Melyik a legolcsóbb a népszerű kompaktok közül?

Kedvenc új kompaktjaink árösszehasonlítása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új jövevénnyel bővült a kompakt mezőny, ezért megnéztük, közel azonos kivitelükkel mennyibe kerülnek az alsó-középkategória legnépszerűbb képviselői.

Megjött, s már teszteltük is az új Hyundai i30-at, nemsokára pedig konszerntestvére, a második generációs Kia cee'd is debütál. Hogy mi okból olyan nagy szám ez? Azért, mert a koreai kompaktok eladási példányszámukkal - a DataHouse Kft. jelentései alapján - tavaly, de az idei év első három hónapjában is hatodik-hetedik helyen végeztek az alsó-középkategória hazai népszerűségi versenyében. Az i30 meghajtása után adta magát az ötlet, hogy utánanézzünk, közel azonos, de alapvetően bázis kivitelben mennyibe kerülnek a legkeresettebb modellek.
Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra, Renault Mégane, Volkswagen Golf, Kia cee'd, Hyundai i30 - 2012 első három hónapjában ez volt a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített kompaktok sorrendje. Mármint a valóban új modelleké, hiszen különben az Astra H (Classicként) is igen népszerű, összehasonlításunkban azonban kizárólag új típusokat kívántunk vizsgálni. A cee'det még nem vettük be a buliba, az Octaviánál meg nem vettük figyelembe a Tourt - tehát 5 ajtósan, benzines alapmotorral, ESP-vel, 6 légzsákkal, klímával és hifivel mérkőztettük meg a honi bestsellereket.
Hirdetés
Igen, ez még nem az a peresgumis-alufelnis, navigációs-ülésfűtéses-tolatókamerás, ergó felettébb gazdag ellátmányú, puccos, túlmotorizált szint (amit például sajnos a tesztautók zöme mutat), szimplán élhető felszereltségű, elérhető árú modellekről van szó.
modell teljesítmény (LE 1/perc) nyomaték (Nm 1/perc) váltó fogyasztás (l/100 km)
Ford Focus 1.0 100/6000 170/1500-4500 kézi/5 4,8
Hyundai i30 1.4 100/5500 137/4200 kézi/6 6,0
Opel Astra 1.4 87/6000 130/4000 kézi/5 5,5
Renault Mégane 1.6 100/6000 151/4250 kézi/5 6,7
Skoda Octavia 1.4 80/5000 132/3800 kézi/5 6,4
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85/4800 160/1500-3500 kézi/5 5,5

Amint az első táblázatunkból látszik, 80-100 lóerősek ezek a kocsik, a hatból négynek a motorja szívó négyhengeres, kettőé, a Focusé és a Golfé turbós, előbbi ráadásul csupán háromhengeres. Gyári fogyasztásilag ők ketten és az Astra lehetnek befutók, 6 fokozatú váltót ebben a szegmensben egyedül az i30 ad. Tegyük még hozzá, hogy 100 km/h-s tempóra a Mégane gyorsul a legkevesebb idő alatt (10,9 mp), míg a leglomhább messze az Astra a maga 15,1 mp-es értékével.
modell h/sz/m/tt (mm) csomagtartó (l) saját tömeg (kg)
Ford Focus 4358/1823/1484/2648 363-1148 1250
Hyundai i30 4300/1780/1470/2650 378-1316 1185
Opel Astra 4419/1814/1510/2685 370-1235 1298
Renault Mégane 4295/1808/1491/2642 372-1162 1220
Skoda Octavia 4569/1769/1462/2578 585-1455 1255
Volkswagen Golf 4199/1786/1479/2578 350-1305 1154

Méretügyileg kettő, azaz inkább három adat szembetűnő, az egyik és a másik, hogy az Octavia jóval hosszabb a többieknél, s ennél fogva csomagtartója is kiemelkedő, illetve, hogy az Astra jelentősen nehezebb a riválisainál. Tunyasága ezzel (is) magyarázható, hátsó sorának szűkösségét viszont nem írják le, nem is sugallják a számok, sőt...
A kívánságelemekkel felszerelt modellek ár (forint)
Ford Focus 1.0 GTDi EcoBoost Champions 4 299 000
Hyundai i30 1.4 MPi Life 4 499 000
Opel Astra 1.4 Enjoy 4 170 000
Renault Mégane 1.6 Expression 3 890 000
Skoda Octavia 1.4 Ambition 4 370 300
VW Golf 1.2 TSI Trendline 4 967 200
És ezzel el is érkeztünk a lényeghez: közel azonos (alap benzines) motorizáltsággal és (normál) felszereltséggel magasan a kategória-etalon Golf a legdrágább, utána bezzeg kisebb meglepetésre az új jövevény i30 következik! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Focusra komoly akciót hirdetett az importőr, illetve mostanság az Astra is több százezer forinttal jutányosabban szerezhető be listaáránál.
A legolcsóbb a Mégane, amely egyben a legjobb felszereltséggel is büszkélkedik (az elvártakon túl pl. kétzónás automata klíma, fény- és esőszenzor, hátul is elektromos ablak, deréktámaszos vezetőülés, Bluetooth-kihangosító is része az Expression szintnek). Az i30-nál - az 5 év garancián kívül - a széria LED-es nappali menetfény és a Flex Steer kormány lehet a vevőcsalogató. A Focus Champions egyliterese stop-startos, a Mégane-hoz hasonlóan kétzónás digitklímás.
Konklúzió? A koreaiak tényleg nem viccelnek, s ez az árpolitikájukban is visszaköszön. A Golf kiváló kocsi, de 1 millióval nem biztos, hogy többet ér mondjuk a Mégane-nál. Az Octavia raktere hatalmas, minősége volkswageni, viszont szintén drága. Az pedig csak a csecsemőnek új, hogy házon belüli finanszírozással szinte mindenhol nagyságrendekkel lehet csökkenteni a vételárat, valamint a hiányzó extrákat már-már kötelező kialkudni a valódi vevőket ritkán látó kereskedőktől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 23:43
    Permalink

    nem rossz az 1-es turbós varrógép motor (kár, h gyenge, kihegyezett,ha nem tolod neki tűrhető a fogyi, ha tolod akkor rossz – ellenben jobban igénybe van véve a kis méret miatt) , nem utolsó sorban szerintem a mazda új skyactive-ja innovatívabb.A súly csökkentésről pedig már nem is beszélek.

    Az astra kíváncsi lennék mit gyorsulna 4-5 emberrel (az az egy családdal), ha pl. előzni kellene egy gyorsat közúton.

Vélemény, hozzászólás?