Opel a magánvásárlók kedvence
Személyautóból az Opel adott el legtöbbet idén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Noha személyautó és kishaszonjármű eladásaival az első félévben a Ford érte el a legnagyobb volument, az Opel több személyautó-vásárlót tudott magához csábítani.
Míg a vevők zömét (átlagosan 72 százalékát) a piac egészén a vállalati szegmens adja, az Opelnél hajszálnyit csekélyebb az utóbbi szám, azaz nagyobb, 30 százalékos a magánvásárlók aránya. Egyértelmű tehát, hogy hiába ért el személyautó és kishaszonjármű értékesítésével valamivel jobb eredményt a Ford az Opelnél, a villámos márka biztosan több kuncsaftot tudott megnyerni. Kategóriájukban népszerűek az Opel "újgenerációs" modelljei, azaz az Insignia, a Meriva és az Astra is, utóbbi eladásaihoz jól jött az idén megjelent Sports Tourer is. A magánvásárlók szerény vásárlóerejét természetesen az Opel is érzi, hiszen zömük leginkább csak a frissített Corsát, illetve a Astra H alapú Astra Classic III-at tudja megvásárolni.
Utóbbiból egyelőre nyilván nem lesz olyan népautó, mint amilyen mondjuk az Astrából lett az Opel Magyarország 20 éves történelme során, ám azt, hogy a jövő mit hoz, egyelőre nem tudhatjuk, hogy mást ne mondjunk, Orbán Viktor legutóbbi, rüsselsheimi látogatásakor nem csak a Szentgotthárdon jövő év elejétől az Opel teljes palettája számára készülő Euro6-os benzinmotorokról, hanem az elektromos autók gyártásában való együttműködésről is szó esett. Míg előbbihez már bővül a szentgotthárdi üzem, utóbbi egyelőre inkább csak lehetőség, de nem kizárt, hogy a jelenleg még testvérmodelljéhez, a Chevrolet Volt-hoz hasonlóan az Egyesült Államokból érkező Amperának a hazai iparhoz is köze lesz.