Arannyá változott a Passat! Átépítették a Tuning Show-n

Mi lett a Tuning Show Passatjából?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a nemzetközi tunerek közül is kevesen alakították át a Volkswagen Passat legújabb, B7 kiadását, így duplán különleges, hogy a Carstyling.hu Tuning Show 3 nap alatt épített át egyet.


Miként arról beszámoltunk, múlt hétvégén rendezték a hét éve létező Tuning Show-t, s a Carstyling.hu csapata által életre hívott rendezvény legfőbb attrakciója, az 2010-ben meghonosított 3 napos, nyomon követhető autóépítés idén sem hiányzott. A hétéves Show-ra idén egy hetedik generációs Passat érkezett, melynek átalakítása nem csak itthon, Európa-szerte is különlegesnek számít, a másfél éve bemutatkozott, a piacra pedig alig több mint egy éve érkezett legfrissebb nemzedékhez eddig nem sokan nyúltak.

Péntek reggel még egy teljesen újszerű, de már bejáratott Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG Highline szedán állt a Show arénájában, melyet első körben szinte atomjaira bontottak az autóépítők, majd kezdődhetett a szisztematikus, már jól előkészített építkezés.
A futómű például 4 centiméteres ültetést adó Eibach rugókat és lengési frekvencia alapján változó karakterisztikájú Koni FSD lengéscsillapítókat kapott a futóműspecialista Kárászy cégtől. Az autóra 20 colos Oxigin felniket, azokra pedig 225/30 R20-as Federal abroncsokat húztak.

A 2,0 literes CR TDI teljesítményét kicsit növelő, hangját csak finoman, de elnyomó Proex kipufogó került a Passat alá, magát a motort pedig az MTM által fejlesztett, másfél óra alatt telepíthető, módosított vezérlőelektronikával húzták fel. A gyári 170-ről 205 lóerőre, a nyomatékot a gyári 350 Newtonméterről akár 385-ig növelő izmosítás a DSG váltó miatt 380-nál megállt, ám a 8,6 másodperces 100 km/órás sprint így is 8,0 szekundumra apad - az MTM mérése szerint, míg a végsebesség 223-ról 229 km/órára emelkedik. Kicsit növekszik a fogyasztás is a tuning által, a gyári 6,1 helyett 6,5 l/100 km-t ígér az MTM - vigasz, hogy a Show szervezői a bejáratási időszakban a gyári értéknél többször mértek kedvezőbbet, így ha épp arra van igény, a Passat vélhetően továbbra is lehet nagyon takarékos.
Hirdetés

A munka javát természetesen a nem boltban megvásárolható elemek elkészítése és felszerelése jelentette. A gyártási fázisból természetesen csak a finomhangolás maradhatott a Show idejére, de az is volt bőven. Itthon, egyedileg készültek a gyáriak helyére tehető, teljesen csereszabatos első-hátsó lökhárítók, illetve küszöbök vagy a matt hűtőrács. A formák visszafogottak, elöl természetesen van egy kis hókotró effektus.

Meghatározó szín az arany, nem csak a fényezés, annak egy metálszemcsés, egyedi árnyalata - a CarColor palettájáról, a House of Kolor által keverve, s a specialista Gengeliczky János által fújva, hanem az utastérben is visszaköszön ez a szín. Visszaköszön, mégpedig nem túlzottan retinaégetően, csak finom jelzésként a steppelt bőrkárpit cérnájaként. Fóliázás sem a sötétítésért és a gengszterimidzsért, csak hivalkodásmentesen a kárpitok és az utasok - főként gyerekek - óvásáért került, teljes UV-szűréssel az ablakokra.
Ha már tuning, nem maradhatott ki a hifi-multimédia. A gyári 2 DIN-es fejegység helyére passzoló CMP rendszer óriási, 8 colos, azaz 20 centiméteres képátlójú monitoron jelenít meg digitális TV-t, SD-kártyáról vagy DVD-ről filmet, navigációt. A rendszer különlegességeként említik az építők, hogy nem csak megjelenésében, menürendszerével is hasonlít a Volkswagen gyári rendszeréhez, így az átépített Passat egyedisége mellett is a gyárihoz hasonlóan kiforrottnak tűnik. Az elkészült, a fotókon (melyeket ezúton is köszönünk Besenyei Gergőnek) szépen tündöklő B7 Passat a carstyling.hu idei demóautójaként nem csak itthon, nemzetközi kiállításokon is szerepelni fog, nem titkolt cél, hogy a tavaly a Tuning világkiállításának számító Tuning World Bodensee rendezvényen a 20 legszebb közé választott, a Tuning Show 2011 során épített Golf VI nyomába érjen a hetedik év Passat B7-ese, melyre a képeket nézegetve van is esély. Drukkolunk!
Fotók: Besenyei Gergely, Besenyei fotó[/url]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:17
    Permalink

    Gabesz gondolom rám gondolt.

    Egyébként nem értem, hogy miért szép, amikor maga a felni akkora, mint amekkorának a keréknek gumival együtt kellene lennie.

    Szerintem ezek már-már olyan dolgok, mint amikor a feka tunerek feltesznek a 80-as évekbeli amcsi autókra 22-25 ös felniket.

    Nekem személy szerint nem jön be ez a stílus. Szerintem nem szép, és nem praktikus (jó,jó kiállítási autó, de láttam már ilyet közútón, egyszerű astra-golf-swift-en is, és az TÉNYLEG VICCES).

  • 2017.10.31. at 01:17
    Permalink

    Ki fikazta a munkát kedves magyar úriember? Az autó igényesen lett elkészítve, én láttam élőben is. Mutatós és nagyon rendben van. De miért mindig fosvágen????? Szerintem a márka egyhangú és unalmas…. De a tuning sokat dob rajtuk az biztos 🙂

  • 2017.10.31. at 01:17
    Permalink

    szépszép nem vitás de mi lenne ha egyszer végre nem egy fosvágent csinálnának meg
    unalmas már a golf 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. egyforma, unalmas lerégott csont
    minden fosvágen ugyan ugy néz ki, semmi uj vonal…
    van egy csomó sokkal változatosabb modernebb márka
    bár igaz azokat nem kell tuningolni hogy kinézzenek valahogy… :-)))

  • 2017.10.31. at 01:17
    Permalink

    felnik gagyik, azt a fekete csíkot meg nem tudom minek kellett a fölösleges spoilerezés fölé pingálni.Az a baj ez az autó gyárilag szép, max szép 20as kerekek alá, meg megültetni kicsit azt annyi elég.

Vélemény, hozzászólás?