Luxuslimuzin első kézből, nem tekert kilométerórával

Maybach 62 egymillió futott kilométerrel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elvetemült lenne az a liechtensteini üzletember aki több mint egymillió kilométert tett meg Mercedes S-osztály alapú Maybach 62-esével? Nem az, pedig útjai során nem a hátsó ülés kényelmét élvezte, és autójával 167 ezer liter szuperbenzint elégetett.


Josef Weikinger üzletember Liechtensteinből. Gyakorló gazdagként volt már dolga jó pár luxuslimuzinnal, de a Maybach 62-esét jobban szerette mindnél. Weikinger úr 2004-ben újonnan vásárolta autóját, körülbelül 140 millió forintnyi euróért kapott 6,17 méter tömény luxust. A kor csúcstechnikáját jelentette a Mercedes-Benz ma már nem működő luxusmárkája, ami a háború előtti brand újjáélesztéseként kínálta S-osztályos Mercedes alapú modelljeit.
Hirdetés


Az egymillió kilométer nem vicc, ráadásul nem is mai állás, hanem már 2009-ben megfutotta a kétszínű fényezésű autó és gazdája. Az üzletember cége napelemekhez gyárt üveget, ezért keresztbe-kasul kell utaznia Európát. A 2,8 tonnás luxusautóban az utazás más dimenzióját élhetjük át, mint átlagautóinkban, még úgy is, hogy Weikinger úr legtöbbször nem hátul tespedt, hanem maga vezette a monstrumot.

Ekkora futás mellett kellett is azért az autóra költeni. A benzinszámla is felér egy közép-afrikai ország éves GDP-jével; 167 ezer liter szuperbenzint égetett el az 550 lóerős, 5,5 literes V12-essel. 600 ezer kilométernél motort kellet cserélni ami nem rossz futás egy ekkora hőleadású, nagy teljesítményű modern benzinestől. Ahogy szokott lenni sokat futott autóknál, ez után megadta magát a váltó is, de kellet a futóműre is költeni, hogy az is rendben legyen és voltak persze elektronikai nyűgjei is. Az elégedett tulaj nem érti miért kaszálta el a Mercedes a márkát, szeretett autóját, de utód híján egy a Maybachhoz képest szerény, BMW 760Li-re cserélte. A sokat futott "luxusnál is luxusabb Mercedest" meg használja második tulajdonosa, aki azért valószínűleg nem taxis.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?