Az Audi jobban teljesít
Újabb rekordévet zárt 2014-ben az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden eddiginél több autót adott el, minden eddiginél nagyobb profitot termelt tavaly az Audi. Gőzerőre kapcsol a további növekedésért.
Éves sajtótájékoztatóján, Ingolstatban jelentette be 2014-es, újabb rekordokat jelentő eredményeit az Audi. "2014-ben többet teljesítettünk, mint ígértük" - nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Világszerte 1,74 millió autót értékesítettek, s ezzel első ízben értek el 53 milliárd eurós árbevételt. Az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 9,6 százalék lett, a cég adózás előtti eredménye 6 milliárd euróra nőtt.
Jelenlegi 54 tagú modellpalettáját 2020-ig 60 modellesre kívánja bővíteni az Audi, ehhez 2019-ig 24 milliárd eurót fektet új termékekbe, valamint gyáraiba. Csak jövőre világszerte 6000 új munkatársat kívánnak felvenni. Természetes cél, hogy idén tovább szeretné növelni eladásait a cég.
Az eredmények láttán elmondható, hogy az Audi 2014-ben is meggyőzően teljesített, a változó piaci körülmények ellenére minden régióban növelni tudta eladásait, azok azonban Európában még mindig nem érik el a 2008-as válság előtti szinteket. Az ingolstadtiak ezzel együtt 50 országban értek el értékesítési rekordot. Jól teljesített Észak-Amerika, Ázsia és a Csendes-óceániai térség piaca, a legnagyobb pedig már Kína, ahol 578 000 Audi fogyott. A márka legnépszerűbb modellje az A3-as sorozat volt, a Győrött készülő A3 Limousine legfőbb piaca az Egyesült Államok.
A tavalyi év (is) a műszaki innovációé volt az Audinál, 25 éves évfordulóját ünnepelte a TDI technika, megszületett az RS 7 piloted driving concept modell, ami 247 km/órás végsebességre is képes, tavaly októberben 240 km/órás csúcssebességgel száguldott végig a hockenheimi versenypályán. Az új R8-ast és Q7-est hamarosan követi a szintén vadonatúj A4, a Q7 plug-in-hybrid által pedig a világ első konnektoros SUV-ja debütált a Genfi Autószalonon. Miként azt Ulrich Hackenberg, a műszaki fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag elmondta, továbbra is szeretnék „lenyűgözni” a vásárlókat, többek között jövőbe mutató technológiákkal. Emellett a teljes modellkínálatban hangsúlyt helyeznek az elektromos meghajtásra.
A mind jelentősebb amerikai piac kapcsán a prémiumgyártók közül elsőként építik mexikói gyárukat, ahol a helyi piac számára fontos Q5-ös 2016-tól készülhet majd. Újdonságokat bőven tartogat még a márka, az új R8 esetén az utcai változat mellett debütált a 90 kWh-s akkumulátorával 450 kilométeres hatótávra képes e-tron verzió és az LMS versenyváltozat is. A gyártás mind rugalmasabbá tételével mind több opciót kíván kínálni az Audi, vevőinek mind több szolgáltatást kíván adni. És vajon mi az, amivel legtöbbet adhatja fizetőképes kuncsaftjainak? Az idő az, ami alatt persze megtermelhetik az autóért fizetendő pénzt, s ennek érdekében fejleszti önvezető autóit az Audi. Tavaly már közúti forgalomban is mintegy 900 kilométert tett meg az Audi sofőrmentes közlekedésre képes A7 tanulmánya. Miként azt az Audi mondja, a márka pozíciója stabil a prémiumgyártók körében - ez persze nem meglepő, hiszen két komoly versenytársa van csak, a BMW és a Mercedes-Benz. Utóbbit alaposan, több mint 90 ezer példánnyal előzi, a BMW-hez mérten viszont mintegy 60 ezer darabos lemaradásban van. Az elkövetkezendő évek célja egyértelmű: első hely a prémiumgyártók körében és persze még több profit az autókon. De van ennél fontosabb számunkra: az Audi Magyarország meghatározó autó- és motorgyártója is. Ez viszont már egy következő történet.