Modern és klasszikus DTM versenyautók csodálatos csatája
Hangolódás a hazai DTM futamára a Mercedes jóvoltából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem hétköznapi összevetést hozott össze a Mercedes-AMG még a hungaroringi DTM-futam előtt. Mercedes-Benz 190 E DTM az új AMG C63 DTM ellen.
A világ legmenőbb összehasonlító tesztjét ejtette meg a Mercedes-AMG az olaszországi Vallelunga versenypályán. Ugyanis a legendás 1990-es Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II-t eresztették a vadiúj 2017-es Mercedes-AMG C63 DTM ellen. Míg előbbit az osztrák GT1 bajnok és egykori F1 pilóta Karl Wendlinger hozta a megmérettetésre, utóbbit a fiatal generáció képviselője, a DTM-be 6 év után visszaülő Maro Engel mutatja be. Céljuk megmutatni, hogy mit változott a Német Túraautó Bajnokság technológiája az elmúlt 27 évben. Képzelhetik: nagyon sokat. Hogy fokozzák a hangulatot, autót is cserélnek. A végeredmény tanár. És nem mellesleg nagyszerű hangolódás a június 16-18. közötti hazai DTM futamra.
Bár kevésbé tűnik fairnek két teljesen különböző versenyautót összehasonlítani, a lényeg évtizedek után sem változott: mindkettőt élmény vezetni. A szögletes formájáról és nagy szárnyáról híres 190E DTM legendás túraautónak számít, Maro Engel a vezetés után elmondta, hogy sokkal munkásabb az új DTM autóknál, hiszen még H-váltós és duplakuplungot igényel leváltáskor. A mai DTM autók már teljesen mások, merőben eltávolodtak a hagyományos túraautóktól. Zárt kasztnijuk ellenére ugyanúgy fontos szempont a leszorítóerő és a tapadás, mint a formulaautózásban. A gyorsulási teszten természetesen állva hagyja a C63 4,0 literes 500 lóerős V8-asa a 2,5 literes négyhengerest, azonban fékezéskor elvérzik a modern technika a hideg kerámiafékekkel. Nálam azonban sokkal beszédesebb a videó, német vagy angol nyelvtudást igényel.