Mi a fene az a Great Wall? És mit keresett a Dakaron? Sokat!
Kínai támadás a Dakar-ralin át
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei Dakar-ralin az autósok roppant erős mezőnyében hetedik helyen végzett egy Great Wall Haval típusú kínai terepjáró, és ez még akkor is szenzációs, ha tudjuk vagy véljük, hogy a kocsi részint BMW, részint Mitsubishi.
A Haval SUV Racing Team harmadjára indult a Dakaron, a világ leghosszabb és legnehezebb tereprali-versenyén. Két éve és tavaly még csak egy autóval neveztek a kínaiak, és Zsu Jong előbb 33., majd tavaly már a 22. lett. Idén pedig a 20. pozícióban ért célba, éppen a mi Szalay, Bunkoczi kettősünk előtt. Már ez is konstans fejlődést mutató, de erre még nem kaptuk volna fel a fejünket, csakhogy a Great Wall egy másik egységet is csatába küldött, méghozzá európai legénységet: a Carlos Sousa, Jean-Pierre Garcin portugál, francia duót. Mindketten "rutinrókák", Sousa korábban Nissannal, Volkswagennel, Mitsubishivel is ment, 12-ből 11-szer célba is ért, nyolcszor a legjobb tízben végzett, 2003-ban negyedik lett, szakaszgyőzelmei is vannak.
Azt a Great Wallt, amely hazájában már több mint 600 ezer Haval SUV-t értékesített. Nem kis piac. És a Great Wall új, európai üzemet avatott Bulgáriában, a Szófiától 150 kilométerrel észak-nyugatra található Lovech városában a helyi Litex Motorsszal együttműködve. "Természetesen" további gyárak létesítése van tervben, míg a márka már most exportál Európába, Amerikába, mindenhová, terjeszkedik folyamatosan. Jó felszereltségű, biztonságos és olcsó autók gyártása és eladása a cél - óriási mennyiségben... Ha olyan érzésünk támad, hogy a Dakaron is jutnak még feljebb a hetedik helynél, nagyon nem lőhetünk mellé.