Itthon most a Fluence a legkedveltebb Renault. A tágas és eddig is jó ár/érték arányúnak tartott kocsi 1,6 literes változata kedvezményes áron, Renault Credit finanszírozással 2,6 millió forintba kerül
Új Thalia 1,5 millióért? Nem is rossz vétel
Minden év végén, karácsony közeledtével megnő a kereslet az új autók iránt, s erre még a jelenlegi gazdasági alagútban is jó esély látszik. Akkor is, ha a magánvásárlók kis túlzással eltűntek, s lasszóval kell őket összefogdosni. Bonyolítja a helyzetet, hogy komoly változások módosítják fel, s alá az árakat, úgymint
csökkenő regisztrációs adó a mérleg egyik,
emelkedő vagyonszerzési illeték, szintén emelkedő áfa, továbbá tragikus forintárfolyam a másik serpenyőjében. Most akkor, ha már megteheti az ember, vegyen új autót, vagy várjon még pár hónapot? Ezt, s az importőri lasszókat kutatjuk sorozatunkban, amelynek első része az ár- és akcióharc egyik élharcosával, a Renault-Dacia párossal foglalkozik.
Vágjunk a közepébe: 2012-ben olcsóbb lesz a Renault és a Dacia - legalábbis a két márkát importáló Renault Hungária Kft. marketing menedzsere, Rosta Gergely szerint. Ő két típus példáján keresztül mutatta meg, hogy náluk mire lehet számítani. Az 1,2 literes Thalia Authentique ára most Renault Credit finanszírozással, illetve a további kedvezményekkel 1 790 000 Ft. Ugyanennek a 2012-es ára viszont 1 494 000 forint, így a vevő 296 ezer forintot takarít meg. Az 1.6-os Fluence Confort ára 2 990 000 helyett jövőre 2 597 000 forint, itt 393 ezer Ft a mínusz.
Hogyan jön ez ki? Az 55 kW teljesítményű új Thalia regadója 361 ezerről 65 ezer forintra, a jövő évtől nem 81, hanem csupán 74 kW-os, ezáltal kedvezőbb besorolású Fluence-é 478 ezerről 85 ezerre csökken, s már meg is van a különbség. A 25-ről 27 százalékosra emelt áfa sem kell, hogy zavarja a magánvásárlót, mert a Renault Hungária a 2012-es átadású kocsikra garantálja a 2011-es szintet. Ezek alapján azt gondolhatná az ember, hogy szuper, ráér még az az újautó-vásárlás egy kicsit, de mint megtudtuk, az idei rendelésekre is érvényesek a fentiek, tehát most novemberben és decemberben is megéri bármilyen Renault vagy Dacia modellt venni - Renault Credit finanszírozással.
Mi van, ha a szerződéskötés, valamint az autó átvétele között durván gyengül a forint? Jogos a kérdés, a válasz pedig megnyugtató: az árfolyamkockázat az importőré. Amit feltétlen nyomatékosítanunk kell, hogy ez az egész kedvezménykör Renault Credit finanszírozás esetén érvényes, illetve beletartozik a 4 év garancia, a 4 év karbantartás, plusz a reklámokban hangoztatott hitelfedezeti biztosítás is.
Idén vegyünk új autót vagy jövőre? A Renault/Dacia azt mondja, hogy idén. A kuncsaft most megrendeli mondjuk a Logan MCV-t vagy a Dustert, úgy 3 hónap múlva átveszi, az áfaemelés nem kell, hogy érdekelje, s ha időközben nőnek az árak, őt az sem érinti, hiszen a szerződéskori árfolyam és ár az irányadó
Noha kölcsönt mindig rizikós felvenni, ma már létezik a kockázatait apasztó szolgáltatás, a hitelfedezeti biztosítás - december 31-ig ajándékként - halál vagy rokkantság esetén a teljes fennmaradó kölcsönösszegre vonatkozik, tartós betegségnél 6 hónapon át fizet. Thomka Ferenc, az RCI Lízing és Autófinanszírozási Zrt. vezérigazgatója kérdésünkre elmondta, hogy 2011-ben a magán- és a KKV-szektorban nagyjából vevőik 40 százaléka élt a Renault Credit finanszírozással, az általános futamidő náluk 4-5 év, a hitelek 95 százalékát forintban veszik fel a vásárlók.
Aki nem hitelre veszi a Renault-t (vagy a Daciát), az az árcsökkentő bónuszok egy részéről lemarad, de persze az ő új autójának is apad a regisztrációs adója. Meglátjuk, mi lesz az euró/forint árfolyammal, s ez hogyan jelenik meg az árakban
Amit még a Renault és a Dacia kapcsán tudnunk kell, hogy az autók átlagos szállítási határideje 3 hónap. Áremelésre is lehet számítani, mint elvileg ugye minden más márkánál - ennek a mértékéről még nincs információnk, de az is igaz, hogy több Renault és Dacia modell ára emelkedett november 1-jével. Ami pedig még a két példatípus konkrét számai mellé kívánkozik: jövőre a módosított rendszernek "hála" az 1.2-es új Thalia vagyonszerzési illetéke 20 680-ról 35 750 forintra emelkedik, az 1.6-os Fluence-é pedig 28 765-ről 60 750-re. A megtakarítás így valamelyest csökken, de még mindig jelentős.
Javítok !
tévedtem ! !
nem olvastam végig !
üdv
Tisztelt Szerző,
a Renault Fluence Renault Credit finanszírozással 2.99 Millió forint (3.39M – 400e Ft) !
A Renault tájékoztatója félrevezető!
Üdv!
Új Thalia kedvezményekkel 1.494.000 Ft-ért? Nem is rossz ajánlat.
[i]“…ez az egész kedvezménykör Renault Credit finanszírozás esetén érvényes, illetve beletartozik a 4 év garancia, a 4 év karbantartás, plusz a reklámokban hangoztatott hitelfedezeti biztosítás is.”[/i]
Na így a kép már nem olyan szép.