Honnan csöppent Michelisz a vb-dobogóra?
Öt év alatt jutott a csúcsra Michelisz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Számítógépes játékon kezdte, és mindössze öt éves autóversenyzői múlttal lett Michelisz Norbert az első magyar világbajnoki futamgyőztes.
Gondolhatnánk, hogy Norbi a klasszikus autóversenyzői pályát járta be és már három éves korában bekéredzkedett egy gokartba, de nem így volt. Mint ahogy a legtöbb versenyzésre vágyó fiatalnak, neki sem volt arra anyagi háttere, hogy igazi versenyautóról álmodozzon, ezért csak szimulátoron rótta a köröket.
Bár a Formula–1-ben is előszeretettel használják a szimulátort – igaz, azok sokkal komolyabbak, mint a játékszimulátorok –, de azért a valóság és a játék között van némi különbség. Na meg hasonlóság is. Ezt jól bizonyítja, hogy Wéber Gábor is szimulátor-versenyzőből lett sikeres autóversenyző. Nem is véletlen, hogy ő figyelt fel Micheliszre, és ő szervezte meg neki 2005 őszén az első versenyautós tesztjét a Hungaroringen, egy Renault Clióval.
Ez annyira sikeres lett, hogy a következő évben, 21 évesen Michelisz már neki is vágott a Suzuki Swift-kupának, amit első próbálkozásra megnyert. 2007-ben következett a kicsit erősebb Renault Clio-kupa és egy újabb bajnoki cím.
Két évvel ezelőtt (2008-ban) nyergelt át a legerősebb magyar márkakupára, a SEAT Leonra, amelynek Európa-kupa futamain is rajthoz állt. A sorozat monzai futamát megnyerte, amiért jutalmul rajthoz állhatott a túraautó világbajnokság japán hétvégéjén. Nem járt sok szerencsével, hiszen a két verseny közül egyiket sem fejezte be.
Tavaly már csak a SEAT León Európa-kupára koncentrált, amelyet megnyert. Csapata, a Zengő Dension Team ekkor gondolta úgy, hogy érdemes lenne akár erőn felül is bevállalni egy túraautó világbajnoki szezont. A magyar csapatot sokszor csak a lelkesedés tartotta össze, de Michelisz már a szezonnyitó versenyen, Curitibában megszerezte első vb-pontjait, amellyel az első magyar autóversenyző volt, aki túraautó világbajnoki pontot tudott szerezni.
Az év során sok mindennel meg kellett küzdenie Michelisznek. Autója többször is elromlott – nem a magyar csapat hibázott –, volt úgy, hogy egyszerűen kilökték, de előfordult, hogy nagy izgalmában lefullasztotta a motort a rajtban. De hát ez egy ilyen sport.
Pár héttel ezelőtt a japán futamon, Okayamában elérte addigi legjobb eredményét, egy ötödik helyezést, amelyből a BMW-csapat kizárását követően harmadik lett. Megszületett tehát az első magyar világbajnoki dobogó. Mivel azonban ezt két héttel a verseny után, egy hétfői napon hirdették ki, nem volt nagy örömködés.
Aztán jött Makaó, a világ leggyilkosabb városi versenypályája, ahol helyenként két autó sem fér el egymás mellett, a palánk pedig néha beugrik a mezőny közé, hogy szedje az áldozatait.
De Micheliszt semmi nem tántorította el. Egy év alatt hatalmasat fejlődött és igazi rutinos róka módjára versenyzett. Nem hogy nem fullasztotta le az autóját a rajtban, hanem most ő hagyott állva mindenkit.
Neki is és csapatának is nagyon kellett ez a győzelem, hogy meg tudják mutatni a világnak, mire képesek.
Most már csak egy még nagyobb feladatot kell megoldaniuk: összeszedni a pénzt a jövő évre, hogy Norbi meg tudja mutatni, nem csak egyszer volt képes világbajnoki futamot nyerni.