Értenek hozzá, avagy miért menjünk márkaszervizbe?

Olcsó, gyors és minőségi munka - létezhet együtt?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb érvekkel csábít márkaszervizbe a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Nem csak az autópiac számait, a márkakereskedésekét, márkaszervizekét is megtépázta az elmúlt 4 év, válsága vagy finomabban és reálisabban kifejezve, megváltozott piaci környezete. A 2003-2005 között még éves szinten 200 ezer példányos újautó-eladások 2009 óta 50 ezer környékén stagnálnak. A valaha 1100 autószalont és 850 szalon-tulajdonost eltartó keresletből ma már csupán 750 él meg, jól láthatóan erősödött továbbá a tulajdonosi koncentráció, mára mindössze 320 szalon-tulajdonos maradt életben.
Nem csak autót nem tudnak eladni, hanem szervizeiknek sincs elegendő látogatója. Míg 2005-ben még közel 200 ezer garanciális, 2 évnél fiatalabb autó volt útjainkon, 2009-ben ez már csupán 60 ezer volt, mélypontját 2010-ben 43 ezer példánnyal érte el, de mostanra is éppen csak átlépte az 50 ezres számot. Az MGE felmérése szerint mindez komoly hatással van a márkaszervizek forgalmára, ugyanis míg garanciaidőn belül az autósok 71 százaléka márkaszervizbe jár, utána már csupán 37 százalékuk hordja oda autóját, a maradék pedig egyéb javítókhoz, márkafüggetlen vagy akár a feketegazdaságba tartozó sufniműhelyekbe.

Utóbbi temérdek káros hatást hordoz magával, a kedvező árakat ígérő szervizben nem a gyári tudás birtokában, nem a gyári normaidők alapján, tehát összességében nem biztos, hogy olcsóbban javítják az autókat, de ami talán a még nagyobb probléma, hogy sok esetben nem is az előírások szerint teszik azt. Ezért érezhetjük azt - rendszerint, hogy egy itthon megöregedett használt autó jelentősen rosszabb, mint egy külföldi példány. Míg ugyanis nyugaton nem ritka, hogy koros autót is márkaműhelybe hordanak, itthon még kevéssé az. Számos esetben érdemes pedig a márkaszervizek ajánlatait is fontolóra venni. Több márkánál kedvezményes díjszabást kapnak az időseb példányok - ezek tulajdonosaival nem fizettetik meg a legfrissebb szoftvereket, de a kuncsaft biztos lehet abban, hogy a teljes gyári tudástár birtokában az ő koros autóját is jobban, gyorsabban fogják megjavítani, mint egy olyan helyen ahol adott esetben először találkoznak a típussal.
Hirdetés

A márkaszervizbe hordott autó tovább hozhatja gyári jellemzőit, tovább maradhat olyan, mint amilyenként beleszerettünk, s újraeladáskor is többet érhet, mint az „ismerős szerelő által” javíttatott. Utóbbiaknál fontos megjegyezni, hogy az autó műszaki állapotáért a tulajdonos, a beépített alkatrészek megfelelőségéért a beépítő felel. Műszaki hibából eredő baleset esetén jól fog jönni, ha a javításokról van számla, úgy ugyanis a javító kell helytálljon a károkért, számla hiányában azonban a tulajdonos kell felelősséget vállaljon.
Aki hisz abban, hogy az autóhoz az a csapat ért a legjobban, amely megálmodta és összerakta, az mostantól márkaszervizt az ertunkhozza.hu oldalon is kereshet, azon márkák esetében, amelyek csatlakoztak az MGE kezdeményezéséhez, s részt kívánnak venni a márkaszervizek szélesebb körű elfogadását célzó kampányban. Ugyanezen oldalon bárki tájékozódhat a garanciális feltételekről, illetve a szervizekkel kapcsolatban felmerülő leggyakrabban felmerülő kérdésekről.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Amíg a kocsim garanciális volt, olajcserére is szakszervízbe kellett vinnem.
    Az első 2 olajcsere során 10W-40-es olajat töltöttek a kocsiba, a gyárilag előírt 5W-40 helyett….
    Az én hibám, hogy nem néztem meg a gyári előírást… csak a 3. csere előtt..

    Nos, megkérdem: egy ilyen esetben a márkaszervíz tudja a dolgát??
    Ezért vigyem oda?

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Alapból márkaszervíz párti vagyok. Az autóm Renault Laguna III.,1.5dci, 60000-es felülvizsgálat. Minden alkatrész azonos gyártótól 30-50%-al olcsóbban beszerezhető. Hátsó fékbetét csere után extra díj a fékhatás vizsgálat, pedig a saját munkáját ellenőrzi. 14000Ft-os rezsióra díj, de több a felvevő-raktáros-ellenőr-beszerző, mint a szerelő. Extremitás az olaj ára (20000 vs 8500Ft), de a minőség is. Egyik mszervíz ragaszkodik az Elf_5W40-hez, a másik MOL-t tenne bele, a garanciafüzet szerint a 10W40 is megfelelne. A gyár 20000km intervallumot ad, szervízajánlat 10000km.
    Elromlott a jobb első ajtózár, nem tudtam becsukni, szervíbe mentem, elhajtottak. Fal mellé álltam, zárt helyet kellett keresni. Mikorra megérkezett az “alkatrész”, és kicserélték, rájöttek, hogy van vészhelyzetre való megoldás is.
    Üdvözlettel: [email protected]

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Igen. Ha Győr, Zalaegerszeg,Budapest,Debrecen,Szeged környékén közlekedsz, vagy van otthoni 700e Ft-os lassú töltőd.
    Azt viszont tartsd fejben, hogy a benzin tökéletes égése 1.0-ás lambda értéken következik be, az LPG 1.06 a CNG pedig 1.177-en. Vagyis ha nem szegényíted ki a keverék képzést benzineshez képest akkor majdnem 18%kal dúsban fogsz járni.

    CNG motor szempontból annyiban különbözik, hogy a benzines gyári fúvókákhoz képest másfélszer akkorát kell beszereltetni, és így össze hangolni a gázECU-t a benzines nyitási időkkel, különben arány difi lesz és elcseszett lesz az egész.
    Aztán figyelni kell, hogy a befecskendezők, lehetőleg közel legyenek a szívó torokhoz, mert ugyan onnan számít rá mint a benzines, az eltérés unbalancehoz vezet.

    Illetve köbcenti arányosan gyengébb motort eredményez, mert 50%al gyengébb az üzemanyag és 18%kal több levegő kell hozzá, ehhez ha nem növeled a kompressziót és a töltöttségi fokot otto ciklusú szívó oldali vezérművel akkor vezethetetlenül gyenge motort kapsz eredményül, viszont nagyon jól fog fogyasztani.

    A gyártói CNG-s autókban én nem hiszek, mert azokat sem optimalizálják.

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Először is, ha LPGhez veszed, akkor lehet érdemesebb várj egy kicsit, mert mivel azt szegényben érdemes nyomatni, úgy tűnik a Honda jobb motorokat gyártott ahhoz a felhasználáshoz.
    De benzint vagy E85-öt fogsz használni akkor a Prius a jó választás.

    Egy kis mustra segédlet.

    Milyen Priust vegyünk?
    – Legyen még élettartam az akkumlátorban (ELM327 adapter PriiDash program laptopon ,ilyet hamarosan tudok és tesztelem a sajátomon)
    – Ne legyen törött, össze legózott (kesztyű tartó, ajtó szigetelő csík kibontása, pedálnál felvilágítani eltérő karosszéria szin után kutatni a pótkeréknél stb)
    – Ne legyen amerikai, a garancia és javíthatóság szempontjából

    US Prius jellemzői:
    – Elülső sárhányó panel index hiánya
    – Hátsó lámpa alsó blokkja nem teli piros
    – Ablaktörlők műanyaga nem váz szerkezetű hanem aerodinamikusabb
    – Elülső lámpa szerkezete más összetételű, indexet tartalmaz
    – Beltér vaj színű (manapság néha már azt is átpakolják)
    – Nincs EV gomb ami a tiszta villany üzem erőltetését engedi
    – Húsos alufelni ágak
    – Dobfék van hátul

    Kivitel jellemzők:
    – Alap kivitel: Tempomat, autó klíma
    – 1es csomag: alap kivitel +ködfény, intelligens nyitás(fekete gomb az első kilincseken)
    – 2es csomag: 1es csomag+Navigáció, bluet. kihangosítás, tolató kamera(2006 előtt nincs), ön parkolás(külön gomb az EV mellet, 2006 előtt nincs)
    – 3mas csomag: 2es csomag+bőr ülés

    Face lift jellemzők 2006 után:
    – Hátsó lámpa felső fekete része kristály
    – Oldal index felett hybrid jelvény
    – Elérhető a tolató kamera, önparkolás
    – Elérhető a bőrülés

    Akkumlátor:
    – Toyota szervizbe feldugni teszterre, kiválasztani a legerősebb és leggyengébb modult, majd hátra menetbe tenni és gázt adni fék nyomás közben, ha a görbe 0,5V nál jobban eltér akkor lejjebb kell adjon az árból, 1,5Vnál ne vegyük meg és 0,25 körül kiváló
    – Cikkszám alapján lekérdezni, hogy melyik szériáé (nem minden szerviz tudja)

    Hibakódok:
    – Minden hibakódot ki kell kérni az autóról, meg kell vizsgálni mennyire csökkenti az árát (esélyes hogy törlik előtte)

    Karosszéria:
    – Sárhányó belső ív műanyagja a sárvédő ívvel pontosan pattintva kell legyen, különben orr káros
    – Karosszéria elemek átlagos rés vastagságát meghatározni, a többi elemre nézve
    – Festék vastagságot mérni, egyeztetni a szervizkönyv színével
    – Felnik állapota, egyezése
    – Gumik típusának meghatározása LRR gumik?

    Beltér:
    – Övek belső felületének kopottsága
    – Vezető ülés süppedtsége a többi űléshez képest
    – Kormány elnyűttsége
    – Kartámaszok kopottsága
    – Középkonzol kopottsága, műszaki állapota
    – Pedálok kopottsága műszaki állapota
    – Elektronikai extrák tesztelése, intelligens nyitás, kihangosítás, navigáció, önparkolás, EV, környezet szabályzó rendszer, ablaktörlő funkciók, tempomat (40kmh felett)
    – Kárpit tisztaság
    – Nyomógombok állapota
    – Illat, a kárpitban műszerfalban, dohányzás nyomok
    – Láb tálca kárpitok megléte
    – Csomagtér roló megléte

    Általában:
    – Szervizkönyv elemzése, idő és kilométer függvényében, ha találunk 3 hónap lyukat akkor az akkumlátorok megsínylették
    – Alvázszám, motorszám egyeztetése, szervizben lekérdezése
    – Vezető oldali elülső ajtó takarásában lévő oldal konzol panelének kivétele, szervizben a kódon összevetése a gyári adatokkal
    – Pótkerékig felszedni a csomagteret és a festést átnézni
    – Fényeket végig próbálni, ködfény ha van
    – Lefényképezni az autót és megvizsgálni a szabad szemmel nem látható árnyalat különbségeket
    – Tenni vele egy rövid kört, 100m tolatás, 10kmh hátramenetből Dbre rakni, padló kigyorsítás optimális akku szint és meleg motor mellet, teljes forduló körök.
    – Megkérdezni mennyire húz, ennél rossz válasz, ha autópályás dinamikus előzésekről beszél mert az öli az autót, de a Piros lámpa rajtolása meleg motornál és elég árammal nem gond.
    – Motortér orr műanyag megléte, járás közben nincs rendellenes zaj(hideg indítás, vagy környezetszabályzó beindítása)

    Ha valamiben kell segítség, 1-es vagy 3mas priust szándékozol venni, akkor némileg módosulnak a megnézendő dolgok.

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Én már régi “motoros”vagyok ,sőt régen dolgoztam szerelőként is.A két utolsó új autóm egy Nissan
    meg egy Ford volt .De amint lehetett elhagytam a márka szervizeket mert annyi pluszt nem nyújtottak
    amennyivel drágábbak voltak, mint egy független szerviz.És az olcsóbb szervizben rugalmasabban és semmivel sem rosszabbul dolgoztak a kollégák.A gyári szervizek szebbek, mert általában forgalmaznak új autókat is.A szakértelem az nem utolsósorban rutin függő is és ebben nem feltétlenül a gyáriak a jobbak.

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Márkaszervíz??? Még ha a többszörös óradíjjat nem is vesszük figyelembe de sok szervízben a szerelők tudása kriminális…és hozzá-állásuk is ????A maszek az igyekezik hogy az ügyfele máskor is visszatérjen. Tapasztalatom a Pécsi Nyitrai Renaultra és a Jeep szervízre alapozom…

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    “off”
    Priust vennék, ehhez kérnék és szívesen elfogadnék tanácsokat. Olvastam egy régebbi írásodat, abban említetted, hogy volt egy kamu prius hirdetésed, amiben leírtad, “mit hol kell nézni”, tényleg nagy szükségem lenne segítségre. Nagyon tetszik a priusz. Először dízel fabiát vettem, amivel csúnyán átvágtak, közben kezdtem megismerni a priust és egyre jobban tetszik, főleg a III. de nem szeretnék ráfázni. Nem vagyok nehézfejű, néhány írásos anyag sokat segítene.
    peistratoskukacgmail.hu

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Jó ez a cikk! Márkaszervíz………….a vicc kategória ! :-)))

    Csak a műszeres kiolvasás és új alkatrészek beépítése méreg drága árakon. Ez lehetne a mottó.
    Mert olyan hogy hiba megállapítás egyszerűen nem létező fogalom számukra. Ez tény.

    A papíron amit adnak csak annyi szerepel hogy a kiolvasás szerint nincs hiba.

    Toyota Landcruiser dizel,gázadásnál dadog, öt márka szerviz,mindenhol ugyanaz, csak tippelgetni tudtak, cserélni kell adagolót egy milláért.
    Mind az öt helyen 25 év alatti szerelők,akik nem is értenek hozzá,de az adagoló csere 40 ezer,ugyanis 20 le és 20 fel ennyi a tarifa. Ja és az új adagoló 960 ezer. Pont egy milla lett volna ha rájuk bízom.
    Az érdekesség az hogy minden egyes szervíz ugyanígy nem tudott mit kezdeni a történettel.
    Sufni tuningos tippje szűrő és az előtte lévő kis szelep csere és jó lesz, úgy is volt 15 ezerből megállt a történet és utána még két évet mentem az autóval mielőtt eladtam.
    De egy kormányösszekötő cseréhez nincs az egész szervízben egy 32 es villás kulcs amivel meg kell húzni a hüvelykujj vastagságú összekötőt,vízszerelők által használt csőfogóval vették le a régit és huzták meg az újat! Mondtam is nekik,miért nem szóltak, hoztam volna otthonról a sufniból egy 32 es villáskulcsot,de a 8700 forintos munkadíjból amit otthagytam – ezért a magasan kivitelezett mérnöki precizitással 15 perc alatt elvégzett munkáért – legalább 20 darab ilyen kulcsot vehetnének.
    Mire a válasz: Toyota Landcruiseren még soha nem kellett kormány összekötőt cserélniük az elmúlt 18 évben mióta ők léteznek. :-))))

    Ez már a beszarás kategória. :-)) Gondolom ez mindent elárul. / Toyota Mayer / :-)))))

    Ugyanitt Rav 4 hez hátsó ablaktörlő gumi nincs 2300 ért, csak komplett lapát ami 12800 és a cseréje 2600 forint. :-)))) Persze 2 perces munka.
    De csak ezért ennyi mert ők nagyon “ügyfélbarát” szervíz és örüljek neki mert a hivatalos lista szerint fél órát kellene számolniuk ami 4350 forint lenne + áfa! :-))))))

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Úgy olvasom a kommentekből, hogy nem lesz sikeres a kampány itthon!
    És mint olvashatjuk, nem azért nem viszik szervízbe az autót, mert sóherkodnak, hanem mert egyszerűen gázok az ottani szerelők. Szarul dolgoznak, dupla pénzért fele annyit és fele olyan jól dolgoznak, mint egy JÓ “ismerős szerelő”.
    A hibakód olvasás egy másik dolog, de erről is tudnék mesélni egy érdekes legutóbbi storit:
    EGyeztetett időpontban közölte a munkafelvevő, hogy ma nincs itt a computeres ember ……
    Akkor hol van? Ez márkaszervíz? nevetséges, ez a kampány is kidobott pénz, inkább fordították volna fizuemelésre vagy oktatásra a sok birkának, akik kilépnek az autószerelő iskola kapuján.
    Bár az oktatás is ennyit ér: http://www.youtube.com/watch?v=s233IA1f2L4
    EGy munkáját szerető és igényes szerelő meg már rég nem itthon dolgozik …

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Saját tapasztalat: Kötelező szerviz után nekem kell észrevennem, hogy az autómon a fékbetét már teljesen elkopott (a fém darálta a féktárcsát) illetve a kormányösszekötő gömbfejek balesetveszélyesen lógnak. Eddig a pillanatig én is a szakszerviz híve voltam. Én a hozzáértő szakemberekre szavazok (akárhol is vannak) nem pedig a sokszor hozzá nemértő mérnökök által lefektetett szabályok alapján dolgozó betanított munkásokra.

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Az én tapasztalatom, hogy a Priusomhoz orosz oldalról szerzett repair manualt, pl meg se nézik, nekem kellett szóljak, hogy ne mérjen kompressziót hagyományos módon egy hibriden, mert azt tester programmal kell neki megadnia, mondanom sem kell nem volt ilyen teszterük, és még a fojtó szelepet sem nyitotta torokra… a kormány nyikorgással egyszerűen nem kezdtek semmit… inkább örültem volna ha egy fiatal csinálja, .. Aztán a Bosch szerviz gépeiben az én autóm nem létezik hibakód ügyileg. Hajtó akkumlátor élettartamot sem tudnak nézni, a neten vadászott PriiDash progi egy 8e Ft-os ELM327es CAN USB adapterrel, nekem minden adatot hoz a kocsiról.. nem pedig 2 milliós kamu teszterrel 😀 nevetséges…

    LPG-s autóra fújnak, mert sehol nincsenek meg a javítás feltételi, szikra mentes szerszámok, meg elszívás.

    Az meg egyenesen felháborító, hogy szoftveres szinten nem adnak ki frissítéseket korábbi autókhoz, hiszen lenne min még finomítaniuk, a későbbi modelleken meg is tették és adaptálhatták volna. (jó tudom a cél, hogy új autót vegyél)

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Ha bemész egy márkaszervizbe, rádugják a gépre a kocsit, és ha nem ír ki semmi hibakódot, akkor fingjuk nincs róla, hogy mi lehet a baj..Ha mégis van hibakód, akkor természetesen főegységet kell cserélni..

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Ha bemész márkaszervizbe akkor rádugják a gépre, és ha nem ír ki semmi hibakódot, akkor fingjuk nincs róla, mi lehet a baj.. Ha meg kiír valamit, akkor főegységeket cseréltetnének

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Ha bemész a márkaszervizbe, rádugják a gépre, és ha ott nem ír ki nekik semmi hibát, akkor fingjuk nincs róla, hogy mi lehet a baja.. Ha meg kiír valamit, akkor természetesen egész főegységeket akarnak cseréltetni

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    úja autónál a legtöbb márkaszervizben fiatalok melóznak, akik csak a hibakódolvasót ismerik, meg a próbálgatást…Mit kezdenének egy 15, vagy annál idősebb autóval?

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Én külföldön dolgozok, és az itt leírtak Ausztriában igazak is, tapasztalat, mert céges autóval sokat járok márkaszervízbe, korrektek gyorsak, felkészültek, és amit mondanak az úgy is annyiért van. Ellenben a mi kis országunkban a lehúzás, nagyképüség, és a kisember lenézése a menő. Saját modern dizel autómba márkaszervízbe mentem, mert rángatott erős gázadásnál, és a következő történt, közel 1 óra volt mire a szervizvezető megkérdezte, hogy mi az istent akarok egyaltalán, majd még fél óra mire bejutott az autó a szervizbe, ahonnan azonnal ki akartak küldeni kávézni, de ezt a szívességet nem tettem meg nekik. Ezután diagnosztika, teszt, fejrázás, és előálltak egy 570ezer forintos közös nyomócsővel a kezükben, és kb 100 ezer forintos munkadíjjal, hogy ez a baj be kell nyelni. Kérdeztem biztos? Persze persze tuti. Kiröhögtem őket, elmentem a sufnituningos haveromhoz, aki 1óra alatt egy gázolajszűrő cserével megoldotta a problémát, és azóta 60 ezret mentem tünetmentesen az autóval. Hát ennyit a szakértelemről, kíváncsi lettem volna, hogy mit mondtak volna, ha kicserélik az említett alkatrészt, és utána az autó ugyan úgy produkálja a tünetet? Ez volt a Zalaegerszegi HONDA szerviz, de hogy jót is mondjak Nagykanizsán, a HONDA szerviz nagyon korrekt, és hozzáértő társaság

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Parasztámítás az egész! Én kb 10 éve dolgoztam autószerelőként több márkaszervízben is, és mielőtt bárki is szidna érte, rég felálltam, és eljöttem onnan. Mert szép és jó a reklám, meg a rongyrázás az ügyfélváróban, de ezt a pluszt a műhelyben általában megspórolják a tulajdonosok. Először is általában fiatal versenyzők, kevés pénzért dolgoznak itt, legtöbbször minimális szerszámokkal. Igaz, hogy járatják őket tanfolyamokra, de ez nagyon “elméleti szagu”, ezekből nem lehet megtanulni a típust, így tapasztalat hiányában marad a műszeres mérés, ha az nem ad egyértelmű hibát, akkor marad a próbálkozás, részegység csere. Ettől is nagyobb probléma, hogy a szervizek zöme “teljesítmény bérben” dolgoztatja a szerelőit gyári normaidők alapján. Ez egy új 0 km-es autónál még elfogadható is lenne, mert minden csavar, rúdfej stb. könnyen mozdul, nincs időveszteség, de már egy mostani típusnál 3-4 éves korban is nehezen mozdul pl.egy-egy aluminiumba illesztett acélcsavar , így a reá adott idő 3-4 szeresét is el lehet tölteni a szereléssel! Ha viszont nem mozdul a csavar, jön az alkatrész csere. Az ügyfél viszont nem fogja fizetni, csak a norma idő szerinti díjat. Mielőtt valaki örülne ennek, tudni kell, hogy ilyen esetben vagy komplett alkatrész cserét számolnak fel( mert beleszakadt egy csavar) új alkatrésszel, vagy el sem végzik a javítást, csak kiszámlázzák. Ezekben a szervízekben álltalában nem tényleges javítás, hanem “alkatrész cserés javítás” folyik egész egyszerűen azért, mert nincs idő a tényleges javításra. A legnagyobb üzlet nekik az “inspekciós szervíz”, mert lényegesen hamarabb el lehet végezni, mint amennyi normaidő adva van rá, és ezt a szervízfőnökök “el is várják” a dolgozóktól, az ügyfél viszont a tényleges normaidő szerinti díjat fizeti borsos óradíjjal! Sajnos elmondható, hogy a lelkiismeretes javítás általában nem a márkaszervízekben történik. És ez nem csak az én véleményem, nagyon sok ügyfél hasonló véleményen van. Persze, mint mindenhol, itt is vannak kivételek, “akinek nem inge, ne vegye magára”

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    Ha csak azt mondom, hogy egy ablaktörlőlapát cseréjére, ami ugye 1 perc, a márkaszerviz aranyáron 20 percet számláz, akkor mindenki tudja már, hogy hol kell azt az autót szervizeltetni és hol NEM!

    Továbbá hány esetről lehet hallani, hogy még a márkaszerviz sem tudja megoldani a problémát, pont olyan természetűt, amiért éppen márkaszervizbe menne az ember.

  • 2017.10.30. at 12:49
    Permalink

    “Aki hisz abban, hogy az autóhoz az a csapat ért a legjobban, amely megálmodta és összerakta”

    Ez egy vicc, demagogia.

    Igen én hiszek benne, csak az a csapat nem a Magyar szakszervizekben leledzik.

Vélemény, hozzászólás?