Meddig lesz még felbontva a Keleti pályaudvar környéke?
Több mint 4 éves útlezárás kapcsán faggattuk az illetékeseket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Budapesten még 2008 márciusában zárták le a Keleti pályaudvar Thököly út felőli részét. Átadása már 2 éve csúszik. Vajon mikor lesz kész?
Már több mint négy éve, 2008 március 16-án, négy hónapra zárták le a Keleti pályaudvar mellett a Thököly utat - azóta nem hajthatnak rá az autósok a Baross tér és a Dózsa György út között, a taxik, illetve a BKV autóbuszai azonban igen. A 2008-as adatok szerint óránként 2000 autós ment volna arra - ők azóta is egyéb, alternatív útvonalakat kényszerülnek keresni. Nyilván nincsenek már ennyien, hiszen érezhetően visszaesett a forgalom, de míg a 2008-as négy hónap után kezdetben még egy hetet, majd újabb másfél évet, 2010-es átadást ígértek - most - 2012-ben még mindig le van zárva a Keleti pályaudvaron a Thököly út felé vezető sáv.
Az autósok lassan el is felejtik, hogy be lehetett menni azon területre, az ott lévő lakások nyilván eladhatatlanok vagy csak erősen áruk alatt értékesíthetők - hiszen autóval megközelíthetetlenek, s még csendesnek sem nevezhetők, építkezés és buszforgalom van alattuk. Arról, a vállalkozók közötti egymásra mutogatásról talán nincs is értelme megemlékezni, hogy miért húzódik ennyire az építkezés, ám a tények mellett, hogy a környék rendezésére 2010-ben kiírt közbeszerzési pályázatot 2011-ben érvénytelenítették, majd 2012-ben ismét meghirdették, nem mehetünk el szó nélkül. Az idén május elején lezárult pályáztatási eljárásra hivatkozva korábban 2013 végi átadást ígértek az illetékesek, ám most kiderült, még az is optimista remény volt, a négy hónaposra tervezett teljes lezárás végét jelentheti csak a jövő évi dátum, s a munka elkészülése egy újabb esztendőt vehet igénybe.
Mindezt nem kevésbé hiteles forrásból, mint a 4-es Metró kivitelezőjétől, azaz a DBR Metró Projekt Igazgatóságától tudtuk meg - azon kérdésünkre válaszul, hogy mégis meddig lesz még lezárva a Keleti pályaudvar említett, 2008 óta elérhetetlen bekötőútja.
A DBR Metró Projekt Igazgatóságának válasza cikkünk kiinduló kérdésére
Valóban, a téren zajló mélyépítési munkálatok előrehaladása 2008 tavaszán tette indokolttá a tér egy jelentős részének lezárását és a forgalom jelentős mértékű korlátozását. Az akkor tervezett időintervallum helyett azonban sajnos az alagútépítés hozzávetőleg kétéves késedelme, ebből adódóan az állomásszerkezet két évvel későbbi befejezése és az erre épülő és ezt követő munkák (belső beépítés, rendszerépítés) automatikus kitolódása azt eredményezte, hogy a Baross tér felszínrendezéséről szóló tendert a DBR csak 2010 végén tudta kiírni.
Ez a nyílt közbeszerzési eljárás azonban első körben sikertelen volt, az új, második eljárást – az időközben megváltozott jogszabályi környezethez igazítva, illetve az azóta megfogalmazott szakmai érveket beépítve - 2012 márciusában a DBR megindította. Az eljárás jelenleg is tart, sikeressége esetén szerződéskötésre legkorábban július, augusztus hónapokban kerülhet sor, a dokumentáció részét képező szerződéstervezetben foglalt határidők figyelembevételével ez azt jelenti, hogy a tér, illetve vonzáskörzetének átadása csak 2014 első felében, azaz a projekt befejezésével párhuzamosan várható.
A Baross tér (Keleti pályaudvar) a 4-es metró I. szakaszának egyik végállomása, így a végállomási funkció betöltéséhez, a leendő állomáshoz kapcsolódóan egy kihúzó-fordító alagút is épült a Thököly út alatt. A felszín egy részét - a Thököly út torkolatánál - a jelentősebb közműkiváltásokkal együtt a szerkezetépítő mára rendezte, megújult a Thököly út Bethlen Gábor utca és Hernád utca közötti szakasza. A DBR természetesen törekszik arra, hogy a felszínrendezési munkák közepette könnyítsen az autósok helyzetén. Ennek megfelelően - amennyiben ezt a majdani felszínrendezési munkák előrehaladása lehetővé teszi - Igazgatóságunk szeretné, ha a Thököly út Baross téren átmenő szakaszán, 2x1 forgalmi sávon (és egy belváros felé vezető buszsávon) az autós forgalom már valamikor 2013 II. negyedévében megindulhatna.
DBR Metró Projekt Igazgatóság
Valóban, a téren zajló mélyépítési munkálatok előrehaladása 2008 tavaszán tette indokolttá a tér egy jelentős részének lezárását és a forgalom jelentős mértékű korlátozását. Az akkor tervezett időintervallum helyett azonban sajnos az alagútépítés hozzávetőleg kétéves késedelme, ebből adódóan az állomásszerkezet két évvel későbbi befejezése és az erre épülő és ezt követő munkák (belső beépítés, rendszerépítés) automatikus kitolódása azt eredményezte, hogy a Baross tér felszínrendezéséről szóló tendert a DBR csak 2010 végén tudta kiírni.
Ez a nyílt közbeszerzési eljárás azonban első körben sikertelen volt, az új, második eljárást – az időközben megváltozott jogszabályi környezethez igazítva, illetve az azóta megfogalmazott szakmai érveket beépítve - 2012 márciusában a DBR megindította. Az eljárás jelenleg is tart, sikeressége esetén szerződéskötésre legkorábban július, augusztus hónapokban kerülhet sor, a dokumentáció részét képező szerződéstervezetben foglalt határidők figyelembevételével ez azt jelenti, hogy a tér, illetve vonzáskörzetének átadása csak 2014 első felében, azaz a projekt befejezésével párhuzamosan várható.
A Baross tér (Keleti pályaudvar) a 4-es metró I. szakaszának egyik végállomása, így a végállomási funkció betöltéséhez, a leendő állomáshoz kapcsolódóan egy kihúzó-fordító alagút is épült a Thököly út alatt. A felszín egy részét - a Thököly út torkolatánál - a jelentősebb közműkiváltásokkal együtt a szerkezetépítő mára rendezte, megújult a Thököly út Bethlen Gábor utca és Hernád utca közötti szakasza. A DBR természetesen törekszik arra, hogy a felszínrendezési munkák közepette könnyítsen az autósok helyzetén. Ennek megfelelően - amennyiben ezt a majdani felszínrendezési munkák előrehaladása lehetővé teszi - Igazgatóságunk szeretné, ha a Thököly út Baross téren átmenő szakaszán, 2x1 forgalmi sávon (és egy belváros felé vezető buszsávon) az autós forgalom már valamikor 2013 II. negyedévében megindulhatna.
DBR Metró Projekt Igazgatóság
Magyarán a terület átadása 6 év után, 2014-ben valósulhat meg, míg az autósok már egy évvel korábban, jövő tavasszal-kora nyáron hajthatnak majd fel egy-egy sávon a Thököly útra. Addig marad a kerülőút, melynek felderítésében egyre jobbak az autósok, hiszen a fővárosi közlekedés bőven tud kihívásokat jelenteni, illetve teremteni.
Emberek, kell munka későbbre is..mire befejezik kezdhetik is a felújítást az elején, azon amit 6 éve kezdtek építeni..Magyarország, én így szeretlek :))
Metro beruházás nem értelmetlen – egy ilyen város 5 metrovonalat is megérdemel.
Más kérdés, hogy minden mástól elvették a pénzügyi forrásokat.
És megint más kérdés, hogy mi a francért nem üzemel még – az álló metroszerelvényeknél nagyobb pénzkidobás nincs.
Nagy gond hogy a Keleti pályaudvarnak a lezárt részbe eső parkolója nem használható.A másik oldali parkoló túlzsufolt,még megállni is alig lehet.Demszky és Tarlós aligha jönnek saját autoikkal utazás miatt a Keletibe.A söralátétes vezetés pontosan olyan impotens mint elődeik.
Szerintem ilyen dolgok miatt tart ennyi ideje az építkezés. Érdemes megnézni a linket. http://www.youtube.com/watch?v=8HA2DAgpRQE
Hol vannak azok, akik ezt az egész értelmetlen metró beruházást megszavazták, és támogatták? Mindnek ott lenne a helye bent az alagútban. Befalazva.
Tisztelettel javaslom, hogy a főváros vizsgálja meg, hogy a négy hónapra tervezett projekt hat évre való elhúzódásához van-e hasonló eset a világban. Ha nem volna, ami valószínű, úgy javaslom, hogy a Gines bizottsághoz forduljanak az új rekord bejegyzése érdekében. Szerintem egy szinte megdönthetetlen Gines rekord született!
Na, m20b25-nel frappänsabban magam se fogalmazhattam volna meg velemenyemet az üggyel kapcsolatban, meg annyit hozzäteve, hogy az utobbi idokben eleg sok idot töltöttem külföldön különbözö orszägokban, es szerintem az egesz magyarorszäg kispolgari dolgozoi es adofizetöi szemszögböl nezve, müveszi fejesugräs egy igazän zamatos, sokatmondoan orrfacsaro büzzel pärolgo, hig tehenfosba.
Drágán, lassan, körülményesen igazán fost építeni! Ezek vagyunk mi!
És ezek az emberek még mindig felelős beosztásban dolgoznak? Normális országban mennyi ideig tartana ez a munka (lásd kinai olimpiára épült metro, stb.). Talán kevesebb pénzt kellene ellopni!!!!!!!!!!!!!!!
egyből jön a kérdés:
vajon rendbe lesz rakva a megmaradt kockaköves szakasz a Dózsáig vagy megmarad szégyenfoltnak?
Lassan már a navigációs programok is úgy készülnek, hogy azt a részt elkerülik 🙂