Az évadot Kubica nélkül, mégis jól kezdő Lotus Renault-t a szezon második felében már csak a vert mezőnyben láttuk kullogni
Na, ez a Lada, vagyis a Lada cég által is támogatott Lotus Renault képes 300-zal, sőt gyorsabban is menni
Az idei szezont inkább siralmas, mint elfogadható teljesítménnyel zárta a Lotus Renault GP, hiszen a jövőre már az F1-ben szimplán Lotusként induló csapat mindössze ötödik lett a konstruktőri rangsorban, de úgy, hogy a szintén gyengécske Mercedestől is közel 100 ponttal lemaradt.
Robert Kubica kiesésével az évad első felében még viszonylag jól ment a Vitalij Petrov, Nick Heidfeld párosnak (7 futamon 60 pont), utóbbit bezzeg kirúgták, s a helyére érkező Bruno Sennával kiegészülve az LRGP kemény 13 pontocskát gyűjtögetett a hátralévő 12 versenyen.
Egy Pescarolo-féle LMP1-es autó is kőkeményen gyorsul
A Lada által is szponzorált Enstone-i alakulatnál érezhették, hogy marketingileg ez nem lesz elég az év végi vezetői mítingen, így a francia Sport Auto magazinnal karöltve kigurítottak 1-2 millió eurót a Chateauroux-i reptérre, hogy bemutassák, miként gyorsul 300 km/h-s sebességre az ő autójuk - is. Mert volt ott Le Mans-szériás Pescarolo és pár utcai szupergép Veyrontól Panameráig, hogy az olyanok már kvázi képre se kerüljenek, mint holmi R8, GT-R, SLS vagy CTS-V.
A videón látható, amint prof. Alain Prost kevésbé ismert fia, a túraautózó Nicolas Prost kevélyen beül az R30-asba (az LRGP aktuális versenyautója egyébként az R31-es), s bár nedves a pálya, a 300-at esőgumin is óvatos 12,1 mp alatt megfutja. 100-as tempóig 3,25, 200-ig 5,95 mp kell neki, méterben meg 44 (!!!) és 158. A 300-as sebesség 583 méter alatt van meg, azaz úgy a váltó, mint az aerodinamikai csomag (hiánya) a maximális gyorsulásra volt kihegyezve.
Tudván, hogy a korábbi, V10-es motorral akár 9 mp-en belül is eldöcögött 300-ra egy F1-szivar, ez inkább csak jó móka volt, semmi más, az meg hatványozottan kérdéses, miért ezeket a "vetélytársakat" állították a 2,4 literes V8-as, kb. 720 lóerős Renault-motor gyilkolta 640 kg-os Lotus mellé a szervezők. Legközelebb még a Pescarolo van hozzá a maga V10-es, Judd-féle ötliteresével, 550 lóerejével és 900 kilós önsúlyával - nos a videó tanúsága szerint az LMP1-es versenyautó 15,9 mp alatt katapultált 300-ra.
Mit fogyaszthat 300-nál a Veyron? Vagy 400-nál... Egy-egy gyorsulás után tuti újra kell tölteni 100 literes tankját
A Bugatti Veyron Grand Sport már 2 tonnás. Ehhez képest 16 hengeres, 8 literes motorja 1001 lóerőt termel, végsebessége 407 km/h, és a próbán 19,7 mp alatt gyorsult 300-ra. A márka 16,7 mp-ről számol be, míg 100-ra szerintük 2,7 mp kell a Veyronnak. A Bugatti előtt le a kalappal, mert olyan őszintén írják, hogy a Veyron városi fogyasztása 41,9 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 999 g/km, hogy attól sírhatnékja és nevethetnékje is támad az öreg olajkályhákba 440 forintos gázolajat tankoló magyar jómunkásembernek.
A Porsche Panamera Turbo S inkább utazólimuzin, de a 300-at megfutja
Audi R8, Cadillac CTS-V, Mercedes-Benz SLS AMG, Nissan GT-R? A videó róluk nem szól, csak felvillannak, cserébe a Porsche Panamera Turbo S vonatkozó adatát megtudjuk: 40,7 mp... Nem rövid útszakasz kellett, hogy kifussa a 300-at, ez a már-már polgári, 4,8 literes V8-asa révén 550 lóerőt felmutató bálna. Mindettől függetlenül jó szórakozást a kisfilmhez, a Renault-nak, pardon, a Lotusnak meg kívánjuk, hogy a jövőben eredményeivel, s ne csak egy kétes gyorsulási diadallal hívja fel magára figyelmet.
Nagyon tetszik ez a videó.Sajnos nem tudok szó nélkül elmenni a tény mellett, hogy a szívem szakad meg ilyen autók láttán és annak tudatában, hogy alólunk a kis szutyok verdáinkat is kiveszi a tetves rühes politika.Miért hagyjuk?Vissza akarunk mászni a fára?
háát nekem a veyron kéne matt feketébe karbon elemekkel