Egy litert sem fogyaszt a Volkswagen tanulmánya
Újabb egy litert sem fogyasztó Volkswagen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Dízel- és villanymotor hajtja a Volkswagen legújabb tanulmányát, mely 0,9 liter üzemanyaggal képes 100 kilométer megtételére.
Nem mai ötlet, már több, min 10 éves a Volkswagen 1 litert fogyasztó autója. A megvalósítás azonban nem olyan egyszerű, mint a fantáziálás. Az első 1 literes tanulmány 2002-ben látott napvilágot, ma már ódonnak tűnő formával és egymás mögötti két üléssel. Ugyanilyen ülésrendet hozott a 2009-es L1 is, mely formájával már nagyon közeli a most, január 26-án, a Qatar Motor Show-n bemutatkozó XL1-hez. Az ülések ebben a vadonatúj tanulmányban már a hétköznapi autóktól megszokott módon, egymás mellé kerültek. A 0,9 l/100 kilométeres vegyes fogyasztást sok egyéb mellett a rekord alacsony, Cd=0,186 légellenállási együttható eredményezi. A kupolás karosszérián semmilyen kiálló elem sincs, a visszapillantó tükröket például kamera helyettesíti. A hajtáslánc kéthengeres, 0,8 literes, 48 lóerős, 120 Newtonméter nyomatékú TDI turbódízelt és 27 lóerős, 100 Newtonméteres villanymotort társít, az együttes 7 fokozatú, dupla kuplungos, DSG váltón keresztül, a hátsó kerekeket hajtja. Ha mindkét motor dolgozhat, az XL1 szén-dioxid emissziója 24 gramm/kilométer, megvan az Euro6 emissziós norma és választható EV mód is. Tisztán elektromosan 35 kilométer tehető meg a fékezési energiából és konnektorból is tölthető lítium-ion akkumulátoraival.
Ilyen otromba, űrjárművet remélem senki nem fog vételezni!!! Miért nem lehet egy normális autó
formakoncepcióján nyugvó villanykocsit prezentálni??