Lezúzta a Model X-jét, rákente a gyártóra
Összekeverhette a pedálokat a néhány napos Model X sofőrje
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pontosan az ilyen esetekből látszik, hogy kinek nem kéne még önvezetésre képes autót sem vennie. Azt hitte, a gyártóra foghatja a Tesla lerombolását.
Megtörtént az első komolyabb baleset a Tesla frissen piacra dobott elektromos városi terepjárójával. Mindig érdekes egy-egy új modell első baleseteit vizsgálgatni, vajon emberi mulasztás vagy műszaki hiba okozhatta? Egy friss modellnél mindkettő előfordulhat, ezért is érdekes ez az eset. Egy kozmetika falába vágódott a néhány napja vásárolt hófehér SUV, a sofőr nem sérült meg, felesége viszont a kinyíló légzsákoktól néhány kisebb égési sérülést szerzett. A sofőr azt állítja, a kocsi egyik pillanatról a másikra maximális sebességre gyorsított, és irányíthatatlanul a ház felé hajtott.
Egy Tesla tulajoknak szóló fórumon a sofőr megírta az esetet, s véleménye szerint ez egy súlyos gyári hiba, és a Teslának mihamarabb vissza kéne hívnia az összes Model X-et, hogy ne történhessen ilyen mással. A gyártó a baleset után alaposan átnézte a sérült kocsit, a fedélzeti számítógépéből pedig kiderült, hogy sem a baleset pillanatában, sem előtte nem volt bekapcsolva a Model X önvezető funkciója, így a malőr teljesen manuális irányítás alatt történt. Az adatokból az is kiderül, hogy a gyorsítópedál pozíciója 100%-os volt az ütközés pillanatában, tehát a sofőr hibázott. Nagy valószínűséggel összekeverte a két pedált, de egyszerűbbnek látta a gyártóra fogni az egészet. Ha egy autó önvezetésre is képes, még nem azt jelenti, hogy folyton aktív a rendszer. Csupán a vezetést segítő asszisztensek, például a ráfutásgátló vagy a sávtartó figyel 0-24-ben, de azok is csak lassításra késztethetik az autót.
A tulajdonos azt hitte, egyszerű dolga lesz, ha az autót hibáztatja, de hamar kiderült, hogy itt bizony ő fog fizetni az okozott kárért. Nem példátlan az eset, miként arról korábban írtunk, néhány héttel ezelőtt egy Model S tulaja hibáztatta a gyártót, mert autója magától belehajtott egy trélerbe. Ott is viszonylag hamar meglett a megoldás, a kompjúter elárulta, hogy a sofőr kiszállt az autóból, majd aktiválta az önparkoló funkciót és ott hagyta a kocsit. Az elegáns szedán három másodperc múlva elindult parkolóhelyet keresni, de nem vette észre az előtte szélvédő magasságban álló tréler végét, és nekigurult. Szélvédőcserével orvosolni lehetett a kárt, de a tulaj először a kocsit hibáztatta az esetért, holott Ő kérte, hogy parkoljon le.
Vezettél már automata váltós autót?
Összekeverni a pedált? Hát ez elég érdekes történet! Biztos van jogosítványa a sofőrnek?