintért, flottásan pedig nyilván jóval alatta kapható meg. A Skoda és a Volkswagen középáras, tételenként rendelhető temérdek extrával, egymáshoz nagyon közeli árakkal. A Toyota pedig (a Kia melletti másik távol-keletiként) minden, csak nem olcsó, tempomattal csakis a sok más mellett ülésfűtést, elektromosan nem csak mozgatható, hanem behajtható tükröket is adó, tolatókamerás, alufelnis Limited verzióval kapható. 1.33-as benzinesével 5,53 millióért, dízelként már 5 935 000 forint a Limited, és tempomat ráadásul nincs is utóbbihoz. Akinek az kell (teljesen jogosan), az 550 ezer forinttal drágábban kérheti a 2,0 literes öngyújtóst. Itt bizony gond lesz, a dízel Auris vélhetően konkurenseivel szemben hátrányba kerül.
Vásárláskor persze nem csak a vételár, a fenntartási költség és az értéktartás is számít. Utóbbiban az Eurotax Glass’s szerint az Octavia a legjobb, s biztos, hogy a Golf és az Auris Touring Sports is dobogós. Garanciából kétségtelenül a Kia 7 év/150 000 kilométeres ajánlata a legütősebb, de értékelendő a Renault 5 év/100 000 kilométeres, futás tekintetében hosszabbítható garanciája is. A sokat autózóknak jó lehet a Skoda és a Volkswagen 4 év/200 000 kilométerese, az Opel csak a kötelező, 2 éves, korlátozás nélkülit adja, míg a Toyota a rég ismert 3 év/100 000 kilométeres mellé hosszabbítást is kínál.
Melyik lehet a legjobb céges vagy családi autó? Nyilván az, amelyik tetszik, nyilván az, amelyikből esetleg sikerül – akár egy készletajánlattal - kedvező árút kifogni. Az biztos, hogy az Astra Sports Tourer csak egyedi árral lehet befutó, a Toyota Auris Touring Sports azoknál lehet nyerő, akik értékelik a Limited felszerelés többlet extráit, míg a Kia cee’d és a Renault Mégane az árérzékenyek választása lehet. A Ford Focus kombi tételenként is bővíthető extralistájával, teljes sofőrsegéd-arzenáljával és kedvező árú extracsomagjaival, valamint ellátmányához képest kedvező árával gyűjthet megrendelőket. Újdonságához mérten az Octavia és a Golf ára sem eltúlzott, sőt, elődjeikhez képest kifejezetten kedvező is. Extralistájuk még a Fordénál is hosszabb, sofőrsegédek esetükben is vég nélkül, nem is drágán rendelhetők. A cikk, illetve a bekezdés elején feltett kérdést egyébként a piac már megválaszolta, az Octavia nem véletlenül a legnagyobb példányban vásárolt modell. Persze újfent megjegyezzük, hogy 6 fokozatú váltót kisebb dízelmotorjaihoz nem ad, úgyhogy azért érdemes az elvárásokat összeírni, s az erős mezőnyből azok alapján választani.
Idei modelleket hasonlítottunk össze, 6 sebességes váltóval a 110 lóerős 1.7 CDTI az alap az Astra esetében, a táblázatban szereplő értékekkel.
Mivel már 2013 van, talán a legfrissebb autókat kéne összehasonlítani!
Milyen dolog a 2013-as Golf és a 2010-es Opel összehasonlítása!
Amúgy az 1,7 CDTI is 125le és 11,7 (0-100), 192km/h
100kg előny, 15le (a valóságban 25le) és 25 Nm hátrány! Felesleges cifrázni a dolgot, nyugodtan kozmetikázzák ki a Golf adatait, attól még ugyan az marad!
Engem csak az zavar, hogy becsapják a vevőket, azok meg töltögetik bele életük végéig az olajat!
[url]http://www.autoevolution.com/engine/opel-astra-sports-tourer-2010-14-turbo-120-hp.html[/url]
120 LE, 199 Nm (kerekítve ez 200 Nm), gyors. 0-100 kmph: 11,2 sec.
A Golf 1297 kg, az astra pedig 1393 kg-os. nem kell csodálkozni rajta hogy egy kicsit jobban gyorsul, majd’ 100 kg előnyben van…
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo: 140 le, 200 Nm és 200km/h a végsebessége! Ez egy 2011-es adat.
A 2013-as adat szerint: 140le, 200Nm és 207km/h a végsebessége, 10,2 a gyorsulás, 5,9 a fogyasztás!
Ezt pedig az Index fórumról másoltam ide!
Sziasztok!
Egy 2010. októberi Golf Variant 1.4 TSI-m van, DSG váltóval. Az autóban 9800 km van.
Balatonról hazatérve Budaörsön, az egyik bevásárlóközpont parkolójában felvillant az “alacsony olajszint” lámpa (sárga, nem villog).
A közeli Agip kútnál vettem bele olajat, utántöltöttem. (Mint kiderült, nem jót, mert 504.00 helyett 502.00 volt, idegességemben rosszul emlékeztem. Remélem, ez nem tragédia.)
Kérdésem, hogy normális dolog-e, hogy 10000 km alatt annyi olajat fogyaszt az autó, hogy felvillan egy ilyen lámpa.
További kérdésem, hogy keressek-e fel szakszervizt, illetve a nem azonos minőségű olaj utántöltése miatt szükséges-e olajcsere.
Elnézést kérek, de 12 évig volt japán autóm (Nissan, Mazda, Subaru) és soha semmi gondom nem volt, így most tanácstalan vagyok 😀
Köszönettel
Gyuri
Az Autónavigátor Golf imádata, szemfényvesztés és hazugság!
A cikk és az összehasonlítás egyenlő a nullával, hamis adatok vannak megadva!
Köszönöm szépen Katona Mátyás!
Eddig nem akartam elhinni,hogy a fizika törvényeit is képes felül írni egy golf, de ha igazak a számok akkor kezdem elhinni, hogy a NASA fejleszti és űrtechnikával készül!
Majd ha megjelenik a Seat Leon kombi változata az lesz a legjobb 🙂
Talán mert tényleg jobb? Erre még nem gondoltál? Ezek a gyári adatok. Mondjuk, hogy valóban mit tud egy kocsi a gyári adathoz képest, az megérne egy cikket.
Az astránál az active felszereltség ára lett feltüntetve, ami már a 3. szint. Az meg szintén megtévesztés, hogy a golfhoz pl dísztárcsa jár ennyiért, a 16os felni 260e ft, amíg az astrához a 17es már széria ezen a szinten…és stb.
Szóval semmit nem ér az egész cikk. Csak játék a számokkal…ráadásul nem korrektül.
Szerintem is furcsa a táblázat, mivel mindenhol a golfot hozzák ki a legjobbra!
Hiába erősebb az Astra 1,4-es turbósa vagy az 1,7-es dízele, lóerőben és nyomatékban is bőven veri a Golfot, mégis rosszabb a gyorsulása, többet fogyaszt, a végsebessége meg kevesebb!
Valóban, elnézést, javítottuk!
Az elvárt felszereltségek szerint mindkét modellnél érdemesebb volt a második felszerelési szintet választani. Miként azt a cikkben írtam is, a nyilvánosan hirdetett akciós árakat szerepeltettük, de jeleztük, hogy az “egyéni ügyfélárak” csaknem minden esetben különbözhetnek.
Az árak tényleg nem tükrözik a valóságot. Nem a listaárból kéne kiindulni (ez egy rossz szokás), hanem egy kereskedést felhívva megkérdezni a mit mennyiért lehetne. Mert amig a KIA ad -100e -et, addig az Opel helyből 700-at. Arról nem is beszélve, hogy míg egyes típusoknál a pár kreált igény miatt felszereltségi szintet ugrottatok, addig a VW csoportnál nagyvonalúl eltekintettetek a 6 sebességes váltótól. Itt simán rá kellett volna verni a DSG felárát és máris más lenne a kép. Az a GOLF ár is nevetséges…
Ide elvileg a listaárakat [b]hazudták[/b]. A kedvezményekbe kár belemenni, mert mindenhol más.
A valóság az, hogy a fapad trendline golf 5.641.570ft és ezért még dísztárcsát kapsz.
Látom azt is leszarják, hogy az aszma gyorsulása is el van írva. Ha fosvágen lenne, már rég javítva lenne.
Nem értem mire jó ez a seggnyalás…fel kéne már fogni, hogy ettől nem fognak több fosvágent eladni…épeszű ember úgysem ilyen alja cikkből tájékozódik.
Kbali,az egynégyes Ceed 100 fölött körbeh.gyozza az egykettő tsi-t. Többször is. 🙂
Az árszámítás tényleg érdekes, mert az új Octavia-hoz alapból van 600e Ft kedvezmény, a Golf Varianthoz meg 750. A Ceed is lehet olcsó, de az 1.4 benzinese nemigen hasonlítható össze mondjuk a VW csoportos 1.2 TSI-vel…
A konkurencia múltkori cikke gyakorlatilag eltemette az Auris kombit, hogy mennyire silány kivitelezés.
Ja és az 1.4 turbo astra nem 13,9et gyorsul 100-ra. Megtévesztés.
Valaki részletezné nekem, hogy a benzines golf és octavia ára hogy jött ki? Pontosan melyik felszereltségi szintek ezek?Hogy lett drágább az Octavia?
Csak mert egy trendline golf 5 641 570 Ft.
Köszi.