Állítólag a Vision Efficient Dynamics koncepcióhoz hasonló vonásokkal várhatók a jövő BMW-i
Hosszú a "motorház" pedig a belső égésű, háromhengeres, turbódízel motor sportautósan a hátsó tengely elé került.
Évtizedek óta egyértelmű, ha egy BMW modell neve i-re végződik, akkor azt benzines, amennyiben pedig d-re, akkor dízelmotor hajtja. Most azonban teljesen új névrendszer látszik kialakulni. A bajorok nemrég i1-től i9-ig levédték a modellneveket, hogy a jövőben bemutatkozó hibridjeik ezekkel a nevekkel érkezhessenek. Az első i-modell a 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozott Vision Efficient Dynamics koncepció lehet. Utóbbiban az első és a hátsó kerekekhez egyaránt telepített villanymotorok mellett, a hátsó tengely elé 1,5 literes, 163 lóerős, 290 Newtonméter nyomatékú, háromhengeres turbódízelt telepítettek, így a jövőbeli, i-tagú modellek már messze nem egyértelmű, hogy benzinesek lesznek. Amíg az új névsor befut, a koncepció gázolajosa nyilván felváltja a mostani, hasonló teljesítményű 2,0 literest s az i-modellekben már nyilvánvalóan nem a belső égésű motor lesz a lényeg.
BMW módra elektromos karral vezérelhető a Z4-ből és az M3-ból ismert kétkuplungos automata váltó
A 2+2 üléses Vision Efficient Dynamics az i-modellsornak csaknem a csúcsa lesz, végleges verziója i8 néven, 2013-ban érkezhet. Ha marad a koncepcióban bemutatott hajtáslánc, akkor összesen 356 lóerőt és 800 Newtonmétert tud, 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. Az első, 80 lóerő állandó teljesítményű, de fél perces szakaszokra 139 lóerő leadására is képes, valamint a hátsó 33/51 lóerős villanymotorokkal tisztán elektromos üzemre is képes koncepció a szabvány 220 Voltos, 16 Amperes konnektorból 2,5, az ipari, 380 Voltos, 32 Amperes csatlakozóból háromnegyed óra alatt telíthető lítium-polimer akkumulátoraival 50 kilométeres emisszió-mentes hatótávot tud. A gázolajos motor 3,76 l/100 km-es vegyes fogyasztásával 640 kilométeres hatótávra képes a mindössze 25 literes üzemanyagtankjával. Az i8 végsebessége a mai sportmodellekéhez hasonlóan 250 km/óra lesz a jelenlegi információk alapján, kilométerenkénti szén-dioxid emissziója azonban mindössze 99 g/km.
Szárnyas ajtó, teljes panorámatető és számos hátsó légterelő - ma még elképzelhetetlennek tűnik szériagyártásban