Semir Gerkhan 15 éve BMW 3-assal járőrözik a német autópályán
Derrick felügyelő neve összeforrt a BMW-vel. A magas, táskás szemű rendőr kezdetben 5-ös, majd később főfelügyelői pozíciójához illően 7-es limuzinokkal járt, de ezen kívül más német zsarufilmekben is feltűnnek bajor modellek. Biztosan sokan emlékeznek a Két férfi, egy eset sorozatra, amelyben a magánkopó Josef Matula ügyvéd barátja, Dr. Rainer Franck a mindig jól fésült Derrickhez hasonlóan E32-es hetessel közlekedett, akárcsak egy másik krimiből ismerős, szintén magánnyomozó Peter Strohm. Ehhez az előkelő társasághoz csatlakozott 1996-ban Semir Gerkhan, az autópálya rendőrség török származású felügyelője, a hamar nemzetközi sikert elért Cobra 11 akció-sorozatban. Az alacsony termetű zsaru mellett többször cserélődtek a társak, de a BMW mindvégig megmaradt, a főszereplő immáron a 3-as széria harmadik generációját nyúzza filmes szolgálati járgányként, hiszen anno az E36-os modellel kezdődtek a forgatások, majd ezt követte az E46-os sorozat, jelenleg pedig az aktuális, ám hamarosan leváltandó E90-es Semir Gerkhan négykerekű társa.
Másfél évtized alatt három generáció szolgált a filmsztár nyomozó alatt: E36, E46 és E90
Aki szemfüles, észreveszi, hogy E36-os modell repül a kaszkadőr jelenetben, amely ügyesen E46-osnak van álcázva - erről a hátsó lámpa árulkodik. Bár a sorozat költségvetése nem szerény, egy BMW nem éppen olcsó a sorozatos lezúzásokhoz, így a stáb ahol tud, spórol
A teljes német címén Alarm für Cobra 11 (Riadó a Cobra 11-nek) kétségtelenül a legnépszerűbb tévésorozatok egyike. 15 év alatt 225 epizódot forgattak, és hétről hétre ötmillió néző izgulja végig a sztorikat, a látványos, profi kaszkadőrökkel végrehajtott autós jeleneteket, amelyekben szédületes tempóban száguldanak, repülnek, ütköznek és felrobbannak a járművek. A BMW 3-as ideális a precízen megtervezett és kivitelezett mutatványokhoz: a kaszkadőrök dicsérik a műszaki konstrukcióját tekintve igényes futó- és kormányműnek köszönhető rendkívüli, előre kiszámítható irányíthatóságot és úttartást, a jó féket, az autó szinte tökéletes egyensúlyát, hiszen mindezek oroszlánrésszel járulnak hozzá az aprólékosan előkészített, veszélyes manőverek tökéletességéhez. További előny a jármű magas fokú passzív biztonsága, hiszen a kaszkadőrök élete múlhat azon, hogy kritikus helyzetben (akár előre nem kalkulált ütközésnél) mire képes az autó. Ahhoz, hogy a filmen ne látszódjanak a csalások, általában hét autóra van szükség, attól függően milyen jelenetet vesznek fel, és az illúziókeltő trükkök között megtalálható a háttérben gyorsan mozgatott fal is. A vezetőt hatpontos biztonsági öv és speciális nyakvédő óvja a sérülésektől. Egy szezonban 16 epizódot rögzítenek, és ezen idő alatt 20 müncheni limuzin amortizálódik le, illetve végzi karosszériajavításra szorulva.
Tényleg így van:-)Néha meg öreg Alfákat törnek,német autókat alig:-)De egy első szériás Mondeo mindig porondon van..
És a rossz fiúk tízből kilencszer Jaguar XJ-ben robbannak fel, zúzódnak össze, vagy szállnak el, mint a győzelmi zászló… 🙂 Nagyon utálhatják a Jag-et 🙂
Egyértelmű,hogy a régi e36-osokat zúzzák,hiszen azok már eléggé olcsók ott.De ha megfigyeli az ember,általában 15 év körüli autókat törnek össze a sorozatban.Ettől függetlenül biztosan marha nagy pénzbe kerül a sorozat.