A 8 470 000 forint is rengeteg pénz, de legalább már nem 10 millió feletti árról beszélünk egy Citroën C-Zero vagy egy Peugeot iOn elektromos autó kapcsán. A harmadik tojásra, a Mitsubishi i-MiEV-re még várunk...
Ahogyan azt már január első hetében is
írtuk, a már tavaly év végén látott
költség-változások, főként a regisztrációs adó apadása, még az áfa emelkedésével együtt is olcsóbb autóárakat eredményezett. Nem volt kétségünk, hogy az egyes márkák árcsökkentéseit ne követnék mások is, szinte folyamatosan kapjuk a friss információkat. Ezúttal - a Datahouse jelentése alapján - azt vizsgáljuk, hogy milyen változást eredményezett az évváltás egyes BMW, Ford, Mini, Peugeot, Renault vagy Subaru modellek esetében.
A Fluence (és a Thalia) picit drágább lett, a többi Renault mind olcsóbb, mint volt. Listán a két lépcsőshátú is kevesebbe kerül, de a megváltoztatott akciós feltételek relatíve emeltek az áron
Kezdjük a Renault-val, amelynek importőre decemberben
azt ígérte, olcsóbbak lesznek az autóik. És olcsóbbak is lettek, bár igaz, ami igaz, a népszerű Thaliának és a Fluence-nak csak a listaára lett alacsonyabb, az akciós ára viszont emelkedett, modellenkénti átlagban 3,77, illetve 5,51 százalékkal. Márpedig az akciós ár a mérvadó, hiszen amikor a vásárló bemegy a szalonba, nem mondja azt, hogy köszönöm, nem érdekel a kedvezmény, jó nekem a listaár is... A legolcsóbb Thalia most 1,2 literes benzinmotorral 2 140 000, a legszerényebb árú Fluence 1.6-osként 3 690 000 forintba kerül.
A többi, árváltozásban érintett Renault-modell már tényleg olcsóbb: a Twingo átlagosan 10,44, a Clio Campus 10,68, a Clio 2,62, a Grand Modus 7,5, a Mégane 2,15, a Laguna 2,4, a Koleo 4,5, az Espace 4,87, a Latitude 5,68, a Wind 3 százalékkal kerül kevesebbe a tavalyi állapothoz viszonyítva. A Laguna új motorral szerelt változatban is rendelhető, ez a 2.0 dCi 130 ESM 7 180 000 forinttól - a 130 lóerős és 320 Nm-es dízelmotor vegyes fogyasztása gyári érték szerint mindössze 4,8 l/100 km, az ESM (Energy Smart Management) betűszó pedig azt jelenti, hogy a fékezési energia visszanyerésével (is) takarékoskodik az erőforrás.
Az új Mini Roadster alapára 1,6 literes, 122 lóerős benzinmotorral 5 815 000 forint
6,4 litert fogyaszt a BMW ActiveHybrid 5...
Olcsóbbak lettek a BMW-k és a Minik is: előbbiek átlagosan 3,21-8,95 százalékkal, utóbbiak meg - a változatosság kedvéért - inkább pénzben kifejezve durván 1 millió forinttal. Példának okáért egy
116d alapára 7 590 000 helyett 6 898 000 Ft, egy M3-as kupéhoz vagy limuzinhoz meg uszkve 2,5 millióval kevesebbért lehet hozzájutni. Megjelent az árlistán a 3.0
ActiveHybrid 5, 306 lóerővel, 400 Nm-rel, 8 fokozatú automata váltóval, 5,9 mp-es 100-as sprinttel és vicces, 6,4 l/100 km vegyes fogyasztással - 19 982 000 forintos áron.
A Mininél elérték, hogy 4 millió forint alatti árral reklámozhassák magukat: az egészen pontosan 3 999 000 forintos ár a 75 lóerős, 5,4 liter üzemanyaggal elketyegő One 1.6 alapmodellre érvényes, míg a Mini One Countrymannel (1.6 98 LE) az 5 milliós lélektani küszöb alá férkőztek be egy ezressel. Az új Cooper Roadster alapára (1.6 122 LE) 5 815 000 forint. Míg bizonyos BMW-modellekre a magyarországi leányvállalat felár nélkül adja az xDrive intelligens összkerékhajtást, a Minikhez automatikusan jár a MINI Service Inclusive szolgáltatás is, ami révén öt évig vagy 50 ezer kilométerig az autók - rendeltetésszerű használatból fakadó - szervizköltsége nem a tulajdonost terheli.
Hatmillió alatt a hatalmas Mondeo négyajtósként, 1,6 literes benzin- vagy dízelmotorral
Noha magyar ember még nemigen láthatott Subaru XV-t, jó, ha tudjuk, hogy csökkent az ára
Egy - örömteli - hír a Peugeot-tól: megkezdődött az oroszlános elektromos autó hivatalos forgalmazása, s láss csodát, az
iOn ugyanannyiba, 8 470 000 forintba kerül, mint a testvérmodell, a frissen csökkentett árú
Citroën C-Zero. A Fordnál is jobban jár az, aki mostanság vesz autót, csak ne Fusiont akarjon, mert azt levették a palettáról. A kékoválos típusok 4-5 százalékkal lettek olcsóbbak. A C-Max 1,6 literes, 85 lóerős benzinmotorral 3 999 999 forintról indul, ugyanezzel az "erőművel" a Focus kedvezményes alapára 3,7 millió forint. A Mondeo 4 ajtóval és 1,6 literes, 120 lóerős benzinmotorral 5 885 000, 1.6 TDCi-ként 115 lóval már 5 995 000 forintért elvihető.
Még nem is láttunk ilyen autót, de az évváltás során 2 százalékkal máris csökkent a
Subaru XV ára: kétliteres benzinesként 7 150 000, dízelként 8 490 000 forint az alapár. Az Impreza 2.5T WRX STi-k, a Legacyk, az Outbackek és a Foresterek átlag 200 ezer forinttal lettek olcsóbbak. Kár, hogy az árelőny szinte vagy akár egész mértékben el is veszhet a magasabb átírási, azaz
vagyonszerzési illeték miatt...
Előbb, mint vártuk! Máris 1.5 millióval ugrott lefelé két tisztán elektromos autó új ára!
Természetesen még így is drága, mert a reális értéke most még az újdonságra tekintettel 5 millió lenne, de azért ez is érezhető lépés, haladás.
Nem szabad elfelejteni, hogy ez nyomja lefelé a többi elektromos autó árát is például a REVA (www.villanyverda.hu) -ét is. Reméljük, amit tavaly 5 millióért kínáltak, pedig nem ér többet 2 millánál.
Szépen alakulnak az árak.
A Nissan Leaf, az Opel Amera, a Ford Fusion Hibrid, a Renault Kango ZE és Flurence ZE megjelenésével még tovább csökkennek, apadnak az árak.
A jövő itt áll a kapuban és félelmetes sebességgel fog berobbanni az életünkbe!