Lányok falatnyi ruhákban + gumifüst és sátántechno

Tuning Show a Hungexpón

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Március utolsó, április első hétvégéjén látogatható, vasárnapra kínálja a legérdekesebb programokat a Tuning Show 2012, hiszen ekkor rendezik a Gymkhana Országos Bajnokság döntő futamait, és aznap nevezik meg a kiállítás szépét, Miss Carstylingot.



Kint jártunk a budapesti Hungexpón, hogy megnézzük, milyen a felhozatal a pénteken kezdődött, s egész hétvégén zajló Autó-Motor-Tuning Shown. Autós szempontból bőséges, a drifterek is mindent beleadnak, és háromdimenziós férfimagazinként sem érdektelen a rendezvény.
Még csak melegítettek a résztvevők, amikor a reggeli nyitás után nem sokkal kiértünk a Hungexpo területére, de így legalább alkalmunk nyílt egy viszonylag nyugodt kört tenni a Carstyling.hu által rendezett Tuning Shownak otthont adó pavilonban. Az itt felvonultatott több mint 150 autó tökéletesen kitölti a csarnok területét, de nem csak a zsúfoltság, hanem a fényviszonyok miatt sem lett volna baj, ha inkább egy kellemes nyári napon, valahol szabadtéren kerül sor a kiállításra. Úgyhogy a fotók minőségéért előre elnézést kérünk!


A felhozatal igen vegyes, de azon kívül, hogy találkoztunk pár autóval, aminek építőjét inkább az ízlésrendőrség hatáskörébe rendelnénk, a színvonal elég magasnak tekinthető. Kellemesen ütött-kopott szortimenttel állt elő a Rozsdakupac magazin stábja: hoztak a helyszínen összepingálható, ezeréves Volkswagent és egy csodaszép, Zsiguliból épített sztreccslimót.

Amerikai autósok szép számmal képviseltetik magukat, mind a régebbi, mind az újabb korosztályokból érkeztek ízlésesen restaurált és gátlástalanul átépített kocsik: láttunk Shelby GT500-at, pompás régi Camarót és a gyorsuláshoz gépháztetején kitornyosuló hatalmas blokkot viselő Pontiac Firebirdöt (ejtsd: fájerbördöt). Kipingált, finomabban és komolyabban tuningolt új Mustangokkal Rákos-patakot lehetett volna rekeszteni, a sirályszárnyas, ördögi vörös fényezést viselő 300C SRT8-at a pécsi Oct Tuning szállította, akik szemmel láthatóan bármilyen autót képesek szárnyasajtósra átalakítani.

Egyelőre még teljesen stock, azaz gyári állapotban állt az átépítésre kijelölt területen az a szürke Volkswagen Passat, amit vasárnap délutánra komoly megjelenésű tuningmodellé alakítanak. A volt szocialista országokból érkező verdáknak is komoly kultusza él, a kiskunlacházi Trabant Klub kék szörnyecskéje, a Clarion cuccokkal teletömött kispolszki buggy, illetve a már említett sztreccslada, vagy a versenymotoros Samara is megpergette az egykori kisdobot.
Hirdetés
Természetesen azért német autókból találjuk a legnagyobb felhozatalt. Rengeteg a Volkswagen, 1-es Golftól a tuning Polóig, Transportertől a Sciroccóig mindenféle átirattal összefuthatunk, jellemző a padlószőnyeg-kaparó ültetés, az eredeti színektől teljesen elütő fényezések alkalmazása, és a matyómintás motorburkolat illetve felni is arról tanúskodnak, hogy a tunerek kimeríthetetlen fantáziával vágnak neki az átépítéseknek. Hírneves cégek közül jelen van a Rieger, ők Red Devil néven átépített Focus ST-t, Audi R8-ast és előrebillenő ajtókkal pimpelt TT-t hoztak.
Találkoztunk az MTM 742 lovas RS6 Clubsporttal, mely szélvédőjén hirdette büszkén: 0-100 3,6 sec, 351,3 km/h: igazi rejtőzködő szörnyeteg, a felirat és a kockás zászlós festés hiányában észre se vennénk, micsoda fenevaddal van dolgunk. A számunkra eleddig ismeretlen, de meglehetősen igényes dolgokat kiállító, magyar Nerpel Individual standján futottunk össze egy régi ismerőssel, a Manhart Racing MH3 V8 RS Clubsporttal: az X6M 750 lóerőre húzott 4,4 literes V8-as biturbójával hajtott, egyébiránt is gyökeresen átépített M3-as 3,2 másodperc alatt van százon, végsebessége pedig 350 km/h felett jár.
Igazából annyi autó van a kiállításon, hogy képtelenség lenne minden érdekességet felsorolni: kicsit még nézegettük a hazai gymkhanások gyakorlását az udvaron, akik közül a legnagyobb benyomást – V12-vel nem nehéz – a Mercedes W140 S600-at, azaz klasszikus bálnamercit hajtó, alig 19 éves Ámon Olivér tette ránk. Elképesztő látvány az üvöltve meglóduló kéttonnás egykori gengszterbatár.
No és persze nehéz szó nélkül elmenni a mininél is mikróbb, időnként pedig csupán színes festésbe öltöztetett benzintyúkok mellett, de végül mind a brazil gyümölccsel ízesített energiaitalra, mind az este rendezett Carstyling bulira sikerült nemet mondanunk, hogy mielőbb elhozhassuk önöknek a hétvégi programajánlatot: akit a téma vonz, látogasson ki a Hungexpóra, ahol a Tuning Show mellett ráadásul a Budapest Motor Fesztivált, az Épített Autók és Motorok Találkozóját, a Gymkhana Országos Bajnokság első fordulóját és a Budapest Tattoo Expót is megtekintheti ugyanazon jegy áráért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?