Orra esik a Renegade vészfékezésnél
Levegőbe emelkedik a Jeep Renegade hátulja nagy sebességről satufékezésnél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatalmas problémára bukkant egy spanyol újságíró a Jeep Renegade tesztelése közben. Akkor a gyártó azzal magyarázta, hogy hibás volt az autó, de most reprodukálta egy másikkal is.
Veszélyes hibára bukkant néhány újságíró a Jeep Renegade kapcsán. Először még tavaly, egy spanyol autós magazin szerzőjének sikerült előhoznia a problémát. Egy Renegade tesztelése közben kíváncsi volt, hogy viselkedik nagy sebességről vészfékezésnél a terepjáró, hát tövig nyomta a féket, és a kocsi majdnem orra bukott. Elmondása szerint borzasztóan megijedt, mikor a kocsi előre bólintott és a horizont lassan eltűnt, de egyre többet látott az aszfaltból maga előtt. Érezte, hogy valami nem volt rendben hátul, ezért lerakott egy kamerát, hogy láthassa kívülről is. Kicsit elhűlt a felvétel láttán, azt hiszem, velünk se lett volna másként.
A Renegade hátulja szabályosan a levegőbe emelkedett, de nem keveset, mi 20 centire tippelnénk a hátsó kerék és az aszfalt közötti távolságot. Akkor azonnal jelezte a helyi Jeep forgalmazónak, aki elhajtotta őt azzal a magyarázattal, hogy az autó törött volt és a fékrendszert hibásan szerelték össze, így a kelleténél nagyobb erőt fejtett ki az első tárcsákra. Ez még egy törött autónál sem normális, főleg, amit márkaszervizben tesznek helyre, de ennél többet nem tudott tenni az ügyben.
Egész addig, míg egy hónappal ezelőtt újra tesztre szerzett egy Renegade-et és az érdekesség kedvéért megcsinálta a satufékes tesztet. A mostani teljesen különböző a tavalyi autótól, az 1.6 dízel volt fronthajtással, az új teszten pedig a zöld Jeep 2,0 literes dízellel, összkerékhajtással szintén produkálta a hátsója reptetését. Hogy még biztosabbnak tűnjön a probléma, egy olasz forgatócsoport saját otthonukban egy harmadik autóból is kihozta a problémát, és látszólag nem kellett hozzá túl nagy sebesség (Az alsó videóban 9:40-nél). A videók nem manipuláltak, és ha minden igaz, az autók sem voltak azok, így jó eséllyel egy veszélyes típushibáról lehet szó, amit azonnal orvosolnia kell a gyártónak.
A Grand Cherokee-val és egyeb Jeep modelekkel is gondok vannak,elég egyet rákeresni Google-en.Egy ausztráliai repper írt is egy számot a vadiúj Grand Cherokee-jéröl,valami ”Lemon Cherokee” vagy ilyesmi a címe.Szóval miután a vadiúj Jeep többet volt szervizben mint a tulajnál a srác nagyon kiakadt és ráadásul a Jeep márkaképviselet nagyon arrogáns volt vele.A lényeg hogy bajok vannak a Jeep portájan,nem tudom mi történik ott,de pl. a régi Jeepek mint az elsö szériás Grand Cherokee vagy a Cherokee sokkal jobbak voltak mint ezek az új sz*rok.
“A Grand Cherokee-nél is vannak problémák csak a Jeep szereti szonyeg alá söpörni oket.”
Ezt nem tudom, honnan veszed. Elég nagy port kavart a színész, Anton Yelchin halála, akit a saját Nagy Csirkéje odapréselt a háza betonkerítéséhez nemrégiben. Amikor az eset történt, már folyamatban volt a Csirkék visszahívásos javítása az elektronikus sebváltó hibája miatt. Amúgy van probléma az amerikai kocsikkal is bőven, felesleges konteókat gyártani – mivel nagyrészüket itt nem forgalmazzák, ezért minket a dolog legtöbbször nem érint, és a hírek sem jutnak el hozzánk. Bár aki amerikai oldalakat olvasgat, az naprakész lehet a témában.
Ha jól tudom a Fiat 500X szoros technikai rokonságban áll a cikkben említett Renegade-el. Így potenciálisan azzal is bajok lehetnek.
Hápersze!
Ámerikai az csak jó lehet! Ha nem akkor a no 1. lép életbe.
Hát ez nagyon gáz,mondjuk én startból nem adnék pénzt egy ilyen olasz-amerikai ocsmányságért,de nem ez a lényeg.A súlypont nagyon elol lehet,szerintem simán bukná a jávorszarvastesztet meg minden egyebet…A Grand Cherokee-nél is vannak problémák csak a Jeep szereti szonyeg alá söpörni oket.Tavaly vagy mikor egy tesztpályán sorra durrant ki az elso kereke kanyarban irányváltáskor,azt is kimagyarázták.
A hiba azért is veszélyes, mert így olyan, mintha csak két kerék lenne fékezett, és emiatt a fékút sokkal hosszabb lesz…
Akkor a rénszarvasteszt is bukó lehet?
ááááá, nem para, motoros kaszkadőrök is így szoktak megállni 1 keréken.:) Viccet félretéve ez elég nagy gáz, sztem konstrukciós hiba lehet, nagyon elöl van a súlypont magasan.
Ezt a szitut már csak egy kanyarban ráfékezéssel lehetne igazán látványosra kihozni.