Szénné alázta a Tesla Model X az Alfa 4C-t

Gyorsulási verseny: Alfa 4C vs. Tesla Model X - némi extrával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Láthattunk már néhány gyorsulási versenyt Teslával, de ez itt mindent visz. Nem azért, mert az ellenfél egy Alfa 4C, hanem valami másért.


Tesla Lamborghini ellen, Tesla Boeing ellen, Tesla Tesla ellen. Ilyeneket láthattunk már, de az alábbi videó mindent visz. A Tesla Model X és az Alfa 4C egymás mellé állítása ugyanis már eleve egy ügyes csavar. Hiszen míg az Alfa 4C kétüléses hús-vér sportkocsiként 240 lóerős 1,75 literes turbómotorjával 4,5 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást ad, vele szemben az idén év végétől gyártandó családi SUV Tesla Model X csúcsváltozata akár 3,4 másodperc alatt is képes 100 km/órára gyorsítani. Ránézésére nem ezt, inkább a fordítottját várnánk az autóktól.
Hirdetés

Az egymás ellen induló Alfa 4C és a Tesla Model X gyorsulása nem csak azért különleges, mert a sportosabbnak kinéző autó a "cammogósabb", hanem azért is, mert miközben a Model X lehagyja a 4C egyik példányát, közben egy másik példánynak is megadja azt a menetdinamikát, amit saját maga tud. Ez így persze ködös, az alábbi videó viszont egyértelmű és nem kevéssé vicces.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    “És 10 perc vagizás után kersehhheti a tulaj a Superchargert…”

    Érdekességképpen:
    A németek pár éve foglalkoztak azzal, hogy mennyit fogyasztanak az autók tartósan a végsebességükön. A 250-300 LE feletti autók be tudnak cumizni 60 litert is tartósan. Vagy szélsőséges esetben Pl. egy gyári M3-assal is be lehet horpasztani a tankot, mert egy 0-270 km/h-s gyorsulásnál 99,2 liter/100km-s fogyasztás adódott.
    Tehát a legtöbb komoly sportkocsival forszírozott tempóban nem lehet elérni a 150-200 km-es hatótávot.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Nekem sem jutott eszembe belelátni, de aki ismeri egy kicsit az autókat az tisztában van alapvető dolgokkal.
    Persze téged kivéve.
    Az Alfa komoly problémákkal küzd a megbízhatóság és tartósság terén.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Te inkább ne gondolj semmire hibavége. rettentő sok baj van a világban anélkül is, hogy te bármire is gondolnál. Az meg egyenesen eszedbe se jusson, hogy ezt elmondod, mert azért 5-10 évig lehet téged büntetni.
    A saját és az emberiség érdekében maradj csendben, pihenj le és fotoszintetizálj növényke.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Elvileg ez a Tesla SUV 🙂

    De szerintem át fogják gondolni, már van kép a BMW SUV konkurensről. Állítólag alig 3 év is itt is van 🙂

    Nehéz szívóbenzineshez hasonlítani mert egy sem ad annyi nyomatékot. A Dízelt használják odaát is, pl épp a pick-ujokba, pl Dodge RAM.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    En arra gondoltam hogy a V8 oshazajaban az emberek ahhoz fogjak hasonlitani a NM rengetegt, tovabb volt ott V8 gyartas mint TD gyartas. Erre ertettem. Nemtudom mennyi dizel szaladgal odat de sztem nemsok, szoval erre nemigazan epithetnek PR-t. Mondom szerintem.

    Igen aramszedo javasolt, plane odaat. 🙂

    En sem a zoldseges merci kivaltasara gondoltam, hanem villantasra a varos szeli tora, Jetski, Quad, meg a tobbi vontatasara. Bar oda valami magadabb kellene, gondolom majd lesz Tesla SUV is.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Egész pontosan a dízelmotorok karakterisztikáját hozza, azaz bődületes nyomatékot, ami mellett a fordulatszám másodrangú, de ha kell azért ott a 800 lóerő ludicrous mode-ban. Eltérő adatok vannak fenn, de a Model S P85D közel 1000nm-es nyomatékod ad L-mode-ban, ez szinte példátlan, a legbrutálisabb dízel prémiummotorok (pl SQ7 V8 TDI) se nagyon érik el. Benzinesek között a BUgatti haladja meg (Chiron 1600Nm,), az alap Ferkák minden szempontból kihegyezett szívó V8-asa kb 600nm-t tud. A P85D teljesítménye pariban van ezzel, ráadásul sokkal kiegyenlítettebben adja le.

    Ezért nem kell bele váltó és ahogy írtad, ideális lenne vontatásra is.

    Egyetlen egy gond van csak vele, ami egy ilyen videón nem jön le:

    Kell hozzá egy áramszedő is, mert durván fogja enni a hatótávot, ami amúgy is csekély a vontatásra jellemző közelekdéshez.

    Azt sefelejtsd el, 100.000 EUR feletti autókról beszélünk, itt nem arra kell a vontatás, hogy piacra vidd a kerti almát, hanem hogy elvidd a hajódat a tengerpartra, ami jó eséllyel nem a szomszédban lesz.

    Amíg a hatótáv problémát nem oldják meg, addig nincs értelme vontatásra használni, a negyedmérföldön kívül 🙂

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    A megbizhatatlansagot nem latom ebben a videoban, amugy marketingnek telleg jo. Ennyi plusz sullyal igy gyorsulni.
    Ebbe azt is belelathatjuk ha mar az uasarol beszelunk hogy az elektronok annyi erot adnak mint a V8, vagy tobbet.
    Igy mar telleg felfigyelhetnek ra azok akik vontatni is akarhatnak vele, mert ez ott nagy szokas. Erre pont jo az azzonnali NM rengeteg. Persze nem hosszu tavon de ez mas kerdes.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    ” burkoltan utal arra, hogy az Alfa megbízhatatlan”. Ezt azért inkább csak te látod bele.

    Volt már elég hype már drag race vonalon, ahogy írtam a negyedmérföldes gyorsulás a Tesla parádészáma. Gyakorlatilag drágább szupersportkocsikban is figyelnie kell a sofőrnek. Nagyjából egy GTR R8 / alap Lambó szintjét hozza a loudicrous speeden.

    De épp ezért beszédes, hogy nem is próbálkoznak olyannal hogy sportmód. A sportosság igen távol áll ettől a kocsitól.

    A Model X épp azt tudja a loudicrous mode-ban, mint az eredeti a filmen:
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=mk7VWcuVOf0[/url]

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Csak én látom meg ebben a videóban, milyen profi módon állítja maga mellé a potenciális amerikai vevőket a Tesla? Óriási, de tényleg. Az USÁ-ba nemrég visszatért és ott a továbbiakban terjeszkedni próbáló Alfába kétszer is belerúg: gyorsulási versenyben lehagyja egy tetemes plusz súlyt képviselő vontatmánnyal, másrészt pedig – mivel tréleren ugyancsak egy Alfát szállít – burkoltan utal arra, hogy az Alfa megbízhatatlan:) Díjnyertes “promo video” a Teslától. Minden elismerésem. Ezzel nem csináltak mást, csak még tovább duzzasztották a már amúgy is óriási hype-ot. Az amerikaiak pedig nagyon rá tudnak kattanni ilyen dolgokra, ez vitte sikerre anno a Priust is odaát. Hatalmas:)))

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Nem egy kategória, nem egy ár, nem hasonló teljesítmény… Akkor minek összehasonlítani? Ez csak egy bohóckodás, semmi más. Inkább néznék meg egy Alfa Romeo 4C vs Lotus Elise párbajt. A Teslát meg nézzük össze egy RS Q3 ellen, az illene hozzá.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Pont olyan értelmetlen egy ilyen összehasonlítás, mint azoknak a léte, akik alant azt vonják le “tanulságként”, hogy “szar”, hogy “pöcsköszörű”, stb. az Alfa.
    Almát a körtével…

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Alfa szénné alázásnak venni egy Teslás marketing videot – na ez ám az újságírás, muhaha…
    Ha holnap megkérem kollégámat a csilivili Lexusával hogy guruljon szép tempósan miközben én a gyilkos 1.4 pdtdi CsodaFabiammal elmegyek mellette, és ezt egy operatőr cimbi ügyesen felveszi, akkor a Skoda rommá alázta a Lexust, ugye?! 😀

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Te meg minek b*f*gsz ide marhaságokat ha f/ngod sincs az autókról? Menj fel a tesla oldalára, messze nincs benne minden az alapárban, pláne az amivel itt villognak (ludicrous mode).

    Mindenárom egay marhságot erőltetsz, az Alfa kisebb könyebb.

    Akkor meg tedd oda Veyront, és mindjárt nem vagizol az utánfutóddal. Ja hogy az drágább? A tesla is az Alfához képest…

    Teljesítménycsökkenés nélkül, persze, csak mehetsz féltávon pihentetni a töltőn 🙂

    Mondom, vezettem Teslát, a 4C-ben csak üléspróbát vettem (hidd el, nem a fekvő üléspóz a legrosszabb, nézz meg egy fotót a belsőről)

    De ez a video nagyon egyoldalú, mindössze erre akartam rámutatni.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    egy vacsi új technikáról beszélünk ebben a kontextusban, ahova az alfa max 10 év múlva jut el, ha egyáltalán létezik még akkor….és akkorra már lesz beledöngölős nürburg eredmény megnyugodhatsz. ha egy amatőr 8.50-et megy model s-el utcai gumikon forgalomban, az azért nem rossz így sem. utcán meg otthagyja bármikor…a kanyar meg….amíg kanyarhoz ér addig kiautózza az előnyt 🙂

    én amerikai base árakat néztem, ott is élnek emberek, kellőképpen releváns.

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    nem gokart pályáról beszélek hanem valódi versenypályáról (pl nürburgring), ahol mindenféle autó megfordul, SQ7től Ford Transitig…

    Egy egyenes negyedmérföldes útdarab nem a közút…A model X előnye az elsőkanyarig tart. És 10 perc vagizás után kersehhheti a tulaj a Superchargert…

    A 4C német konfigurátoros árát néztem. Melléje amit az árlistát amit kaptam amikor a Teslát (Model S) kipróbáltam (könnyű volt 100.000 EUR fölé vinni), és hasonlóképpen a német konfigurátort (P90D 133.000 EUR, csomagok nélkül!!!)

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    az a baj ezzel a megközelítéssel, hogy nem releváns. persze egy gokart pályán biztos, hogy jobb lenne a 4c, CSAK olyan helyen lenne jobb a 4c, ahol számít a súly ezt akartad mondani ugye, de ez kit érdekel vajh? ha sosem fogsz látni gokart pályán teslat.

    ellenben a releváns eset az az, a tesla – 4c vonatkozásban, hogy ők max közúton találkoznak face2face és ha épp olyan kedvük van, akkor ott raccsingolnak. ott pedig körbe rajzolja a tesla a 4c-t, akár jobbat megy egy mini gokart pályán akár nem.

    a price-nál meg nem tudom mit nézel, tax nélkül 56k a 4c , a tesla model s meg 70k (ez a 2.8sec/100-as csomag p90D)

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Több hülyeséget nehéz lenne egy kommentbe sűríteni. A Tesla olyan 100.000 EUR körül van (ha jobb változat lesz az 120.000 is). Az Alfa meg 65.000. Szóval kábé fele.

    A 4C egy sportkocsi, versenypályán elemében lesz. A model X viszont aligha lesz jobb mint a Model S, ami úgy kezdte a nürnburgring karrierjét hogy protected mode-ba kapcsolt a túlhevülés ellen. 🙂

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    Nagyon jó és vicces videó.
    Teljesen egyértelmű mindenkinek, aki ért hozzá, hogy az Alfának semmi esélye a Tesla ellen.
    Nem rossz autó az Alfa csak az árához képest az. Teljesen komolytalan az a 20 millió feletti vételár.
    Így meg is érdemli a “megalázzák”. 🙂

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    A Tesla hajtáslánca hagyományos motorhoz szokott sofőröket nagyon meg tudja lepni. A kocsi tudását pedig az ilyen negyed mérföldesen maxolja ki.

    Az alfa telejsen más iskola, nem erre a versenyszámra optimalizálták. Kicsi könnyű és agilis, ha kanyar jön akkor azért teljesen máshogy néz ki a verseny…

  • 2017.10.28. at 04:50
    Permalink

    hát ez óriási 😀 marketing kimaxolva 😀 de mekkora égés ez a “sportos” alfának….mondjuk fél tonna akupakkal nem csodálkozom… de azért eléggé sok sportautót meg tud szívatni a model x…azért 3,4 sec az már nem gyenge idő.

Vélemény, hozzászólás?