Fél millió kilométert futott a 2,6 l/100 km fogyasztású Yaris

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási bajnok. Példa erre a cikkünkben szereplő Toyota Yaris.


Létezik a bélyeggyűjtésnél is ártalmatlanabb hobbi: a fogyasztási versenyzés. Krepsz Zoltán kollégám már írt az összességében közel 300 ezer felhasználó adatát összesítő német webszájtról[/url], ahol a regisztráltak nem csak megosztják autózási szokásaikat, konkrét etap-távokkal, út paraméterekkel és tankolási értékekkel versenyeznek, hogy ki tudja elérni a lehető legszerényebb étvágyat. A korábban bemutatott hazai Lexus IS 220d 5,67 l/100 km értékkel kategóriája és a Lexusok legtakarékosabbja, pedig gazdája, Gróf István kifejezetten normál használatban, „mindössze” ésszel hajtja. Már azon cikkünk készítésekor is sokat megtudtunk a benzines Toyota Yarisosok nemzetközi fogyasztási bajnokáról, Erényi Ottóról, aki önmagát is kissé hibbantnak nevezi. Ottó félmillió kilométert futott Yarisa a weboldalon regisztrált 435 916 kilométere alatt 4,19 l/100 km-es fogyasztást ért el, eddigi legkedvezőbb értéke 2,61 l/100 km volt, a legrosszabb 6,35, de 6 feletti érték eddig mindössze két alkalommal fordult elő.

Az előbbi értékekhez néhány módosítást kapott a 2002 novemberében újonnan átvett háromajtós, 1,0 literes Yaris. Futóművébe a TS sportverzió alacsonyabb hasmagasságot, és kicsivel keményebb karakterisztikát adó rugói kerültek, felnijeit az Aygoéra cserélték, az abroncsok pedig különösen alacsony gördülései ellenállású Bridgestone B381 Ecopia típusúak, melyeket Ottó a gyárinál 1 bar-ral nagyobb nyomással használ. Van egy utólagos kapcsoló a műszerfal szélén, ezzel a gyújtás a motortól elvehető, azaz az úgy állítható meg, hogy a fedélzeti elektronikák – beleértve az átlagfogyasztást is mérő fedélzeti számítógépet – még kapnak áramot, azaz így a fogyasztási értékbe a teljesen üzemanyag égetés nélküli gurulás is beleszámít. Az utólagos billentyű továbbá arra is jó, hogy lámpához érve a gyári gyújtáskapcsoló koptatása nélkül lehessen megállítani a motort. A Yaris légellenállását több apró módosítás javítja: például Ottó rendszerint behajtott tükrökkel, a csomagtérbe rakott, leszerelt ablaktörlőkkel közlekedik, az első lökhárító alsó légbeömlőjét pedig lefedte, mondván, hogy úgysem pörgeti annyira a motort, hogy a hűtő teljes teljesítményére szükség lenne. Az átalakítások sorát egy gyári kiegészítő zárja, a skandináv piacon megszokott elektromos motormelegítő. Programozható kapcsolóval, indulás előtt 80 fokra hevítve az álló motor hűtővízét (és azon keresztül természetesen az egész blokkot), jelentősen csökken, csaknem eltűnik az indítási többletfogyasztás és kevésbé kopik a motor.
Az átalakításoknál sokkal többet ér azonban Ottó vezetési stílusa, mellyel, jó eséllyel a gyári spóroló pilóták legjobbjait, például Gerhard Plattnert is kenterbe verhetné. Legfőbb szabálya, hogy amilyen gyorsan csak lehet, felkapcsol, szigorú rend szerint 28 km/óránál négyesbe, 32-33 tájékán ötösbe. Így gyakorlatilag alapjárati fordulatától dolgoztatja az 1,0 literes, 68 lóerős, változó szelepvezérlésű négyhengerest. Mint mondja, a takarékos vezetés csaknem olyan koncentrációt igényel, mint a nagy tempójú száguldozás, mindig lesni kell, hogy mikor vált pirosra egy lámpa, mely autó mögött lehetne a legjobb szélárnyékot elérni. Ám míg a gyorshajtás rendszerint fölösleges üzemanyag égetést és fokozott igénybevételt jelent az autó számára is, az előrelátó, takarékos vezetést az autó igenis meghálálja tartósságával. Mivel a négykerekűek környezeti terhelésének zömét nem is a használatuk során elégetett üzemanyag, hanem a gyártási, majd újrahasznosítási folyamatuk jelenti, nagyon nem mindegy, hogy hány évente kell lecserélni őket. Normál használatban például a félmillió kilométert futott Yarisban már 33 alkalommal kellett volna olajat cserélni. Ám a kímélőbb üzem miatt Ottó nem a gyári 15 ezrenként, hanem csak 20 ezrenként váltja a gyár által engedélyezett, leghígabb 0W-20-as kenőanyagot. Még fontosabb, hogy míg a gyakran fékezők akár már 50 ezer kilométerenként fékbetéteket cserélnek, Ottó Yarisában 500 ezer után is a gyáriak dolgoznak. Eredetiek a lengéscsillapítók és természetesen a kuplung is, a kötelező szűrőcseréken túl mindössze egy lambdaszondát kellet cserélni, 360 ezer kilométernél. A gyári előírás szerint 105 ezer kilométerenként újra váltandó hosszbordásszíjból 200 ezernél került új a Yarisba, az pedig azóta is szolgál.

Mindehhez persze hozzájárul Ottó különleges bánásmódja, azaz például az, hogy mindig tisztán áll autójával a garázsba, olyan szinten óvja, hogy még a gyári gumiszőnyegre is újságpapírt tesz, mielőtt az autóba ülne. A jelek szerint megéri, a Yaris így extra hosszan szolgálja, a gyári 5,6 l/100 km-es vegyes értéknél 25 százalékkal szerényebb, 4,19 l/100 km-es eddigi vegyes fogyasztás pedig a mai drasztikus üzemanyagárak mellett is elviselhető futásköltségeket eredményez. Ha tüzetesebben megnézzük Ottó statisztikáját, ma már (részint a folyamatosan fokozódó rutinja, részint az újabbnál újabb trükkök miatt), elvétve fogyaszt 4 liter felett és mind gyakrabban ér el 3 l/100 km alatti értéket.

Deciről decire próbálja lefaragni a Yaris étvágyát, ne felejtsük el, hogy 3 literes fogyasztásnál 3 deci már 10 százalékos, azaz igen tiszteletre méltó apasztásnak minősül. Ottó tervei még komolyabbak a gyári értéknek eleve nem egész 54 százalékát jelentő 3,0 literes étvágyat további 50 (!) százalékkal kívánja mérsékelni egy nyárra időzített Guiness-rekord kísérlet során: 3000 kilométert kíván autózni a 45 literes üzemanyag tartályú Yarissal. Ehhez természetesen a mostaniaknál is komolyabb trükköket tartogat, melyekről természetesen csak később számolhatunk majd be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    A 9 év alatti 500ezres futásból ítélve a tulajdonos nagy eséllyel autópályán ingázik a lakása és a munkahelye között.
    Ha soha nem siet, és rendszeresen beáll egy kamion mögé, majd lenyom 50-100 kmt 75-80-al, az nagyon sokat tud segíteni az extrém alacsony fogyasztás elérésében, és még fel sem tartja a forgalmat.

    Egyébként nem lehet valahol olvasni a további fejlesztésekről?
    Ahogy látom, már a generátort is kiszerelte, és helyette otthon tölti az akkut…
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/473133.html

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    A 9 év alatti 500ezres futásból ítélve a tulajdonos nagy eséllyel autópályán ingázik a lakása és a munkahelye között.
    Ha soha nem siet, és rendszeresen beáll egy kamion mögé, majd lenyom 50-100 kmt 75-80-al, az nagyon sokat tud segíteni az extrém alacsony fogyasztás elérésében, és még fel sem tartja a forgalmat.

    Egyébként nem lehet valahol olvasni a további fejlesztésekről?
    Ahogy látom, már a generátort is kiszerelte, és helyette otthon tölti az akkut…
    http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/473133.html

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Szerintem nem az Ottók jelentik a fő veszélyt az közlekedőkre, sokkal inkább a mobilozók, aztán a “ovis” hüle gyerekek akik azt hiszik versenypályán vannak, aztán ott a sok idióta akik bal pulzussal “fogják” a kormányt.

    A gyújtást nem egészen értem de tetszik. Statisztikában 3 liter körüli értékek … ezek szerint max 70-nel megy. Ilyen sebességnél még az ő fejével gondolkodva is felesleges az ablaktörlőkkel és a tükrökkel játszani.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Én meg kb. 12e km-ként cserélem. Ennyi az éves futásom. Akkor ki figyel jobban oda? 🙂

    [i]“mindenki ilyen körültekintő lenne(nem ilyen lassú)”[/i]
    Hát ez az! Ha nem ilyen lassú lenne….

    És akkor is behajtotta a tükröt, mikor mellette ültél? Gondolom, fenenagy biztonságérzeted volt mellette. Csak bicikliseket előz? Jah, és ahhoz nem kell elhagynia a sávját? Akkor milyen oldaltávolságot tarthat?! És se sávot váltani, se bekanyarodni nem szokott?

    Dícsérheted, ahogy csak akarod, épeszű ember nem csinál ilyeneket. Ha rámhúzná a kormányt, tuti nem kéne többet fogyasztást mérni a kocsiján.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Én is mosolyogtam kissé, pedig nem igazán értek hozzá. De szerintem, te sem.

    [i]“A másik, ha az autók 90%-ánál visszaveszed a gázt, akkor egy elektromágneses szelep zárja az üzemanyagot (nyilván évjárat és autótípusfüggő, de enyémnél így van),és ilyenkor a motor jár ugyan, de nem kap üzemenyagot,ún. tolóüzemmódba megy,a fogyasztás zéró, és főleg lejtőn lefelé alkalmazható.”[/i]
    Tolóüzemmód? Motorféknek hívják. Nem évjárat és/vagy tipusfüggő, csupán üzemanyagrendszerfüggő. A befecskendezős autóknál elzárja a benzinadagolást. Semmi trükk nincs benne.

    És valóban hülyeség ablaktörlő nélkül vezetni, mivel az a kence városi haladásnál xart sem ér. Nincs olyan menetszél, hogy levigye az esőcseppeket.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Pontosan tudom, hogyan működik a Vtec motor. Én a Vtec-e azaz economy (gazdaságos) motorról írtam, ami nekem van.
    A másik meg az, hogy ha elolvasod, ezt írtam:
    “Normálisan elindulok, bemelegszik a motor, és utána 3. sebességi fokozattól, normál módon vezetve kigyullad egy kis zöld ECONO lámpa”- tehát én is tudom, hogy be kell melegednie…de te most kevered a Vtec-el azt, amit én írtam.

    Itt egy írás az enyémről, a Vtec-e-ről:
    A SOCH motoroknál használt VTEC technológia egyik változata a VTEC-E implementáció (E vagy Economy). A VTEC-E kifejlesztésénél azt az elméletet követték a mérnökök, hogy a levegő keringjen a motorkamrákban, így előállítva több levegőt és plusz üzemanyagot. A VTEC-E munkavégzés közben egy szelepet mindig inakítvvá tesz.
    A SOHC VTEC-E motortípusnál egyetlen vezérlőbütyköt építettek rá a vezérműtengelyre. Igazából ez vezérlőbütyök egy ’gyűrű’ formáját adja. Működés közben ez azt jelenti, hogy motorhoz tartozó himbát nem fogja aktiválni, ami azt a tulajdonságot hordozza magában, hogy a motor valójában 12 szelepes módon fog működésbe lépni. Ennek a végeredménye egy örvénylő ciklus lesz. A VTEC eközben aktiválni fogja a szelepeket, így akár 16 szelepes módban is üzemelhet a motor kiváló fordulatszám mellett. A Honda mérnökei kifejlesztettek egy olyan adagoló rendszert 12 szelepes változatnál, melynél a levegő-üzemanyag aránya körülbelül 20:1.
    Így a SOHC VTEC-E motor hajtotta EG-széria típusú Civic ETi kedvező üzemanyagfogyasztással rendelkezik, tehát fogyasztása literenként 20 km, vagy jobb!
    Érdemes megjegyezni, hogy a 1, 5 literes SOHC VTEC-E motor, melyet a JDM Honda Civic ETi típus használt, 92 lóerős volt. Ez lényegesen kevesebb mint amit egy alap 1, 5 lieteres 1.5l SOHC motor produkálna, mely a kettős Keihin porlasztókkal eléri a 100 lóerőt. A SOHC VTEC a D15B típusú motornál 130 lóerőt könyvelt el. Ez bizony 30%-kal több mint az alap SOHC motor teljesítménye!
    Most hasonlítsuk össze a SOHC VTEC és a SOHC VTEC-E motortípusokat. A Honda mérnökei rájöttek arra, hogy a kettőt össze is lehetne ’olvasztani’, tehát a kettőből készíteni egyet. Végül így alkották meg a 3-szakaszos VTEC-E motort. A 3-szakaszos VTEC-E technológiát a D15B típusú, 1, 5 literes SOHC motornál használják, mely így dupla teljesítmény ad a motornak.

    Nem hiszem, hogy aki ért hozzá, az megmosolyogna…

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Igen van aki félreértelmezi az 30km/h ötödikbe kapcsolást, de ha akkor kapcsolsz ötbe, és gyorsítani akarsz mondjuk 90-re, addigra 30 autóst tartasz fel ha nem tudnak megelőzni, valamint az indokolatlan lassú haladást is tiltja a KRESZ.Ha elkezd csepegni az eső, pláne sötétedés után, tudod mit jelent ablaktörlő nélkül autózni?Hiába a hiperszuper ablakkence, a szembe jövők fényét megtöri az ablak nedvessége, ergo semmit nem látsz.Majd próbáld ki.Ablaktörlő lapátot felszerelni nem nagy ügy tényleg, kell hozzá egy 13-15-ös villáskulcs, alátétek csavar.De nehogy már legyen akkora állat. ha családdal megy akkor szerelget, és még így is vezet.És még akkor is ott van hogy mennyi idő kellett ezen kilométer levezetéséhez ilyen stílussal.

    Hondád fogyasztása:
    Nekem is volt, van, Japán autóm, és legendásan keveset fogyasztanak.1.5-ös Coltom 85 lóerejével hosszú távon 5-5.2, városban télen max 6.5-öt fogyasztott, vegyesben elég volt az 5.5-6.0 liter, és tényleg tapostam keményen..

    A VTEC motor müködését nézd át kicsit, mert sokan megmosolyogják amit írtál róla….

    Honda VTEC motorok úgy vannak megcsinálva hogy egy bizonyos fordulat felett nyit mind a 16 szelep teljes mértékben. Viszont hogy ez bekövetkezzen 3 dolognak kell teljesülnie:
    1. egy bizonyos hőmérsékletü motor 60°C
    2. bizonyos fordulatszám esetemben 4800körül
    3. minimum sebesség ha jól tudom 13km/h

    teljesség igénye nélkül: mágneskapcsoló kapcsolja az olaj áramlását a teljes vezérlés (16 szelep) működéséhez, amúgy csak 8 szelep működik…
    ha érdekel itt egy link is hogy hogy lehet a működését jelző lámpát bekötni..

    http://hondacivic.uw.hu/vtec1.html

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Elolvastam a cikket….sokan félreértik amit itt leírtak.Nem arról van szó, hogy 30 km/h-val közlekedik, hanem csak az, hogy akkor kapcsolja az 5-iket.Tehát utána mehet ő 50 km/h-val is akár városban, csak előbb kapcsol fel oda.Az ablaktörlő lapát meg ott lapul a csomagtartóban.Ugyanis itt (M.or.) az esetek több, mint 90%-ában NEM esik az eső, tehát valóban fölösleges az ablaktörlőlapát.Gondolom, hogy pilótánk, hacsak csepereg akkor használja ezt a vízlepergetést, és ha bedurvulna az eső, akkor azért felteszi azt pár jól begyakorolt mozdulattal a csomagtartóból.Nekem egy 5 ajtós, 4cm-t ültetett, 1998-as 1.5L-es Honda Civic-em van 114 lóerővel és a Mugen által szélcsatornában kifejlesztett úgynevezett vti-s toldatokat tettem fel rá.Én általában elég sportosan vezetek, mindenhol kihasználom a max. sebességet, amennyivel menni lehet (sőt!..:-P), ha sietek, akár 60-nál váltok 2-be, és 110-nél 3ba!Az én civicem motorjának 3 üzemmódja van.Normálisan elindulok, bemelegszik a motor, és utána 3. sebességi fokozattól, normál módon vezetve kigyullad egy kis zöld ECONO lámpa, ami azt jelzi, hogy 12 szelep működik csak, azaz hengerenként 3; 1 szívó, 2 kipufogó, és ilyenkor a gyár szerint 5-5,5 L/100km a fogyasztása, itt ugyanis benzinben szegény keveréket kap.5-be max. 120 km/h-val tudok így menni 3 szeleppel.Amint odalépek, vagy eléri a 3000-es fordulatot, bekapcsol mind a 16 szelep, azonnal reagál a gép, és elkezd húzni, ekkor megy úgy,mint egy másik, “normál” autó.De ha ez nem elég, és tovább nyomom, akkor 5000-es fordulatnál bekapcsol a változószelepvezérlés a Vtec, és hatalmasat rántva (turbódízel H Astránál éreztem ilyet, mikor megszűnt a turbólyuk, és fullgáznál 2000-es fordulatnál elkezdett tolni a turbó) elkezd húzni hogy majd leszakad a fejem, és 7000-nél váltom el.Ilyenkor úgy megy, és a hangja is olyan,mint egy versenykocsié.Egyszerűen imádom!De a lényeg az, hogy pl.631 km-re tankoltam 38 Liter benzint úgy, hogy abból 195 km Bp. belter volt, a többi hosszútáv, mert mentünk Szeghalomra 5 személlyel agyig pakolva (mivel vittünk babakocsit is, de a mélyláda meg az erősítőnek is jó súlya van, ami mindig bent van), néhol oda-oda taposva (180-190 km/h), és ha kiszámoljuk, 6,09L/100 km-re jön ki az átlagfogyasztás!!!…eddig se evett sokat, de most megmutatkozott, hogy jót tettek neki a fekete színű vti-s toldatok.Egyébként az átlagom városban 7-7,2 L/100km, hosszútávon pedig forszírozott tempóba 5,7L/100km, ami meglepő volt számomra, de már többször mértem,és mindig ennyi jött ki!Mikor óvatosan vezettem, és betartottam minden sebességhatárt és szabályt, ugyanazon az útvonalon hosszútávon 6L/100km-t produkált, nem értem miért…Mondjuk nem szoktam olyat csinálni, hogy amikor már látom, hogy majd meg kell állni, akkor is nyomom, nem, akkor visszaveszem a gázt.A másik, ha az autók 90%-ánál visszaveszed a gázt, akkor egy elektromágneses szelep zárja az üzemanyagot (nyilván évjárat és autótípusfüggő, de enyémnél így van),és ilyenkor a motor jár ugyan, de nem kap üzemenyagot,ún. tolóüzemmódba megy,a fogyasztás zéró, és főleg lejtőn lefelé alkalmazható.Azt akartam ezzel mondani, hogy mindenféle hókuszpók nélkül is lehet elérni relatív alacsony fogyasztást, még én is, pedig én azért nem 30-nál teszem 5be, és szeretek élvezetesen autózni.Kíváncsi lennék a hasonló évjáratú többi 1.5-ös és 1.6-os kocsik mennyit fogyasztanak átlagba…

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Nos igen, egy pótkerék annyira fontos, és mi több “kötelező” tartozék hogy minden nap meg kell nézni hogy kemény e….
    Nem kellene elbeszélni mellettem, ugyanis azt jegyeztem meg hogy HIÁBA a kíméletes használat, MINDENNEK megvan a ha úgy tetszik szavatossági ideje, mikor MUSZÁJ cserélni még akkor is ha nem használjuk, effektíve mondjuk áll az autó….Tehát ne mondd nekem hogy az öregedésnek köze van a használathoz mert csak hülyeségeket beszélnél.(példa legyen a hosszbordás szíj,amit x ezer kilométerenként vagy x évenként cserélni kell, tehát VAGY-VAGY, hiába használod kíméletesen a kocsit.)
    Amúgy ha tetszik megnézheted a 28 éves autóm mennyire hanyagolom el( ha bármi tönkremegy, vagy lejár a csere intervalluma azonnal javíttatom vagy cserélem):

    http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5919

    http://www.fogyasztasmonitor.hu/adatlap … chback-592

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Kedves combi!

    Ottó mindent cserél az autón, ami elöregedik, vagy elkopik, ugyanis 500.000-nél azért vannak elkopott dolgok.Nem kéne egy hanyag embernek beállítani, mert megadja a járgánynak, ami kell.Csak nyilván a kiméletes használat okán nem szükséges olyan gyakran, mint az olyan embereknél, akinek 28 év után jut eszébe, hogy meg kellene nézni a pótkereket.Erről ennyit.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Ezek után pláne nem venném meg kedves Ottó barátunk autóját.
    Olajat akkor is le kell cserélni évente ha nem használjuk az autót, ugyanis a minősége lényegesen változik álltában is.Ugyan ez vonatkozik a hosszbordásszíjra is..
    Csak utalnék rá finoman:
    A Mazdámban 28 éves gyári alufelnin van a 28 éves gyári gumi, ami pótkerékként üzemel, csak sosem volt rá szükségem.Most mikor átszereltettem a nyári gartnitúrát megnézettettem, mert kb 3-4 hét alatt mindig leengedett.A gumis szaki megnézte, a peremeknél, és a szelepnél sem eresztett, és miután rákérdezett mikori a gumi, elmondta hogy annyira porózus lett, hogy elengedi a levegőt.
    Ne álmodjunk nagyot emberek, álltában is tönkremegy minden, ezért vannak a szervizkönyvben feltüntetve hogy x ezer km-enként, VAGY x évente CSERÉLNI kell…
    Sajna Ottó autóját ha egy hétköznapi ember használná, szépen egy év alatt ki kellene minden cserélnie amit eddig Ottó bátyánk nem cserélt, mert hogy “kíméletesen” van használva..

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Sziasztok!

    Én személyesen is ismerem Ottót, sőt ültem mellette amikor vezetett, de soha nem találkoztam még ilyen körültekintően vezető soförrel, pedig tesztúton sok százan vezettek már mellettem. Bizton állíthatom, ha m.o.-n mindenki ilyen körültekintő lenne(nem ilyen lassú), akkor soha nem lenne baleset. Uraim, ha kiszámoljátok a karbantartási ciklust, akkor rájöttök, hogy nem kell neki évente egyszer olajat cseréleni, mert 20000-ként lecseréli, tehát 500.000 km-nél ez jóval több mint évente 1 csere.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Kedves Nesto!Én kipróbáltam az omegámat,c 20ne,5-ödikben alapjárat környékén forog a motor 50-es tempónál.Valószínű,más a váltó kiosztás.De 1000 fordulatról már húz ez a motor is,amit a cdti Astrám sem tud,az 1500-as fordulat alatt rángat,pedig dízel:-))))

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Igen, lehet és most már kell is takarékoskodni.
    Remélem a cikkben szereplő “rekorder” nem csak a fedélzeti számítógép adatait nézte, mert az általában pontatlan.

    Nekem dizel Multijet Fiat puntóm van.
    Országút/város vegyesen átlag 3,5 l/100

    Nem hajtok be semmit, nem szerelek le semmit.
    Igyekszem nem megálni, a legtöbb energia az induláshoz kell.
    Pirosnál begurulok, még rá is fékezgetek, csak meg ne kelljen állni.
    Legjobb fogyasztás kb 70km/h-nál van. Ha mögöttem gyorsabbak jönnek elhúzódok, ha szembe is jönnek, akkor felgyorsítok 90-ig, nem akadályozok senkit. Ha utolérek egy konvojt, nem kezdek előzgetni gáz/fék 🙂 . Fékbetéteket elöl 100 ezer kmnél, hátul 150-nél cseréltem. Kamionok mögött 70-90 szélárnyékban haladok, de nem közvetlenül mögötte, mert sok a turbulencia, legjobb kb 1 1,5 kamionhosszal lemaradni.
    5-ösbe fel lehet kapcsolni 40-nél, de semmi értelme, mert onnan gyorsulni vagy nagyon sok üzemanyag kell, vagy sosem érem el a kívánt tempót.
    Szóval szerintem “rekorderünk” semmi extrát nem csinál, csak oda kell figyelni és értelmetlenül nem szabad elpazarolni az energiát, fékpedált csak a végső esetben és inkább kisebb szakaszos adagban használni 🙂 Eddig minden autómmal meg tudtam spórolni 20-25%-ot, van benne tapsztalatom, már több mint 1 M van a lábamban 🙂

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Kicsit elment a hozzászólások érdemi mondanivalója, de akkor én is hozzáteszek..ha valaki olcsón akar autózni akkor szereltessen be autógázt.
    Ha mindjárt az elején beszerelteti akkor kiadott cca.:320 ezer forintot, az injektoros mociknál nem fogyaszt többet a kocsi gázból mint benyából, és közel ugyanazt a teljesítményt hozza.
    3 literes átlaggal szémolva , és ilyen vezetési stílussal a félmilló kilómétert 380Ft -os benzinnel számolva 5.7 millióból tette meg.
    Ha csak gázt szereltet be akkor erre a távra kifizet 6.3 millát, 6 literes átlaggal, meg mondjuk kb 200 ezret benyára amig felmelegszik a víz,és kapcsolhat a gázra…
    Lehet 800 ezerrel többet fizet ki, de normálisan közlekedik..

    Mondjuk kis autót nem vennék mert ahhoz képest nem kevesebb a fogyasztása mint az én 28 éves karburátoros 2000ccm-es Mazda 626-osomnak.Város 12, autópálya, lakott területen kívül 7.5-8 liter/100 km, átlag 9-10 literrel eljárok, és a 185 centimmel, és 125 kilómmal nem nyomorgok egy kis autóban, befér a gyerek a komplett kiegészítőkkel is!(asszony, lapra csukható babakocsi, járóka, plusz egy heti cucc mindhármunknak, és még igy is marad hely, -az anyósülés-, egy stopposnak)

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    1 éve vettem a Yarisomat bizonyítottan első női sofőrtől 118ezer km-el 6,3-as átlagfogyasztással. Én is nő vagyok, de szeretek és tudok is vezetni. Még a párom is megdicsér milyen jól és takarékosan vezetek, amit persze Tőle tanultam. 2 hát alatt éevittem 6,2-re. Kipróbáltam felesben az etanolt, jó volt az ára, de nekem növelte a fogyasztást 6,5 átlagra, pedig takarékosan vezetek. Mivel fizetik a benzint így inkább nem szereltetek be kütyüket, de ez egy más fórum lenne. Nos 1 év alatt második gumiszőnyegem ment tönkre, pedig hosszú utakon sokszor lecseréltem a cipőmet papucsra, de papírszőnyeg? Az durva. Télen hová teszi a cipőt amin hólé van? Vagy az irodai széke mellett áll meg ahol ott a bekészített papucs? Merthogy az újságpapírt felissza a hólé, tönkreteszi, vagyis hozzáér a gyári gumiszőnyeghez. De ez mindegy fogyasztás szempontjából. Az első terelő letakarása nekem is szemet szúrt, de gondoltam biztos csak én nem értek hozzá. Azért kíváncsi lennék, ha az átlagfogyasztása ennyi, mennyi az átlag sebessége. _ezt is mutatja a Yaris digitális kijelzője. Felesben használom városban, országúton, nekem jelen pillanatban 49 km/h-t mutat, Neki szerintem lenne max. 30. Mindenesentre azért abban megegyezhetünk, hogy lehet hogy takarékos, de a megvásárolt plusz alkatrészekkel sem éri meg, mivel ez a vezetési stílus KÖZVESZÉLYES. Lásd: lámpa behajtása, ablaktölrő leszerelése, túl lassú haladás.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Elolvastam a cikket is,meg a hsz-eket is,és egy valami eszembe jutott.
    Ha a motor melegítő áramfogyasztását is hozzávesszük a benzin költségekhez,vajon ilyen kedvező szám adatok maradnak?
    Nekem Hyundai Atosom van,1998-as évjárat,valós 118 ezer km-rel,én nem ilyen hókuszpókolásban,meg ön-,ill. közveszélyes dolgokban,mint ablaktörlő,és tükör nélküli vezetés hiszek,hanem a bioetanolban.
    fagypont feletti hőmérsékleten felesben használom a benzinnel,mindenféle utólagosan beépített kütyük nélkül.
    A fogyasztásom azonos a tiszta benzinnel használttal,plusszként kiemelhetem,hogy az etanol kitakarította az üzemanyag rendszert is úgy,hogy észrevehetően kevesebb a fogyasztás hideg napokon is-akkor ugye tiszta benzinnel használom.
    Konkrétan téli napokon a fogyasztása az autónak-csak városi használatban a régi 7,5-8 l-ről visszaesett 6,5-7 l-re.
    A tisztaságra visszatérve,én sem szeretem piszkosan látni a garázsomban az autómat,de mondja már meg valaki,normális az,hogy -20 fokban naponta mosogassam?Valahogy nem érzem életszerűnek ezt az egészet,olyan érzésem van,mintha nagyot mondók versenyén lennék.
    Hangsúlyozom,ez az én véleménye,maradok tisztelettel:
    Tanárúr

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Most nem azért, de a cikk elején az szerepel, hogy a légellenállás miatt takart az alsó légbeömlő. Szerintem meg ha egy lyukas felületen átfúj a levegő az kisebb légellenállás, mint egy nagy felülettel tolni magam előt, elvégre ezért hajtota be a tükröket. Tükör nélkül nagy felelőtlenség közlekedni. A gyujtást minek levenni, ha motorfék üzemben ezek a modern autók ugysem adnak benzint. A cikkíró mondtatát sem értem pontosan “Az utólagos billentyű továbbá arra is jó, hogy lámpához érve a gyári gyújtáskapcsoló koptatása nélkül lehessen megállítani a motort”. Most a motor beindításához úgyis el kell fordítani a kulcsot (feltéve, hogy álló helyzetből indul) és ha minden lámpához gurul és és ujra kell indítani a motort akkor tényleg érdekes, hogy hogy bírja az akku, ahogy az előző hozzászólásokban is írták. Ja és bármelyikünk aki használja az autóját nem hiszem, hogy a gyári gumiszónyegre is ujságpapírt tennénk mielőtt beülünk a kocsiba az újságpapír pedig nem járul hozzá a fogyasztáshoz. Ez valahogy élettelen cikk-nek tűnik.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Ez qrva jó:-)Nekem is volt egy munkatársam,akinek 160 felett csökkent a fogyasztása:-)Na persze.Mi is azt mondtuk rá,hogy az övé vissza termeli a benyát.Csak azért áll meg a kútnál,hogy leadja a termelt benzint.Az a lényeg,hogy ők hisznek ebben,ha más nem is.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Nekem 2000-es Yarisom van, félautomata, kuplungolni sem kell. DE nem szereti 30nál a negyediket. Tötymörgés amit ez csinál az autójával. Inkább járjon biciklivel, még benzin takarékosabb. Egy autó arra való hogy használjuk, menjünk vele. Nem száguldozásra gondoltam, nem hülye vezetésre. Én is kiteszem üresbe, igyekszem benzin takarékosan vezetni. De ha útközben felhőszakadás van, bőrig áznék, mire feltenném az ablaktörlőt. Mert nem hiszem, hogy akkor elég a vízlepergetés. Meg oldalsó tükör se? Ez már túlzás.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Ez az Ottó/lehet,hogy a tótottó?/ a huszonegyedik sz. Hári Jánosa. A huszadiké a barátom volt.Akinek most már
    valószinüleg benzin kútja van mert az elmesélt történetei után úgy itéltük meg a barátaimmal,hogy az ő Ladája már olyan keveset evett, hogy vissza termelte a tankba az üzemanyagot.Bár ő pazarlóan vezetett mert nem vette le az ablaktörlő lapátokat és nem hajtotta be a tükrét sem.De ha elolvassa ezt a cikket valószinüleg megteszi.Sőt szerintem képes lesz feltenni négy db kemping kerékpár kereket és kivágja a vezető oldali padló lemezt,hogy a fékezést is megoldja.Minden esetre gratula Ottónak,minnél több bevételt a zsaruknak és nagy nagy nyugalmat,türelmet”xanaxot”a mögötte közlekedőkmek. Szóval itt is ül a mondás:NAGY AZ ISTEN ÁLLATKERTJE !

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Ön-, és közveszélyes! Tükör ablaktörlő nélkül?

    Kipróbáltam, hogy 33km/h-nál 5.-be kapcsolok. Mivel nekem egy Splash 1.0-s van így kb. ugyanazt tudja. Hát, mit nem mondjak, a fordulatszám 1000 alatt volt, a motor dadogni kezdett, padlógázra úgy kezdett gyorsulni, mintha tolnák. Mármint öreganyámék. Egy vészhelyzetből kikeveredni tökéletesen esélytelen. A túlfújt kerék megintcsak nem a biztonságot szolgálja.

    Ráadásul, hányszor cserélhetett akkumulátort? Mert ilyen fordulatnál nem igazán tölti. És régebben 2000rpm alatt tartottam, de 2,5 év alatt rendesen megcsappant az akku teljesítménye.
    Most 2500-3000 között autózom, gyorsításnál 4000-4500-ig huzatva. A fogyasztás nem nőtt és jóval dinamikusabb lett. Városban rövid, kb. 10-15 km-es távokat autózva nyáron 5,7L, télen 6L körül van a fogyasztás. De egy állófűtéssel, valószínűleg 5L alatt is menne. Városon kívül, 4,4L is volt már dinamikusan közlekedve.

    Visszautalva az egyik hsz-re, én is elindulok 3.-ban, nincs abban semmi feneség.

    Ha zárt pályán döntene rekordot még meg is dícsérném, de közúton menjen inkább robogóval, az még ennyit sem fogyaszt.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Őszintén szólva kezét lábát eltörném a palinak amiért behajtott tükrökkel és ablaktörlő nélkül autózik !!! Soha nem engedném ki a nyílt utcára ! Életveszélyes és semmiképpen nem dicsérendő amit csinál. Biztosan csak feltartja a forgalmat ! Ne legyünk már büszkék a veszélyes hülyékre !
    Az ablaktörlő nélkül autózás is egy marhaság ! Nincs az a sz(a/e)r ami kiállja a próbát egy ilyen extrém teszten ! LÁTNI MINDIG KELL !!!
    Nekem egy 1.9 TDI Toledo-m van és már produkáltam 60-nál 3,7-es fogyasztást, de mindezt éjfél után tök üres városban ötödikben gurulva ! EGYSZER csak próbából ! Amúgy meg nem autópályán simán 4,7 ! De az 1,6 Vento-m 240.000 km után 3 személlyel, megpakolva 2500 km-en (nyugati túra) produkált 6 literes fogyasztást és gyakran mentünk vele 140-160 között is !
    Már csak évente 60 ezret vezetek, úgyhogy tudom miről beszélek és gyűlölöm azokat akik a vezetéstechnika elé sorlolnak bármi mást. Ezek az extrém falhasználók nem valók a közutakra. Próbálja ki a lovát zárt pályán de utána közlekedjen normálisan !

    Vezetni tudni kell és azt gyakorolni kell. Odafigyeléssel ésszerűen csökkenthető a fogyasztás minden autónál ! Nem támogatom ezeket az idiótákat mert még a végén egyre többen járnak majd behajtott tükrökkel…sajnos már így is vannak elegen aki észre sem veszik…

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Maga a cikk tetszik, meg az is, hogy valaki küzd a fogyasztással. Jó magam is próbálkozom vele.
    Hiányolom azonban azt, hogy a cikk írója leszögezze, hogy ez nem egy követendő példa, mivel több rendben is folyamatosan megszegi a biztonságos közlekedés szabályait.
    Remélem, hogy a cikk hatására nem fogok tükör és ablaktörlő nélküli autósokkal találkozni. (szerintem ez felleőtlen és veszélyes)
    Bármenniyre is jó autó a Toyota csodálkozom azon, hogy a motor elviseli a nagyon alacsony fordulaton való használatot. Eddigi tudásom alapján ez pont nem tesz jót a motornak

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Nyáron nem szeretnék Ottóval egy légtérben tartózkodni. 🙂
    Gondoljátok el: kint 40°C, a nap süt mint állat, ablakok felhúzva, klíma ohne. XD

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Nekem ugyanaz a motor van Omegában(c20ne)ha egyről beszélünk:-))).Ez inkább 45 fölött bírja az ötödiket,hogy álló helyzetből elindul e harmadikban,nem tudom,nem próbáltam.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Még gyorsan eszembe jutott két dolog:
    1: ha 1 barral még túlfújja az amúgy is tapadásszegény gumikat, szépen megnő a féktáv is.
    2: vajon új korától így használja ezt a 10 éves Yarist?Ugyanis matek: 500000 osztva 3650-nel (10 év) az minden nap 137 km autózást jelent.Sofőrünk annyira fanatikus hogy talán benne is lakik?Arról nem is beszélve hogy ilyen vezetési stílussal érdekelne hogy 140 km-t mennyi idő alatt tesz meg…. :))

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Kedves Tamás, próbálj ki egy 2.0 8V Kadettet, mert álló helyzetből simán elindulok vele harmadikból, 30-35-ös tempónál pedig lazán bemerem rakni ötödikbe, és gond nélkül teszi a dolgát, nem fuldoklik. igaz, átlagban a fogyasztásom 8-9 liter városban, autópályán 6, de vegyük figyelembe, gogy nem 1.3 literes dízel, hanem 2.0 benzin.
    Ha megtehetném, biztosan hibrid autót vennék, nem kismotoros dízelt.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    nagy mese igy nincs 100km 2.6liter valoszinu lehet ablaktorlotartály 2.6liter
    3henger nehéz indul mint4hengernél
    átlagfogyasztas 100km 6liter hivatalos

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Azért a hülyeségnek is van határa! Hol lakik ez az Ottó, valami légüres térben? A 30 km/órás menetszél meg csak úgy viszi le a szakadó esőt a szélvédőről! 🙂 Az 1 bárral túlfújt 145-ös gumit évente kell cserélni? Szerintem Ottónál drágább a leves, mint a hús!

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Egyetértek ez a 4,19/100km elfogadható, sőt még kicsit alatta is, de A 2,6l/100km már egy kicsit sántít nekem. Egyik ismerősömnek is van egy 3 éves 3 hengeres 1.0 yarisa nyáros ö is 4-4,5 literrel eljár.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Szerintem a Yaris 4,19 l/100km fogyasztási értéke túl van lihegve. Egy ekkora teljesítményű autó minden hókusz-pókusz nélkül normális vezetéssel, rendesen visszapillatók, ablaktörlők használatával ennyit kell, hogy fogyasszon. Arról meg külön érdekelne a szakemberek véleménye, hogy alapjáraton, vagy az alatt 4-5-ben 30-al hajtva milyen kenést kap a motor és azt mennyi ideig bírja. A fogyasztási csodákról csak annyit, hogy 125 LE-s kb 1,4 tonna sajáttömegű turbódízel motoros autómmal 2 személlyel 3 hetes túrára szükséges csomagokkal megrakva Olaszországból hazafelé kb 2000 km-es úton az autópálya sebességek tűréshatáron való betartásával kereken 5 l/100km volt a fogyasztás és nyár lévén folyamatosan ment a klimaberendedés is.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Az nem rossz,ha ekkora tempónál elbírja a Kappa az ötödiket.Nekem ezt a tempót talán kettesben tolerálta az Alfám(ugyanazok a technikai dolgok vannak mindkettő motorjában,csak ez egy hengerrel rövidebb),de nekem tényleg egyik autóm sem szerette még negyedikben sem a 25-30-as tempót.Nekem valahogy ez a cikk nem életszerű.Vagy ha minden dolog igaz,akkor nem kicsi agybaj kell ehhez a stílushoz,persze nem bántásból mondom….

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Érdekes egy cikk, de öreg lalálval értek egyet. Nehezen tudom elképzelni ezt a vezetési stílust. Mondjuk akinek mutatós km órája van már bukta is a dolgot, mert ott nem tudja pontosan az ember, hogy 28 vagy 33. Szerintem az a 4 km/h óra nem olyan nagy különbség nem értem minek 4.kapcsolni akkor lehetne egyből 5-öst is. Furcsa, hogy a pedálgumik csak alig kopottak, de lehet hogy kuplung nélkül is szokott váltani. Az alacsony gördülési elleneállásu tulfujt gumi, meg jobban is kophat, főleg, hogy 145-ös. Nem, tudom hogy a tulajdonos családos ember, vagy mindig csak egy maga szokott ülni az autóban. Nem derült ki a cikkből az sem, hogy autopályán ,sík úton, vagy hol szokott harmincal döcögni. A cikkíró feltehetett volna egy videót is miközben a tulaj vezet délután a hungárián.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Először azt hittem, biztos valami jó ötlet kezd megvalósulni, de aztán amikor elolvastam a cikket…
    1983 óta van jogosítványom és kocsim, tehát nem most kezdtem el vezetni. Kifejezetten nyugodt stílusban vezetek, a mostani autóm is sima szívó diesel. Amit itt leírtak, az borzalmas!!! Természetesen nem a fogyasztásra gondolok, hanem az ehhez tartozó “árra”. Belegondolt az illető, hogy hányszor veszélyeztette és/vagy akadályozta közlekedésben részt vevő társait az indokolatlan 30 km/órával??? Elég sokat kell vezetnem városban és autópályán is, de ha ilyennel találkoznék, biztos nem dicsérő szavak jutnának eszembe. Az ablaktörlők hiánya is baleset veszélyes! Akinek volt már ilyen majd függőleges hátuljú autója, nagyon jól tudja, hogy felcsapódik rá a kosz, alig lehet, vagy egyáltalán nem kilátni! Ehhez hozzávesszük, hogy behajtott tükörrel közlekedik, vajon hogy vált esetleg sávot mondjuk kanyarodásnál??? (vagy mindig csak egyenesen megy, ha már -mint olvasható- nem előz?)
    Minden tiszteletem a kocsi gyártójáé viszont, ha ez a kis autó mindezt kibírta ennyi karbantartással!!!

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Érdekes cikk.De én soha nem vezettem olyan autót,ami elbírta volna 30-as tempónál a negyediket,nem hogy az ötöst.A vízlepergető bevonat szépen hangzik,de a víz a szélvédőre ugye nem csak az égből pottyan,ott a nagy játművek által ráfröcskölt sáros trutyi,azzal ez a bevonat nem igen tud mit kezdeni.Másrészt az ablaktörlő lapát kötelező tartozék,nem hiszem,hogy a rendőrök jó szemmel néznék.

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Ez szép teljesítmény, de hányan küldték el melegebb éghajlatra az elmúlt 10 évben? Mert aki ilyen fogyasztási értéket produkál az bizony nagyon lassan vezet vagy rosszabb esetben fel is tartja a forgalmat.
    De gratulálok a szép eredményhez.
    A dizel Yarisommal nem egyszer volt, h lassan tudtam csak menni és néhányszor – ezt ekár 50-100 km keresztül. (0-65 km/ó között)
    (Klímával, kihajtott tükrökkel és ablaktörlővel zenével és tompított fényszóroval, 3 személlyel + kutyával) 1,7-2,1 l/100 km fogyasztott.
    És igaz “csak” 162 e km van benne.
    De normál körülmények között is 4-4,2 l/ 100 km a fogyasztása.
    egyszer volt 6 liter is, de akkor klímával mentünk Bp-ről Keszthelyre 160-170-es tempóval.
    Remek autó ez a kis Yaris 1 tipus. Bárkivel találkoztam csak dicsérte, én is ezt teszem:) Nem hiába Toyota minőség!!!!

  • 2017.10.31. at 17:32
    Permalink

    Barátunk elég vakmerő mert szép szép hoy ennyivel el tud járni, de mennyibe kerültek a gumik, a motormelegítő, az ablakok állandó kenése vizlepergetővel?
    Természetesen ez még nem vakmerőség de, behajtott tükrökkel közlekedni, ráadásul éppen 30 felett kapcsolja az amúgy is nyomatéktalan motort ötösbe?És tuti világítás nélkül közlekedik, mert ugye az is többletfogyasztást eredményez, a gázpedállal meg leheletnyiket játszik talán úgy gyorsít?Több KRESZ előírást is megszeg ezzel, de mondjuk tuti nem a gyorshajtásét..csak az indokolatlan lassú haladásét…Fékbetéteken nem csodálkozok hogy enyit kibírtak..ekkora sebességnél elég ha kiteszi a talpát az megállítja 🙂
    Vakmerőség a hosszbordás szíj cseréje is, valamint nem tér ki a vezérműszíjra a cikk.Hiába a kímélő használat, a szíj az idővel öregszik, én megvan a maximum ami után le kell cserélni(4-6 év, vagy x ezer kilométer)Ugyenez vonatkozik a kenő, és fékolajra.A motorolajat évente, a fékolajat kétévente le kellene cserélni futásteljesítménytől és vezetéstől függetlenül, ugyanis maga az olaj is veszít folymatosan a minőségéből akár több éves állás alatt is!
    Ha valaki így próbálna közlekedni nagyobb városok forgalmas útjain az leköpdösnék tuti..

    Opelfannak: dinamikus gyorsítás mikor a fordulatszám 2/3-ánál váltunk feljebb, és nem üzemanyagcsökkentő közlekedésnek hívják.Persze dobhatsz 5-ört nyugodtan 30-nál, akár autópálya felhajtóján is, vagy Budapesten a Rákóczi úton, de ne számíts utána semmi jóra..

    Amúgy itt egy jó példa hogy nem kell ennyit minden böszmeséget csinálni hogy keveset fogyasszon egy autó:
    Öcsém kocsija:
    Opel Corsa C 1.3 CDTI Silverline Edition, 75 LE gyárilag, de meg van chippelve 100LE-re.
    Főleg hosszú úton használja, mert hetente jár haza Ausztriából.Van benne város, autópálya,lakott területen kívüli használat is.Hétvégén 691 km-en állt a km-számláló, és a 45 literes tankból még volt 12-14 liter üzemanyag..az olyan 4.4-4.7 es átlag ugy hogy gyári 205-ös gumik vannak rajta, valamint nincs ennyi bohóckodás a tükrökkel, ablaktörlővel, spoilerrel, motormelegítővel és a vezetési stilussal..3-4 ezernél váltás, dinamikus gyors vezetés..Egyszer lekapták a 8-ason 150-nel, utána óvatosabban közlekedett pár hónapig, akkor 4 literes átlagot produkált, de akkor csak betartotta a sebességhatárokat…

Vélemény, hozzászólás?