Micheliszre és a Zengő-csapatra a záró balsikerek ellenére is büszkék lehetünk, hiszen nem egyszer nagyszerű versenyeket futottak az új BMW 320 TC-vel
Norbinak leginkább a Hungaroringen volt oka örülni
Magyar szempontból sajnos szokásosan rosszul, pechesen záródott a túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonja Makaóban, ugyanis Michelisz Norbert, a Zengő Dension Team versenyzője hiába végzett mindkét futamon pontszerző helyen, az abszolút és a privát értékelésben is pozíciót veszített.
A BMW-t hajtó himesházi pilóta úgy indult az évadzáró hétvégének, hogy összetettben a nyolcadik helyen, a gyári támogatást nélkülözők különversenyében pedig a második helyen állt, és még reálisan volt esélye megnyerni a Yokohama-kupát, hiszen Makaóban dupla pontokat osztottak a privát résztvevőknek. Ráadásul ezen a szűk, lassú kanyarokkal tűzdelt hosszú, több mint 6 km-es városi pályán tavaly - még dízel SEAT-tal - egészen a szenzációs futamgyőzelemig vitte, azaz lehetett bízni a szép befejezésben.
Makaóban is megvolt a szokásos körítés
A pénteki időmérőn aztán jött az első pofon: Michelisznek a döntő, gyors körében egy baleset miatt el kellett vennie a gázt, s ezáltal kiszorult a legjobb tízből. A vasárnapi első, repülőrajtos versenyen hamar bekapta az újabb taslit, amikor a startot követően megint előtte volt a kalamajka, s az egy dolog, hogy kis szerencsével nem ütközött, de nagy vetélytársa, Poulsen megelőzte, s előtte is maradt. A biztonsági autó szinte folyamatosan a mezőny élén körözött, annyi baleset volt. Végül Poulsen hetedikként, Norbi nyolcadikként haladt át a célvonalon, így a dán megnyerte a Yokohama-kupát.
Michelisz (jobbra) BMW-jében ezúttal a fék ment tönkre
Üröm és véletlenül sem öröm az ürömben, hogy Nykjaer és Engstler is a magyar fiú előtt finiselt, ami további visszacsúszással fenyegetett. És a fenyegetésből valóság lett, mert Michelisszel a második, állórajtos futamon is kibabrált a sors. Ügyesen felverekedte magát - tizenegyedikről - a hatodik helyre, erre az utolsó körökben fékproblémák hátráltatták, s csak kilencedikként intette le a kockás zászló. Nykjaer és Engstler újfent előtte zárt, s mindkettő kirakta az indexet a privát értékelésben. Így Norbi nemhogy bajnok, egyenesen negyedik lett a Yokohama-kupában, illetve Engstlertől még abszolútban is kikapott...
Fájó vereség ez, s komoly csalódás, hiszen a SEAT-ról BMW-re váltás szép reményekkel kecsegtetett. A fénypont nyilván az, hogy a hungaroringi első magyar WTCC-versenyen Norbit a dobogón ünnepelhette a tömeg, azonban sok-sok kiesés, technikai és vezetői hiba árnyékolja be a képet. A hátsókerekes autóval Michelisznek nem egyszer meggyűlt a baja, a csapat korlátozott anyagi hátterén túl minden bizonnyal több időre és tesztkilométerre lett volna szüksége ahhoz, hogy ne csak abban a középmezőnyben harcolhasson, ahol jó túraautós módra a legdurvább adok-kapok megy.
Hatalmas fölényt tudhat magáénak a Chevrolet a többiekkel szemben
Makaóban Huff (jobbra) nyerte a versenyeket, mégis Muller lett a világbajnok
Amúgy mindkét makaói futamot Huff nyerte a kimagasló, gyári Chevrolet-val, de csapattársa, Muller is volt olyan rutinos és gyors, hogy kitartson pontelőnye, s megvédje világbajnoki címét. A szezon első felében Robert Huffnak állt a zászló, majd Yvan Muller fordított, s harmadik bajnoki trófeájával beérte a műfaj eddigi királyát, a brit Andy Priaulx-t.
A sorozatban egyetlen gyáriként induló Chevrolet hegemóniáját kiválóan jelzi, hogy mind a 12 helyszínen három pilótája valamelyike indulhatott a pole-ból, egyéniben ők végeztek az első három helyen, a konstruktőri bajnokságot pedig toronymagasan nyerte a csokornyakkendős márka. A BMW-s és SEAT-os csapatok csupán néha tudtak gyorsabbak lenni, az egyke C30-as új szabályok szerinti, 1,6 literes, benzines turbómotorjával a Volvo is megmutatta, hogy számolni kell vele a jövőben.
A Volvo (balra) most így végezte, a SEAT ezen a pályán volt olyan jó, mint a BMW-had
Az egyéni pontverseny végeredménye (élmezőny)
- Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 433 pont
- Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 430
- Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) 323
- Coronel (holland, BMW 320 TC) 233
- Tarquini (olasz, SEAT Leon 1.6T) 204
- Monteiro (portugál, SEAT Leon 1.6T) 117
- Poulsen (dán, BMW 320 TC) 112
- Engstler (német, BMW 320 TC) 88
- Michelisz (magyar, BMW 320 TC) 88
- Nykjaer (dán, SEAT Leon 1.6T) 86
A konstruktőri pontverseny végeredménye
- Chevrolet 973 pont
- BMW 583
- SEAT 525
- Volvo 154
A Yokohama-kupa végeredménye (élmezőny)
- Poulsen 141 pont
- Nykjaer 139
- Engstler 125
- Michelisz 124
[/keret]